גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסיפור מאחורי האקזיט הענק של חברת הלוטו מרמת החייל

חברת הטכנולוגיה להימורים נאוגיימס נמכרת לענקית אוסטרלית מתחום הגיימינג בפרמיה של 130% על מחיר השוק ● פיני זהבי ואלי עזור, בעלי מניות בנאוגיימס, ימכרו מניות בכ-300 מיליון דולר ● המנכ"ל: "הם בדקו אותנו במסרקות של ברזל, ולנו לא היה מה להסתיר"

מוטי מלול, מנכ''ל נאוגיימס / צילום: אסף גרי
מוטי מלול, מנכ''ל נאוגיימס / צילום: אסף גרי

אקזיט ענק לבעלי חברת הטכנולוגיה להימורים אונליין נאוגיימס (NeoGames) מישראל, ובראשם צמד השותפים הוותיקים  אלי עזור ופיני זהבי. החברה נמכרת לאריסטוקרט, ענקית אוסטרלית מתחום הגיימינג, תמורת 1.2 מיליארד דולר במזומן - פרמיה של 130% על מחיר השוק של מניותיה בנאסד"ק.

נאוגיימס, ההרשומה בלוקסמבורג, מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות ועוזרת להן במעבר לפעילות אונליין. באמצעות החברה הבת אספייר, שמוזגה לתוכה אשתקד, היא עוסקת בפתרונות iGaming, כלומר מערכות ושירותים למפעילי אתרי הימורי ספורט וקזינו באינטרנט.

המרוויחים הגדולים מעסקת המכירה לאריסטוקרט (Aristocrat Leisure), אשר צפויה להיסגר ב־12 החודשים הקרובים לאחר קבלת אישורים רגולטוריים שונים ברחבי העולם, הם בעלי המניות הוותיקים של נאוגיימס , שכבר נהנו בשנים קודמות ממימושים בחברה זו ובחברת אספייר שמוזגה לתוכה אשתקד.

 

מדובר בברק מטלון, דירקטור בחברה, המחזיק ב-23.1% ממניות נאוגיימס וצפוי לקבל עם השלמת העסקה כ־234 מיליון דולר; המו"ל ואיש העסקים אלי עזור המחזיק ב־14.5% ממניות החברה, ששוויין בעסקה מגיע לכ־146 מיליון דולר; וכך גם סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, שצפוי לקבל סכום זהה לשל עזור, וביחד - כ־300 מיליון דולר.

אהרון ארן, גם הוא אחד מבעלי המניות הוותיקים ודירקטור, מחזיק ב־5.8% מהמניות ויקבל 58.3 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, מוטי מלול שמנהל אותה משנת 2018, מחזיק ב-1.2% ממניות נאוגיימס ויקבל עם השלמת העסקה כ-11.7 מיליון דולר. מלבדם מחזיקים במניות החברה גופים מוסדיים, ביניהם Sunriver Management האמריקאי עם החזקה של 5.4%.

 

"אריסטוקרט הסתכלו לטווח הארוך"

נאוגיימס הגיעה לנאסד"ק בסוף שנת 2020, שהייתה תקופה חזקה להנפקות טכנולוגיה בוול סטריט. כשנה וחצי לאחר ההנפקה מיזגה לתוכה את Aspire Global - החברה ממנה פוצלה מספר שנים מוקדם יותר, ושנסחרה באותה עת בבורסה בשבדיה.

בדומה לרבות מהחברות שהונפקו בתקופת התנפחות הבועה במניות הטכנולוגיה, ובהמשך הסבו למשקיעים בהן תשואות שליליות ואכזבות, על רקע שינוי המומנטום בשווקים, גם נאוגיימס נסחרה ערב מכירתה כעת בשווי נמוך יחסית של כ-442 מיליון דולר - לעומת 419 מיליון דולר בהנפקה וכ-1.8 מיליארד דולר בשיא - שממנו ירדה בכ-80%.

בעסקת המכירה הנוכחית מתומחר שווי הפעילות של נאוגיימס בכמיליארד דולר, כשבנוסף יש לה חוב בסך כ-214 מיליון דולר שנלקח מבלקסטון לצורך מימון רכישת אספייר. מחיר המניה בעסקה הוא 29.5 דולר, לעומת מחיר של 12.84 דולר לפני הדיווח על העסקה - כאמור פרמיה של 130%, שאינה מובנת מאליה בתקופת השוק הנוכחית.

מניית נאוגיימס קפצה במסחר המוקדם בוול סטריט (שני) בשיעור דומה, בעוד מניית אריסטוקרט ננעלה באוסטרליה בעלייה צנועה של כ-2% לשווי של כ-25.4 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-17 מיליארד דולר).

מוטי מלול, מנכ"ל נאוגיימס, מסביר איך נקבעה פרמיה של 130% בעסקה: "אריסטוקרט הסתכלו לטווח הארוך. השוק הנוכחי לא מגלם נכון שווי של חברות מהסוג שלנו, שגם צומחות בשיעור דו-ספרתי, גם רווחיות וגם מייצרות מזומן בשוק לא פשוט. השווי נקבע לפי מכפיל EBITDA ל-2023 , שלפי תחזיות האנליסטים אמור להגיע לכ-80 מיליון דולר (לעומת 54.5 מיליון דולר ב-2022, ש'ח'ו).

"יש גם סינרגיות", הוא מוסיף. "לאריסטוקרט כמעט אין היום שום דבר בתחום של Real Money Gaming שבו אנו פועלים, ובעיקר יש פה חיבור של האנשים, של שתי חברות עם DNA משותף".

 

"סינרגיות משמעותיות מאוד בטווח יחסית מהיר"

תחום ה־Real Money Gaming כולל לדברי מלול שלושה תחומים: iLottery - כלומר כל הפעילות של חברות לוטו עולמיות באינטרנט, תחום שלדברי מלול המתחרות של אריסטוקרט נמצאות בו אך היא לא, והיא כעת תיכנס אליו בעזרת נאוגיימס; iGaming - משחקי הימורים באינטרנט; והימורי ספורט אונליין, שלדבריו מתבצעים ברובם בעולם באמצעות חברות הלוטו.

במצגת שפרסמה אריסטוקרט היא מציינת שנאוגיימס היא רכישה אסטרטגית שמתאימה לשאיפות אריסטוקרט בתחום ה-Real Money Gaming, עם ארבע פעילויות עסקיות, כולל זו שבמקור הגיעה מאספייר וזו שהייתה של נאוגיימס טרם המיזוג.

"הם יכולים לקחת את התוכן שלהם ולהעביר דרכנו ללקוחות שלנו, וכך בבת אחת לצמוח מהר מאוד", אומר מלול. "הם ראו פה סינרגיות מאוד משמעותיות בטווח יחסית מהיר".

אם לא הייתם קונים את אספייר, הייתם עדיין אטרקטיביים היום לרכישה על-ידי אריסטוקרט?
"אריסטוקרט הקימו חטיבה שמהווה שלד להכניס לתוכו מוצרים בעולם ה-Real Money Gaming, והתחילו לחפש איך למלא אותה. כמובן שהם יכלו להסתכל על כל חברה בנפרד, אבל אין ספק שהחיבור בין נאוגיימס לאספייר עשה להם את החיים יותר קלים - לשלם פרמיה על נכס טוב במקום לעשות אינטגרציה של כמה חברות שונות".

מלול מספר שאריסטוקרט פנו לנאוגיימס כבר לפני כשנה, אך אז היא הייתה בתהליך למיזוג אספייר ולכן לא יכלה להיכנס לשיחות. "היה תהליך מאוד ארוך, הם בדקו אותנו במסרקות של ברזל, ולנו לא היה מה להסתיר", הוא אומר. הסיבה לכך, לדבריו, הייתה כישלון ניסיון רכישה קודם של אריסטוקרט: ב-2022 דחו בעלי המניות של פלייטק הנסחרת בלונדון את הצעת הרכש של אריסטוקרט לפי שווי של 2.8 מיליארד דולר. פלייטק, שהיא ספקית פתרונות להימורים אונליין, הוקמה על-ידי איש העסקים הישראלי טדי שגיא והונפקה בלונדון ב-2006, אך בעת דחיית ההצעה מאריסטוקרט שגיא כבר לא היה חלק ממנה. גם בעלי המניות של נאוגיימס יצטרכו להצביע על הרכישה, אך כל בעלי המניות הוותיקים המחזיקים יחד קרוב ל-60% כבר הודיעו על תמיכתם, כך שמבחינת אריסטוקרט לא צפויות הפתעות לרעה.

 

מוטי מלול צפוי להמשיך לנהל את החברה

אגב, אריסטוקרט רכשה בעבר חברה מישראל: ב-2017 היא שילמה 700 מיליון דולר תמורת חברת הגיימינג פלאריום, מידי בעלי מניות כמו גיגי לוי ויצחק מירילשווילי, כיום בעלי ערוץ 14.

המנכ"ל מלול צפוי להישאר בחברה לאחר השלמת העסקה ולנהל את פעילות נאוגיימס תחת הנהלתה של אריסטוקרט. "יהיה נורא כיף להמשיך לעשות את זה כחלק מהחברה הכי גדולה בעולם בתחום, עם גב מדהים", הוא אומר. "עד היום היינו כמו דוד נגד גוליית, והצלחנו לקחת נתחי שוק. פתאום נבוא עם 'אבא' גורילה. "לאריסטוקרט יש היסטוריה של חברה שיודעת לתת לחברות שהיא רוכשת לצמוח".

עוד כתבות

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

צ'אט AI מסתורי מטריף את הרשת, והעקבות מובילות לסם אלטמן

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

אאורה מוכרת בגבעתיים חלומות לפינוי בינוי. העירייה לא מכירה את הפרטים

בדיווח לבורסה כללה החברה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית בעיר ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

סקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי הפסח: שופרסל שלחה לכמאה עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק