גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחיפה ועד אילת: ברי היין מציעים אפשרות בילוי עדכנית וקלילה

יינות טובים ומנות קטנות ומסוגננות ● באילו ברי יין כדאי לבקר? רשימת המלצות

בר היין ''בוקה'' באבן יהודה / צילום: רעי סולש
בר היין ''בוקה'' באבן יהודה / צילום: רעי סולש

ענת אגמון היא בעלת תואר שני בכורמות וייננות מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. מעורבת במיזם היין "צ'ירז" ומבעלות השליטה בגלובס 

ברי היין, שהתרבו לאחרונה כמעט כמו דגלי ישראל לקראת יום העצמאות, מציעים אפשרות בילוי עדכנית ובלתי פורמלית. בדייט רומנטי או מפגש חברי, בר היין נתפש כפחות מחייב ממסעדה. במקרים של "רעב קטן", לפני או אחרי הופעה, הצגה או קונצרט, הוא עשוי לסגור את הפינה בנעימים, עם כוס יין ונשנוש מעודן.

מהו בר יין?

המקומות שנקראים "ברי יין" נמצאים על רצף שנע מבר עם תפריט משקאות מתוגבר בכמה בקבוקי יין, ועד למוסדות של ממש, עם מרתפים של מאות יינות מרתקים. הדבר נכון גם באשר לאוכל שאמור ללוות את היין. מסרדינים שמגיעים היישר מקופסת השימורים שלהם, דרך מטבח קטן שמוציא צלחות קטנות ומשמחות ועד למטבח מקצועי ומנות שף. אם פעם נאלצנו להסתפק בקרש גבינות או במבחר בשרים קרים, בשנים האחרונות נוספו לתפריטים עוד אופציות נהדרות של שפים מוכשרים. זה טשטוש גבולות שמביא לעיתים לכך שמקום שנוסד כ"בר יין" הופך ל"מסעדה" - וההיפך.

בין ברי היין תוכלו למצוא מקומות היברידיים. בר יין בחנות יין, בחנות תקליטים או בחנות ספרים, בר יין בחלל המתנה למסעדה פופולרית, בר יין שהוא גם מועדון ג'אז או מעדנייה. אהבתם את היין? קחו בקבוק הביתה. אוהבים מוזיקה מסוימת? התקליט על המדף. כך, המושג "בר יין" נותן מסגרת מעורפלת לעולם תוכן שלם. במיטבו, תהיה בבר היין מומחיות שמאפשרת שיחת יין עם הצוות או עם לקוחות נוספים.

בצרפת נפוצים ה- Bar à vin, באיטליה - Enoteca ובספרד ה-Vinoteca או הטאפאס בר. אם אתם חובבי יין, אל תחמיצו ביקור בברי היין המומלצים בערים שאליהן אתם מזדמנים. התפריט יכול להיות אקלקטי או מוקדש לחבל ארץ או לסגנון, כך שתוכלו לכוון את עצמכם לאן שסקרנות החך שלכם פונה. גם בארץ יש מבחר ברי יין שלא יבייש יעדים אירופיים, והנה רשימה של כמה מהמוצלחים ביותר.

היכרות עם הצבע שכבש את הדור החדש של שותי היין
יקב שורק: ממחוללי מהפכת היין הישראלית
מסיציליה ועד רמת הגולן: היכרות עם היינות הוולקניים

חנויות שהם ברי יין בת"א

ג'יאקונדה (פרישמן 73)
בספריית היין הוותיקה של רפאלה רונן וענת סלע תוכלו לטעום ולקנות יינות מינימום התערבות, מהנחשקים בעולם. גן עדן לאוהבי ריזלינג.

בוסר (החשמל 5)
בחנות היין הארכי־מעודכנת של גל יעקובי ותור ורדימון תוכלו לטעום יינות עילית מיבואנים קטנים, כאלה שהסומליירים של העיר אוהבים.

יינות וטעמים (מול בית המשפט)
אחות לחנות הרמת־גנית שמצטיינת במבחר יינות מוקפד. המרפסת הנעימה מושלמת לפני תערוכה או ביקור חולים.

יין בכרם (נחלת בנימין 29)
יינות נהדרים ואוכל פשוט וטוב ברחוב הכי שווה בעיר.

ברי יין של שפים בת"א

סנטי (גורדון 17)
האוכל של השף גיא אריש (מסעדת "משייה") על שולחן מרכזי, היין והמוזיקה שבחר איש היין עידו קסלר. שילוב מופלא של אוכל, יין וסאונד.

תרצה (החלוצים 3)
רז רהב (מסעדת OCD) מגיש את האוכל הנהדר שלו במקום קטן ומלא אווירה, עם היין שבחר אביב חג'ג'.

ג'אנגו (בן יהודה 155)
השף שרון כהן (מסעדת "שילה") עובר את הכביש, ומרשה לעצמו להיות נועז יותר גם בתפריט היין.

וינונה פוראבר (שלמה המלך 2)
דו שיח בין השף אביתר מלכה ואיש היין אלעד שוהם (בר היין "קוט"). קסם של בר אוכל ויין, בפינה מול פלאפל "הקוסם". יינות טבעיים וחצופים לצד יינות יותר מיושבים.

ברי יין ומוזיקה בת"א

קיסה (פארק המסילה)
כיאה למתחם התדר, אחד מהמקומות הנכונים של העיר. קיסה הוא בר ג'אז בהשראה יפנית עם סאונד אנלוגי מרהיב, אוכל של אייל שני וצעירים תל אביביים מקיר לקיר.

חוד המחט (דיזנגוף 225)
וינילים נדירים, קפה דור 3, ויינות סופר מוקפדים שמשלימים אווירה רב־חושית.

קוט (אחד העם 33)
במבנה מרהיב, בין משרדי עורכי הדין, מסתתרת פנינת אירוח. התפריט והשירות של אלעד שהם, מבכירי אנשי היין בארץ, הם אינטליגנטיים ומוקפדים.

בריקס (סינמטק וכיכר גבעון)
בר שכונתי קטן, מתוחכם ומינימליסטי עם מבחר יינות של "דרך היין" השכנה שאצר אורי עוזיהו, לשעבר מסעדת "בר 51". זה מקום עם מחירים נוחים ואווירה נהדרת, ויינות בעיקר מיקבים קטנים.

ריהאב (לוינסקי 47)
מיזם משותף של רימה אוליברה (מסעדת "אואזיס") ואיש היין מינטו לה עם מעדניית "יום טוב" משוק לוינסקי. תמצאו כאן מבחר יינות יוצא דופן עם אווירה של ברוקלין.

שאטו שועל (מלכי ישראל 19)
בר תוסס במתחם העירייה. בניגוד להמלצות הקודמות, פה מדובר בבר גדול יותר, עם מבחר יינות ואוכל גדול יותר. תמיד חי, צעיר וכיף.

ברי יין בחיפה

יין תלפיות (סירקין 24)
בר היין ה"טבעי" הראשון של חיפה. יינות של אמני מינימום התערבות שבחר איל מנסור, לצד האוכל של "פו 26" המסעדה הווייטנאמית המצוינת הסמוכה.

View this post on Instagram

A post shared by Wine Talpiot (@wine_talpiot)

אווירון (שדרות בת גלים 11)
אחרי ההצלחה הסנסציונית של בית הקפה של אורן הורוביץ בשכונה המתחדשת, אך טבעי היה להמשיך את המהפכה עם יין.

חמרמורת (סירקין 27)
בר היין של אילן פרון, האיש שחתום על הרנסנס של שוק תלפיות. זה מקום אינטימי שחי את השעות הקטנות של הלילה, במרכזו מטבח פתוח ומוזיקת פאנק וסול מלווה בו את הסועדים.

טרואר (הנמל 35)
מבחר יינות מצוין בבר חמים, מוקפד ואלגנטי במתחם הנמל הטרנדי. זה מקום קליל עם מגוון רחב של לקוחות, מה שהופך אותו לנעים עוד יותר.

וויין בר (שדרות הנשיא 98)
מוסד היין הנהדר של אנדרה סוידאן, המחנך ואיש היין הוותיק של חיפה. בלי יינות תעשייתיים בתפריט, המקום מציע אווירה מקסימה ותפריט עשיר.

 מילה־מעלה (סירקין 21)
מעדנייה וחנות יין עם מרפסת אירוח נפלאה.

ברי יין בדרום

שאטו ד'אור (הרצל 32, ב"ש)
אור דאי מצליחה בדרכה הייחודית ומלאת הנשמה להנגיש את עולם היין וליצור חוויית אירוח חמה עם יינות קשים להשגה.

פרידה - דברים טובים ויין (יעקב כהן 4, ב"ש)
אבן שואבת לסטודנטים של באר שבע, עם תפריט עתיר יינות בורגון במבנה בלתי צפוי לחלוטין.

יינות אילת (הבורסקאי 17, אילת)
עולם היין של אילת התגלם במשך שנים באיש אחד, ערן לס. בר היין שלו הוא המקום התוסס והעדכני בעיר, עם מבחר יינות נפלא ומנות קטנות וטעימות.

בריי יין במרכז

בוקה (המייסדים 62, אבן יהודה)
הצעקה האחרונה של השרון היא דוגמא לשילוב מופתי: ניצוחו של גל מויאל, תפריט יין נפלא, אירוח ותוכן, מוזיקה ואנשים. ככה הופכים נקודה צנועה בקניון לאבן שואבת.

וויין סטורי (שדרות המכבים 13, מכבים רעות)
טל דותן מייתר את תל אביב, והופך מרכז מסחרי בורגני ורדום למקום שוקק יין וחיים. יינות ממיטב היקבים ואווירה בועטת.

עוד כתבות

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי הפסח: שופרסל שלחה לכמאה עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה