נשר מאלט / צילום: סטודיו מונש
לקראת פרסום "מדד המותגים" 2023 פנינו לקהילת הפייסבוק Creative First, שבה חברים 16 אלף פרסומאים ואנשי שיווק, וביקשנו מהם לדרג את מהלכי השיווק של השנה (מיולי 22 עד היום), מתוך רשימה שגובשה מראש בעזרת אנשי שיווק מובילים. הסקר נערך עצמאית באמצעות אתר pollit. לא מדובר במדגם מייצג, אלא בבחירה של מאות חברי הקבוצה שהשתתפו בהצבעה.
המהלך שנבחר במקום הראשון בפער ניכר הוא הסרת הלוגו מבקבוקי נשר מאלט, כדי לעורר מודעות לנשרים שבסכנת הכחדה. מדובר במהלך שהוביל לאחרונה משרד הפרסום גיתם BBDO ומוערך במיוחד על ידי חברי הקבוצה, מפני ששילב חשיבה קריאייטיבית, והצליח ליצור הד תקשורתי ושיח ציבורי סביב סוגיית הנשרים, תוך חיבור מוצלח למותג הבירה השחורה הוותיק.
את המקום השני קטף המיתוג מחדש של אל על, הכולל שפה פרסומית שמבוססת על אייקון חלון המטוס. החלון קיבל טוויסט יצירתי באמצעות סדרת איורים ייחודית, שהעבירה את שלל היעדים שאליהם טסה החברה. המיתוג מחדש, שנעשה באמצעות Eureka מבית גיתם, עמד במרכזו של שיח משמעותי בקבוצת הפייסבוק, והוא ללא ספק ממהלכי המיתוג הבולטים של השנה.
במקום השלישי ניצב מהלך הקראנץ' פיסטוק של גלידות נסטלה, ששיגע את המדינה בקיץ שעבר. המהלך מוערך במיוחד על ידי אנשי השיווק והפרסומאים, בזכות היכולת של מנהלי השיווק בנסטלה לזהות שיח אותנטי בפייסבוק, לאמץ רעיון שהגיע מאחד הגולשים, ועם לא מעט אומץ - להפוך אותו למוצר אמיתי שאזל במהירות מהחנויות. למקום הרביעי הגיע מהלך חיזוק המותג am:pm, ולחמישי - ניכוסו מחדש של דגל ישראל ע"י ארגוני המחאה.
שווה לשים לב גם למה שלא נבחר בסקר: הקמפיינים הגדולים בטלוויזיה, המחזמרים, המערכונים והפרזנטורים שמושקעים בהם כסף רב, וכנראה אנשי השיווק והפרסום עצמם מעריכים אותם פחות.