גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בין צ'אט GPT לנסיקת אנבידיה: סימני בועה שוב כאן, אף אחד לא יודע איך זה ייגמר הפעם

המשקיעים נדבקו בקדחת הבינה המלאכותית ומניות התחום רותחות בוול סטריט ● האם אנו עדים לבועה העדכנית ביותר בתחום הטכנולוגיה? ● אנליסט: "דווקא בתקופת הידוק פיננסי יש מצב להתפתחות בועות, כשהמשקיעים מחפשים אפיקי השקעה שאינם בקורלציה עם מגמות המאקרו"

האם אנו עדים להזדמנויות עתידיות או לבועה? / אילוסטרציה: Shutterstock
האם אנו עדים להזדמנויות עתידיות או לבועה? / אילוסטרציה: Shutterstock

מניות הבינה המלאכותית (AI) זינקו בימים האחרונים והביאו שיאים חדשים לתחום שלוהט בוול סטריט מתחילת השנה. אנבידיה, למשל, חצתה השבוע לרגע את רף טריליון הדולר בשווי שוק, חברת השבבים הראשונה שעושה זאת. אך לצד ענקיות נוספות שהשקיעו בתחום, כמו גוגל ומיקרוסופט, המשקיעים נוהרים גם אחר מניות של חברות קטנות בהרבה, שנהנות מההייפ האדיר. על הרקע הזה התגברו הקולות שתוהים: האם אנו חוזים בהתנפחותה של בועת AI?

ההייטקיסטים מתנתקים מישראל: מה אפשר היה לעשות אחרת? | ראיון
בזמן שכולם מסתכלים על אנבידיה: חברת השבבים הזו משתלטת על השוק 

בועה היא מצב שבו הערך הפיננסי עולה על השווי הכלכלי הריאלי, היא נוצרת כשדבר מה, לעיתים קרובות חדש ומלהיב, שובה את לב או דמיון המשקיעים וגורם להם לזנוח את הערכות השווי המסורתיות. המחירים ממשיכים לעלות כי הם כבר עלו ואף אחד לא רוצה להישאר בחוץ, לא בגלל שהתועלת העתידית או התזרים הצפוי תומכים בשווי. וסופה של בועה להתפוצץ.

עד כמה המחירים עלו? מניות החברות הקשורות בתחום הבינה המלאכותית עקפו מתחילת השנה את ביצועי השוק, חלקן בשיעורים של מאות אחוזים. ענקית השבבים אנבידיה, שמספקת שבבים המיועדים לעיבוד של בינה מלאכותית, צמחה מתחילת השנה ועד סוף מאי ב־159%. בשבוע שעבר היא הוסיפה ביום אחד 184 מיליארד דולר, אחרי תחזית שצפתה גידול חד בביקוש, וקפצה לשווי שוק של 940 מיליארד דולר. לפי נתוני סטטיסטה, זו עליית השווי השלישית בגובהה ביום בודד בתולדות השוק האמריקאי. אחרי אפל ואמזון שזינקו בשנה שעברה שתיהן ב־191 מיליארד דולר ביום, כשהיו כבר בשווי של יותר מטריליון דולר.

"יש סימני בועה"

וכאשר מסתכלים על שיעור השינוי במחיר המניה זו אפילו לא העלייה הגבוהה ביותר. מניית C3.ai, סטארט־אפ שמפתח פלטפורמת יישומי בינה מלאכותית לארגונים גדולים (אנטרפרייז) ונסחר בסימול AI, טסה מתחילת השנה 258%. (אך ביום רביעי ירדה 9%, וצנחה 21% במסחר המאוחר, לאחר תחזית הכנסות שנתית שהחמיצה במעט את ציפיות האנליסטים).

 

יש גם עליות "צנועות" יותר, למשל מיקרוסופט שהשקיעה רבות ב-OpenAI, שפיתחה את ChatGPT וחתומה על חלק מרכזי מהטירוף, צמחה השנה 37%. מניית ענקית החיפוש גוגל שנכנסה לתחום הוסיפה בתקופה זו 39%. לשם השוואה, מדד נאסד"ק הכללי הממוקד טכנולוגיה עלה מתחילת השנה 24%. צורך ההשוואה, מדד S&P 500 הסתפק ב־9%.

אין ספק שהטכנולוגיה החדשה כובשת את העולם בסערה. בשאלה אם מחירי המניות והשוויים מנופחים או ריאליים הדעות כבר חלקות.

"ייתכן שמדובר בבועה, ויש סימני בועה חד משמעית", אמר לגלובס סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אופנהיימר. לדבריו, המשקיעים נוהרים לתפוס את ההזדמנויות בבינה המלאכותית ולהיחשף לתחום - וגל הביקושים מעלה באופן טבעי את מחיר המניות. אבל הוא אומר כי "באופן כללי, מניות צמיחה נסחרות בפרמיה, לעיתים מאוד גבוהה, והמצב הנוכחי אינו שונה ממצבים אחרים", ומוסיף כי "לכל בועה לוקח זמן להתפתח ובזמן זה מחירי המניות הרלוונטיות יכולים לזנק. הבעיה מתחילה כשבשלב הראשון של כל התפתחות טכנולוגית, קשה להעריך את הפוטנציאל ואת ההשפעה על תוצאות החברות".

וסצ'ונוק משווה את המתרחש לבועה אחרת, ומציג קווי דמיון. "לדוגמה, בועת הדוט.קום התחילה להתפתח עוד בשנות ה־90 המוקדמות, והגיעה לשיאה בשנת 2000. כאשר בשנה האחרונה של הבועה, אז כולם סברו שמדובר בבועה, המניות זינקו במאות אחוזים. חלק מהעלייה הגיעה מסגירת שורטים של המשקיעים שהימרו נגד החברות האלו". וסצ'ונוק מסביר גם כי "דווקא בתקופת הידוק פיננסי וחולשת המאקרו - יש מצב להתפתחות בועות, כשהמשקיעים מחפשים אפיקי השקעה שאינם נמצאים בקורלציה עם מגמות המאקרו, לדוגמה הביטקוין".

את רף שווי השוק של טריליון דולר שאנבידיה חצתה השבוע היא איבדה כשבתום המסחר בוול סטריט ביום רביעי מנייתה ירדה בכ־5%. הסיבה לדברי וסצ'ונוק היא מימוש רווחים והוא מזכיר כי "יש פה הרבה פסיכולוגיה. אנשים אוהבים מספרים עגולים, ואי אפשר לדעת אם באמת מדובר בשיא של המניה, אז מימשו". נוסף לפסיכולוגיה, הוא מסביר כי "היו כאן קטליזטורים להתחזקות של אנבידיה: הבינה המלאכותית, הדוחות הנהדרים של החברה, התחזיות הגבוהות. מבחינת קטליזטור עתידי, יכול להיות שלא יגיע בחודש־חודשיים הקרובים, ולכן יש פה סיכון ושאלה האם כדאי לממש. צריך לעקוב אם יהיו המשכי ירידות".

"אין מכפילים בועתיים"

מן הצד השני, יש אנליסטים שרואים את הדברים אחרת. ברנרד מנור, מנהל השקעות ב־IBI בית השקעות אמר בשיחה עם גלובס כי "טכנולוגית, מדובר ביכולות הטיפול בנתונים ובדאטה. השוק לא חשב על זה ולא בנה את הציפיות שלו לזה. חברות הטכנולוגיה דיברו בשיחות המשקיעים על בינה מלאכותית, ולפתע הגיעה אנבידיה ואמרה שזה יכול לקרות מחר. אז להיפך, זו לא בועה, אלא התאמת הציפיות של השוק לטכנולוגיה. יתרה מכך, תמיד יהיה לאן להתפתח. יש עוד דרך ארוכה עד שלכולם יהיו יכולות בינה מלאכותית".

כך שלדבריו, מניות הבינה המלאכותית מתומחרות בחסר: "מדובר בטכנולוגיה שמשנה סדרי עולם. לדוגמה, חזון המטא־וורס של פייסבוק מדבר על טיפול בדאטה. הרעיון הוא ליצור מערכת שצריכה להיות אחודה וכל המערכות צריכות לעבוד יחד. וכדי לאפשר את החזון הזה צריך ארכיטקטורת מחשבים שונה ממה שיש היום. אנבידיה עצמה דיברה על בינה מלאכותית לפני שנים רבות והיא פיתחה את הטכנולוגיה שמאפשרת את זה".

מנור מנמק מדוע המצב שונה מבועות שנראו בעבר: "בדוט.קום היו תמחורים של מכפילים תלת־ספרתיים. חברות כמו צ'ק פוינט היו ב־120. פה אין את זה, יש פה מכפילים דו־ספרתיים, שזה גבוה אבל לא בועתי. אנחנו רחוקים משם. מה שכן קורה כאן זה שינוי דרמטי מבחינה טכנולוגיות". מנור מוסיף כי "אנשים עדיין לא מבינים את ההיקף של שיעור השימוש בבינה מלאכותית לחיינו. מדובר בהיקפים שאנחנו לא מסוגלים לדמיין אותם. בעשור הקרוב התעשייה תשנה את פניה, כי כל הארכיטקטורה תתבסס על GPU (מעבד גרפי) בשונה מ־CPU (מעבד). וזו הסיבה שהמניות מתומחרות בחסר - בגלל המעבר האדיר לענן וקנה המידה שהתחום עוד יכול להגיע אליו".

הטווח הקצר והארוך

הכלכלן ג'רמי סיגל, חוקר מוביל בשוק ההון מבית הספר למנהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה התראיין ל־CNBC ואמר כי "זו עדיין לא בועה". לדבריו, בטווח הארוך, "כנראה מניות אנבידיה הוערכו מעט יתר על המידה. אבל לטווח הקצר - אנחנו יודעים שהמומנטום יכול לשאת מניות גבוהות בהרבה מהערך הבסיסי שלהן, ואף אחד לא יכול לחזות כמה גבוה הן עשויות להגיע".

השקפה שונה בנוגע לטווח הארוך והקצר מציע פרופ' ניראון חשאי, דקאן בית ספר אריסון למנהל עסקים, אוניברסיטת רייכמן. הוא מסביר כי בטווח הארוך, "הבינה המלאכותית מסתמנת כטכנולוגיה שתשנה במידה רבה את הצורה בה אנחנו משתמשים היום במחשבים, תייתר משרות רבות - משמע תגדיל מאוד פרודוקטיביות בהרבה חברות - ותאפשר לבצע משימות שהיום נראה מורכבות בצורה פשוטה וקלה יותר. זוהי קדמה טכנולוגית אמיתית, מגובה באימוץ השוק שמקבל ערך אמיתי.

"השאלה הגדולה היא האם בטווח הקצר הטכנולוגיה הזו כבר מספיק בשלה והאם יש כבר מודלים עסקיים ברורים שמאפשרים לעשות כסף מהבינה מלאכותית. ההערכה שלי היא שיש פער בין בשלות הטכנולוגיה וההיווצרות של מודלים עסקיים מבוססים - מה שמרמז שיש סיכוי לבועה בטווח הקצר".

פרופ' חשאי מזהה ניצנים של מודלים עסקיים, "למשל, ג'י.פי. מורגן מפתח תוכנה בינה מלאכותית שיכולה לעזור לנתח ולהמליץ על ניירות ערך פיננסיים", אבל הוא מסייג כי "לצד זאת, המודל העסקי בתחום החיפוש נשאר פרסום, וכאן יש זהירות רבה שלא לפגוע בביצת הזהב של גוגל".

פוטנציאל טרנספורמטיבי

תג'אס דסאי, אנליסט מחקר ב־Global X אמר בשיחה עם גלובס כי לבינה המלאכותית יש פוטנציאל טרנספורמטיבי עצום כמעט בכל היבט של הכלכלה העולמית. "זהו שינוי פרדיגמה ברור שישנה את תשתית המחשוב לנצח. כיום ישנם מודלי שפה גדולים שהם בסדרי גודל חכמים יותר מהדורות הקודמים, ובמקרים רבים יכולים ליצור פלט טוב יותר מבני אדם. יתרה מכך, לאנשים ממוצעים יש כעת גישה למערכות חזקות שכאלו, אפילו בטלפונים הניידים שלהם, מה שמרחיב משמעותית את האפשרויות ופותר צווארי בקבוק קריטיים למשימות בעלות ערך נמוך". לדבריו, מדובר בשיפור יכולות שיכול לגרום לפיטורים של עד 20% מכוח העבודה בחברות שונות - כמו שיווק, מכירות, שירות לקוחות ועוד. "השווקים מבינים את ההזדמנות ארוכת הטווח שמציעה החדשנות הזו וזה מניע את העלייה שאנחנו עדים לה כאן".

במבט קדימה, וסצ'ונוק אומר כי "טכנולוגיית הבינה המלאכותית עדיין לא בשלה, אבל מתפתחת במהירות - לאור תשתיות חזקות למדי של דאטה סנטרים שנבנו לאורך שנים, בהשקעה של מעל ל־100 מיליארד דולר בשנה שעדיין ממשיכה לצמוח. כמו בכל טכנולוגיה חדשנית, כל עוד אי אפשר להעריך במדויק את הפוטנציאל וגודל השוק, המניה יכולה לשקף כל תרחיש אפשרי. לפחות עד שהמשקיעים מקבלים פרופורציות והבנה לגבי גודל השוק והתחרות בו - ואז הבועה בדרך כלל מתפוצצת, או לפחות מאיטה".

עוד כתבות

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'ט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

משפחות החטופים חוסמות כרגע את איילון דרום וקוראות: ''למה הם עדיין בעזה ?!'' על רקע העסקה המתגבשת / צילום: אדר אייל Adar Eyal

משפחות חטופים חסמו את איילון, אישה שזרקה עליהם ביצים נעצרה

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • בזמן שבישראל ממתינים לתשובת חמאס: באל-מיאדין מדווחים על מתווה העסקה שהוצגה • מקורות פלסטינים: מחבל מרכזי בגדוד טולכרם נורה למוות בידי המנגנונים של הרשות • הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • עדכונים בולטים