גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פינוי בינוי רחב היקף בבית שמש: 178 דירות שיכון נהרסו ויהפכו ל-12 מגדלי מגורים חדישים

על הפרויקט בשכונת רמת לח"י בעיר אחראית החברה להתחדשות עירונית • עמי כחלון וטל גולדשטיין, המייסדים והמנכ"לים המשותפים בחברה: "רבים לא האמינו שנוכל לקדם את הפרויקט, אבל בזכות הנחישות והאמונה הצלחנו והגענו ליום המרגש של ההריסה" • עלות הפרויקט מסתכמת בכ-1.5 מיליארד שקל והוא יכלול גם קאנטרי, גינות ירוקות, מבני ציבור ושטחי מסחר

פרויקט NEO הבית בקאנטרי, בית שמש / הדמיה: Evolve Media
פרויקט NEO הבית בקאנטרי, בית שמש / הדמיה: Evolve Media

הכתבה בשיתוף החברה להתחדשות עירונית

זה קרה ב-19.6.23 בבית שמש. לאחר עשור שנים הגיע אחד מפרויקטי ההתחדשות העירונית הגדולים בישראל לשלב תחילת עבודות והריסתן של 178 דירות, מתוכן 90 דירות של הדיור הציבורי, הממוקמות ברצף הבניינים בשיכון רמת לח"י בבית שמש. במקומן, ייבנו במספר שלבים כ-1,200 יחידות דיור שיתפרסו על כ-12 מגדלי מגורים: 3 מבנים בני 9 קומות, 5 מבנים בני 20 קומות ו4 מבנים בני 23 קומות כולל חזית מסחרית.

שכונת רמת לח"י בבית שמש הינה מהשכונות הוותיקות של העיר. בתחילת שנות ה 60 וה-70 נבנו בה עשרות שיכוני רכבת טרומיים הנמצאים כיום במצב רעוע וירוד. מעבר לכך, רעידת אדמה קלה שהתרחשה ב-2004 גרמה לקריסת אחד הבניינים כליל (ללא נפגעים) ולנזקים קלים וכבדים לבניינים אחרים. השכונה ממוקמת בחלקה העילי של העיר בית שמש הוותיקה, ברחובות שועלי שמשון ויהודה המכבי פינת רחוב השבעה שהינו ציר ראשי.

"'פרויקט NEO הבית בקאנטרי' בבית שמש מהווה בשורה עצומה לתושבי העיר בכלל ולתושבי רמת לחי בפרט", אומרים עמי כחלון וטל גולדשטיין, המייסדים ומנכ"לים המשותפים בחברה להתחדשות עירונית, יזמית הפרויקט. "מדובר, במגה פרויקט באיכות וברמה מאוד גבוהה. עלותו הכספית של הפרויקט מסתכמת בכ-1.5 מיליארד שקל ועם השלמתו הוא יהווה מנוף לתרומה משמעותית לרמת איכות החיים והפנאי של כלל הקהילות בעיר. במסגרת הפרויקט אנו משקיעים בנוסף 75 מיליון שקל בעבור פיתוח סביבתי, הפרויקט יכיל קאנטרי, גינות ירוקות, מבני ציבור ושטחי מסחר לרווחת הדיירים".

כיצד הפרויקט נולד והאם חוויתם קשיים בדרך?

עמי: "הפרויקט החל לפני כעשור בגיבוש המתחם על ידי צוות החברה להתחדשות עירונית. אנחנו מדברים על שכונה ותיקה מאוד עם היקף התחדשות מהגדולים בישראל, ובהתחלת הדרך היו רבים שלא האמינו שנוכל לקדם את הפרויקט, אבל בזכות הנחישות והאמונה הצלחנו והגענו ליום המרגש של ההריסה. במהלך הדרך היו לא מעט קשיים, בין אם הנדסיים ותכנוניים ובין אם מול הדיירים והצלחנו להתגבר על כולם. יש מי שהתקשו להיפרד מהדירות הישנות - ועם הרבה רגש וחמלה הצלחנו להגיע לליבם והם הפנימו שהפרויקט ישפר את איכות חייהם. היו לנו גם מקרים של דיירים קשישים שחששו מהתהליך ומפינויים מהדירה בה התגוררו עשרות שנים וגם שם הצלחנו להסביר את היתרונות העצומים בפרויקט עם המון רגישות ושקיפות. לשמחתי הפרויקט צבר תאוצה גדולה מרגע שראשת העיר הנוכחית, עליזה בלוך, נכנסה לתפקיד ועל כך מגיעה לה תודה גדולה".

פרויקט NEO הבית בקאנטרי, בית שמש / הדמיה: Evolve Media

חשיבה על צרכי הדייר והקהילה

ע.ט החברה להתחדשות עירונית היא מהחברות המובילות בישראל לייזום, תכנון, ניהול וביצוע פרויקטים של פינוי-בינוי במסגרת תוכניות להתחדשות עירונית ברחבי הארץ. החברה משלבת חוסן כלכלי ועסקי, ניסיון רב-שנים, וגישה אישית ואנושית, המאפשרים לה ללוות פרויקטים מורכבים לכל אורכם, תוך טיפול אישי מסור בכל בעלי הדירות בפרויקט. החברה שמה לה מטרה לתת מענה לכל דייר ובעצם מעטפת מלאה תחת בית אחד: ליווי אישי וצמוד לבעלי הדירות תוך אנושיות ומקצועיות, לצד הבנת צורכי הרשויות ויכולות קידום, דחיפה קדימה וזמן תגובה קצר.

הפן האנושי והקהילתי עליו שמים דגש בחברה הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההתחדשות העירונית - שמצריך לא רק ניסיון תכנוני וביצועי בפרויקטי בנייה מורכבים ורחבי היקף, אלא גם חשיבה על התושבים וסביבת המגורים בתהליך פיתוח תוכניות עירוניות. כאשר הפיתוח צריך להיות ממוקד לכל קהילה וצרכיה, לרבות קהילה נגישה. בתשובה לשאלה כיצד עושים זאת נכון משיב כחלון כי "עלינו להסתכל על שני רבדים. ראשית, תקן הבנייה מעגן את האפשרויות של בעלי מוגבלויות ומחייב בנייה נגישה - אם זה כניסה ויציאה מהבניין עצמו ועד לפנים הדירות, הכניסות, המעברים, המעליות, חניה וכדומה. שנית, בכל פרויקט יש עירוב קהילות, אנשים שונים עם תפיסת עולם שונה. יש שירצו בית כנסת או מעלית שבת ויש שירצו ספרייה או גן ילדים. אנחנו כחברה יזמית בשיתוף עם הרשות המקומית עושים בחינה וחשיבה באשר לצורכי התושבים והאוכלוסיות השונות. ככל וישנן דרישות של אוכלוסיה למבנים מסוימים והרשות סבורה שיש צורך בכך לרווחת התושבים, אנו נבצע בהתאם. הרשות מקבלת הקצאת מבנים המיועדים לציבור בשטח הפרויקט והיא זו שבוחרת בסופו של יום מהו היעוד של כל מבנה".

טל גולדשטיין מייסד ומנכ"ל משותף בחברה להתחדשות עירונית מוסיף ומציין בהקשר ליחסי יזמית נדל"ן-קהילה מקומית כי "מיום היווסדה של החברה אימצנו גישה חברתית ואנושית ולכן התהליך הראשון אותו ביצענו במגה פרויקט זה היה קיום סקר חברתי על מנת לזהות אילו קהילות נמצאות במתחם. בהתבסס על תוצאות הסקר נעשתה חשיבה מקדימה מה נכון לכל קהילה וקהילה כדי שכולם יהיו שבעי רצון. כך למשל, נניח שיש בבניין 30% אנשים שהם שומרי שבת, יזם שמזהה זאת בוחר לשכור את שירותיו של יועץ שבת כך שמלכתחילה יוטמעו מערכות מותאמות כמו מעלית שבת וכד'. לאחר האכלוס הדיירים והרוכשים נדרשים להקים ועד בית ולהסדיר את ניהול הבית המשותף ביניהם, אך אם היזם מספק להם את כל התשתיות והאופציות הנדרשות לשם כך הדבר מונע בעיות בעתיד".

כיצד תהליך ההתחדשות העירונית ישפר לתפיסתכם את איכות החיים של תושבי רמת לחי?

עמי: "תהליך של התחדשות עירונית מיסודו הוא שיפור והשבחת התנאים הקיימים של בעלי הקרקע והסביבה שלהם. לצערנו, במצב הקיים, אנשים גרו בבניינים מאוד ישנים שחלקם לא ראויים למגורים או במבנה שמוגדר כמבנה מסוכן ואף כזה שאינו עומד בפני רעידות אדמה. ההתחדשות עירונית, בטח בשכונה וותיקה כמו רמת לחי בבית שמש, מאפשרת לאותם אנשים לקבל דירה חדשה, גדולה יותר עם מרפסת, חניה, מחסן ומפרט טכני עשיר. נציין גם את תקן הבנייה והנגישות שהם מתקדמים ביותר ואת סביבת החיים האיכותית כתוצאה מבנייה ירוקה. כמו כן, כל התשתיות חדשות ומותאמות לעידן הנוכחי על כל המשתמע מכך החל ממערכות הביוב וכלה במערכות החשמל. הכל משתדרג והופך להיות ברמה הכי גבוהה שיש עם ראיה ופתרונות לעשרות שנים קדימה".

ולסיום מה יהיה תהליך הבנייה בפרויקט?

טל: "כיוון שמדובר על פרויקט עצום בהיקפו עם 1,200 יחידות דיור הוא יבוצע בשלושה שלבים כאשר בכל שלב ייבנו מספר בניינים. הבנייה תתרחש כמעט במקביל כאשר ההפרש בין שלבי הביצוע השונים יעמוד על מספר חודשים ספורים".

לפרטים נוספים על החברה להתחדשות עירונית ופרויקטים עתידיים הקליקו כאן>>

עוד כתבות

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

הקשיים של זוגות ידועים בציבור בדרך להכרה / איור: גיל ג'יבלי

הקשיים המשפטיים של זוגות ידועים בציבור נערמים

פסיקות שניתנו לאחרונה מערערות על מצבם של הידועים בציבור, ולכל הפחות מציבות את זכויותיהם בסימן שאלה ● זוגות רבים נדרשים להוכיח את הסטטוס שלהם בפני רשויות כדי לקבל זכויות שנשואים מקבלים אוטומטית, כמו הנחה בארנונה, וכדי למצות אותן נתקלים בחומת ביורוקרטיה: "הכל תלוי בפקיד שנופלים עליו"

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה באותו עניין

ביונסה בהופעה. מותג בשמים והשקעות נדל''ן / צילום: Reuters, BriganiArt/Bartill

על המוזיקאיות שחדלו מלהטיל ביצי זהב לאחרים והפכו לבוסיות של עצמן

במשך שנים תעשיית המוזיקה נשלטה על ידי גברים שהתעשרו על גבן של זמרות מצליחות ● זמרות פופ כמו מדונה, ביונסה וטיילור סוויפט הביאו את הבשורה של המאה ה-21 כשהפסיקו להיות מריונטות על חוטים והפכו לבוסיות שמגלגלות מיליארדים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

בדרך לקו האדום: מה צפוי בנתוני האינפלציה בישראל היום?

התחזיות למדד המחירים לצרכן בישראל לא ממש אופטימיות ● ההערכות הן שהמדד יעלה לקצב שנתי של 3.1%-3.2%, ובפעם הראשונה יעקוף את טווח היעד של בנק ישראל

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, ומכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

אנשי מילואים ישרתו עד גיל 41, גם גיל הפטור לקצינים יעלה בשנה ל-46

משרד הביטחון יביא בפני הממשלה בקשה להארכה נוספת לחוק שמעלה את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת לכולם ● בעלי תפקידים מיוחדים ישרתו שנה נוספת גם כן, עד גיל 50 ● זה החוק שהשרים ידונו עליו ביום ראשון הקרוב: כל הפרטים

המפכ''ל יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המפכ"ל ליועמ"שית: בן גביר ניסה למנוע מהמשטרה לאבטח את שיירות הסיוע ההומניטרי

המפכ"ל קובי שבתאי שלח ליועמש"ית לממשלה מכתב בו הוא מתאר את התנגדותו להנחיית בן גביר שלא לאבטח את משאיות הסיוע לעזה ע"י המשטרה, ושבתגובה איים עליו בן גביר כי "יהיו לכך השלכות" ● ביום שלישי בג"ץ יקיים דיון בתיקון לפקודת המשטרה, המאפשר, לפי הטענה לבן גביר להתערב בפעילותה

הקנצלר שולץ (משמאל) ליד מל''ט הרון TP של התעשייה האווירית. הראשון מהסדרה שגרמניה חוכרת / צילום: Reuters, IMAGO/Thomas Bartilla

טילים, מל"טים ומערכות הגנה "מייד אין איזראל": ביקור בסלון האווירי של ברלין

הסדר מתערער והעולם מתחמש, ולתעשיות הביטחוניות הישראליות יש היצע מגוון שהוכיח את עצמו בשדה הקרב ● בסלון האווירי של ברלין נראה כי למרות ההפגנות נגד המלחמה בעזה, והשחיקה במעמדה של ישראל כשותפה לגיטימית, ניסיון מבצעי הוא עדיין מילת קסם בנוגע למכירת נשק

חיילים טייוואניים. סין משפרת מוכנותה לפלישה / צילום: Associated Press, Daniel Ceng

המים במצרי טייוואן מתחממים שוב: סין מגבירה את הלחץ על המדינה המשוסעת

התרגיל הצבאי המקיף שביצעה סין סביב טייוואן בחודש שעבר הכניס את העולם לכוננות, ובארה"ב קראו לזרז אספקת נשק לאי ● טייוואן, שממלאה תפקיד משמעותי בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מתמודדת גם עם פילוג מבית, שאותו סין מנצלת היטב ליצירת מהומות ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר ● ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

יוליה שמאלוב ברקוביץ / צילום: שלומי יוסף

עובדי חדשות 13 לדירקטוריון: "תדהמה ושאט נפש ממינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'"

עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13 שיגרו מכתב חריף לדירקטוריון, בו הביעו התנגדות למינוי יו"ר הרשות השנייה לשעבר ליו"ר החברה ● לפי המכתב, "המינוי כה פסול ומופרך, עד כי מתעוררת תהייה שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית" ● רשת 13: "ועדת האיתור פעלה במקצועיות ובתהליך סדור"

צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

500 חברות עמדו למבחן בעונת הדוחות הזו בוול סטריט. אלה התוצאות

עונת הדוחות החולפת כונתה "המבחן של הראלי בוול סטריט". בדיקה חדשה, שניתחה את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שפרסמו את הדוחות שלהן, מעלה כי הראלי עבר את המבחן ● הרווחים של החברות המדווחות קפצו בקצב מסחרר, רובן גם עקפו את תחזיות האנליסטים, וגם: איזה סקטור נהנה מהכי הרבה המלצות קנייה בשבועות האחרונים?

נעמי גיסר, מנכ''לית ברוקר הביטוח Marsh McLennan ישראל / צילום: סמדר כפרי

"גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"

כמעט כל המשפחה של נעמי גיסר עסקה בביטוח, ואת הקריירה שלה בתחום היא התחילה יום אחרי השחרור מהצבא ● 25 שנה אחרי היא כבר מבטחת את רכוש המדינה ומנסה לשמור על אופטימיות: "מאז 7 באוקטובר אנחנו מזהים ירידה בתיאבון של מבטחים גלובליים, אבל אחרי המלחמה נראה הרבה יותר השקעות"