גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שאלנו את ה־ChatGPT איך משפרים תדמית של מותג. זו הייתה התשובה

הבינה המלאכותית מסעירה את העולם, ומותגים רבים כבר משתמשים בה כדי לקדם אסטרטגיות שיווקיות ● בשיחה שניהל עם ChatGPT, ניסה מייסד G^Team להבין איך חברות מנצלות את ה־AI כדי להוביל שינוי תדמיתי

''החייטות האלגוריתמית''. דוגמא לקמפיין שנעשה בו שימוש ב־AI / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין של H&M
''החייטות האלגוריתמית''. דוגמא לקמפיין שנעשה בו שימוש ב־AI / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין של H&M

טרנד הבינה המלאכותית היוצרת, שבו מחשבים מפיקים תוצרים כמעט אנושיים כגון תמונות, טקסט או מוזיקה, משנה את העולם, ועוד ועוד חברות מצטרפות אליו. קיימנו ראיון עם ChatGPT, צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית מבית היוצר של חברת OpenAI, כדי לחקור איך מותגים ממנפים את השימוש ב־AI כדי להוביל שינויים אסטרטגיים־שיווקים. הראיון נערך באנגלית ותורגם לעברית.

תחילה, האם תוכל להציג עצמך ולספר על המומחיות שלך בתחום?

ChatGPT: "תודה לך על האירוח. אני ChatGPT, מודל AI מתקדם שפותח על ידי OpenAI. אומנתי על מגוון רחב של נושאים, כולל אינטליגנציה מלאכותית ושיווק, ואני יכול לספק תובנות ומומחיות בתחום".

כש־ChatGPT משפר את התדמית של מותגים

איך מותגים שונים משתמשים ב־AI במאמצי השיווק שלהם?

"מותגים מכירים בפוטנציאל העצום של AI לקדם את אסטרטגיית השיווק שלהם. להלן חמש דוגמאות אמיתיות לכך".

פרסום מותאם יעד: "אלגוריתמים של AI מאפשרים להוביל מהלכים שיווקים מותאמים אישית. באמצעות ניתוח נתוני הצרכנים, כולל הגלישה שלהם באינטרנט ומידע דמוגרפי לגביהם, אינטליגנציה מלאכותית יכולה לזהות קהלים רלוונטיים ולהקצות פרסומות בהתאם. לדוגמה, מותגים כמו נייקי וקוקה קולה משתמשים ב־AI כדי ליצור תוכן פרסומות דינמי המותאם למשתמשים ספציפיים, וכתוצאה מכך נהנים מרמה גבוהה של מעורבות במותג וכמות רבה יחסית של צרכנים שעוברים להשתמש בו".

שיווק של משפיענים: "שימוש ב־AI מסייע למותגים לזהות מי המשפיענים שמתאימים לפרסם את המותג שלהם. הכלים מנתחים נתונים מהרשתות החברתיות כדי להעריך בקרב משפיענים את מידת המעורבות, גודל התפוצה והאותנטיות. כך, מותגים כמו אדידס ואסתי לאודר יכולים לזהות משפיענים שמתאימים להם ולקהל היעד שלהם. בעוד ש-ChatGPT יכול לייצר טקסט קוהרנטי, הוא לא יכול לחשוב על תוכן מקורי באותה רמה של בן אדם. על בני האדם לוודא שהוא עומד בסטנדרט של מקוריות ויצירתיות".

הקשבה חברתית וניתוח סנטימנט: "AI מסייע למותגים לקבל תובנות רבות ערך משיחות ברשתות חברתיות. אלגוריתמים של AI יכולים לנתח פוסטים ברשתות חברתיות, תגובות ומגמות כדי להבין את הלך הרוח של צרכנים ואת ההעדפות שלהם. מותגים כמו סטארבקס ומקדונלד'ס משתמשים בנתונים אלה כדי לעצב את אסטרטגיות השיווק שלהם, לדייק את המסרים, ולטפל ביעילות בחששות של צרכנים".

שיפור חוויית המשתמש: "בוטים הפועלים בכוח אינטליגנציה מלאכותית משחקים תפקיד חשוב בשיפור חוויות הצרכנים. מותגים כמו אמזון וזאפוס משתמשים בבוט AI כדי לספק שירות לקוחות מיידי, לענות על שאלות שונות הקשורות למוצרים, ולהדריך צרכנים כחלק מחוויית הקנייה. אלגוריתמים של AI מאפשרים לבוטים אלה ללמוד בכל עת מאינטראקציות עם לקוחות, לשפר את התגובות שלהם לאורך זמן ולספק סיוע יעיל ומותאם אישית".

ניתוח ואופטימיזציה של שיווק: "ניתוח באמצעות ה־AI עוזר למותגים למצות תובנות מנתוני השיווק שלהם. באמצעות ניתוח כמות גדולה של מידע, אלגוריתמים של AI יכולים לזהות דפוסים, להבחין במגמות ולבצע אופטימיזציה של מבצעי פרסום. מותגים כמו פרוקטר וגמבל, ויונילבר השתמשו ב־AI כדי לטייב את ההוצאה שלהם על רשתות, לזהות ערוצים שמביאים ביצועים טובים, ולמדוד את היעילות של מאמצי השיווק האלה במדויק".

האתגרים האתיים וההשלכות המוסריות

הדוגמאות האלה מדגימות את ההשפעה המשמעותית של AI על אסטרטגיות שיווק. האם ישנם אתגרים או שיקולים אתיים שמותגים צריכים לזכור כשהם משתמשים ב־AI לצרכים שיווקיים?

"בהחלט. בעוד ש־AI מציע יתרונות משמעותיים, על המותגים לשקול אתגרים מסוימים והשלכות מוסריות. להלן כמה שיקולים מרכזיים".

פרטיות, מידע והסכמה: "מותגים חייבים לעשות שימוש אחראי במידע של לקוחות, להבטיח ציות לכללי הגנה על מידע ולקבל את הסכמתם להשתמש בו. שקיפות באיסוף מידע היא חיונית לבניית אמון עם הצרכנים".

הטיה אלגוריתמית: "ייתכן ויהיו הטיות באלגוריתמים של AI, מה שעלול להוביל לאפליה. על כן, מותגים צריכים לנטר בזהירות ולפקח על מערכות הבינה המלאכותית שלהם כדי להבטיח הגינות, ולנקוט צעדים לצמצם כל הטיה שעלולה לצוץ".

שימוש אתי ב־AI: "מותגים חייבים להשתמש בכלי באופן אתי, ולהתחשב בהשפעה האפשרית של המערכות שלהם על אנשים פרטיים ועל החברה בכלל. זה כולל הימנעות ממניפולציה, וידוא שתוכן שנוצר על ידי AI יסווג באופן ברור, ושקיפות לגבי מידת השימוש בו במהלך אינטראקציות עם לקוחות".

היצירות של הכלי: מגרסה של הארי פוטר ועד שמלה ייחודית

כחלק מהראיון, ה־ChatGPT התבקש להציג דוגמאות לקמפיינים בהם נעשה שימוש בבינה מלאכותית. הוא התייחס לחמישה:

"רמברנדט הבא" של בנק ING: "ב־2016, בנק ING שיתף פעולה עם מיקרוסופט וצוות של מומחי AI ליצור ציור בסגנון של הצייר ההולנדי המפורסם, רמברנדט. מערכת ה־AI ניתחה את הציורים הקיימים של רמברנדט ייצרה ציור חדש ששכפל את הסגנון והטכניקה שלו. הקמפיין הדגים את היכולות של AI באמנות והוביל להתעניינות תקשורתית רבה".

"פרויקט דצמבר" של סטודיו בוטניק: "בסטודיו בוטניק השתמשו ב־GPT-2 (הכלי שהקדים את ChatGPT, ע"ג) כדי לכתוב פרק חדש באחד מספרי הארי פוטר. הם הכשירו את הכלי, שלמד את תוכן ספרי הארי פוטר הקיימים, ואז שיתפו פעולה עם כותבים אנושיים כדי לזקק את הטקסט. הפרק שנולד כתוצאה מכך, ששמו 'הארי פוטר והדיוקן של מה שנראה כמו ערימה גדולה של אפר', היווה טוויסט הומוריסטי ומבדר על סדרת הספרים המקורית, והדגים את הפוטנציאל של AI לשימוש יצירתי".

הצ'אט כתב פרק חדש בהארי פוטר / צילום: סטודיו בוטניק

"החייטות האלגוריתמית" של H&M: "מותג האופנה H&M שיתף פעולה עם גוגל ועם חברת העיצוב lvyrevel, כדי לעצב שמלות מותאמות אישית על ידי שימוש ב־AI. במסגרת זו, הלקוחות הוזמנו להוריד אפליקציה שעקבה אחרי פעילותם. ה־AI ניתח את המידע כדי לעצב שמלה המבוססת על העדפות של כל לקוחה, והתוצאה הייתה פריט אופנה מותאם אישית ומונע בכוח הנתונים".

"ראיונות Autocomplete עם AI" של אדובי: "אדובי השיקה סדרת ראיונות וידאו עם אנשי מקצוע מהתעשייה וידוענים. הטוויסט היה ששאלות הראיון נכתבו על ידי AI. מטרת המהלך הייתה להדגים את הכוח של הכלי - מה שעורר שיח ער סביב הפוטנציאל של AI ביצירת תוכן".

"הקטלוג המודע" של פטגוניה: "פטגוניה, מותג בגדים, השתמש ב־AI כדי להכין ללקוחותיהם קטלוג מותאם אישית. האלגוריתמים ניתחו מידע על הצרכנים, לרבות רכישות עבר והעדפות אישיות, כדי לגבש אוסף מותאם של מוצרים התואמים את תחומי העניין של כל אחד מהם. המהלך הזה הדגים את יכולת ה־AI לספק חוויות מותאמות אישית לצרכנים".

בסיום תשובתו, ה־ChatGPT ציין כי "הדוגמאות האלה מדגימות את השימוש היצירתי ב־AI בתעשיות שונות, ומוכיחות איך מותגים יכולים למנף את הטכנולוגיות כדי למשוך קהלים שונים. הדוגמאות שהצגתי מבוססות על קמפיינים אמיתיים. עם זאת, אין לי גישה ישירה למידע בזמן אמת או יכולת לאמת אירועים שמתקיימים ברגע זה. לכן, תמיד מומלץ לאמת את הפרטים של מסעות פרסום ספציפיים".

מחקה תגובות אנושיות, אבל לא חף מאתגרים מהותיים

ה־ChatGPT הדגים יכולות מרשימות בכתיבת טקסט שנראה כמעט כאילו נכתב על ידי בן אדם. עם זאת, מבקרים טוענים שחסרה לו הבנה אמיתית ומודעות. איך היית מתייחס לחשש זה?

"ChatGPT הוא באמת כלי מרשים שיכול לייצר תגובות קוהרנטיות ורלוונטיות מבחינה קונטקסטואלית. עם זאת, חשוב לציין שאין לו מודעות או הבנה. הוא פועל על בסיס דפוסים וקורלציות סטטיסטיות במסגרת המידע אליו הוא נחשף. בעוד שהוא יכול לחקות תגובות אנושיות, חסרה לו הבנה אמיתי ומודעות, שהן יכולות קוגניטיביות מורכבות המצריכות יותר מאשר זיהוי דפוסים חוזרים".

הכלי נחשף לכמויות עצומות של דאטה, מה שמעורר חששות לגבי הטיות המוטמעות בתוכה. איך הוא מתמודד עם הטיות ומוודא כי התוצר לא מוטה?

"הטיה היא חשש משמעותי ב־AI, ו־ChatGPT לא חף מהאתגר הזה. הדאטה עליה הוא נסמך, עלולה להכיל הטיות. נעשים מאמצים לצמצם שגיאות בזמן תהליך ההכשרה, אבל ביטול מלא שלהן הוא מאתגר. חשוב שמשתמשים ומפתחים של מערכות AI יהיו מודעים להטיות וינקטו צעדים מראש לטפל בהן".

ל־ChatGPT יש פוטנציאל לבצע אוטומציה של יצירת תוכן, והתוצאה של זה יכולה לפגוע, למשל, בכותבים ועיתונאים. איך נוכל לאזן בין השימוש ב־AI ליצירת תוכן ולמנוע פגיעה בתעסוקה של בני אדם?

"השימוש הגובר ב־AI לטובת יצירת תוכן בהחלט מעורר חשש לגבי צמצום משרות במשק. עם זאת, חשוב לראות ב־AI כלי שיכול לחזק יכולות אנושיות במקום להחליף אותן לגמרי. בעוד שהכלי יכול לסייע ביצירת סוגים מסוימים של תוכן, היצירתיות האנושית, חשיבה ביקורתית והיכולת להבין לעומק נושאים מורכבים, נותרים חסרי תחליף. המפתח הוא לגלות דרכים לשלב ולמנף AI כדי להעצים בני אדם להתמקד בניתוח ובפרשנות".

התגובות של ChatGPT מיוצרות על בסיס דפוסים קבועים, מה שמעלה גם שאלות לגבי האותנטיות של התוצר. איך נוכל לוודא שתוכן המיוצר על ידי אינטליגנציה מלאכותית שומר על מקוריות ונמנע מגניבת תוכן, למשל ספרותי?

"תוכן המיוצר על ידי AI מבוסס על דפוסים ודוגמאות שלמד מדאטה קיימת. בעוד ש־ChatGPT יכול לייצר טקסט קוהרנטי, הוא לא יכול לחשוב על תוכן מקורי באותה רמה של בן אדם. בני אדם יכולים לזקק ולהוסיף פרספקטיבה משלהם לתוכן המיוצר על ידי AI, ולוודא שהוא עומד בסטנדרט של מקוריות ויצירתיות".

החשש מדיסאינפורמציה בלתי נגמרת

התגובות של ChatGPT מיוצרות על ידי ניתוח מידע קיים. איך אנחנו יכולים להתמודד עם חששות לגבי מחסור במידע ובנתונים בזמן אמת, ובפוטנציאל של דיסאינפורמציה?

"ChatGPT מסתמך על דאטה אליה נחשף והיא לא תמיד תכלול את המידע הכי עדכני. כתוצאה מכך, הכלי עלול להגיב לאירועים באופן שלא משקף את המציאות הנוכחית. כדי לטפל בנושא זה, חשוב לשלב תגובות המיוצרות על ידי AI עם מידע בזמן אמת ממספר מקורות מהימנים. עדכון של מודלים של AI ושימוש בדאטה בזמן אמת יכולים גם הם לעזור לצמצם את הסיכון של דיסאינפורמציה".

עוד כתבות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הביוב הציף את הדירה בשל ליקוי בצנרת ושימוש במגבונים. כמה ישלם היזם?

הורים לשלושה נפרדו אחרי קרוב ל־40 שנה - הבעל ביקש לקבל 80% מהזכויות בשל פערי השתכרות בין הצדדים ● בני זוג רכשו דירה להשקעה שהוצפה שלוש פעמים - היזם והקבלן חויבו בפיצויים ● ביהמ"ש דחה תביעת ענק נגד תאגיד השידור "כאן", בטענה ללשון הרע במסגרת כתבה על חשד להתעללות בגן ילדים ● שלושה פסקי דין בשבוע

נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן / צילום: ap, Khalil Hamra

ההתבטאות המקוממת החדשה של נשיא טורקיה נגד ישראל

נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן אמר כי הוא מקווה שיוכל לחנוך את כיפת הסלע בירושלים כפי שחנך את מסגד איה סופיה באיסטנבול ● התבטאות זו היא אחת מבין רבות שממחישה את ההסתה הטורקית הנרחבת כנגד ישראל מאז פרוץ המלחמה

עבודות של חברת החשמל / צילום: איל יצהר

בהיקף של 22 מיליארד שקל: רשות החשמל הציגה את תוכנית פיתוח הרשת

התוכנית החדשה באה לפתור מספר בעיות, כשאחת המרכזיות שבהן היא אמינות אספקת החשמל • סוגיה משמעותית נוספת שהתוכנית מיועדת לפתור היא הטעמת האנרגיות המתחדשות

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

ולדימיר פוטין בהצהרה מיום שישי, בשבוע שעבר / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין הציב תנאים לסיום המלחמה באוקראינה, בעולם מגנים: "מזויף"

נשיא רוסיה הצהיר ביום שישי האחרון כי יסיים את המלחמה עם אוקראינה, בתנאי שתיסוג משטחיה בארבעה מחוזות עליהם הכריז כטריטוריה רוסית כבר ב-2022 ● הצהרתו באה יומיים בלבד לפני פסגת השלום בשווייץ שהחלה היום, בה משתתפות מעל 90 מדינות, כדי לדון באפשרויות להביא לסיומו של הקונפליקט

אריק פרישמן, מנכ''ל פייבוקס / צילום: אילן בשור

שופרסל השלימה את מכירת חלקה בפייבוקס לדיסקונט תמורת 77 מיליון שקל

האחים אמיר מסיימים את הרומן של שופרסל עם פייבוקס: הערב הושלמה מכירת יתרת החזקות רשת הסופרמרקטים באפליקציית התשלומים (49.9%) לידי בנק דיסקונט המחזיק ביתרת המניות

עמוס מיכלסון / איור: גיל ג'יבלי

איש העסקים הישראלי שעשה אקזיט של 73 מיליון דולר על חברת תוכנה קנדית

עמוס מיכלסון, מוותיקי ההייטק הישראלי, משמש כיו"ר של חברת התוכנה הקנדית קופרליף כבר שנים ● בשבוע שעבר היא נמכרה באקזיט ענק לחברה שבדית תמורת 730 מיליון דולר

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

בגיל 78, היזם הסדרתי שמספק הצצה ל"בונקר" הסודי שלו

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו, פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי, ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, והיא מכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

עיתונאי חדשות 13 הכריזו על סכסוך עבודה. מה המשמעות?

סכסוך העבודה הוכרז בעקבות מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ● הכרזה על סכסוך עבודה היא שלב ראשון בשורת צעדים שיכולים לנקוט עובדים במקום עם יחסי עבודה קיבוציים ● האם צעדים אלה יכולים לכלול גם התפטרות קולקטיבית, ומה הדין לגבי פיטורים של מי שמתנגד כעת למינוי?

צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אם התחזיות של עונת הדוחות בוול סטריט יתממשו, הראלי רחוק מסיום

עונת הדוחות החולפת כונתה "המבחן של הראלי בוול סטריט". בדיקה חדשה, שניתחה את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שפרסמו את הדוחות שלהן, מעלה כי הראלי עבר את המבחן ● הרווחים של החברות המדווחות קפצו בקצב מסחרר, רובן גם עקפו את תחזיות האנליסטים, וגם: איזה סקטור נהנה מהכי הרבה המלצות קנייה בשבועות האחרונים?

חיילים טייוואניים. סין משפרת מוכנותה לפלישה / צילום: Associated Press, Daniel Ceng

המים במצרי טייוואן מתחממים שוב: סין מגבירה את הלחץ על המדינה המשוסעת

התרגיל הצבאי המקיף שביצעה סין סביב טייוואן בחודש שעבר הכניס את העולם לכוננות, ובארה"ב קראו לזרז אספקת נשק לאי ● טייוואן, שממלאה תפקיד משמעותי בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מתמודדת גם עם פילוג מבית, שאותו סין מנצלת היטב ליצירת מהומות ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועמ"שית: "לא ניתן להעלות את גיל הפטור למילואמינקים מבלי לצמצם את חוסר השוויון"

עו"ד בהרב-מיארה הודיעה לממשלה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את גיל הפטור ממילואים, לנוכח אי-צמצום הפער בשוויון בסוגיית גיוס החרדים ● עם זאת, היא ציינה כי ניתן להאריך לתקופה קצרה נוכח התחייבות גלנט למצות את פוטנציאל הגיוס ● ועדת השרים לחקיקה אישרה היום להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים - בהתאם לעמדת היועמ"שית

קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי

קובי מימון רוצה להתקרב למאגר תמר: אקויטל הגישה הצעת רכש ל-23% ממניות נפטא

הצעת הרכש, ככל שתתקבל על ידי בעלי המניות, עשויה להוביל את אקויטל להחזיק ב-90% מנפטא ובעתיד לפעול למחיקתה מהבורסה ● עלות ההצעה לאקויטל – 439 מיליון שקל והפרמיה בהצעה עומדת על 8%

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

טיילור סוויפט בהופעה בפריז / צילום: Associated Press, Lewis Joly

הזמרת ששרה כל הדרך אל הבנק, ואף עשויה לעכב את הורדת הריבית בבריטניה

המופע המצליח של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט, The Eras Tour, עשוי להוסיף כמיליארד ליש"ט לכלכלה הבריטית ● זוכת הגראמי, שידועה כ"מטלטלת כלכלות" בכל מקום שכף רגלה דורכת, צפויה להביא לעלייה באינפלציה בבריטניה באוגוסט ולשבש את התוכניות של הבנק המרכזי במדינה

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן רשות ניירות ערך פתחה בחקירה גלויה בעניין

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה / צילום: Reuters, Matias Baglietto

ארגנטינה: האינפלציה הנמוכה ביותר זה שנתיים וחצי, והרפורמות נמשכות

האינפלציה בארגנטינה נחתכה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2022, מה שמחזק את חאבייר מיליי, הנשיא הרדיקל החדש של ארגנטינה ● במקביל, בחיזוק נוסף לאג'נדה שלו להפוך את הכלכלה הארגנטינאית לכלכלת שוק חופשי, חבילת הענק לרפורמות של מיליי עברה באופן עקרוני