גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ניהול נכסים עם אחריות סביבתית: הכירו את פרויקט סביבה של קבוצת עזריאלי

קבוצת עזריאלי, חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, חרטה על דגלה לבנות ולתפעל את נכסיה תוך שמירה על הסביבה ● החל מ-2021 הקבוצה מנהלת את 'פרויקט סביבה' שמטרתו להפחית את כמות האשפה המועברת להטמנה ולהעלות את אחוזי המחזור בנכסיה

צילום: באדיבות קבוצת עזריאלי
צילום: באדיבות קבוצת עזריאלי

הכתבה בשיתוף קבוצת עזריאלי

בשנים האחרונות התעוררה מודעות גבוהה יותר לחשיבות של בנייה ירוקה ותפעול נכסי נדל"ן תוך שמירה על איכות הסביבה. בנייה בת קיימא תורמת רבות הן לסביבה והן למשתמשים ולדיירים בה, משפרת את איכות החיים של חברי הקהילה, ויוצרת שינוי משמעותי המקדם את הדור הבא לעתיד טוב יותר. אחת החברות שחרטו על דגלן את האחריות הסביבתית והחברתית של בנייה ירוקה היא קבוצת עזריאלי. הקבוצה בונה ומתפעלת נכסים רבי שימושים, בהם 21 קניונים, 16 נכסי משרדים, 4 בתי דיור מוגן, 2 נכסי דיור להשכרה ו־10 נכסים בייזום.

"כקבוצת הנדל"ן המובילה והאיתנה בישראל, אנחנו מחויבים לבניית הארץ תוך שמירה על הסביבה ומובילים כבר שנים בתחום הבנייה הירוקה. המחויבות שלנו באה לידי ביטוי בבניית הארץ ובחיזוק הכלכלה הישראלית, ביזום ואימוץ התחייבויות לביסוס חברה טובה יותר, ובהעלאת הרף בנוגע להתנהלות ידידותית לסביבה", כך נמסר מקבוצת עזריאלי. "אנחנו שואפים להוות מודל לחברה שנושאת באחריות לסביבה ולקהילה, הן ברמה המקומית והן ברמה הלאומית. אנחנו מחויבים לבנייה ירוקה ב-100% מהנכסים שלנו וממשיכים להעלות את הרף בהתמדה, מתוך מחשבה על דור העתיד ומחויבות אמיתית להתנהלות עסקית אחראית ובת קיימא".

הסמכת מבנים קיימים לתקן תפעול מקיים LEED O&M

ציון דרך משמעותי לקבוצת עזריאלי בתחום הקיימות נרשם באחרונה, כאשר מרכז עזריאלי ת"א קיבל את אות ההסמכה של LEED O&M (Operations and Maintenance). שלושת מגדלי עזריאלי וקניון עזריאלי ת"א הם מגדלי המשרדים והקניון הראשונים בישראל שקיבלו הסמכה זו. עד היום זכו כמה גורדי שחקים אייקונים באות ה-LEED לאחר אכלוסם, בהם בניין האמפייר סטייט בניו יורק, מגדל וויליס בשיקגו, טאייפי 101 בטאיוואן (הידוע בשמו הרשמי - המרכז הפיננסי העולמי) ומגדל שנגחאי בסין. שיטת הדירוג של LEED O&M לבניינים קיימים, בודקת את התפקוד בפועל של הבניין במספר פרמטרים חשובים- צמצום צריכת האנרגיה והמים, כמות האשפה להטמנה, שיפור איכות האוויר בחללים הפנימיים, אופי ההגעה למבנה ושביעות רצון הדיירים. בנוסף, המגדלים המדוברים של עזריאלי הגיעו לדירוג GOLD היוקרתי בתקן LEED. מגדל המשרדים עזריאלי טאון הוסמך בתקן זה בדירוג PLATINUM הגבוה ביותר- הראשון והיחיד בישראל, ומגדל המשרדים עזריאלי שרונה הגיע אף הוא לדירוג GOLD ובקבוצה מקווים להסמיך את רוב בנייני המשרדים שלה עד סוף 2023. בקבוצה מציינים בסיפוק כי ההשתלבות של נכסי קבוצת עזריאלי בדירוג LEED O&M ובדירוג GOLD ו-PLATINUM מלמדת על ההכרה הבינלאומית באיכויותיהם הסביבתיות, אשר הופכים אותם לפורצי דרך בתחום הקיימות בישראל.

צילום: באדיבות קבוצת עזריאלי

פרויקט סביבה בנכסי עזריאלי

קבוצת עזריאלי בונה ומנהלת נכסים מעורבי שימושים, כגון קניונים ומשרדים, במרכזים אלו, כמו בכל מקום בו נמצאים אנשים, נוצרת כמות גדולה של אשפה. מהסיבה הזאת, הקבוצה שמה לעצמה יעד - הפחתה של לפחות 50% מהאשפה להטמנה בקניונים ובמשרדים אותם היא מנהלת.

"מטרתו של פרויקט סביבה הינה להפחית את כמות האשפה המועברת להטמנה ולהעלות את אחוזי המחזור", כך נמסר מקבוצת עזריאלי. "הפחתת האשפה להטמנה מתבצעת באמצעות הפרדתה לזרמים שונים במקור: בחנויות, במסעדות ובמשרדים והעברתה למחזור, השבה לאנרגיה, לקולחין וכיו"ב. לצורך זה הקמנו בקניונים ובמגדלי המשרדים מרכזי מחזור וטיפול מקומי".

"פרויקט סביבה" מתוחזק בשיתוף עם מיזם "ירוק חברתי" - מיזם חברתי כלכלי המאפשר שילוב של אנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים בשוק העבודה. לדברי הקבוצה, שיתוף הפעולה מקדם שתי מטרות חשובות ביותר: הפחתת אשפה להטמנה וקידום העסקה שוויונית ומגוונת.

ד"ר עלית וייל שפרן, מנהלת הקיימות ואיכות הסביבה בעזריאלי "אנחנו בודקים מהן ההשפעות הסביבתיות שלנו ופועלים להקטינם תוך כדי התמקדות בעסקי הליבה שלנו ובהקטנת טביעת הרגל הפחמנית שלנו, תוך שיתוף פעולה ויצירת פלטפורמות לדיירים ולשוכרים שלנו".

נכון להיום, הפרויקט פועל ב-13 נכסים - קניונים ומשרדים של קבוצת עזריאלי: במרכז עזריאלי ת"א, עזריאלי טאון עסקים, פארק עסקים עזריאלי חולון, פארק עסקים עזריאלי הרצליה ועזריאלי שרונה, ובקניונים - קניון עזריאלי תל אביב, קניון עזריאלי הוד השרון, קניון עזריאלי חיפה, קניון עזריאלי חולון, קניון עזריאלי הנגב, קניון עזריאלי ראשונים, קניון עזריאלי איילון, אאוטלט עזריאלי הרצליה, קניון עזריאלי עכו וקניון עזריאלי מול הים אילת.

על פי נתוני מרכז עזריאלי תל אביב, נכון לתחילת 2023, כ-50% מהמסעדות מפרידות אשפה אורגנית, כ-70% מהחנויות מפרידות פלסטיק וקרטון וכ-22 משוכרי המשרדים נכנסו לפרויקט ומפרידים אשפה.

כחלק מהפרויקט והשאיפה למציאת פתרונות חדשניים, קבוצת עזריאלי חברה לחברת Save-It אשר יצרה בבניין עזריאלי TOWN מערכת לאיסוף נתונים לפי זרם אשפה ולפי שוכר, במטרה להפחית את כמויות האשפה ולהעלות את אחוזי המחזור. במהלך הפיילוט השתתפו 100% מהמשרדים השוכרים בבניין וכתוצאה מכך הוסטו מעל 3 טון למחזור במקום להטמנה. כמו כן, נרשם זינוק בכמות המשרדים שמבצעת הפרדת אשפה מ-10% ל-70%. "אנחנו ממשיכים לייצר עוד ועוד דרכים שיובילו לשינוי התנהגותי כדי לשמור על סביבה ירוקה ובריאה יותר. המטרה הסופית שלנו היא לייצר מודל תפעולי-כלכלי מיטבי למערך ניהול אשפה, המפחית את כמות האשפה להטמנה למרכזים מסחריים מעורבי שימושים בישראל ובעולם", נמסר מקבוצת עזריאלי.

"תפיסת האחריות התאגידית מלווה אותנו בכל היבטי פעילותינו . אנו לוקחים על עצמנו את האחריות לתכנון ולניהול עירוני באופן בר קיימא על מנת לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית תוך חיבור עם הקהילה , ולשם כך משקיעים משאבים אדירים . החזון הוא של מחויבות לבניית הארץ ותפעול הנכסים תוך שמירה על הסביבה".

עוד כתבות

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

אנשי מילואים ישרתו עד גיל 41, גם גיל הפטור לקצינים יעלה בשנה ל-46

משרד הביטחון יביא בפני הממשלה בקשה להארכה נוספת לחוק שמעלה את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת לכולם ● בעלי תפקידים מיוחדים ישרתו שנה נוספת גם כן, עד גיל 50 ● זה החוק שהשרים ידונו עליו ביום ראשון הקרוב: כל הפרטים

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

מיכה כתראן / צילום: תמונה פרטית

השואו של מיכה מאמריקה: הכירו את האיש שפתח ערוץ יוטיוב כדי להמליץ לנו מה לעשות עם הכסף

עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס ● אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים, והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב ● עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים ● מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

נעמי גיסר, מנכ''לית ברוקר הביטוח Marsh McLennan ישראל / צילום: סמדר כפרי

"גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"

כמעט כל המשפחה של נעמי גיסר עסקה בביטוח, ואת הקריירה שלה בתחום היא התחילה יום אחרי השחרור מהצבא ● 25 שנה אחרי היא כבר מבטחת את רכוש המדינה ומנסה לשמור על אופטימיות: "מאז 7 באוקטובר אנחנו מזהים ירידה בתיאבון של מבטחים גלובליים, אבל אחרי המלחמה נראה הרבה יותר השקעות"

יריב לוין, שר המשפטים / צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

בג"ץ ללוין: נמק למה הוועדה לא בוחרת נשיא לבית המשפט העליון

בג"ץ לא קיים דיון בעתירה נגד שר המשפטים ולא קיבל תגובה תגובה מקדמית כנהוג, אלא החליט מטעמי יעילות להוציא צו על תנאי ולעבור לשלב הבא - בו יוכרע האם לחייב את לוין לכנס את הוועדה לשם בחירת נשיא ושופטים לביהמ"ש העליון • לוין מונע מחברי הוועדה להצביע על מינוי נשיא מאחר ורוב החברים בעד מינויו של השופט יצחק עמית לפי שיטת הסניוריטי הנהוגה ● עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין: "צעד חיובי ומתבקש לנוכח התנהגות שערורייתית של שר משפטים שמפקיר את מדינת ישראל"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה והיחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: דובר צה''ל, נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, Shutterstock

הנתון הכלכלי המדאיג שהתחבא - ואינו קשור למלחמה

באוצר מודים: גם בלי המלחמה, אנחנו לא עומדים ברף ● חברי הכנסת שוב סבורים שזכותם לעשות ככל העולה על רוחם ● והשורטיסטים נכחדים מוול סטריט ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Lafargue Raphael

בית המשפט בצרפת מחמיר את ההגבלות בתערוכת הנשק הגדולה

בית המשפט בבוביני שבאיל דה פראנס שבפאתי פריז, קיבל עתירה של ארגונים פלו־פלסטיניים מקומיים שדרשו לאסור כניסת חברות ישראליות באופן גורף לתערוכת יורוסאטורי היוקרתית ● המשמעות: גם חברות שתכננו לשלוח נציגים לתערוכה כדי לקיים פגישות או לפנות למציגים אחרים, לא יוכלו לעשות זאת

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר ● ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

הצבא העממי של סין / צילום: ap, Heng Sinith (עיבוד תמונה)

סין בונה שותפויות לקראת מה שעלול להיות המלחמה הבאה

התמנון הסיני בוחש בכל ושולח זרועות של שיתופי פעולה למדינות רבות וחזקות בעולם ● נפט, סחר ושיקולים אסטרטגיים מובאים בחשבון בניסיון להתעצם ● ובסבך החזיתות סין לא מסירה עיניים מטייוואן, והאיום מרחף מעל ראשה: אם תעז להכריז על עצמאות, סין תתקוף בכל העוצמה ● גלובס ממפה את המדינות שסין חברה אליהן ואת אלה שהיא שמה על הכוונת חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן

הישראלים מעבירים לקרנות הפנסיה החדשות כ-5 מיליארד שקל להשקעה מדי חודש, רובם המוחלט מוזרם לחו"ל ● ברמת החוסך, מתבקש לפזר סיכונים, אולם זו הסיבה המרכזית להיכחדות התעשייה הישראלית, ולכך שמי שקונה נייר בתל אביב עלול להיתקע איתו כשירצה למכור

הדירה ברחוב נחל לכיש בשדרות / צילום: כפיר אסולין

דירת מחיר למשתכן בשדרות נרכשה ב-640 אלף שקל. בכמה היא נמכרה?

דירת 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת נאות שקמה בשדרות נרכשה לפני 5 שנים בכ־700 אלף שקל והרוכשים קיבלו מענק של 60 אלף שקל נוספים ● כעת נמכרה הדירה ב־1.28 מיליון שקל

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הביוב הציף את הדירה בשל ליקוי בצנרת ושימוש במגבונים. כמה ישלם היזם?

הורים לשלושה נפרדו אחרי קרוב ל־40 שנה - הבעל ביקש לקבל 80% מהזכויות, בשל פערי השתכרות בין הצדדים ● בני זוג רכשו דירה להשקעה שהוצפה שלוש פעמים - היזם והקבלן חויבו בפיצויים ● ביהמ"ש דחה תביעת ענק נגד תאגיד השידור "כאן", בטענה ללשון הרע במסגרת כתבה על חשד להתעללות בגן ילדים ● שלושה פסקי דין בשבוע