גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שני סטארט-אפים מנסים להתאושש מהמצב אליו נקלעו, וחברה אחת שמצליחה

חברת התזונה המותאמת אישית, Day Two, מפטרת את מרבית העובדים ותנסה להשתלב בחברה גדולה יותר ● מובייל OTD, שפיתחה מכשיר לאבחון של סרטן צוואר הרחם באמצעות הטלפון, מתרחבת באפריקה ובהודו ● השבוע בביומד

חדשות הביומד / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
חדשות הביומד / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

Day Two עושה ניסיון אחרון להתאושש

חברת התזונה המותאמת אישית, Day Two (דיי טו), הייתה אולי אחת מחברות הביומד הידועות ביותר בישראל בשנים האחרונות. כעת החברה מפטרת את רוב עובדיה. זהו תהליך הדרגתי שהחל בסוף 2022, וכעת נשארה החברה עם כ-35 עובדים.

החוקר שטוען: הזמן הולך גם לאחור | חזית המדע
כך מנסה טבע להמציא את עצמה מחדש כחברת תרופות חדשניות 

לגלובס נודע כי בניסיון אחרון לשמור על Day Two כחברה פעילה ועל הידע והיכולות שלה כך שלא ירדו לטמיון, היא מנסה לבחון האם המוצר שלה יכול להשתלב בתוך מערכת של חברה גדולה יותר המתמחה בניהול מחלות כרוניות. בינתיים היא מציעה גרסה מצומצמת של המוצר שלה דרך מפיצים.

דיי טו התבססה על המחקרים פורצי הדרך של שני חוקרים ממכון ויצמן, הפרופסורים ערן סגל וערן אלינב. השניים היו בין החלוצים בעולם בתחום חקר המיקרוביום האנושי, כלומר תמהיל החיידקים בגוף האדם. הרכב חיידקים בעל השפעה קריטית על הבריאות שלנו, והמשתנה בתגובה לשינויים סביבתיים.

החוקרים מצאו כי אנשים שונים, בעלי הרכב מיקרוביום שונה, מגיבים אחרת למזונות שונים, מבחינת האופן בו המזונות הללו משפיעים על רמות הסוכר בדם. במילים אחרות: יש סוכרתיים שכדאי להם לאכול גלידה, ודווקא ברוקולי יעשה להם לא טוב. יש כאלה שמתאימה להם תזונת פלאו, ולאחרים זה יהיה אסון.

איך הופכים את התובנות הללו לחברה? ההתחלה הייתה מבטיחה. בין הנבדקים הראשונים בניסוי היה המיליארדר מריוס נכט, שהחליט להשקיע בחברה. אחרי השקעה ראשונית, נחתם גם הסכם עם קופת החולים כללית, ששיווקה את המוצר במחיר מסובסד ללקוחותיה. במקביל החלה העבודה מול גורמים בריאותיים בחו"ל.

המכירות צמחו, החברה גדלה, גייסה סכום כולל של כ-85 מיליון דולר, והעסיקה מעל 100 עובדים. אבל משהו במודל העסקי לא היה מפוצח עד הסוף. האם מדובר במוצר רפואי לניהול סוכרת, או במוצר דיאטה לכולם? האם המוצר הוא המלצה חד פעמית לתפריט מותאם אישית, או מעטפת של תמיכה תזונתית וקואצ'ינג לכל החיים? האם מה שחשוב הוא אבחון חיידקי המעי, או שאפשר להגיע לאותה התוצאה עם מדידת ההשפעה של מזונות שונים על רמות הסוכר בלבד? ובעוד ההכנסות של החברה בישראל צמחו בשל פרסום החברה מפה לאוזן ובתקשורת, בחו"ל היה קשה יותר לבנות את הפעילות כך.

גם השינויים בשוק הרפואי עצמו הגיעו בסופו של דבר אל החברה. חברות כמו ליבונגו שהציעו פלטפורמה דיגיטלית לניהול סוכרת ומחלות כרוניות אחרות, נסחרות ב-2020 בשוויים מטורפים, ועם הזמן התרסקו. היה להן קשה להוכיח את הערך המוסף שלהן ברמה שתאפשר השגת שיפוי ביטוחי משמעותי מחברות הביטוח. המודל לא נכשל, אבל הוא לא הגיע לגבהים שצפו לו.

DAY TWO פרסמה מאמרים שהראו את יעילותה, חתמה על הסכמים עם חברות ביטוח ומעסיקים גדולים, ובכל זאת, ההכנסות לא גדלו בקצב גבוה מספיק. גם בקורונה החברה סבלה מפגיעה במכירותיה. במשך רוב חיי החברה היא נוהלה על ידי ד"ר ליהיא סגל, שעזבה לפני כשנתיים. היום היא מנוהלת על ידי אמיר רחמן.

בחודשים האחרונים החברה עברה לפעול במתכונת מצומצמת יותר. היא מציעה רק אבחון מיקרוביום והמלצות התזונה, עם תמיכה דיגיטלית אבל ללא תמיכה קבועה של תזונאי או קואצ'ר. היא מקווה כאמור להפוך את מוצריה לחלק מפתרון סוכרת מלא יותר של חברה אחרת. לאחרונה הוזרם לחברה סכום כסף נוסף, כדי לאפשר לה לבצע את הניסיון האחרון הזה ולהחיותה מחדש.

מובייל OTD בהסכם מהותי עם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו

ומחברה שמנסה לצאת ממשבר, לכזו שנראה שיוצאת ממנו. בשנת 2020 הוכרז כי מובייל ODT, שפיתחה מכשיר לאבחון מרחוק של סרטן צוואר הרחם באמצעות הטלפון הסלולרי בלבד, מאפסת את השווי ומחליפה את המנכ"ל. אירועים אלה אפילו יצרו סכסוך בין יזם החברה אריאל בארי לבין הקרן המובילה בהשקעות בחברה, אורבימד.

לתוך האירוע הזה נכנס המנכ"ל החדש ליאון-אריאל בוסטון, בעבר מנכ"ל של כמה חברות מכשור רפואי. "יש לי רקע בחברות במצוקה", אומר בוסטון. "כשהגעתי למובייל ODT, גיליתי חברה עם מוצר טוב, שמנסה לעשות מהפיכה בתהליכי העבודה בשוק שלא השתנה משנת 1940, ולהביא אליו גם רפואה מרחוק וגם בינה מלאכותית, ועוד להתחיל מן השווקים המתפתחים. זה היה גדול על סטארט אפ ישראלי".

מוצר החברה כבר היה מאושר לשיווק ובחברה עבדו כ-50 עובדים, אבל המכירות לא צמחו. ולא משום שלא היה למוצר שוק. בוסטון הסביר כי "סרטן צוואר הרחם הוא גורם תמותה נדיר בעולם המערבי, בזכות בדיקות סקר טובות וטיפולים טובים, אבל בעולם השלישי הוא אחד מגורמי המוות המובילים לנשים. בכל שתי דקות מתה אישה מסרטן צוואר הרחם. וזה מוות שניתן למנוע ברוב המקרים".

הסיבה לכך שנשים במדינות תת מפותחות לא מצליחות לקבל את האבחון בזמן, הוא חוסר הנגישות של הבדיקות. ואם אישה כבר מצליחה להגיע לבדיקה, וגם אם הבדיקה יוצאת חיובית, כלומר מצריכה בירור מעמיק יותר, לפעמים אי אפשר למצוא את האישה או שלא ניתן להחזיר אותה למרפאה. "אלה נשים עובדות, מפרנסות. 50%-60% לא מגיעות למעקב כי המרפאה נמצאת מרחק שעות מביתן, והן פשוט לא יכולות להיעדר מהעבודה".

במקור, באמצעות בדיקה בעזרת סמארטפון, מובייל ODT רצתה לשלוח רופאים או אחיות לשטח, לאתר את הנשים עם המצב הקדם-סרטני או הסרטן הראשוני בביתם. המוצר הגיע לשוק והיו לה הכנסות, אבל לא מספיק.

בוסטון החליט להחזיר את המוצר למרפאה, אבל עם טוויסט: "אמרנו שאנחנו נגיע למצב שבו אם כבר הגיעה אישה למרפאה, היא מסיימת את כל הבדיקות לסרטן צוואר הרחם באותו ביקור, ולא צריכה לחזור שנית".

כך, את בדיקת הפאפ לוקחים ממש כמו היום, אבל במקום לשלוח אותה למעבדה, בודקים אותה במקום, בטכנולוגיה של אנטיגן, כמו בקורונה, בה מחפשים את וירוס ה-HPV, וספציפית שני וירוסי HPV נפוצים במיוחד בעולם השלישי. אם התוצאה חיובית, מייד מבצעים קולפולסקופיה, בדיקה ויזואלית של צוואר הרחם, וכאן נכנס למשחק המוצר שעל בסיסו הוקמה ODT, קולפוסקופ דיגיטלי נייד עם יכולות פענוח מבוססות בינה מלאכותית, אשר מרחיבות את מעגל הגורמים המקצועיים שיכולים לבצע את הבדיקה. ואם על פי הקולפוסקופיה דרוש טיפול, ODT מציעה גם אותו, שיטה בשם ThermoCoagulation, צריבת הרקמות הפגועות בחימום, ללא הרדמה. כך, שגם את הטיפול הזה אפשר לעשות במקום.

בוסטון: "היום אנחנו מוכרים בכ-60 מדינות, בהיקפים של כמה מיליוני דולרים בשנה, חזקים באמריקה הלטינית, באפריקה ובהודו שהיא שוק ענק".

כעת חתמה החברה על הסכם עם ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, במסגרתה יוקמו אלף קליניקות לבריאות האישה במדינה, ובהן יבוצע תהליך הבדיקה והטיפול בסרטן הרחם של מובייל ODT, לצד בדיקות לסרטן השד וייעוץ בעניין בריאות כללית לנשים, ילודה ומניעת הריון. התוכנית זוכה לתמיכה ישירה של נשיא המדינה, פליקס צ'יסקדי, אשר הצהיר על רצונו להפוך את קונגו למובילה באפריקה בתחום בריאות האישה. השותפה של מובייל ODT לפרוייקט היא Cingulate Medical , חברה בעלת ניסיון בהטמעה של פתרונות רפואיים ופילנתרופיים באפריקה בכלל ובקונגו בפרט. "העסקה הזו מאוד גדולה עבורנו", אומר בוסטון.

בעבר שוחחנו עם כמה גורמים שטענו שאפילו אם מצליחים בשיווק באפריקה ומדינות תת מפותחות אחרות, קשה מאוד להצדיק את הפעילות מבחינת מתח הרווחים.
בוסטון: "זו סוגיה משמעותית שמסבירה מדוע גורמים בינלאומיים רבים אינן מתחרים בשוק הזה, אבל אנחנו כיוונו את הטכנולוגיה שלנו מלכתחילה לשוק הזה, ופיתחנו אותה כך שנוכל להיות רווחיים. זה לא מכשיר MRI , אותו לא תוכלי למכור שם לעולם. העבודה עם ממשלות היא תהליך מאוד קשה, מאוד ארוך ומאוד לא צפוי, אבל בתחום סרטן הרחם, ממשלות שלא יפתרו את הבעיה, עלולות לאבד מימון מארגון הבריאות העולמי, ואת זה הן מאוד לא רוצות. מלבד מול ממשלות אנחנו עובדים גם עם מפיצים. אגב, גם השגרירויות הישראליות מאוד עוזרות לנו בחיבור לממשלות הגדולות".

שיפוי ביטוחי ל-ReWalk

חברה נוספת שמנסה לצאת ממצוקה היא ReWalk, הנסחרת לפי שווי של 46 מיליון דולר, ונהנתה בשבוע האחרון מעליה של 34% במחיר המניה שלה, לאחר שרשמה ירידה של 89% מאז הנפקת החברה ב-2014. העלייה מביאה את המניה בערך למחירים בהם נסחרה בתחילת השנה.

ReWalk נחשבה לאחת מחברות המכשור הרפואי המעניינות בישראל, ואף זכתה ביחסית ציבור בינלאומיים בזכות המכשיר שלה, 'שלד חיצוני' שמאפשר לנכים משותקי גפיים לעמוד זקוף, במקום לשבת בכיסא גלגלים. החברה הוקמה על ידי עמית גופר, איש הייטק שבעצמו סבל משיתוק. החברה טענה לתועלות רפואיות מוכחות של עמידה זקופה עבור המשותקים, מבחינת מאסת שריר, פעילות מעיים, וגם מבחינת ההשפעה על תחושת הביטחון העצמי והמסוגלות של המטופל.

אך חברות הביטוח לא מיהרו לשפות את המחיר הגבוה יחסית של המוצר על בסיס התועלות הללו. החברה נתקלה בבעיות גם מבחינת נוחות השימוש במכשיר, ולא לכל המשתמשים הפוטנציאליים היו הכוח והמוטיבציה הדרושים כדי להשתמש בו באופן קבוע המאפשר לקבל את התועלות הרפואיות המדוברות.

ReWalk עשתה כמה שינויים בהובלתו של המנכ"ל האמריקאי לארי ג'סינסקי. היא פיתחה גרסה זולה יותר של המוצר ושינתה גם את שוק היעד: ממכשיר הליכה למשותקים, למכשיר אימון לשיקום עבור אנשים הסובלים ממגבלת תנועה ממקור נוירולוגי.

ההחלטה שהתקבלה היא לכלול שלדים חיצוניים, ההגדרה הכללית למוצרים כמו אלה של ReWalk, כחלק מן המוצרים שעבורם ניתן לקבל שיפוי ביטוחי מחברות הביטוח הממשלתיות מדיקר (הביטוח הממשלתי האמריקאי למבוגרים) ומדיקאייד (לבעלי הכנסה נמוכה). עדיין לא ברור מה יהיה גובה התשלום, ועדיין תהיה לחברה עבודה להשיג כיסוי לכל המקרים של השימוש במוצר, אבל זהו עוד צעד בדרך. לדברי ג'סינסקי, מדובר בהסרת אחד החסמים העיקריים שעמדו בפני שיווק המוצר. למעשה, הוגשה דרישת התשלום הראשונה של החברה עבור מוצר זה למדיקר. "הם מעולם לא התמודדו עם משהו דומה למוצר הזה", הסביר ג'סינסקי בשיחת הועידה של החברה. רוב החולים במחלות נוירולוגיות הפוגעות בתנועה, הם בני 65 ומעלה ולכן הקהל של מדיקר הוא הקהל הרלוונטי.

הכנסות החברה, שמגיעות היום בעיקר מביטוחים פרטיים ושיפוי עבור מבוטחים יוצאי צבא ארה"ב (VA) ומן השוק הגרמני, נפלו בקורונה והחלו שוב להתאושש אחריה. ב-2022 רשמה החברה הכנסות של 2.2 מיליון דולר, גידול של 75% לעומת התקופה המקבילה. ההפסד השנתי עמד על 19.6 מיליון דולר. נכון לסוף 2022, היו לחברה 67.9 מיליון דולר בקופת המזומנים.

האיחוד האירופי תומך ברצפת האגן

חברת המכשור הרפואי אסקלה מדיקל קיבלה מענק של 5.5 מיליון אירו, חלקו ללא תמורה וחלקו כהשקעה במניות החברה, מן ה- European Innovation council , תוכנית התמיכה בחדשנות של האיחוד האירופי.

המכשיר של אסקלה נועד לתת טיפול לא ניתוחי לצניחת רצפת האגן. החברה מציינת כי ניתן לבצע את הטיפול שלה ללא הרדמה תוך 5-8 דקות. המוצר כבר אושר לשיווק באירופה וגם בארה"ב.

החברה הוקמה ב-2014 על ידי ד"ר עידית גולדברג, רופאת שיניים, בעלת ניסיון בתפקידים בכירים שונים בחברות אומריקס, לייפבונד וחממת טרנדליינס, יחד עם האורוגניקולוג פרופ' רוג'ר גולדברג והאורולוג ד"ר רוג'ר שר. היא גייסה מספר מיליוני דולרים דרך חממת טרנליינס, המיליארדר וינסנט צ'ינגוויז ובמימון המונים דרך חברת Exit Valley, לפני קבלת המימון הנוכחי.

עוד כתבות

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-15%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"