גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המטרה שלנו היא לאפשר לכל אחד ואחת בארץ להגיע לעבודה בתוך רבע שעה": החזון של ענקית המשרדים השיתופיים להקמת מרכזים חדשים

קרין ברי שגיא, מנכ"לית קבוצת חללי העבודה השיתופיים IWG ישראל, סבורה כי באמצעות מודל של יצירת שותפות עם בעלי נכסים ברחבי הארץ ניתן לקרב עד כמה שיותר את מקום העבודה לעובד • "הרווח הוא של כולם - בעל הבניין נכנס לעסקים עם חברה עולמית, אנחנו מסמנים עוד אזור במפה והעובדים יכולים להגיע עם קורקינט למשרד"

 

 

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG
משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

הכתבה בשיתוף IWG

לקבוצת חללי העבודה השיתופיים IWG ישראל (בעלת המותג הבינלאומי ריג'ס ומותג Spaces) יש חזון שאפתני - לאפשר לכל עובד להגיע למשרד בתוך 15 דקות בלבד, בלי פקקים ובלי לחצים. נשמע כמו מדע בדיוני בישראל של 2023? לדעתה של קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל, זה אפשרי לגמרי, ולמעשה החברה שהיא מנהלת כבר נמצאת בחצי הדרך להגשמת החזון; כשהחל מהשנה הנוכחית, IWG נוקטת אסטרטגיה חדשה להקמת מרכזים שיתופיים שעשויה לקרב אותה לשם במהירות.

"המפתח הוא פרישה רחבה", אומרת ברי שגיא, בשיחה משולשת עם מנהלי הפיתוח העסקי ב-IWG, אמיר קרסו ואייל הרשקוביץ. "המטרה היא לקרב כמה שניתן את המרכזים המשרדיים שלנו לבתים של העובדים, ולנטרל את הצורך להתנייד אל תוך הערים הגדולות". הקבוצה מונה כיום בישראל 27 מרכזים, ועוד כמה שנמצאים בפיתוח מתקדם, במיקומים שמתפרשים מצפון ועד דרום. אבל זאת רק ההתחלה, כפי שמעידים המנהלים.

"90% מדור העובדים שחווה את הקורונה רוצים גמישות בתנאי העבודה ובמקום שממנו הם יעבדו", אומר אייל הרשקוביץ, "אבל בניגוד לדעה הרווחת, רק 10% מתוך אלה רוצים לעבוד רק מהבית. הרוב המוחלט מעוניין בגמישות, עבודה היברידית וחוויית משרד. מי שחווה חודשים ארוכים של עבודה בבידוד מהשולחן של המטבח בקורונה, רוצה היום לראות קולגות בבוקר לפעמים ולאכול צהריים עם אנשים אמיתיים - אבל עם גמישות במיקום ובאיזון עבודה-בית.  חלק לא מבוטל של המנהלים היום מאפשרים זאת או מתכננים לאפשר גמישות וחלק אחר רוצה להחזיר את הזמן אחורה לעבודה מלאה מהמשרד אנחנו מספקים פתרון אמצע".

מימין לשמאל: אמיר קרסו, מנהל פיתוח עסקי; קרין ברי שגיא, מנכ״לית קבוצת IWG ישראל; אייל הרשקוביץ, מנהל פיתוח עסקי / צילום: באדיבות IWG

"הפתרונות של ריג'ס קיימים כבר למעלה מ-30 שנה", מוסיף אמיר קרסו. "חללי משרד משותפים, כולל פסיליטיס כמו מטבח, חדרי ישיבות, שירותי מזכירות, חללי עבודה פתוחים וכן הלאה. היום אנחנו נמצאים בעיצומו של זינוק ענק בביקוש לעסקאות שותפות עם IWG, ואם ברגע זה 5% מכלל הפעילות המשרדית בעולם מתבצעת ממשרדים שיתופיים, התחזיות מדברות על כך שבתוך שנים ספורות, עד 2030, יותר מ-30% מחללי המשרדים יהפכו לחללי עבודה שיתופיים היברידים זה שינוי ב-DNA של תפישת המשרד וענף הנדל"ן", הוא מסביר. "עובדת של חברת הייטק שגרה ביישוב בשרון, נניח, לא רוצה להגיע לתל אביב כל יום. אם החברה שוכרת חללים דרך IWG, העובדת תוכל לעבוד מכל מרכז ריג'ס בארץ ואפילו בעולם".

ברי שגיא: "גם העסקים עצמם רוצים גמישות מבחינת החוזים שהם חותמים עליהם לשכירות משרדים - חוזים קצרים יותר ומחייבים פחות. הביקוש מגיע מהעובדים אך לא פחות חשוב גם מהחברות עצמן. IWG נכנסת במרווח שבין כל הרצונות, הצרכים והמגמות האלה. אנחנו מציעים פתרון ביניים, היברידי, גמיש, שמאפשר לשכור משרדים לפי הצרכים השונים: שטח המשרד, מיקום אחד או מיקומים מרובים, גמישות בחוזה ועוד. העבודה מהבית מתחלפת בעבודה היברידית ועבודה 'קרוב לבית', ושם אנחנו מספקים את השירות הטוב ביותר".

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

"מספקים הרבה יותר מרצפה וקירות"

רשת IWG העולמית מפעילה יותר מ-3,500 מרכזים שיתופיים ברחבי הגלובוס, ביותר מ-120 מדינות עם 8 מיליון לקוחות ויותר מ-10,000 עובדים. כדי להמשיך לצעוד עם הזמן, עם הביקוש לתנאי עבודה גמישים ועם הצורך בפרישה הרחבה ביותר האפשרית - החברה מעוניינת להימצא באופן מתמיד בחזית החדשנות היזמית. כך נולד בשנים האחרונות המודל העדכני לפתיחת משרדים שיתופיים של ריג'ס בעולם ובישראל - הבעלות המשותפת.

 לפרטים נוספים על שירותי IWG ומתחמי העבודה של Regus הקליקו כאן>> 

ברי שגיא מסבירה: "ישנן שתי דרכים לפתוח מרכז לחללי עבודה משותפים כיום. הדרך הראשונה, הקלאסית, היא שחברה כמו IWG שוכרת בניין שלם או קומה שלמה, ובונה בהם את מה שעושה אותה המותג שהיא - השבחה, הקמת חללי משרד ברמה גבוהה, מתקנים משותפים וכדומה. עד 2020, זה היה המודל הרווח בכל העולם. מאז, התפתחה דינמיקה אחרת מול בעלי נכסים - וזוהי הדרך השנייה - שת"פ עסקי בין IWG לבעל הנכס".

קרסו: "המודל פועל כך - אנחנו מציעים לבעל הנכס שותפות מלאה במרכז שמוקם, כולל רווחים וניהול עסקי. ככה IWG מקבלת גישה לנכסים מצוינים במחירים אטרקטיביים שמגולגלים ללקוחות שלנו; ובעל הבניין נכנס לעסקי החללים השיתופיים - שהם העתיד של עולם העבודה ו-30% משוק הנדל"ן המסחרי. זה מודל שדומה מאוד למה שעושה רשת המלונות הילטון, למשל".

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

"בעלי נכסים כבר מבינים שמי שלא יתקדם, ימצא את עצמו עם קומות ריקות", מוסיף קרסו. "אנחנו יודעים להשכיר מ"ר של משרדים בערך גבוה יותר, כי אנחנו מספקים לא רק רצפה וקירות, אלא מותג אירוח, ומתקנים היקפיים כמו מטבח וגישה לחדרי ישיבות מסביב לעולם, שירותי ניהול משרד ועוד. אז נכון שההשקעה הראשונית של בעל הנכס תהיה גבוהה יותר, כי הוא משתתף בהשבחה, אבל הוא הופך לשותף ברווחים. בסופו של יום, שולי הרווח מבחינתו יהיו גבוהים בהרבה. לכן מודל הבעלות המשותפת תופס תאוצה אדירה בענף שלנו".

הרשקוביץ: "הייתי אומר גם שהערך עבור בעל הנכס הוא הרבה מעבר לרווח הפוטנציאלי הגדול יחסית. 85% מהתאגידים הגדולים בעולם הם לקוחות של IWG העולמית. כשתאגיד גדול ירצה ליצור נוכחות בישראל, קרוב לוודאי שהוא יתחיל בהשכרה של חלל של ריג'ס. כשהפעילות תגדל, אותו תאגיד ירצה להשכיר קומה שלמה או שתיים - ובאופן טבעי הוא יבחר באותו בניין. כך בעל הבניין נהפך למגנט לפעילות של החברות הגדולות ביותר. גוגל ואפל התחילו בדיוק ככה בישראל".

משרדי ריג'ס בחדרה / צילום: באדיבות IWG

להיות בכל מקום

"האינטרס של בעל נכס משרדי להיות בשותפות עם ריג'ס הוא ברור - אפילו ברמת הלוגו על הבניין, שמוכר לכל איש עסקים בעולם", אומרת ברי שגיא. "אבל המוטיבציה האמיתית כאן היא שלנו - בדרך להשגת המטרה של IWG, להתקרב עד כדי 15 דקות מביתם של כל עובד ועובדת. במודל הישן, לא היה לנו כלכלי לשכור שטחים קטנים, מתחת ל-3,000 מ"ר נניח, כי ההשקעה לא הייתה מחזירה את עצמה. אבל עם שותפות של בעל נכס, אפשר לקחת חללים קטנים בהרבה, אפילו 1,000 מ"ר בלבד.

"נניח מצב של בעל בניין קטן בקריית שמונה. בבעלות משותפת, ריג'ס יכולה לפתוח אצלו באתר מרכז חללים שיתופיים קטן, מבלי להסתכן בהפסדים. ככה כולם מרוויחים - בעל הבניין נכנס לעסקים עם חברה עולמית, אנחנו מסמנים עוד אזור במפה, ותושבי קריית שמונה והסביבה יכולים עכשיו להגיע לעבודה בקורקינט. בנוסף אנחנו מביאים איתנו הכל, ובעלויות נמוכות - ניסיון של שנים, מערכי מכירות ושיווק, מערכי תמיכה טכנית ועוד".

העתיד יהיה משותף

בעשור החולף, נראה שעברנו בהילוך מהיר מתרבות תעסוקתית-תאגידית שמקדשת את הנוכחות במשרד; דרך עבודה מהבית ותרבות ה-remote; ועד למודלים ייחודיים של עבודה היברידית וחללי עבודה. לאורך הדרך, נדמה ש-IWG לא פספסה את המגמות. כעת, השאיפה שלה להמצאות ליד כל בית בישראל מונעת משילוב של האינטרסים של כולם - העובדים, המעסיקים, ובעלי הנכסים.

"זה העתיד, ואנחנו כבר שם", אומרת לסיכום ברי שגיא. "יש לנו כבר שלושה פרויקטים בבעלות משותפת שנמצאים בפיתוח מתקדם - בבאר שבע, בחדרה ובמבשרת ציון סמוך לירושלים. בשנה הקרובה נוציא לדרך עוד 5-10 שותפויות דומות. IWG העולמית מאמינה מאוד במודל הזה, אנו רואים את ההצלחה בשטח, ומאמצים את מה שעובד".

 לפרטים נוספים על שירותי IWG ומתחמי העבודה של Regus הקליקו כאן>> 

עוד כתבות

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון