גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לגור בריביירה החדשה של תל אביב": 100 משפחות כבר רכשו דירה בריזורט המגורים בשדה דב שמציע סגנון חיים ייחודי במרחק נגיעה מהים

בקבוצת ישראל קנדה שמקימה את פרויקט Rainbow ברובע שדה דב בת"א, מסבירים כי הוא מגלם באופן מיטבי את המושג Resort Living - במיקום המדויק, בתכנון האדריכלי יוצא הדופן בפסיליטיז שלו ובשטחים הציבוריים • "אפשר לקום בבוקר, ללכת לאימון ספינינג או יוגה, להגיע לפגישה בטרקלין העסקים, להשתמש במרחבי עבודה שבמקום ובמקביל ליהנות מטבילה בים במרחק הליכה מהבית"

הדמיה: 3DVision
הדמיה: 3DVision

הכתבה בשיתוף קבוצת ישראל קנדה

מה הייתם אומרים אם במקום עוד יום עבודה מתיש שמתחיל בהשכמה מוקדמת מדי בבוקר, נסיעה איטית בפקקים אל מקום העבודה, וחזרה הביתה שוב בפקקים בשעת ערב מאוחרת - הייתם יכולים להתחיל את היום שלכם באימון טאי צ'י מרגיע, משם לעבור לספא המפנק ולאחריו לעוד יום במשרד? הכל באותו מקום כמובן. את השעות הארוכות אותן אתם מבלים על הכבישים הייתם מחליפים בבילוי מהנה עם הילדים, ומסיימים את הערב במועדון הדיירים המאובזר בכל מה שנדרש כדי להעביר את שעות הפנאי. כל זה קורה כשבין המשרד לדירה, ובין הדירה לבריכה או לספא מפרידות דקות הליכה בודדות.

קוראים לזה Hotel Living, לאורך השנים ובעיקר בעשור האחרון, הטרנד צובר תאוצה. זה לא קורה רק בקרב העשירון העליון, שכן ישנן גם משפחות שבוחרות להגדיר מחדש את המושג 'קן משפחתי', באמצעות מעטפת יוקרתית של ריזורט מלונאי, אבל עם כל הנוחות של הבית - "ריזורט מגורים" - אם תרצו. - ריזורט סגור אותו לא צריך לעזוב, אם אין רצון כזה.

בשונה ממתחמי מגורים קיימים, לא מדובר על עוד מרחב בו יש לך דירה ומקום חניה, אלא על מרחב שמציע סגנון חיים ייחודי ועולמות תוכן מגוונים, הכולל גם עיצוב חדשני, רמת שירות מלונאית ותכנון אדריכלי לפרטי פרטים בפנים הבית ומחוצה לו. זה החזון שהנחה את קבוצת ישראל קנדה בפרויקט Rainbow - אותו מגדירים בקבוצה כ"ריזורט ליבינג הראשון בישראל", אשר ממוקם בצפון תל אביב, ברובע שדה דב, ממש ליד 'פארק הרובע' - שנמצא לפתחו של הפרויקט.

עופר פלדמן מקבוצת ישראל קנדה מציין כי פרויקט Rainbow, בו כבר רכשו 100 משפחות דירות, הוא תוצר של תהליך שארך כשנתיים של זיהוי מגמות וביקושים בעולם היוקרה. "הגענו למסקנה כי כיום רבים מחפשים את הנוף של הים, לצד שטחים רחבים וירוקים ומגוון פסיליטיז שלא תראו בשום מקום אחר. לכן בחרנו לפרויקט את השטחים הטובים ביותר גם מבחינת המיקום וגם מבחינת הסביבה - כאלו שייתנו לנו יתרון אל מול כל מה שנבנה בעיר עד היום ויאפשרו לנו ליצור את הפרויקט הטוב ביותר. פרויקט Rainbow נאמן לאסטרטגיית Better & Different שלנו - להבין מה אנשים רוצים ולספק זאת באופן שעושה את ההבדל".

"אם תביטו מערבה - תראו את הים. ואם תסיטו את המבט דרומה, יחכה לכם פארק הירקון", ממשיך ומסביר פלדמן על מיקום הפרויקט. לדבריו, "האזור מחובר לעיר ברשת נוחה ביותר. תחבורה ציבורית תעבור מכאן לכל חלקי העיר. רכבת קלה ושבילי הולכי רגל ואופניים, מבטיחים מעבר קל מיעד ליעד. אם רוצים, יוצאים ברגל מפתח המתחם, ומגיעים למרכז תל אביב תוך זמן קצר".

יש לנו שטח עצום, שאנחנו עובדים קשה מאד כדי למצות את המקסימום מכל מטר שלו", הוא מוסיף. כך שתמצאו כאן פסיליטיז כגון חדר כושר מהגדולים בישראל; 2 בריכות, - 'אינפיניטי' ואחת נוספת למבוגרים בלבד, לצד ספא, חללי עבודה שיתופיים מועדון ילדים ועוד".

פלדמן מבקש להדגיש כי לא מדובר במלון דירות, אלא במשהו שונה לגמרי בהוויה ובחוויה - "אנחנו מציעים גם יוקרה וגובה במגדל המגורים, לצד בניינים נמוכים יותר לטובת מי שמחפשים קהילתיות וחיבור לקרקע".

עוד בתכנון לפי פלדמן - פיאצה עירונית שממוקמת למרגלות המבנים ומאפשרת מפגש קהילתי; שטחים פתוחים וירוקים ומגרשי שעשועים.

לפרטים נוספים על פרויקט Rainbow הקליקו כאו>>

זהו אחד מהפרויקטים המרכזיים של קבוצת ישראל קנדה בימים אלה. הקבוצה עוסקת בייזום, ביצוע והשבחה של נכסי נדל"ן, תוך יצירת הזדמנויות השקעה מניבות עבור קהל רחב של משקיעים וחווית מגורים פורצת דרך בעבור עשרות אלפי לקוחות. ייחודה של הקבוצה, מסבירים שם, הוא ביכולתה לזהות הזדמנויות נדל"ניות תוך יצירת מתחמי מגורים יוקרתיים. ואכן, לאורך השנים איתרה החברה ופיתחה יוזמות נדל"ן במיקומים מבוקשים בישראל, יצרה קונספט לעירוב שימושים והקימה יצירות נדל"ן בולטות וידועות בנוף האורבני בישראל - כגון MIDTOWN, מגדל הגימנסיה, W PRIME ו-W TOWER ועוד.

הדמיה: 3DVision

"כל מה שמשפחה יכולה לחלום עליו"

מי שאחראי לתכנון הפרויקט האקסקלוסיבי הוא האדריכל רפאל דה לה פונטיין, מייסד ומנהל שותף ב-D-BLK - ברעלי לויצקי כסיף דה לה פונטיין אדריכלים, ממשרדי האדריכלים המובילים בישראל. המשרד הפועל בארץ ובעולם מתמחה באדריכלות מטרופולינית ותכנון פרויקטים גדולים ומורכבים באזורים מרכזיים ובעלי חשיבות.

"הדבר שהכי חשוב לי, הוא שיבינו שהפרויקט הזה מתאים לכולם. גם לתל אביבים ותיקים שמחפשים בית חדש במיקום אופטימלי, וגם למשפחות צעירות שרוצות לגדל את הילדים בתנאים הכי טובים שיש", הוא אומר. "מה שהכי מרגש אותי בפרויקט, זו החלוציות. אנחנו ממש מקימים פה שכונה חדשה. מדובר בריזורט מגורים ברמה הכי גבוהה שיש; סטנדרט בנייה ורמת אדריכלות שרואים בניו יורק, בדובאי, בפריז. מקום שיהיה מודל לחיקוי".

"בפרויקט למעלה מ-1000 מ"ר של שטחים משותפים הכוללים, כאמור, מגוון פסיליטיז ואקססוריז המיועדים אך ורק לדיירים. לאלה מצטרפים שטחים ייעודיים לעבודה כגון טרקליני עסקים וחדרי ישיבות. כל אלה מאפשרים לנו לשרת את סגנון החיים החדש, בו הגבול בין המגורים לעסקים מיטשטש עם כל שנה שחולפת. הדיירים ימצאו פה גם שטחי מסחר ועסקים שייבחרו בקפידה תוך שמירה על תמהיל מגוון".

דה לה פונטיין מוסיף כי "מתוך 10 דונם, הקצנו 2.5 לשטח ירוק, עם עצים בוגרים, של צמחייה עבותה. כך שהדיירים למעשה גרים בתל אביב, אבל גם מנותקים ממנה. המרחב מאד ירוק, כפרי ופסטורלי וכולל גינה פנימית, צמחיה עשירה, חצר שכונתית ושבילים שנמתחים בין המבנים.

עוד הוא אומר כי כדי לאפשר למשפחה את המרווח שהיא צריכה, תוכננו דירות גדולות המשתרעות על למעלה מ-120 מ"ר, לצד דירות קטנות יותר הנהנות גם הן ממטרז' נדיב יחסית למקבילות. "הסלון גדול מאד, החלונות נמתחים מרצפה עד תקרה ומכניסים המון אור ואוויר אל תוך הבית. התקרות גבוהות בהרבה מהסטנדרט, ולרוב הדירות לפחות 2 כיווני אוויר. יש כאן כל מה שמשפחה רק יכולה לחלום עליו".

"מעין מיקרו עולם בסביבת הבית"

על תכנון השטחים הציבוריים בפרויקט אחראית האדריכלית אורלי שרם, המתמחה בעיצוב מלונות בוטיק, דירות יוקרה ובתים פרטיים, בארץ ובעולם. מקורות השראתה שאובים מאהבתה לחומרים טבעיים ולעיצוב המחבר הוליסטית בין האדם לסביבתו. אורלי מסבירה על הקו שהנחה אותה בתכנון: "אנשים כיום חיים נכון יותר בעיני. הם מתאמנים, ממחזרים, דואגים לעצמם ולסביבה. אבל מה - יש פער בין ההתנהלות שלהם לפסיליטיז והרכיבים שמשרתים אותם - כלומר מאפשרים להם את סגנון החיים המבוקש שתיארתי.

"בפרויקט Rainbow הפער הזה נעלם. כל מה שאנשים רוצים, מתוך קשת הגוונים האינסופית של החיים - קיים ונמצא במקום אחד. זה אומר לקום בבוקר, לצאת מהדירה, ללכת לאימון, ספינינג או יוגה, להגיע לפגישת עבודה בטרקלין העסקים ואז להמשיך לעבודה עצמאית במרחב הפתוח. תוכלו גם לקפוץ לסיבוב על האופניים, לטבול בים, ולחזור לקפה בבר, לפגישות במועדון. במקביל הילדים יחזרו מהמסגרות ישר למועדון הילדים, או לבילוי אחר הצהריים בפארק הצמוד. המקום דינמי מאד, עונה על כל רצון או צורך משתנה שעולה במהלך היום. כל יום יכול להראות אחרת ולהרגיש אחרת, והכל קורה ליד הבית. מעין מיקרו עולם בסביבת הבית".

"הפרויקט ממוקם על הריביירה החדשה של מדינת ישראל ממש בהמשך לרחוב הירקון" אומר פלדמן. "המקום הזה עונה על רשימת המשאלות של כמעט כל אחד: צפון תל אביב, ים, פארק הירקון, אדריכלות, פסיליטיז, שכנים טובים ומחיר אטרקטיבי. בעבר, בכל פעם שמישהו היה מבקש ממני את כל אלו, הייתי אומר לו: 'תתקשר אלי כשאתה מוצא כזה פרויקט' היום אני יכול להגיד - מצאתי".

את הדברים מסכם פלדמן באומרו כי "אנשים מבינים שיש בחיים יותר מאשר להיכנס לבית - לא משנה כמה הוא פונקציונלי ומפואר - ורק ללכת לישון. מאחר והחיים של אנשים מוגדרים לפי המקום בו הם גרים, הם מחפשים ערך מוסף; כזה שיאפשר להם ליהנות מכל מה שחשוב להם בחיים. אז אחרי שנתיים של מחשבה, הגענו לקונספט של ריזורט מגורים שמגולם הלכה למעשה בפרויקט Rainbow. מצד אחד הוא בקרבת הים ומצד שני ישנו הירקון".

לפרטים נוספים על פרויקט Rainbow הקליקו כאו>>

עוד כתבות

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים