גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופן ווב חתמה על עסקאות בהיקף מאות מיליוני דולרים

בפלטפורמת בניית קהילות הישראלית OpenWeb חתמו על עסקה להטמעת המערכת  בארבעה אתרים בולטים מארה"ב ובריטניה ● מדובר בחוזים למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה, עם פוטנציאל ל-30 מיליון דולר בשנה ● אירועים ומינויים

נדב שובל, מייסד ומנכל חברת OpenWeb / צילום: באדיבות חברת אופן ווב
נדב שובל, מייסד ומנכל חברת OpenWeb / צילום: באדיבות חברת אופן ווב

היוניקורן הישראלי OpenWeb חתם על עסקה להטמעת המערכת שלו בארבעה אתרים בולטים מארה"ב ובריטניה - אתר החדשות והדעות הפופולרי The Daily Beast, קבוצת Arena (מבעלי ספורט אליוסטרייטד), חברת המדיה הבריטית Reach Plc, ופלטפורמת הקהילה Fandom שרושמת ממוצע של 730 מיליון כניסות בחודש.

מדובר בחוזים למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה, עם פוטנציאל ל-30 מיליון דולר בשנה (בכפוף לביצועים ולגידול במשתמשים).

באופן ווב מציעים פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן, במטרה לייצר שיח ציבורי בריא ואיכותי יותר - מה שמהווה אתגר מהותי בימים אלה. הפלטפורמה מאפשרת לבעלי אתרים להגביר את מעורבות הגולשים באמצעות חוויה אינטראקטיבית (למשל, דיוני לייב), וכן מסייעת לבניית המודעות למותג ולשיפור המוניטיזציה. עד כה היא הוטמעה ב-3,000 אתרי תוכן, ובסך הכול פעילים בה כ-120 מיליון משתמשים מדי חודש.

נזכיר כי לאחרונה השיק מארק צוקרברג את הרשת החברתית החדשה Threads, שגם היא הוגדרה כזירה שאמורה לאפשר שיח בריא ונקי יותר. מידת ההצלחה של הרשת עדיין אינה ברורה, ובכל מקרה ב-Openweb לא רואים השפעה שלה על התחום בטווח הזמן המיידי.

"למרות שאנו מקווים ש-Threads כן תטפח קהילות בטוחות עם תוכן חיובי, אנו יודעים של-Meta יש היסטוריה בעייתית בנושא", אומרים בחברה. "אנחנו עובדים עם בעלי אתרים כדי לבנות קהילות חזקות בעלות חוויות תוכן משמעותיות, ונמשיך לעשות זאת".

אופן ווב נוסדה ב-2015 על ידי נדב שובל, שמכהן כמנכ"ל. היא מעסיקה כ-370 עובדים בניו יורק, תל אביב, סן דייגו, קנדה, לונדון, קייב ופריז, עד כה גייסה כ-400 מיליון דולר, והשווי שלה מוערך ב-1.5 מיליארד דולר. בין אתרי התוכן שעמם היא עובדת נמנים יאהו, פוקס ניוז, טיימס, טקראנץ' ועוד.

אזור התעשייה

הפיתוחים החדשים לפצועי צה"ל

עשרות צוותים של מהנדסים, מתכנתים, מעצבים, רופאים ופיזיותרפיסטים מחברות כמו רפאל, אלביט, אפספלייר, אורמת, בנק הפועלים ועוד, התכנסו לאירוע השיא של פרויקט Makers for Heroes.

מדובר בפרויקט שהתפרס על פני כשמונה חודשים, אשר במהלכם פיתחו המייקרים (בהובלת עמותת Restart) פתרונות טכנולוגיים לאתגרי היומיום של 24 פצועי צה"ל. כך, מהנדסים מאלביט פיתחו קלנועית שטח חשמלית המאפשרת טיולים שונים וזכו בפרס בקטגוריית הספורט.

צוות אחר, של URIEL, פיתח שרוול לחץ מותאם אישית לרגל של פצוע, המאפשר מניעת חיכוך, וזכה במקום הראשון בקטגורית תחביבים ופנאי. ואילו מהנדסים מרפאל פיתחו לנכה צה"ל שלט פלייסטיישן ייחודי המאפשר משחק ביד אחת.

בין השופטים בתחרות היו תא"ל (מיל') אסף כוחן מייסד שותף ונשיא סנטרה, תום ליבנה, מייסד ומנכ"ל ורביט, אלוף (מיל') חגי טופולנסקי לשעבר ראש אכ"א, מולי אדן לשעבר נשיא אינטל ישראל ועוד.

מאז 2016 פותחו במסגרת הפרויקט 106 מוצרים טכנולוגיים עבור פצועי ופצועות צה"ל. "השיקום האמיתי של פצועי צה"ל נעשה כשהם מקבלים בחזרה את תחושת המסוגלות שלהם, ונותנים מעצמם לחברה. זהו האימפקט", מסביר ניב עפרון, אחד מהפצועים החברים בעמותה.

"החיבורים בין החברות המובילות במשק לפצועי צה"ל מאפשרים לפרוץ אתגרים שנראו בלתי אפשריים, ולייצר להם מענה טכנולוגי", מסכם נועם דדון, פצוע צוק איתן ומנכ"ל עמותת ריסטארט.

אזור התעשייה 1

רשת לגו מגיעה לצפון

אחרי שביססה פעילות בתל אביב, בראשון לציון ובאילת, לגו סטור ישראל פותחת חנות פופ-אפ חדשה בקניון שער הצפון שבקרית אתא, בהשקעה של מאות אלפי שקלים.

החנות החדשה, שתשתרע על שטח של 120 מ"ר, עוצבה בהתאם לקונספט הבינלאומי של המותג וכללת מרכז משחק ויצירה. היא אמורה לפעול חצי שנה, ולאחר מכן תיבחן אפשרות לטווח ארוך יותר. דמי השכירות בקניון עומדים בממוצע על 100־125 שקל למ"ר, כאשר לפי הערכות הרשתות המובילות משלמות לפי אחוז מהמחזור.

משמאל: יואב גאון מנכ''ל לגו ישראל, דותן שלום מנכ''ל קניון שער הצפון ויטל מנשס, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי / צילום: יח''צ

"הבחירה של לגו בקניון שער הצפון כבסיס לחנות הצפונית במדינה היא עדות לצמיחתו והפיכתו למוקד עניין בעל פוטנציאל מבטיח", אומר מנכ"ל הקניון, דותן שלום. "החנות החדשה מצטרפת לאסטרטגיה שלנו לבסס את המקום כקניון משפחות".

במקביל, נחתמה עסקה להעברת המוקד הטלפוני של בנק דיסקונט אל הקניון. במסגרת זו, המוקד הטלפוני יפסיק את פעילותו בנשר, ויעבור למרכז חדש שישתרע על פני כ-1,700 מ"ר. עבודות השיפוץ אמורות להתחיל בימים הקרובים, והמוקד - שבו יועסקו מאות עובדים - צפוי להתחיל את פעילותו בתחילת השנה.

קניון שער הצפון, נמצא בבעלות שיכון ובינוי וקבוצת ברונפמן פישר, מתפרש על פני 60 אלף מ"ר, ומשרת אוכלוסייה של כמיליון תושבי הצפון.

חדשות טובות

מאות אלפי שקלים גויסו במופע ההתרמה של עמותת נירים, המושיטה יד לנוער בסיכון במטרה להשיבו למוטב. האירוע נערך במתחם קו רקיע, והוא כלל מופע שתרמה קבוצת בלוסטון לייב ניישן - בהשתתפות הראל סקעת, רן דנקר, עילי בוטנר וילדי החוץ והמנחה קים אור אזולאי. בראש עמותת נירים עומדת המנכ"לית נורית טל-שמיר.

מימין: הראל סקעת, ניר לווינגר ורן דנקר / צילום: אלון לוין

באירוע לקחו חלק ניר לוינגר מנכ"ל קבוצת CBC (נשיא הקבוצה יורם שגיא הוא יו"ר נירים), מנכ"ל קבוצת קשת אבי ניר, מיכל פדרמן מבעלי מלונות דן, גיא בסר, שי מור יוסף ודנה לופבן ראשי קבוצת בלוסטון לייב ניישן, עמית דדוש מנהל bit, קובי דר מנכ"ל חברת המחזור סייקל, רן אקרמן מנכ"ל זוגלובק, רונן שמיר מנכ"ל משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב ועוד.

עוד כתבות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, אתמול / צילום: Reuters, Selcuk Acar/Anadolu Agency

מצוידים ברימוני הלם: המשטרה פשטה על אוניברסיטת קולומביה ופינתה את המפגינים

השוטרים הגיעו אתמול בלילה מצוידים ברימוני הלם ופשטו על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים ● באוניברסיטאות אחרות ברחבי ארה"ב נמשכו המהומות בעוצמה נמוכה יותר

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה-קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"