גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאבק בבי-קיור לייזר: "יקי יקירי, רק אתמול נבחרת, וכבר אתה מבזבז את כל הקרדיט שניתן לך"

מלחמת דירקטורים בחברת בי-קיור לייזר החבוטה ● לאחר בחירתו של יקי ודמני לתפקיד היו"ר וניסיונו למנות מנכ"ל בהליך חפוז, כותב לו הדירקטור זיו עירוני: "בזבזת את כל הקרדיט שקיבלת. אם לא תרד ובמיידי למדרון אחורי, גם לי יש דרכים להיות לעומתי" ● על בעלי השליטה: "מאז החליטו להנפיק את חנות המכולת המאוד מוצלחת שלהם, אין שגיאה שלא עשו"

יקי ודמני / צילום: יונתן בלום
יקי ודמני / צילום: יונתן בלום

אתמול (א') הודיעה חברת המכשור הרפואי אריקה בי-קיור לייזר על מינויו של יקי ודמני ליו"ר החברה, במקום בעל השליטה מיקי שלוסר שהודיע לאחרונה על התפטרותו. בי-קיור נסחרת לפי שווי זניח של 19.5 מיליון שקל בלבד, לאחר שאיבדה מאז הנפקתה 96% מערכה. החברה, העוסקת בפיתוח וייצור מכשיר לטיפול בכאב ובפצעים, נמצאת מזה זמן על מסלול של קריסה בעסקיה ומדווחת חדשות לבקרים על עזיבתם של  מנהלים בכירים ודירקטורים.

השבוע בביומד | המזומן הוא מלך, והעסקה של ריווק היא דוגמה מצוינת לכך
ההסכם בין המדינה לשראל הפתיע את חברות הציוד הרפואי

מלחמת הדירקטורים בחברה

כעת מתברר שבימים הספורים מאז שמונה בפועל, ודמני כבר הספיק לעורר את זעמם של שני דירקטורים בחברה. החברה פרסמה את ההתכתבות המלאה בין ודמני ובין הדח"צ סמי בקלש והדירקטור הבלתי תלוי זיו עירוני, בה קבל בקלש על כך שודמני בחר מנכ"ל חדש לחברה במהירות ומבלי להתייעץ. עירוני פרס שורה ארוכה של טענות קשות נגד ודמני ונגד בעלי השליטה בחברה, בני הזוג שלוסר.

כך ב-11 באוגוסט כתב בקלש: "ודמני מציע מינוי למנכ"ל (שמו לא נמסר) לא תהליך איתור כמקובל. דירקטור אינו תלמיד בשיעור לשון אשר מכתיבים לו !!! צריך לפחות להציג לנו הליך תקין ומספר מועמדים". בקלש הביע תמיהה גם על מינוי של מקורבו של ודמני, מישל אוחיון, כיועץ לחברה. בתשובה ענה ודמני כי המועמד מוכר לו, מתאים ואין לחברה זמן לבזבז בוועדות איתור. עוד הדגיש כי הדירקטור עירוני אמר לו כי 'יזרום' איתי בכל מינוי". 

 

כשעה לאחר מכן הופיע מייל ארוך מאת עירוני: "כבר כשראיתי הבוקר את המייל של יקי... השתוממתי כלא מאמין. יקי יקירי, רק אתמול נבחרת, וכבר אתה מבזבז את כל הקרדיט שניתן לך?".

ועירוני מפרט את הכשלים: "תשקיף שהכיל פרטים מטעים, תגמול יוצא דופן בהנפקה למנכ"ל הקודם מוטי נבון ואז התפטרותו המפתיעה, המינוי וההתפטרות של המנכ"ל ד"ר רום אליעז וההאשמות ההדדיות (מנכ"ל שמיקי שכנע אותי כי הוא מטורף ואולי הפוסל במומו פוסל?)". הדברים ממשיכים עוד בסעיפים רבים, ומסתיימים ב"חשש הנוכחי הלא מופרך להערת עסק חי".

עירוני מספר כי: "כשנכנסתי לחברה, והתברר לי הכאוס השורר בה, תפסתי את מיקי בחדרו ובלהט אמרתי לו מיקי, אם לא תתאפס על עצמך, אתה תשב בכלא".

עירוני פונה לודמני: "אני מצפה שאתה כיו"ר פעיל תוכיח את עצמך בחודשים הקרובים. המנכ"ל המוצע על ידך, כבר הבהרתי (ונראה שגם אתה מתחיל לאמץ התנהגות שלוסרית שכאשר אני אומר וכותב משהו הדבר נכנס באוזן אחת ויוצא מיד מהשנייה, פשוט לא מנומס), אינו מתאים לתפקידו לפחות בשנה הקרובה... אנחנו לא עומדים לפרוץ לשום שוק בחו"ל לפני שאתה כיו"ר פעיל ומיקי שלוסר תפתרו את בעיות החברה. אם לא תרד ובמיידי למדרון אחורי, גם לי יש דרכים להיות לעומתי".

בקלש: "אבקש לחזור בי מהצבעתי למנות את יקי ודמני כדירקטור"

ביום ראשון בשעות הצהריים שלח בקלש את המייל הבא: "אבקש לחזור בי מהצבעתי למנות את יקי ודמני כדירקטור. החלטתי זו מתבססת על חשש לשימוש בכספי ציבור שלא לטובת החברה חשש לניגוד עניינים". עירוני הצטרף לדברים.

בי-קיור הונפקה ב-2021 כשהיא חברה צומחת ורווחית, ומאז נמצאת בתהליך קריסה. תחילה אי עמידה בתחזיות, אחר כך מעבר להפסד כבד, ירידה חדה בהכנסות, קושי לגבות תשלום עבור מוצריה בבריטניה. בהמשך - תחלופה מהירה של בכירים, בהם המנכ"ל לשעבר אליעז שפוטר לאחר שלטענת מקורבים לחברה השתמש בכרטיס האשראי שלה להוצאות פרטיות, נטל ציוד משרדי מהחברה (כולל עציץ), ונעל את ציפי שלוסר, אשתו של היו"ר ומנהלת שירות הלקוחות בחברה, במשרדה, כנראה כאקט של שעשוע.

אליעז לא נשאר חייב וטען כי החברה מאשימה אותו ב"זוטי דברים", כדי לכסות על התנהלות בעייתית של היו"ר ובעל השליטה שלוסר. בהמשך אף תבע את בי-קיור  וטען כי "משפחת שלוסר נהגו בחברה הציבורית כב'מגרש המשחקים' הפרטי שלהם".

לפני כחודשיים חלה הסלמה נוספת, כאשר היו"ר ובעל השליטה שלוסר נתפס באי-גילוי מידע לגבי אי עמידה של חלק ממוצריה בתנאי רגולציה, ובעקבות זאת הודיע על התפטרותו, ובעקבות זאת שוב עזב מנכ"ל את החברה, שלישי מאז שהחלה להיסחר בבורסה לפני כשנתיים - גידי לנדסברגר (לשעבר מנכ"ל רמדיה ששיווקה מזון לתינוקות בתקופת המשבר שהוביל לסגירתה לפני כ־20 שנה).

יקי ודמני שימש בעברו כמנכ"ל של מספר חברות מובילות במשק כולל מנכ"ל טמפו, אייס, ואלקטרה מוצרי צריכה. לאחרונה שימש כויו"ר שופרסל, תפקיד שאותו נאלץ לעזוב בשל חילוקי דעות עם בעלי המניות הגדולים. הוא הוחלף בידי המנכ"ל לשעבר של הרשת, איציק אברכהן.

יקי ודמני אמר היום לגלובס כי "הצטרפתי לחברת בי-קיור לייזר כי אני אוהב אתגרים. בכל חברה אליה הגעתי, עשיתי שינוי מן היסוד. המכשיר של אריקה בי-קיור הוא מצוין. אני בעצמי משתמש בו ומאוד התרשמתי. מיכאל שלוסר הוא יזם בנשמתו. החברה יצאה להרפתקה חד-פעמית באנגלית שפחות הצליחה, אבל יש לה פוטנציאל רב, בעיקר בחו"ל. כשהגעתי לחברה הייתה הסכמה על מינוי דח"צ, יו"ר ומנכ"ל כעסקת חבילה עליה סוכם מראש. נבחרתי לתפקיד יו"ר עם מחמאות שמעולם לא שמעתי כמוהן, ואני מביא אנשים שאני מכיר ויודע שהם מצוינים, במהירות האפשרית. אין בזה שום דבר רע".

לא נתקבלה תגובתו של מיכאל שלוסר לידיעה.

עוד כתבות

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?