גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא צריך פתק החלפה

המתנות הכי מעוצבות, שנעשו בעבודת יד, לרוב יופיעו במהדורה מוגבלת - ומאחורי יצירתן תמצאו מעצבים ואומנים מוכשרות ומוכשרים

צילום: אקונאווה
צילום: אקונאווה

שני כלי חרס ומכסי עץ, מינימליסטים ומעוצבים, לאחסון תבלינים. מגיע עם מגש וכפיות בעיצוב פונקציונאלי ואלגנטי, שנותן מראה יפני ומתוחכם למטבח.
להשיג ב'אקונאווה', econawa.co

צילום: הילה מרסל-קוק

סדרת הקופבושקות נוצרה כמחווה למטריושקות המסורתיות. לכל אחת מבנות המשפחה, פתח הכנסת מטבעות במיקום שונה וכל אחת נצבעת באופן ידני, להענקת אופי וייחודיות. לקופות פתח תחתון למילוי חוזר ולחיסכון מקסימלי.
להשיג בסטודיו reish.co ,REISH

צילום: עידו אדן

כלי זכוכית מקסים להנבטת אבוקדו של המעצבת והאומנית הילה שמיע. מלאו את הכלי מים, הניחו את הגרעין ותנו לקסם לקרות. ה'אבוקדו' עשוי זכוכית עדינה בניפוח פה ומגיע במגוון צבעים.
להשיג ב'אסופה' asufadesign.co.il

צילום: HKLiving

ואזות לבנות מפורצלן, במראה קלאסי עם טוויסט עדכני. שילוב של צורה עגולה וזוויות חדות, מראה פיסולי ומשחקי אור וצל. יפהפיים לבד או במקבץ ולא מחייבים פרחים, אף שיחמיאו לכל זר שיונח בהן.
להשיג ב
-oblibop.co.il ObliBop

צילום: יואב בראל

סטודיו HandS יוצרים כלי אוכל מקרמיקה לבנה ופורצלן, שנוצרו בהשראת צורות טבעיות ואסתטיקה חד-פעמית של אבן שנשחקה עם הזמן. קראפט עכשווי במיטבו.
להשיג ב-DUO HOUSE סמטת מזל דגים 3, יפו

צילום: אלעד חזקי

קולקציה משותפת של פסלים מרגשים, שיצרו יחד סטודיו REISH ו-PRAT LIVING. אוקסימורון בין חומרים, צבעים וגישות עיצוב יצר שילוב מפתיע, מרגש, הומוריסטי
ואלגנטי. לכל פסל פונקציונאליות שונה, לעיתים מראה, לעיתים ואזה, לעיתים מעצור
ספרים - תמיד מרתק.
להשיג ב-pratliving.com
 PRAT LIVING 

צילום: שי הנסב

קיט פיקניק אישי בעיצוב נקי ומינימליסטי, כולל תיק אוכל תרמי מבד עם אפקט נייר, בקבוק שתייה תרמי מנירוסטה שומר על חום וקור (12 שעות), שתי קופסאות נירוסטה
עם מכסה סיליקון וסט סכום מעוצב.
להשיג ב'אקונאווה', econawa.co

צילום: TEMA

מסגרות מרחפות של המותג הבלגי XLBOOM משדרגות כל תמונה, זיכרון או עבודת אומנות. עבודת יד, מיוצרת בגדלים שונים, בעץ טבעי, אגוז, שחור ולבן.
להשיג ב-tema-shop.com ,TEMA

צילום: יהלומיס

סט פמוטים מודולרי מאבן בזלת וקרמיקה, הכולל זוג פמוטים תחתונים לנרות נמוכים ומעליהם זוג פמוטים גבוהים לנרות ארוכים.
להשיג ב'סטודיו יהלומיס', yahalomis.com

צילום: איה וינד

כוסות אספרסו המשלבות בעיקר דימויים של עצים, של המעצבת דנה לוי, המושפעת מפילוסופיית הזן הבודהיסטי ויוצרת בקרמיקה שפה אמנותית שמדגישה אסתטיקה.

צילום: יהונתן בן חיים

'הביצות' של דנה לוי, כלים דמויי ביצה, נוצרו כמעט במקרה דרך עבודה אינטואיטיבית בסטודיו והפכו לאחד מסימני ההיכר שלה, משמשות כעציץ, כלי נוי, מעמד לנר ועוד.
להשיג ב-claybydannah.com ,Clay By Dannah

צילום: מורן זקס

אגרטל חסר צורה, היוצר אשליה של חומר מתכתי וכבד אך עשוי מפולימר קל. המראה
הייחודי, שנוצר על ידי קימורי האגרטל, משקף את קרני האור בכמה דרכים ומעניק לאגרטל מראה מעניין בכל זווית.
להשיג ב-ortalsachs.com ,Ortal Sachs

צילום: פוגי נעים

סדרת השחיינים של פוגי נעים, בובות קרמיקה המיוצרות בעבודת יד בעיבודים חדשים ומרגשים. כל דמות אחת ויחידה מספרות סיפור אנושי יום־יומי, כקבוצה או כבודדים.
להשיג בסטודיו של פוגי נעים fuginaim.com

צילום: SHOPPU

קנקן תרמי מנירוסטה בסגנון רטרו (בהשראת בקבוקי חלב מפעם), כזה שהאורחים לא יפסיקו להתפעל ממנו. שומר על חום וקור עד עשר שעות, בתוספת זוג כוסות זכוכית חגיגיות ומשמחות המשלימות את הסט.
להשיג בחנויות shoppu.co.il SHOPPU

צילום: יובל בוכשטב

סדרות אגרטלים מיוחדים ומקוריים מעצים מקומיים שגילף אומן העץ יובל בוכשטב, בטכניקות חדשניות של מלאכת יד פורצות דרך.
להשיג ב-DUO HOUSE סמטת מזל דגים 3, יפו

צילום: ירון ויינברג

פאוצ' מינימליסטי של המותג akkoniq, מאפשר שתי תצורות נשיאה על הגוף כתיק מוצלב וגם כתיק כתף קטן. מעוצב על טהרת הקיימות מחומר קל משקל ובמגע קטיפתי. בעל פתח רחב במיוחד לגישה נוחה לתכולה, כיס רשת פנימי ומתלה מפתחות, כך שלא
משנה כמה הפאוץ' יהיה מלא - המפתחות תמיד יהיו ב'שלוף'.
להשיג ב-akkoniq.com ,akkoniq

צילום: AMOX

ערכה לאחסון שמן זית מבית SANSONE האיטלקית, השומר על שמן הזית טעים ואיכותי לאורך זמן ובנוחות מרבית בעת מילוי ומזיגה. הערכה כוללת מכל נירוסטה ומעמד (במספר גדלים) וקנקן נירוסטה (ליטר אחד).
להשיג ב-amox.co ,AMOX

צילום: נדב יהלומי

בית מזוזה בקו נקי ומינימליסטי, עשוי קרמיקה עבודת יד. פריט יודאיקה עכשווית עם תשומת לב מיוחדת לפרטים הקטנים וגימורים גבוהים. ניתן להזמין במגוון צבעים וגדלים המתאימים לכניסה לבית ולחדרים.
להשיג ב'סטודיו יהלומיס', yahalomis.com

צילום: KARINA

משחק שחמט עננים, משחק הקופסה האהוב עלינו בעיצוב חדש, מסוגנן ומודרני. אתם רק צריכים להחליט אם תרצו לשחק בו, להשתמש בו כאלמנט עיצובי או לתת כמתנה שימושית ומעוצבת.
להשיג ב-karinaonline.co.il ,KARINA

שרפרפים משמחי לב בעיצוב לימור פשר טבוש, עשויים עץ, שזורים בחוטים צבעוניים, ארוגים על גבי מסגרת עץ גולמי בחוטי טריקו ממוחזרים ונעימים למגע.
להשיג ב'סטודיו איינה' studioaiyana.com

עוד כתבות

סרגיי לגודינסקי, הפוליטיקאי היהודי–גרמני שמנסה להגן על ישראל בפרלמנט האירופי / צילום: Jens Oellermann

מה גרם לפוליטיקאי הגרמני יהודי לשנות את דעתו על אנטישמיות?

"אני רואה המון תבניות אנטישמיות בביקורת על ישראל", אומר סרגיי לגודינסקי, מספר 2 ברשימת הירוקים הגרמנית לפרלמנט האירופי ● בראיון לקראת הבחירות הוא מספר על המאבק בהחלטות אנטי־ישראליות ומבהיר: "אני לא חושב שישראל תוחרם, אך יש פעולות שקשה מאוד לסנגר עליהן"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הקבלן, שהוא גם בעל דירה בבניין, השתלט על חניות האורחים. מה קבע המפקח?

קבלן, שהוא גם בעל דירה בבניין, סיפח לדירתו שתי חניות אורחים. אחרי 66 חודשים אחד מבעלי השכנים תבע אותו ● יזם קיבל היתר בנייה להקמת בניין על שטח בעל ייעוד ציבורי, ואז ההיתר בוטל ● כמה תשלם רשת שהתנכלה לעובדת שהתלוננה על הטרדה מינית? ● 3 פסקי דין בשבוע

מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גוטרש / צילום: Reuters, Fatih Aktas

פגיעה קשה בשם של צה"ל - והשלכות משפטיות: משמעות ההחלטה של האו"ם

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע לשגריר ארדן על ההחלטה להכניס את ישראל ל"רשימה השחורה" של הארגון • ברשימה המפוקפקת חברות בין היתר מדינות כמו רוסיה, וארגוני טרור רצחניים כמו דאעש • ההחלטה הזו עלולה לפגוע קשות בישראל, בעיקר בזירה הבין-לאומית

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

שבוע המסחר המקוצר צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● השקל בשפל של חודש וחצי מול הדולר ● דואליות: זוז פאואר בפער ארביטרז' חיובי של 20%, סייברוואן ב-9% ● הפניקס: הגירעון הממשלתי בישראל צפוי להישאר ברמה גבוהה בשנים הקרובות, יצריך התאמות נוספות ● וול סטריט: מניית אנבידיה פוצלה ביחס של 10 ל-1, מנכ"ל החברה מוכר מניות ● ארה"ב: המשקיעים התאכזבו מדוח התעסוקה, הורדת הריבית מתרחקת ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

אלמוג מאיר לאחר השחרור מעזה / צילום: Reuters, Marko Djurica

נועה, אנדרי, שלומי ואלמוג חולצו מעזה - אלה סיפוריהם

החטופים הישראלים חולצו לארץ אחרי 246 ימים • אמה של נועה ארגמני חולה סופנית ופיללה לראותה לפני מותה • אנדרי, שרק עלה לארץ, עבד כמאבטח במסיבה ברעים ובת זוגו נלחמה לשחרורו • שלומי ציפה לפרק החדש שיתחיל בחיים • אלמוג חגג במסיבה את העבודה אליה התקבל • זה סיפורם של החטופים ששוחררו

מיינה. תחזור לשטחי הצפארי? / צילום: Shutterstock

המיינה מאיימת להשמיד את ציפורי ישראל, והאור בקצה המנהרה מגיע דווקא מאוסטרליה

המיינה המצויה, אחד המינים הפולשים המסוכנים בעולם, השתלטה על השטחים הפתוחים והאורבניים בישראל, ומחסלת בדרך את הציפורים המקומיות ● תוכנית שנשענת על עקב האכילס של הציפור הרועשת יכולה למגר את הבעיה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה אדומה בוול סטריט; גייםסטופ צללה ב-40%

נתוני תעסוקה חזקים מהצפוי בשוק העבודה בארה״ב: דוח התעסוקה לחודש מאי הצביע על תוספת של 272 אלף משרות, שיעור האבטלה עומד על 4% ● זינוק דרמטי בעסקאות השורט על אנבידיה ● המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת ● לקראת ההופעה של קיית' גיל בערוץ היו-טיוב, גיים סטופ דיווחה על ירידה חדה בהכנסות ● מנכ"ל אנבידיה מוכר מניות בשווי של 735 מיליון דולר, היום יתקיים פיצול של 10 לאחד במניה ● מחיר הזהב עלה היום למרות שהבנק של סין לא רכש החודש זהב, לראשונה זה 18 חודשים

לימור אפיק, מנכ''לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין / צילום: אלישר

היא מונתה למנכ"לית חברה דרך לינקדאין, ולא בפעם הראשונה

בתחילת הדרך אמרו לה שהיא לא מבינה כלום בתוכנה ● היום היא ספקית טכנולוגיה מובילה של צה"ל: "אם נפתח באג קטן אנחנו מיד מתנפלים עליו. אני גם ישנה עם טלפון פתוח, ואם צריך - מעירים אותי" ● שיחה קצרה עם לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין

רחוב הגיבור האלמוני 59 בשכונת יד אליהו בתל אביב / צילום: ליאל פליישמן

אחרי שנה על המדף: בכמה נמכרה דירת 5 חדרים ביד אליהו?

מדובר בדירה בשטח 170 מ"ר עם ארבעה כיווני אוויר בבניין מחודש בשכונת יד אליהו בת"א, עם שתי מרפסות בשטח כולל של 20 מ"ר ● המתווך: "זהו נכס נדיר – אין דירות בשטח כזה בשכונה"

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Lafargue Raphael

בכיר ראשון בתעשיות הביטחוניות תוקף את צרפת

"ב־7 באוקטובר, אנחנו היינו הקורבן. אנחנו הותקפנו ונשחטנו על ידי ארגוני הטרור, ויש לנו את הזכות להגן על עצמנו", אמר יהודה להב, סמנכ"ל השיווק של התעשייה האווירית לאתר "ברייקינג דיפנס" ● "יש לנו 30 תערוכות ברחבי העולם מדי שנה, אז התערוכה הבודדת שלא ניטול בה חלק לא תשפיע על העסקים"

אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'

"פתאום הבת שלי לא יכלה להוציא כסף, מה זה תרם לחקירה?"

המנכ"ל המיתולוגי של פרוטרום מספר על החיים לאחר האקזיט, לאיזו הצעת עבודה מפתה סירב, האתגרים בניהול מפעל בקריית שמונה, היכן הפסיד כסף "בטיפשותי", הטעות שעשו הקולגות במחאה נגד הרפורמה המשפטית, ועל מה הוא עדיין כועס לאחר סגירת תיק חקירת השוחד ● אורי יהודאי מדבר, חלק שני 

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

כמה שווה כניסה נפרדת לדירת גן בת שלושה חדרים בעפולה?

ברחוב אבן גבירול בשכונת גבעת המורה בעפולה נמכרה דירת גן בת שלושה חדרים, בשטח 55 מ"ר, עם גינה בשטח 20 מ"ר, ב־700 אלף שקל ● "הייחודיות בדירה הזו היא הנגישות בכניסה נפרדת עם גינה צמודה"

החטופים אלמוג מאיר ואנדרי קוזלוב חוזרים מעזה / צילום: ap, Tomer Appelbaum

"אירוע נדיר לאור יום": איך אוספים מודיעין לפני מבצעי חילוץ ומה תהיה תגובת חמאס?

החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו חולצו במבצע מורכב מלב נוסיראת שברצועת עזה על ידי לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל ● "מבצע מודיעיני מהשורה הראשונה, שדורש מבעוד מועד לדעת גם מהן דרכי הנסיגה ופעולה שכזו דורשת באופן חד־משמעי מודיעין בשטח" ● ואיך ישפיע המבצע על המו"מ מול חמאס?

מיס פיגי והזמר ג'וני קאש. ה''חבובה'' הכי פופולרית ואייקון פמיניסטי / צילום: Reuters, imago

על הקשר בין ההחלטה של סוני להטמיע AI והסרט החדש על יוצר החבובות

בעת שסוני הודיעה כי תטמיע AI בסדרות ובסרטים שלה, בדיסני פלוס עלה לאחרונה הסרט "איש הרעיונות", שממחיש את המתח בין היצירתיות האנושית לקידמה הטכנולוגית ● הסרט מזכיר לצופים את המגע האנושי שעומד מאחורי דמויות אייקוניות כמו מיס פיגי וחסר כל כך בטלוויזיה בעידן הבינה המלאכותית

פרופ' יאן בן חמו, ד''ר זולקין ופרופ' עציון, עם הגלאי באתר הארכיאולוגי / צילום: באדיבות פרופ' יאן בן חמו

הפיזיקאים והארכיאולוגים שגילו: מה נמצא מתחת לאדמה?

קבוצת פיזיקאים חברה לארכיאולוג פרופ' עודד ליפשיץ בניסיון לאתר תעלות ומנהרות תת–קרקעיות שחיברו בין בית המקדש לעיר דוד ● איך קרינה קוסמית יכולה לעשות "רנטגן" לאדמה, והאם גלאי חלקיקים יוכל לעזור גם באיתור מנהרות אויב? לפחות בחברה ביטחונית אחת עוקבים אחרי יעילות הגלאי ● וגם: מה יקרה אם תנסו להטיס רחפן מעל הר הבית?

נקניקיות של נורדן. עבות, מתפצחות, ועסיסיות / צילום: שניר גואטה (Soofgi)

המסעדה שרוצה שתתמסרו לשמחה של הגולן ולנקניקיות מופלאות

נורדן פעלה 3 חודשים במרום גולן עד שפרצה המלחמה והקהל נעלם ● הזוג המוכשר שמאחוריה יגשים חלומות קרניבוריים למבקרים שיחזרו

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט, וינון קוסטיקה / צילום: אבישג שאר ישוב

עקיצה על דוכן הקפה וטענות לחשיפה למסמכי חברה פנימיים: וויז עונה לאורקה בבית המשפט

חברת הסייבר וויז הגישה תביעת פטנטים נגד אורקה סקיוריטי, בתגובה לתביעה דומה שהוגשה נגדה ● במסמך מציגה וויז את הצלחותיה, עוקצת את המתחרה ומצטרפת לקריאה לכנס חבר מושבעים למשפט ב-2025

חימושים משוטטים מדגם הירו 120 SF / צילום: חברת  יוויז'ן

החברה הישראלית שתמכור לארה"ב מל"טים מתאבדים בעשרות מיליונים

הכוחות המיוחדים האמריקאים חתמו על חוזה של 73.5 מיליון דולר עם חברת יוויז'ן, שמקום מושבה בצור יגאל ● במסגרת החוזה שייתפרס עד שנת 2029, יסופקו חימושים משוטטים מדגם הירו 120 SF, חלקי חילוף, ייעוץ הנדסי וסיוע בהכשרה

צעירים חרדים מפגינים נגד הגיוס לצבא, ירושלים / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

"כשילדים חרדים ירגישו חלק מהישראליות נתחיל לראות אותם מתגייסים"

מנהל המכינה החרדית של האוניברסיטה העברית נחמיה שטיינברגר, וחוקר המדיניות מאיר הירשמן, רוצים לחולל שינוי בציבור ממנו הם באו ולקרב אותו לישראליות ● לדבריהם, אין בנמצא פתרון מיידי למשבר הגיוס: "הפער בין הדמיונות של צד אחד, לבין המציאות הכואבת בצד השני הוא עצום" ● על הממסד החרדי: "פירוק מוקדי כוח מושחתים כמו רשתות חינוך של מפלגות, ישחרר המון חסמים"

MG4 X-RANGE / צילום: יח''צ

הסינית שהצליחה במקום שבו הרבה אחרות נכשלו. ובמחיר סביר

הגדלת הסוללה והארכת הטווח למשפחתית החשמלית של MG שדרגה אותה ● היא לא חפה מבאגים אבל מציעה פתרון שימושי והגיוני למשפחות ולנהגי ציים