גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אירוח משפחות מהדרום ואיסוף ציוד: המיזמים האזרחיים שכדאי להכיר

עשרות מיזמים אזרחיים שמטרתם לסייע לתושבי הדרום ונפגעי המצב הוקמו לאור המצב ● המיזמים כוללים החל מאיסוף ומתן תרומות, סיוע באיתור נעדרים, הפעלות לילדים שפונו ועד לאירוח משפחות מהדרום ● "אנשים רוצים לעזור ורוצים לנתב את הכאב והעצב והתכסול לעשייה חיובית ותורמת" ● הנה רשימת הארגונים ופרטי הקשר

כוחות צה''ל בשדרות, אתמול / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
כוחות צה''ל בשדרות, אתמול / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

בצל מתקפת הטרור של חמאס החל מאתמול (ש') מהשעות המוקדמות של הבוקר, קמו וממשיכים לקום עשרות מיזמים אזרחיים שמטרתם לסייע לתושבי הדרום ונפגעי המצב. מאיסוף ומתן תרומות, סיוע באיתור נעדרים, הפעלות לילדים שפונו ועד לאירוח משפחות מהדרום- רשימת הארגונים ופרטי הקשר.

כך החליפו קבוצות הוואטסאפ והפייסבוק את מקומן של הרשויות
גיורא איילנד: אם רוצים אי פעם לראות את החטופים בחיים - זה מה שצריך לעשות

אירוח משפחות מהדרום

מיזם "פותחים את הבית" - ארגוני המחאה "בונות אלטרנטיבה", "אחים לנשק", ״החזית הורודה״ ו״555״ הקימו יחדיו מערך סיוע ארצי, במסגרתו משפחות מקו העימות מוזמנות להתארח אצל משפחות ברחבי הארץ.

למרכז איסוף תרומות של "אחים לנשק" באקספו בגני התערוכה ברוקח הגיעו מאות אזרחים עם תרומות של בגדים, מוצרי הגיינה, מטענים ניידים, מזון לתינוקות ועוד. תור ארוך של מכוניות השתרך לאורך הרחוב, ובשעה זו מזמינים מובילי היוזמה את הציבור להגיע ברכבים ריקים כדי לשנע את הציוד דרומה.

מרכז איסוף התרומות של ''אחים לנשק'' בגני התערוכה, תל אביב / צילום: צילם: אבי וינרב

כל משפחה שברצונה לסייע באירוח משפחה מהדרום יכולה להירשם הנ"ל  - ראו כאן.

משפחות הזקוקות לאירוח מוזמנות להירשם בטופס הנ״ל - ראו כאן

כמו כן, משעות הבוקר (א') הקומה מטעם ארגון בונות אלטרנטיבה נקודת איסוף למען תרומות ציוד בחנות הצעצועים טומי ואניקה, הממוקמת ברחוב דוד המלך 1 בתל אביב.

חמוטל ברקן דייה, פעילה בתנועה ובעלת החנות, אמרה לגלובס כי "הוצאנו הבוקר פרסומים בקבוצות פייסבוק ווטסאפ גם על צרכים נדרשים ונקודות האיסוף. אנשים התגלו בנדיבותם וטוב לבם ברצון לסייע וקיבלנו המון ציוד נדרש שברגעים אלה ממש ממיינים אותו ומשנעים אותו בין אם זה לבסיסי צה"ל, לחיילים או לאזורים שאליהם מפנים את תושבי הדרום.

"כמויות של מגבות ומצעים וציוד של עזרה ראשונה וצעצעועים ומשחקים לילדים ומוצרי היגיינה נשית וכללית כמו גם כמויות של ציוד לתינוקות, בין היתר טיטולים ומוצצים ותחליפי חלב.

"מאות אנשים הגיעו היום לנקודת האיסוף. הוצאנו מכאן היום למעלה מחמש משאיות עם ציוד שאנשים תרמו מהבוקר וזה לא מפסיק. רק מעיד כמה אנשים רוצים לעזור וכמה הם רוצים לנתב את הכאב והעצב והתכסול לעשייה חיובית ותורמת".

לדבריה של חמוטל, נקודת האיסוף תמשיך לפעול היום עד לשעות הערב, כשניתן ליצור קשר דרך הודעה בווטסאפ במספר 050-4714347. כאמור, נקודת האיסוף הינה חנות הצעצועים טומי ואניקה ברחוב דוד המלך 1 בתל אביב.

קבוצת "חרבות ברזל" - מיזם אזרחי שעומד מאחורי קבוצת הפייסבוק שהוקמה על מנת לרכז פעילות סיוע אזרחית, הכוללת בין היתר: שינוע תרופות ומצרכים, תמיכה נפשית, עזרה עם בעלי החיים, איתור נעדרים, בקשת ציוד וכל צורך נוסף. על מנת להצטרף למערך המתנדבים של הקבוצה יש למלא טופס בקבוצת הפייסבוק, קבוצה שמונה כבר כ-15 אלף איש - ראו כאן.

החמ״ל האזרחי הירושלמי - בשותפות ארגוני ״התעוררות״, ״הבית המשותף״, ״מחאת הסטודנטים״ ו״האיחוד הירושלמי״. מיזם ירושלמי בו תושבי ירושלים מציעים שלל אפיקי סיוע, בין היתר אירוח, סיוע של בייביסטר לילדים של מילואימניקים, סיוע הקשור בציוד, אוכל, בגדים או הסעה - המוקד הטלפוני של החמ"ל בוואטסאפ ובשיחות: 050-4448108 - כמו כן באמצעי המדיה השונים ניתן למלא טופס הצעת או בקשת סיוע.

איסוף סלי מזון וציוד - יוזמות אזרחיות

ברחבי הארץ נפתחו מספר נקודות פיזיות לאיסוף בגדים בכל המידות, צעצועים לילדים, חומרי יצירה וציוד נוסף. מיקומי הנקודות ואנשי הקשר:

תל אביב: איש קשר אילן 0523827551

בית רימון: אשת קשר יעל 054-7208328

מחאת ההייטקיסטים - בשיתוף עם מיזמים נוספים נפתחו מספר מוקדים פיזיים לאיסוף תרומות, נכון לעכשיו בכפר סבא וביבנה, כמו גם טפסים וירטואליים למעוניינים לסייע במתן ציוד ולאלו הזקוקים לו.

טופס רישום למטרת תרומות ציוד - ראו כאן

טופס רישום למטרת בקשת ציוד - ראו כאן

תרבות של סולידריות - תנועת העזרה הסולידרית, שהחלה לפעול במהלך משבר הקורונה ומאז צברה מערך נרחב של מתנדבים, מציעה מספר אפיקי סיוע רגשיים, ובין היתר שיחות עם קשישים מהדרום, שיחות עם אזרחים מבוגרים מדרום הארץ, כשבתנועה מדגישים את הצורך בשיחות בשפה הרוסית.

מתנדבים עם גישה לילדים - זאת על מנת לעזור במגוון פעילויות לילדי משפחות עוטף עזה שפונו לאזור מלונות ים המלח. אשת קשר: רביד- 0547807806

מזון חם לנמצאים בשטח - התנועה החלה להפעיל מערך שמטרתו לחבר בין מסעדנים ובשלנים למקומות בדרום הזקוקים לאספקת מזון, כולל אפשרויות שינוע.

אנשי קשר: מאשה: 0548358680, עינת: 0546334422

כמו כן, ניתן לבקר באתר של תרבות של סולידריות - ראו כאן

או באמצעי המדיה השונים של התנועה לעדכונים והשתתפות במיזמי הסיוע.

פרויקט 'תינוקות של החיים' של קרן עולל פתח מוקד חירום למען תינוקות ואמהות חד הוריות באזור הדרום, המיועד לאמהות שנתקעו בלי אוכל או ציוד חיוני לתינוקות:

עדי - 054-5718641

ליטל - 050-8819029

כמו כן, העמותה מגייסת תרומות לסלי מזון לתינוקות במטרה להצליח לדאוג לכמה שיותר חבילות לדרום. בלינק: bit.ly/3rQyCeG

קישור התנדבות כללית למען תינוקות: https://lp.vp4.me/c6j7

עמותת ״לחיות בכבוד״ פתחה מוקד טלפוני על מנת לתמוך בניצולי שואה וקשישים הנמצאים שעות ארוכות במקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים, מפוחדים.

במספר *9670 שלוחה 3

כדי להתנדב בארגון, ניתן להיכנס לקישור הבא: https://lp.vp4.me/oyxj

כמו כן, ארגון 'קדמה - להתיישבות צעירים' מקים מערך אירוח בקיבוצים אלמוג וקליה לאנשי הדרום והצפון המפונים מבתיהם.

כפר סטודנטים של ״קדמה״ בבקעת הירדן פתח שעריו לאירוח תושבי הדרו.

אשת קשר: אפרת - 0534241856

חמ״ל נעדרים - משפחות רבות טרם הצליחו ליצור קשר עם יקיריהן, ובין המיזמים השונים הוקם אתר המרכז את שמות הנעדרים ואלו שנמצאו - ראו כאן

עוד כתבות

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק הדין של בית המשפט העליון שמצמצם את הגדרת הידועים בציבור

העליון דן בשאלה מתי זוג יחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא לא מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

אבטחה פרטית / אילוסטרציה: Shutterstock

מאות אלפי דולרים בשנה: המנכ"לים שזוכים לאבטחה על חשבון החברה

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה במסלולי 500 S&P מסוכן?

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

דירוג האשראי של ישראל עומד שוב למבחן ובינתיים עלויות הגיוס מטפסות

אחרי שהורידה בהפתעה את הדירוג של ישראל בחודש מרץ, צפויה S&P לפרסם סקירה נוספת ביום שישי ● באוצר מתוחים, אבל מעריכים שלא חלה הרעה במצב הביטחוני שמצדיקה הפחתה נוספת ● החשב הכללי מעדיף לפי שעה להתמקד בגיוס חוב מהמוסדיים הישראלים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%