גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לסובב את גלגלי המשק: הפתרונות של מנהלי השיווק לפעילות בזמן מלחמה

אחרי השבועות הראשונים של ההלם והכאב בעקבות התקפת הטרור הרצחנית, הכלכלה חוזרת לעצמה לאט־לאט, אך בחברות הגדולות עדיין לא בטוחים כיצד נכון להתנהל ● סמנכ"לי השיווק מדברים על תחושת התגייסות, רגע אמת וחיבור לצרכים העולים מהשטח ● כתבה שנייה בסדרה

רגע אמת שיווקי: מה לעשות ומה לא לעשות בזמן מלחמה / איור: גיל ג'יבלי
רגע אמת שיווקי: מה לעשות ומה לא לעשות בזמן מלחמה / איור: גיל ג'יבלי

בשבועות האחרונים נכנסה ישראל לשגרת מלחמה, שמובילה את ענפי השיווק והפרסום לחשב מסלול מחדש. השאלה הגדולה היא כיצד ניגשים למשימת השיווק בזמן כזה, וכדי לענות עליה פנינו לסמנכ"לי השיווק בחברות הגדולות בארץ, שבעצמם מתחבטים בסוגיות כמו איזה מהלכים כדאי לקדם, ואיך להגדיל מכירות תוך רגישות למצב. 

הדילמה של מנהלי השיווק: איך נכון לקדם מותגים בזמן מלחמה | כתבה ראשונה בסדרה

לזהות את הצרכים

"המלחמה, והשגרה שמתחילה להתקיים בצילה, הם סוג של רגע אמת שיווקי", אומרת עינת מוסקוביץ, מנהלת פעילות חטיפים אסם־נסטלה. "ביומיום אנחנו קמים בבוקר כדי לתת מענה לצרכים, ובעת הנוכחית מתעוררים עוד צרכים בקרב עוד קהלים: מהחיילים בחזית, דרך מפוני היישובים ועד לאזרחים בעורף. עכשיו זה הזמן של מותגים לתת מענה לכמה שיותר צרכים כאלה.

"לאסם יש מספר מפעלים בקריית גת, ומפעל גדול בשדרות. בימים הראשונים למלחמה, המיקוד שלנו היה בשמירת רצף בייצור ובאספקה. בנוסף, החלטנו להוציא לשטח את מרכז המבקרים של במבה, שפועל בשגרה בקרית גת, ולהגיע אל בתי הארחה שבהם נמצאות המשפחות שנאלצות להתפנות מבתיהן. אנחנו לא עוצרים בזה ובתרומות, אלא ממשיכים לעקוב, לנטר ולנתח את הצרכים, במטרה להציף ערך ללקוחות".

להתמקד בערך החדש

גם ליעד שובל, סמנכ"לית השיווק של תן ביס, מדברת על זיהוי הצרכים החדשים, והתאמה של המוצרים והשירותים. "אנחנו זיהינו מהר מאוד צורך משולש: ארוחות חמות למפוני הדרום וכוחות הביטחון; תמיכה כלכלית במסעדות שהן השותפות שלנו; והרצון של לקוחות לתרום את תקציב התן ביס שלהם. תוך 24 שעות הקמנו מערך אופרטיבי ענק, שנותן מענה לצרכים האלה.

"מבחינת פרסום, אני מאמינה שלקמפיינים שיווקיים צריך להיות תפקיד מרכזי אך ורק בהעלאת המודעות לערך החדש שהארגון מציע, ולא די בפרסום סיסמאות סולידריות. דוגמאות לכך הן הבנק שמפרסם פטור ממשכנתה לתושבי העוטף, או חברת הביטוח שמציעה לכלל האוכלוסייה שירות תמיכה נפשית. בשתי הדוגמאות הללו הקמפיין מתקשר ערך אמיתי שיצרו ללקוחות, ולא רק במטרה לקידום אהדה למותג".

לא לפעול מתוך אינסטינקט

"הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לעצור, לנתח את המצב, ולא לפעול לפי אינסטינקט אלא מתוך הבנה של הצורך", אומר אמנון גולן, סמנכ"ל שיווק, מיטב בית השקעות". לפעול באופן שמאפשר גמישות עם אסטרטגיה ברורה. בזמן מלחמה, אנחנו חוזרים לרמה הבסיסית ביותר של פירמידת מאסלו, הישרדות. זה מצב תודעתי ורגשי שמייצר התנהלות צרכנית שונה. חשיבות זו גבוהה עוד יותר בעולמות הפיננסים כמו שלנו כבית השקעות שמנהל כסף, משאב פיזי ורגשי.

"ישנם שלושה עקרונות עיקריים לפיהם אנחנו עובדים. הראשון הוא ביטחון. בכל ערוץ שיווקי שנבחר, מתקשור ועד האתר השיווקי, נשמור על מידע אמין וניתן את הביטחון, שאנחנו כאנשי מקצוע יודעים ועוקבים אחרי המצב בשווקים, ועושים כל מה שניתן כדי לשמור על הכסף של הלקוחות.

"השני הוא ערך אמיתי. בכל ממשק עם הלקוחות, בין אם הפרטיים ובין אם מול הסוכנים, שיווק יתבצע אך ורק אם הוא נועד לייצר, עם וובינרים שהשקנו על המצב בעולם הפיננסי, דיוור עם מידע רלוונטי, סקירות שוק, שיחות מקצועיות. האחרון הוא מוצרים רלוונטיים לתקופה. נביא לקדמת הבמה בהתאם לצורך ולביקוש, את המוצרים והפתרונות הפיננסים שנכונים דווקא לתקופה כזו. אם זה מסלולי השקעה מותאמים למצב, אם ידע בתחום המסחר העצמאי ואם זו האפליקציה של מיטב, שהיא פתרון נוח מהנייד לאנשים שאינם נמצאים בסביבתם הטבעית".

"החלטות שיש לקבל כמה פעמים ביום"

"בזמן מלחמה, כשרמת אי הוודאות גבוהה, השיווק חייב לנהל את החלטותיו תוך התחשבות בשלושה וקטורים: מה עושים עכשיו, ב-24 השעות הקרובות - עצירה / הזנקת קמפיינים, עדכונים ללקוחות וסוכנים; מה צריך לעשות בימים הקרובים, ב-96 השעות הבאות - יצירת מהלכים שיווקיים או שירותיים נדרשים, חומרים שיווקיים או אמצעים טכנולוגיים חסרים; וכיצד נערכים לטווח הבינוני והארוך - דיוק האסטרטגיה, שינויים בתמהיל השיווק, תקציבים ועוד", מסביר גיל שגיב, סמנכ"ל שיווק, מחקר ו- UI/UX, מגדל ביטוח ופיננסים.

"אלה החלטות שיש לתקף בכל יום, לעיתים כמה פעמים ביום. מעל לכל, יש לזכור מה תפקידו של המותג שלכם בחיי הלקוחות ולהתמקד בזה. לרוב, הלקוח שלכם לא יזדקק לחיבוק שלכם, אלא לעצה ולהכוונה בתחום המומחיות שלכם". 

לנטר את השיח

"בכדי להיות ערים למצב חשוב להקפיד על ניטור השיח ברשת", אומר גל מרגלית, סמנכ"ל שיווק ויקטורי. "זה אומר לזהות מגמות ושיח חיובי/שלילי, ולקבל תובנות על צורכי קהל היעד. לדוגמה, מחירי מבצע חודשיים הם דבר שבשגרה, אבל פרסומם בצורה מרוכזת וממוקדת מקבל אור אחר בתקופה כזו. כך, לדוגמה, בנינו עמוד נחיתה שמציג מעל 4,000 מוצרים, ואלו בעצם מבצעי החודש.

"ערכים שעד כה 'ישבו על המדף', הופכים פתאום לאסטרטגיה שיווקית. לדוגמה, תמיכה בחקלאות ישראלית אצלנו היא עניין שבשגרה, אך בימים אלו היא הופכת לנושא מרכזי. נדגיש את העבודה השוטפת והמשותפת לאורך כל השנה עם חקלאים ישראלים ככלל, וחקלאי העוטף בפרט".

ניידות שירות רפואי ותרופות עד הבית

"בשעת מלחמה המאמץ המרכזי שלנו הוא להבטיח רציפות שירותית, לצד מתן מידע רפואי חיוני ורלוונטי", אומרת רותי אופטובסקי, סמנכ"לית, ראש חטיבת שירות ושיווק, קופ"ח כללית. "מתוך הבנה שכללית, המפעילה 1600 מרפאות ו-14 בתי חולים, מהווה חלק משמעותי מהמאמץ הלאומי בהתמודדות עם השפעות המלחמה על הבריאות הפיסית והנפשית של עם ישראל, בחרנו לנקוט באסטרטגיית שיווק פונקציונלית, המותאמת לסגמנטים ולמגזרים השונים. 

"הדבר מתבטא בפרואקטיביות, גמישות תפעולית, רב ערוציות ומענה מהיר לצרכים שעולים מהשטח לנוכח ציבור גדול שעזב את ביתו ושרוי באי ודאות ובחרדה. תוך שעות ספורות פתחנו עשרות מרפאות של כללית במוקדי המפונים, הפעלנו ניידות שירות רפואי הנעות ברחבי הארץ, פתחנו קו לתמיכה נפשית, הקמנו מתחם מידע ייעודי באתר כללית, תגברנו את שירותי הרפואה מרחוק ואת מוקדי השירות, אפשרנו להזמין תרופות עד הבית ללא עלות ועוד. את המידע על השירותים אנו מפרסמים בכל הפלטפורמות ובאמצעות עשרות אלפי עובדי כללית וכך אנו מגיעים למטופלינו בכל מקום בו הם נמצאים".

המהלך שקיבל חשיפה נרחבת גם במדיה העולמית

נדב חנין, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על, אומר כי הפעילות באל על בימים אלה נחלקת לשלושה רבדים. "הראשון הוא טיפול ותפעול במוצר הליבה, קרי הטסת נוסעים ומטען. בהיבט הזה הפעילות השיווקית התמקדה בהנגשת מידע לרבות הקלות במדיניות למחזיקים בכרטיסי טיסה ותקשור של טיסות תגבור שהתווספו ללו"ז בכדי לאפשר לכמה שיותר ישראלים לחזור הביתה. פעילויות אלה נעשו בעיקר במדיה החברתית ודרך יח"צ. המסרים שתוקשרו צמחו מקשב להלך הרוח הצרכני באמצעות ממד אינפורמטיבי מחויב המציאות. מסרים אישיים ממנכ"לית החברה המפרטים על פועלה של אל על שוגרו בדיוור ישיר ללקוחותינו. הנימה האישית מקבלת משנה חשיבות בימים מאתגרים שכאלה. 

"ברובד השני יצרנו פעילויות חדשות ויצירתיות שתורמות לפן העסקי הכוללות לוח טיסות דינמי או הרחבת הפעולות העצמאיות שיכולים לקוחותינו לבצע בדיגיטל. הרובד השלישי כלל פעילויות שתורמות למאמץ המלחמתי וההסברתי דוגמת סיוע בהטסה לישראל של חיילים וחיילות ומחזיקים בצו 8, פעילות להעלאת המודעות להחזרת החטופים במסגרתה הצמדנו למושבי הנוסעים הריקים בטיסת מטען את תמונות החטופים והחטופות - מהלך שקיבל חשיפה נרחבת גם במדיה העולמית. 

פעילויות להעלאת המורל החברתי כללו סיירת פלאפל שנעה ברחבי ישראל לטובת כוחות הביטחון וההצלה והמפונים מיישובי הדרום והצפון. פעילויות מעין אלה מקדמות את ערך המותג בראי המלחמה כשנזכור שאל על, החברה הלאומית, נושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה. הקשר ההדוק של אל על למדינה מקבל ערך כפול ומכופל בתקופה זו, ערך שטומן בחובו אחריות לאומית בהיותנו הגשר המחבר בין ישראל לעולם". 

סיוע ייחודי ומבודל

"בזמן מלחמה, חברות ומותגים חייבים להעניק פתרונות משמעותיים למציאות החדשה", אומרת מורן דאי, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל סמלת. "אפשר לדמות זאת לגיוס המותגים בצו 8 כדי להשתמש ביתרונות שלהם לסיוע ולהרגעת העובדים והלקוחות.

"הסיוע חייב להיות ייחודי, מבדל ותואם את ערכי המותג. כך לדוגמה, בסמוך לפרוץ המלחמה, כשהכאוס עוד שלט, זיהינו את הקושי של החיילים להתנייד במהירות ולהתייצב בבסיסים מחד, ואת רצון העובדים לתת כתף למאמץ המלחמתי מאידך. מהר מאוד שילבנו בין הצרכים, והעמדנו את רכבי ההדגמה שלנו לטובת עובדי סמלת שהתנדבו להסיע את החיילים לכל יעד אליו נדרשו להגיע".

להזרים תנועה למשק

"אחרי ההלם, האבל, הכאב וההירתמות, מגיעה ההבנה שהשגרה החדשה עומדת להיות ארוכה וקשה - ולאנשי השיווק יש תפקיד חשוב ומשמעותי בהחזרת גלגלי הכלכלה לפעילות", אומרת שרית רדין, סמנכ"לית שיווק במימון ישיר.

"העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לאנשי השיווק היא תחזירו פעילות, תזרימו תנועה למשק, תנו עבודה לספקים שלכם, תייצרו ביקושים ותפעלו מתוך גמישות מחשבתית. גם אם הגלגל יסתובב לאט יותר, באחריותנו לדאוג שהוא ימשיך להסתובב".

קמפיינים ממוקדים

"בעתות חירום צריך להעביר לציבור הרחב מסרים בפשטות, בבהירות וברגישות", אומרת מיטל שירן־הראל, סמנכ"לית השיווק של בנק לאומי. "חשוב לשמור על מהירות תגובה, גמישות מחשבתית וניהול קמפיינים קצרים ממוקדים.

"מעבר לכך, חשוב לקחת חלק פעיל במאמצים המשותפים לתמיכה בחברה הישראלית, ובייחוד בתושבים שנפגעו במאורעות 7 באוקטובר. אצלנו הבנק פנה לאנשי בארי, והצענו להם תמיכה וליווי שוטף, עד לשיקומו המלא של הקיבוץ. בעקבות המהלך הזה הצטרפו ארגונים נוספים להחלטה ללוות ולתמוך בעוד יישובים".

שיווק באמצעות עובדים

לפי עמית שגיא, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, כדי שמהלך שיווקי יהיה משמעותי בימים אלה, עליו לעמוד בשלושה תנאים: להיות קשור לעולם התוכן של המותג, להיות רחב ולערב כמה שיותר עובדים. "היינו הראשונים להעלות ברשתות החברתיות פוסט 'אני עובד ישראכרט - פנו אליי בפרטי ואשמח לעזור'. כך יצרנו ערוץ שירות לקוחות חדש, מיידי וישיר.

"זיהינו גם את האפשרות להעלות לאג'נדה את המצוקה של העסקים הקטנים. לא הצענו מוצר ליבה או שירות, אלא העמדנו עבורם את הנכסים השיווקיים והפרסומיים שלנו, לקידומם ללא עלות כספית".

לגרום לצרכן להרגיש

"מותג צריך לגרום לצרכן להרגיש, אולם בימים של מלחמה שבהם כולנו בעיקר מרגישים, הציפייה הצרכנית היא שנפרוט את ההבטחה המותגית למעשים", אומרת תרי ישכיל, מנהלת חטיבת השיווק בבנק מזרחי טפחות.

"בבנק אימצנו את שדרות ואת כפר עזה בכדי לגעת ולתמוך באוכלוסייה רחבה. כבנק המוביל במשכנתאות, קיבלנו החלטה שעד שייבנה מתווה של הטבות, בנובמבר תושבי העוטף ושדרות פטורים מתשלום המשכנתה. גם לעסקים הצענו מגוון רחב של הטבות. נתינה שמעניקה ערך גורמת לצרכן לזכור מה המותג עשה, ולהמשיך לגרום לו להרגיש".

ליצור לגיטימציה לקניות

"אנחנו פועלים מהיום הראשון לייצר סביבה המתכתבת עם המצב", אומרת הילה נוי מנהלת שיווק קבוצת ביג מרכזי קניות. "הקצינו אזורים בשת"פ עם מד"א לטובת תרומות דם, אנחנו מקרינים על גבי המסכים את תמונות החטופים עד להחזרתם הביתה. יחד עם זאת אנחנו רואים חשיבות בעזרה לשוכרים שלנו שמתפרנסים ומפרנסים משפחות רבות במשק. אנו בביג רואים אחריות חברתית ולאומית להחזיר את המשק ולהניע את הכלכלה.

"אנו מנסים לייצר במרכזים השונים סביבה מאפשרת, שאומרת שבצד ההתמודדות הקשה יש מקום לכל קשת הרגשות והפעולות. אנו פועלים ליצירת לגיטימציה, שאומרת שזה בסדר גם בימים אלו לחזור ולקנות ולהתאוורר קצת".

להתכונן ליום שאחרי

"תקופת מלחמה מציבה אתגרים רבים לעסקים, שבבת אחת ניצבים בפני מציאות חדשה שמלווה באי וודאות", אומרת ליאור ברנמן, סמנכ"לית שיווק רשת מלונות אסטרל. "התאמה מהירה של האסטרטגיה השיווקית, תוך בחינה מחודשת של המסרים והמטרות, היא קריטית כעת.

"חשוב להקפיד על איזון בין רגישות ואמפתיה למצב לבין קידום העסק, לכן מומלץ לצמצמם כל קמפיין שיווק ברשתות החברתיות ובטלוויזיה, ולמרות הפיתוי הטמון בקהל השבוי מול המסכים, לא לצאת בקמפיין ברוח התקופה, ככל שלא מדובר במוצרים ושירותים בעלי ערך אמיתי או סיוע בזמנים קשים אלו. בתקופה כזו אם אין ערך אמיתי ומועיל, ניתן לצמצם בתקציבי השיווק ולהשקיע בבניית תוכנית ליום שאחרי".

למנן את הפרסום

"על כל מותג לפעול מנקודת מוצא כנה ואותנטית, שהולמת את עולם הערכים שלו, הדנ"א הארגוני וכמובן עולם התוכן המוצרי", אומרת אירית גילן, סמנכ"לית השיווק של רשת rebar. "אם בימי שגרה יוזמות שמתכתבות עם rtm עלולות להיתפס כאופורטוניסטיות, בימי מלחמה חשוב להקפיד במיוחד ולבחור את הפעולות ברגישות יתר, כך שלא ייתפסו כשימוש ציני של המצב.

"גם מבחינת תהודת ופרסום היוזמות, חשוב למנן את זה בצורה מחושבת, כדי לא להגיע למצב שהמותג גובר על העשייה. עצם העשייה עוזר לנו ועוזר לעורף לחזור לעצמו ולתפקד, ואפילו גם להתנחם מעט בשעות קשות אלו".

עוד כתבות

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל"ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס ז'בזינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"