גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"החזירו אותם הביתה עכשיו": הצעדה לשחרור החטופים הגיעה לירושלים

אחרי חמישה ימים, צעדת משפחות החטופים הגיעה לירושלים ● נציגי המשפחות יפגשו הערב עם השרים בני גנץ ואיזנקוט ● שלי, אמו של עומר שם טוב שנחטף לעזה: "עד לרגע זה אף אחד מחברי הקבינט לא יצר איתנו קשר. שמענו מהחמאס מה הוא רוצה, שמענו מה ארה"ב רוצה, אבל עדיין לא שמענו מה ממשלת ישראל רוצה לעשות"

צילום: ap, Mahmoud Illean
צילום: ap, Mahmoud Illean

צעדת משפחות החטופים בליווי רבבות אנשים הגיעה אחר הצהריים (ש') לירושלים, לאחר שצעדו מתל אביב במשך חמישה ימים בקריאה לשחרורם. את הצעדה הובילו בני משפחות החטופים, הנושאים את תמונות יקיריהם. הצועדים נשאו דגלי ישראל, תמונות ובלונים צהובים. בכניסה לירושלים קיבלו המונים את פניהם והצועדים שרו את "ירושלים של זהב" ו"לו יהי".

"כל פרט בתמונה מעוצב": חוקרת קלטות חטופים על תפקידן בלוחמה הפסיכולוגית 
"יש לרבים מאיתנו קרובי משפחה מעזה. זה לא סותר. מאז המלחמה זזתי ימינה" 

הצעדה יצאה ביום שלישי השבוע מכיכר החטופים בתל אביב ועברה בבאר יעקב, בית חשמונאי, צומת לטרון, שורש ועין חמד. הצעדה הגיעה לבית משפחתה של החיילת נועה מרציאנו ז"ל לנחם אותם. היום הצטרף לצועדים יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ואתמול הצטרף השר מיקי זוהר שזכה לקריאות "בושה" מהצועדים, אך מטה המשפחות מיהר לבקש מהנוכחים לחדול מקריאות ולכבד את נבחרי הציבור שהוזמנו להשתתף. "נציגות המשפחות הודתה לשר זוהר על הגעתו לצעדה, וכל נציג שיגיע יתקבל באופן מכובד".

"רוצים לשמוע תשובות"

נציגי המשפחות ביקשו להיפגש עם חברי קבינט המלחמה כדי לדעת מה הדרישות שהציבו להשבת החטופים. הם יפגשו הערב בשעה 18:30 עם השרים בני גנץ ואיזנקוט. לאור הפגישה הצפויה בין המשפחות עם כל חברי קבינט המלחמה ביום שני, הפגישה שהייתה אמורה להתקיים הערב עם שר הביטחון גלנט נדחתה ותתקיים יחד עם כל חברי קבינט המלחמה. נתניהו ודרמר לא נענו עד כה לבקשה לפגישה. לפגישה הערב יצטרף עו"ד גלעד שר, המתאם בין מערכת הבטחון למטה המשפחות.

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב שנחטף לעזה, אמרה במהלך הצעדה השבוע: "עד לרגע זה אף אחד מחברי הקבינט לא יצר איתנו קשר. אף אחד. שמענו מהחמאס מה הוא רוצה, שמענו מה ארה"ב רוצה, אבל אנחנו אזרחי מדינת ישראל ועדיין לא שמענו מה ממשלת ישראל, ובראשה נתניהו, וחברי הקבינט גנץ וגלנט רוצים לעשות. איפה אתם? איפה אתם? אנחנו יותר לא נשתוק ורק נחריף את המאבק שלנו. אנחנו רוצים לשמוע תשובות - עכשיו!".

אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, אמר במהלך הצעדה "אני קורא לראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל - אם צריך לשחרר את בן העוולה שרצח את אשתי עופרה שהייתה בהריון והבן שלי - אני אומר עשו זאת, שחררו אותם הביתה היום. כבר לא אוכל לחבק את אשתי עופרה, אבל המשפחות של החטופים כן יכולים".

קמליה חוטר ישי, סבתה של גלי טרשנסקי בת ה-13 שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי, אמרה במהלך הצעדה: "לי באופן אישי קשה להתייחס לגוש הזה שנקרא חטופים כי לכל אחד יש שם - גלי, יוסי... לכל אחד יש משפחה, לכל אחד יש חלומות. מאותו יום מר לא שמענו מהממשלה או מהשרים שממונים על כל משהו על מה שקורה עם גלי בעזה מעבר לכך שהיא חטופה".

חוטר ישי קראה לנתניהו להיפגש עימם: "שיסתכל לנו בעיניים, ויגיד לנו משהו, כל דבר, שלא יתייחסו אלינו כשקופים. יצאתי לצעדה הזו מתוך משימה לאומית לקבל את כל התשובות האלו שמגיעות לנו. אני רוצה להודות לכל האזרחים הנפלאים של המדינה הזו ולומר לכם תודה אתם נותנים לנו את הכוח להמשיך, אנחנו צריכים אתכם בכל עוזכם מחר בירושלים, עזרו לנו לקבל תשובות".

הצעדה הגיעה סמוך למשרד ראש הממשלה. שם נואמים יובל הרן מבארי, יוזם הצעדה, ששבעה בני משפחתו חטופים והוריו נרצחו במתקפה, יעלה דוד - אחותו של אביתר דוד, בן 23 שנחטף מהמסיבה ברעים, דבורה עידן - אמו של צחי עידן, בן 49 שנחטף מביתו בנחל עוז, ואורין גנץ - אמה של עדן זכריה, בת 28 שנחטפה גם היא מהמסיבה ברעים.

במקביל עצרת בתל אביב הערב

במקביל תתקיים עצרת החל מהשעה 19:00 בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב. העצרת הערב בסימן 40 הילדים החטופים - לקראת יום זכויות הילד והילדה הבין-לאומי שיצויין ברחבי העולם ביום ב' (20.11). בעצרת ישתתפו האמנים עידן רייכל, לאה שבת, דני רובס והתקווה 6.

בעצרת ינאמו משפחות החטופים: אביחי ברודץ מכפר עזה, שאשתו הגר ושלושת ילדיו עופרי, יובל ואוריה והבת של חברו רועי עידן - אביגיל בת השלוש נחטפו; יוני כץ, שאשתו דורון ובנותיו אביב בת השנתיים ורז בת ה-4 נחטפו; ניצה קורנגולד, סבתא של יהל (3) ונווה (8) שנחטפו עם בנה טל שהם ואשתו עדי; אחים של ירדן (36) שנחטפה מבארי; זיו אלמוג, שדודתה חן גולדשטיין אלמוג (49) נחטפה מביתה בכפר עזה יחד עם שלושת ילדיה - טל בן ה-9, גל בן ה-11 ואגם בת ה-18 והשחקן האוסטרלי נת'ניאל (ניית) בוזוליק, כוכב סדרת יומני הערפד.

עוד כתבות

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם