גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קורבן מקומי נוסף באונליין: גולף בוחנת את חיסולה של רשת האופנה עדיקה

עדיקה, שסומנה בעבר כהבטחה גדולה בתחום האופנה המקוונת בישראל, מוזגה אשתקד לגולף כדי למנוע את קריסתה ● כעת מדווחת גולף כי היא פועלת לצמצום משמעותי של הוצאות עדיקה, כולל הפסקת שכירת מרכז לוגיסטי, סגירת חנויות פיזיות ופיטורי מרבית העובדים, לצד בחינה של מכירת יתרת נכסי המותג

סניף גולף אנד קו סגור בקניון עופר במרכז הארץ / צילום: שירה ספיר
סניף גולף אנד קו סגור בקניון עופר במרכז הארץ / צילום: שירה ספיר

לאחר שנכשל לאחרונה מהלך למכירתה למתחרה דלתא ישראל, פועלת רשת חנויות האופנה והמוצרים לבית גולף , לתכנית התייעלות אגרסיבית בכדי להקטין את השפעותיה השליליות של מלחמת חרבות ברזל על תוצאותיה. גולף מדווחת כי הגיעה להבנות עם משכירים לסגירתן של כ-20 חנויות ומנהלת מו"מ עם חלק ניכר מהמשכירים לצורך הפחתת דמי שכירות בחנויות החברה במרכזי המסחר. טרם המהלך הפעילה גולף 320 חנויות.

ניתוח | 4 אתרי מכירות אונליין ישראליים נסגרו בשבוע אחד. למה זה קרה?
עקפה את צ'ק פוינט ו-ICL: החברה הישראלית הכי רווחית בוול סטריט
משיכות של מאות מיליוני שקלים: האם טרנד הקרנות הכספיות דועך?

תכנית ההתייעלות כוללת גם פיטורי 30% מעובדי המטה של גולף, כשבנוסף תפעל החברה לצמצם הזמנות מלאי מספקים, ותבצע התאמות ברכש המלאי שכבר הוזמן לעונת הקיץ הקרובה. 

לצד כל אלה פועלת גולף לצמצום משמעותי, ואולי אף לחיסול פעילות החברה הבת, רשת עדיקה, שהייתה בעבר זרוע האונליין מרכזית של הקבוצה. המהלך של גולף עולה בקנה אחד עם ההכרזה על צמצום פעילויות הפסדיות באונליין שעליהן הכריזו בשבוע שעבר קבוצת הקניונים עזריאלי ומליסרון, ורשת המזון שופרסל בשל אי כדאיות כלכלית בהמשך הפעלתן.

בדוחות הכספיים שפרסמה לרבעון השלישי, מציינת גולף כי בעקבות המלחמה ובהמשך לתוצאותיה השליליות של עדיקה במהלך השנה הנוכחית, "פועלת החברה לצמצום משמעותי של ההוצאות הקבועות הקשורות לרשת עדיקה, ובכללן הפסקת ההתקשרות בהסכם השכירות של המרכז הלוגיסטי שהופעל עבור עדיקה, סגירת חנויות פיזיות וכן הפסקת ההתקשרות עם מרבית עובדי רשת עדיקה. למועד פרסום הדוח, הנהלת החברה פועלת למימוש יתרת המלאי שנצבר ובוחנת אפשרויות ביחס ליתרת נכסי המותג, לרבות מכירתם". להערכת גולף, צמצום פעילותה של עדיקה יוביל לשיפור בתוצאותיה.

עסקת דלתא שנפלה - וחיסולה של עדיקה  

בעבר סומנה עדיקה כהבטחה הגדולה של האופנה המקוונת בישראל, אך כעשר שנים לאחר שהוקמה היא קרובה לסיים את דרכה ככישלון חרוץ בו ירדו לטמיון עשרות מיליוני שקלים מכספי המשקיעים, וגולף בראשם. זאת לאחר שבשלהי השנה שעברה מיזגה גולף את עדיקה לתוכה, לאחר שרכשה את מניות הציבור בחברה והפכה אותה לחברה פרטית. 

טרם המיזוג עמדה עדיקה על סף קריסה כלכלית בשל אי יכולת לעמוד בהתחייבויותיה ללא הזרמת הון משמעותית. את מניות הציבור בחברה (שנפלו בכ-90% מההנפקה) רכשה גולף לפי שווי חברה זעום של כ-35 מיליון שקל בלבד, שהיווה כחמישית מהשווי שבו הנפיקה את עדיקה בבורסה בשנת 2018 (כ-170 מיליון שקל אחרי הכסף). 

קודם לכן, בשנים 2022-2021, צברה עדיקה הפסדים עצומים של כ-100 מיליון שקל, ייצרה תזרים שלילי מפעילות שוטפת, עברה להציג גירעון בהון העצמי ולדוחותיה הכספיים צורפה הערת עסק חי של רואי החשבון. 

עדיקה שנוסדה בשנת 2012 ע"י צמד היזמים דדי שוורצברג ועדי רונן, החלה את דרכה כאתר סחר מקוון שעוסק בעיצוב ושיווק פרטי אופנה המיועדים לקהל צעיר, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת הבית. הכל תחת המותג Adkia. בהמשך אלה הפכה עדיקה גם לרשת של חנויות פיזיות, עם תוכניות וחלומות לכבוש לעצמה נתחי שוק גם מחוץ לישראל. 

גולף בניהולו של אייל גרינברג (בעלי רשת סטימצקי), ובראשותו של גונן ביבר, מעדכנה אודות השלכות המלחמה בדוחות שפרסמה לרבעון השלישי: ירידה משמעותית בתנועת הלקוחות במרכזי המסחר שהובילה לקיטון בביקושים למוצרי החברה. כולל גם באתרי הסחר המקוונים שלה.

עלייה של 5% במכירות גולף ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

גולף רשמה ירידה חדה של 67% בהכנסות שלה באוקטובר, מאז פרוץ המלחמה ועד לסיום אותו חודש, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנובמבר התמתנה המגמה ובאותו חודש נרשמו מכירות שהיו נמוכות ב-33% ביחס לתקופה המקבילה ב-2022. בדצמבר הובילה החזרה ל"שגרת חירום" לצמצום נוסף בהשפעות המלחמה. מאז תחילת החודש חלה עלייה של 5% במכירות גולף ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נתון מעודד נוסף מלמד כי באתרי הסחר המקוונים של הרשת הוכפלו המכירות. 

גולף מעריכה כי ככל שלא יחולו שינויים נוספים, יירשם לה EBITDA (רווח לפני פחת מסים והפחתות) חיובי שינוע בין 12 ל-17 מיליון שקל ברבעון האחרון. החברה גם צופה שתציג EBITDA חיובי בסיכום שנת 2023 כולה. רק שלוש חנויות של הרשת (1% מהחנויות) נותרו סגורות כיום, שכן הן ממוקמות באזורים הסמוכים ללחימה בדרום ובצפון. 

ברבעון השלישי הציגה גולף הפסד של 17 מיליון שקל על מכירות של 205 מיליון שקל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות גולף ב-660 מיליון שקל, ירידה של 4% ביחס לתקופה המקבילה, שנבעה בעיקר מירידה בפעילותה של עדיקה. גולף רשמה הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל, שהיה כפול ביחס לתשעת החודשים הראשונים של 2022, בעיקר על רקע שחיקה קלה ברווח הגולמי. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 25.8 מיליון שקל, שהעמיק מול הפסד של 21.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

כאמור בחודש יוני השנה הופסקו מגעים לרכישת גולף על ידי רשת ההלבשה התחתונה דלתא ישראל. בעקבות הדיווח קרסה מניית גולף ב-35% בבורסה, לאחר שבפברואר זינקה במעל ל-50% כשנודע על תחילת המגעים. דלתא ישראל הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הבעלות על גולף בעסקת מזומן תמורת 450 מיליון שקל - יותר מפי 3 לעומת שווי השוק הנוכחי שלה. 

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

ההפסד הנקי של אופקו גדל וקמהדע בטוחה שתשבור שיא ב-2024

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אנלייט הציגה דוחות מעורבים, אך בחברה אופטימיים לגבי התוצאות בהמשך השנה ● ההפסד של אופקו הלת' גדל בהשוואה לתקופה המקבילה, והמניה צוללת ● קמהדע מגדילה את תחזית ההכנסות ל-2024 ● מדור חדש

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

התחדשות עירונית. חובה לדווח על ניגוד עניינים / צילום: באדיבות י ח דמרי

להתחייב למועד כבר בהתחלה: כל מה שצריך לדעת על תקנות השקיפות בהתחדשות עירונית

פרויקטים תקועים, סכסוכים בין בעלי דירות ליזם ואיחורים משמעותיים גורמים לרבים להימנע מפרויקטים של התחדשות עירונית ● תקנות חדשות שעברו לאחרונה בכנסת מנסות לצמצם את אי הוודאות בפרויקטים

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות

ארה"ב מנסה לחסום ייצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין כדי שהסינים לא יעתיקו את הטכנולוגיה ● אינטל צופה שהתוצאות שלה יהיו "מתחת לנקודת האמצע" של התחזית אבל מצהירה: "נציית לכל החוקים והתקנות במדינות שבהן אנו עושים עסקים" ● המניה יורדת ב-2.5%

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים