גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקה טכנולוגית: אלה המחשבים הניידים שמתאימים לסטודנטים

לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית פנינו לחברות המובילות בתעשייה - לנובו, HP, דל, אסוס ואפל ● כל אחת מהן מספקת המלצה על המחשב הטוב ביותר שלה לסטודנטים

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

 

שנת הלימודים האקדמית נפתחת בימים אלו - לאחר דחייה של כחודשיים בשל מלחמת חרבות ברזל - ולא מעט סטודנטים מבקשים לרכוש לרגל כך מחשב חדש. פנינו לחברות המובילות בשוק, וביקשנו מכל אחת מהן המלצה על המחשב הכי מתאים לסטודנטים. עם זאת, צריך לומר, אין לדבר סוף: אם אתם סטודנטים לעיצוב וצריכים להריץ תוכנות כבדות או שאתם בתואר שדורש מכם להריץ מודלים עמוסים, ככל הנראה תצטרכו מחשבים חזקים במיוחד. כל החברות המופיעות בטור זה הציעו מחשבים שיספקו מענה לסטודנט ממוצע, ואולי אף יותר, ויחזיק במשך כל שנות הלימודים באוניברסיטה.

כל הדרכים לגבות את המידע בטלפון למקרה שהמכשיר ייגנב, יאבד או ייהרס
סמארטפונים שישאירו לכם עודף מ־2,000 שקל

לנובו: IdeaPad Slim 5-14

חברת לנובו ממליצה על Lenovo IdeaPad Slim 5-14, מחשב עם מסך 14 אינץ' ברזולוציית 1920×1200. למחשב יש מעבד Intel Core i5-13420H, עם זיכרון הרצה של 16GB ושטח אחסון עם כונן SSD בגודל של 512GB. בלנובו מציינים כי מדובר במחשב דק ששוקל 1.46 ק"ג, עם בהירות מסך מאוד גבוהה (של 300 ניטים לפי אתר החברה), שוליים צרים וזוויות צפייה רחבות.

למחשב יש מצלמת FHD 1080p עם תריס פרטיות TrueBlock, השומר על הפרטיות עם סגירה פיזית של המצלמה. יש לו גם קורא טביעת אצבע, וחיישן זיהוי פנים. הוא מגיע עם סוללת ליתיום פולימר של 56.6 וואט לשעה, והחברה מתחייבת ליותר מ־11 שעות שימוש בטעינה אחת, וטעינה מהירה של שעתיים ו־15 דקות לסוללה מלאה. למחשב יש שני מיקרופונים לשיחות זום ורמקולים עם טכנולוגיית Dolby Audio, והוא מגיע עם 3 שנות אחריות.
מחיר: 3,650 שקל.

 

HP: מחשב ProBook 440 G10

חברת HP ממליצה לסטודנטים על ה־ProBook 440 G10, מחשב עם מסך 14 אינץ' ברזולוציית Full HD, ובהירות מסך של 250 ניטים. למחשב יש מעבד Intel Core i5-1335U, עם זיכרון הרצה של 16GB ושטח אחסון עם כונן SSD בגודל 512GB. המחשב שוקל 1.38 ק"ג, אך המשקל עשוי להשתנות בהתאם לתצורה.

המחשב כולל מצלמת 720P HD, ומערך כפול של מיקרופונים שיכולים לסייע בשיעורים מרחוק ובזום. מבחינת החברה, המחשב הזה משלב רמת ביצועים גבוהה, ניידות טובה ואמינות גבוהה ביחס למוצר. סוללת המחשב היא ליתיום־יון בעלת 3 תאים של 51 וואט לשעה‏, והחברה מתחייבת ליותר מ־10 שעות שימוש במחשב. למחשב יש חיישן טביעת אצבע. והוא מגיע עם אחריות של שלוש שנים.
מחיר: 3,700 שקל.

דל: Vostro 3530

חברת Dell ממליצה על Vostro 3530, עם מסך גדול יחסית - 15.6 אינץ' ברזולוציית FHD. בהירות המסך עם 250 ניטים, וקצב ריענון של 120 הרץ. מעבד המחשב הוא Intel Core i5-1335U, זיכרון ההרצה עומד על 16GB ושטח האחסון עומד על 512GB כונן SSD. המחשב שוקל 1.6 ק"ג, בדומה לאלה של המתחרות.

המחשב כולל משטח מגע גדול, מקלדת מלאה עמידה בפני נוזלים ועוד. מצלמת הרשת היא 1080P FHD RGB, עם תריס לפרטיות. החברה גם מתחייבת למערך כפול של מיקרופונים מבוססי AI, המפחיתים רעשי רקע. הסוללה כוללת שלושה תאים של 41 וואט לשעה, והחברה מתחייבת לכ־7 שעות סוללה ולטעינה של 80% ממנה תוך שעה. המחשב מגיע עם 3 שנות אחריות, וטכנאי תוך יום עסקים.
מחיר: 3,380 שקל.

אסוס: VivoBook 14 X1404VA

ב־ASUS ממליצים על VivoBook 14 X1404VA, שמגיע עם מסך 14 אינץ' ברזולוציית Full HD. למסך יש מסגרת NanoEdge תלת־צדדית, ומשולבת בו טכנולוגיה המסננת אור כחול, ומאמצת פחות את העיניים.

מעבד המחשב הוא Intel Core i5-1335U, ובדומה למתחרות, זיכרון ההרצה עומד על 16GB ושטח אחסון עם כונן SSD של 512GB. משקל המחשב עומד על 1.4 ק"ג, סטנדרטי למחשבים מהסוג הזה.

בדומה לחלק מהמתחרות, גם באסוס מציעים סינון רעשים במערך המיקרופונים. סוללת המחשב כוללת שלושה תאים של 42 וואט לשעה, מה שמספק כ־9 שעות שימוש. לפי החברה, המחשב יאפשר לכם לטעון סוללה חלשה ל־60% תוך 50 דקות, ולמחשב רמת עמידות גבוהה מפני נפילות וזעזועים, שעומדת בתקן המחמיר של צבא ארה"ב.
מחיר: 3,200 שקל.

אפל: MacBook Air M1

גם ענקית הטכנולוגיה אפל, שמציעה מערכת הפעלה נפרדת משלה, מספקת מחשב שמתאים ללימודים. כאן נמליץ דווקא על דגם ישן יותר, MacBook Air M1, דווקא בשל העובדה שהוא יעלה פחות. כמובן מי שצריך יכולות חזקות יותר, יכול להתחדש במחשבים המתקדמים יותר.

האייר של אפל מגיע עם מסך 13.3 אינץ' ורזולוציית מסך של 2560X1600, והוא תומך ב־400 ניטים בהירות. מעבד המחשב הוא מבית אפל עצמה - Apple M1. זיכרון ההרצה מתחיל מ־8GB ויכול אף לעלות, וכך גם לגבי שטח האחסון שמתחיל ב־256GB.

הסוללה של המחשב יכולה להחזיק עד 15 שעות של גלישה אינטרנטית, עם טעינה של 300 ואט לשעה. למחשב יש חיישן טביעת אצבע של אפל, והוא כולל מצלמת FaceTime של 720p HD. המשקל: כ־1.29 ק"ג.
מחיר: כ־4,000 שקל ביבואניות הרשמיות כמו iStore ו־iDigital.

 

עוד כתבות

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?