גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההימור הצרפתי: הכירו את איש העסקים שרוצה להשקיע 80 מיליון שקל בקרפור

איש העסקים הצרפתי סימון פינטו חתם על מזכר כוונות להשקעה של 80 מיליון שקל בקרפור ● פינטו עומד בראש אימפריית שילוח, החזקות ונדל"ן, ובדרך־כלל נוהג להישאר מחוץ לאור הזרקורים ● לאחר מתקפת חמאס, הצהיר כי הוא "עומד לצד ישראל" ואף תרם אמבולנס לזק"א

סניף קרפור בתל אביב. בעיגול: סימון פינטו / צילומים: בר לביא, דוברות זק''א
סניף קרפור בתל אביב. בעיגול: סימון פינטו / צילומים: בר לביא, דוברות זק''א

חברת אלקטרה מוצרי צריכה עברה לא מעט טלטלות מאז שהודיעה כי תביא לארץ את רשת קמעונאות המזון הבינלאומית הראשונה, קרפור.

חילופי מנכ"לים, פעמיים; סכסוכים מתוקשרים עם שופרסל - המעסיקה לשעבר של המנכ"ל היוצא אורי קילשטיין; מגעים להנפקה ולאחרונה גם תביעה שהוגשה על־ידי נחום ביתן, שדורש כי אלקטרה תרכוש מידו את חלקו ברשת בתמורה ל־430.5 מיליון שקל (סכום המשקף שווי של כ־900 מיליון שקל לרשת, בהתאם להסכם האופציה שלא מומשה), או שבית המשפט יורה על הנפקה או רישום למסחר של קרפור ישראל.

מחירי הסחורות יורדים והשקל התחזק. אז למה ספקיות המזון מעלות מחירים?
יצרניות המזון בונות על המלחמה שתשאיר את הצרכנים שקטים
ברקת הבטיח להיאבק ביוקר המחיה. מה הוא עשה בשנה הראשונה במשרד הכלכלה?

בין כל אלה ובצל המלחמה דיווחה אלקטרה בתחילת השבוע על חתימת מזכר הבנות עם איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, ולפיו פינטו אמור להשקיע 80 מיליון שקל, וכ־100 מיליון שקל יושקעו על־ידי בעלי מניותיה של החברה. העסקה, אם תתממש, תשקף לקרפור שווי של 300 מיליון שקל בלבד.

 

המשקיע הצרפתי נותר עד כה מחוץ לאור הזרקורים. למרות שמאחוריו כמה עשורים של ניהול, הוא מעדיף לרוב לא להתראיין, מלבד כמה משפטים שהוא משחרר לתקשורת מדי פעם - כשהחברה בראשה הוא עומד מגיעה לשווקים חדשים או בעת חתימה על עסקאות משמעותיות.

מי הוא פינטו, ומה הקשר שלו לישראל?

עשורים של ניהול

סימון פינטו הוא מנכ"ל חברת הלוגיסטיקה בנסארד אינטרנשיונל (Bansard International), ואם העסקה תצא לפועל, הוא אמור להשקיע בקרפור דרך חברת ההחזקות הצרפתית PTH שבבעלותו. בהודעה מטעמה פרסמה אלקטרה כי פינטו הוא "בעל ניסיון רב בניהול שרשראות אספקה ולוגיסטיקה, וביכולתו לתרום ערך מוסף משמעותי לחברה בתחומים אלה. 

"בכוונתו להיות שותף בפיתוחה של קרפור בישראל לצידה של אלקטרה מוצרי צריכה, לרבות בפיתוח המרכזים הלוגיסטיים של החברה בישראל וייעול השרשרת הלוגיסטית עד ללקוח הקצה. עם השלמת העסקה, פינטו צפוי להחזיק בכ־15% בקרפור וכן לקבל נציגות בדירקטוריון". 

 

חברת בנסארד מספקת שירות ניהול לוגיסטי עד הדלת, שירותי ייעוץ, שילוח מטענים, אחסנה, ניהול הובלה, בקרת איכות ושירותי שחרור מהמכס. היא נוסדה ב־1963 בצרפת על־ידי ז'אן פייר בנסארד, והחלה את דרכה במתן שירותי תחבורה ברחבי אירופה. בהמשך החברה הרחיבה את פעילותה למשלוחים באוויר, בים וברכבות, והיא פעילה בכ־17 מדינות באירופה, בצפון אמריקה, במזרח התיכון ובאסיה. בשנת 2000 הצטרף פינטו לחברה. שלוש שנים מאוחר יותר הוא מונה למנכ"ל.

בשנת 2021 נרכשה בנסארד על־ידי SEKO, חברת שילוח ולוגיסטיקה אמריקאית שהמטה שלה ממוקם בשיקגו, אילינוי, בסכום שלא פורסם. עסקה זו הייתה אחת ההשקעות האסטרטגיות הגדולות של SEKO, ונשיא ומנכ"ל החברה, ג'יימס גאן, אמר אז כי מדובר בהצהרת כוונות שמעידה על מטרות הצמיחה של החברה. עוד מסרה החברה כי הרכישה מרחיבה את הנוכחות הגאוגרפית שלה ויוצרת הזדמנות "להגדיל את המכירות בשווקים בארה"ב ובבריטניה".

פינטו עצמו אמר אז כי "המיזוג הוא הזדמנות אסטרטגית ייחודית המאפשרת לבנסארד אינטרנשיונל להפוך לשחקן גלובלי על־ידי כיסוי גאוגרפיות חדשות, כולל ארה"ב, ועל־ידי פתרונות תחבורה בינלאומיים חדשניים ללקוחותינו, במיוחד באיקומרס".

בתי מלון במצרים

בנסארד מיוצגת בישראל על־ידי IBL, זרוע לחברת השילוח הבינלאומית, והיא פועלת בפריסה ארצית בשלושה מוקדי פעילות מרכזיים - חיפה, אשדוד ונתב"ג.

לחברה יש נציגויות בכל רחבי העולם, והיא פועלת בכ־120 סניפים ב־40 מדינות, ביניהן צרפת, ספרד, איטליה, טורקיה, סין, הודו ומרוקו. בין לקוחותיה ניתן למצוא את טמפו, קוקה־קולה, פרימור, סנו ופקר פלדה וגם את אלקטרה וקרפור.

מלבד כהונתו כמנכ"ל בנסארד, פינטו עצמו נמצא בהנהלת 12 חברות, בעיקר בתחומי השילוח והנדל"ן. אחת החברות בהן הוא שותף היא חברת ההחזקות הפיננסיות PFH, באמצעותה הוא אמור לבצע את ההשקעה בקרפור. באמצעות אותה חברה פינטו ביצע השקעות בשנה האחרונה בבניית בתי מלון בצרפת ובמצרים, שם צפויים להיות מוקמים בשנים הקרובות, לצד בתי המלון, פארק משרדים, יחידות דיור, חנויות, בתי חולים וגם בית ספר.

תרומת אמבולנס לזק"א

הזיקה של פינטו לישראל לא התחילה בקרפור, הוא ביקר במדינה לפחות פעם בעבר בכנס של בנסרד אינטרנשיונל שנערך ב־2019.

לפני כשלושה חודשים, לאחר המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על הדרום ב־7 באוקטובר, חברת SEKO ופינטו עצמו פרסמו בלינקדאין הודעת תמיכה בישראל. "אנחנו עומדים לצד ישראל. הצוות שלנו מציע את תמיכתנו המלאה ל־65 עמיתינו וכן ללקוחותינו ובני משפחותיהם בישראל בעקבות המתקפה ההרסנית הזו", נכתב. "אנו פועלים לספק עדכון בקרוב מאוד על המצב בשטח ועל ההשפעות הפוטנציאליות על הלקוחות שלנו".

פינטו לא הסתפק בכך, ובהמשך השתתף בתרומת אמבולנס לזק"א ת"א.

סביר להניח כי לא רק אהדה לישראל הובילה את פינטו להחליט להשקיע בקרפור. אלקטרה עצמה פעילה ביותר מ־15 מדינות בארבע יבשות, והיא פועלת בחמישה מגזרים: מוצרי צריכה חשמליים, מגזר קמעונאות חשמל, מגזר ספורט ופנאי, נדל"ן להשקעה וקמעונאות מזון.

בכל אחד מאלה השילוח משחק תפקיד מרכזי. קרפור עצמה מייבאת בקטגוריית המזון כבר כמה אלפי מוצרים מצרפת ומייצאת למספר מדינות ברחבי העולם מוצרי חשמל, ביניהם מערכות חימום. חיזוק הקשר עם איש עסקים העומד בראש אימפריית שילוח, החזקות ונדל"ן להשקעות יתרום לא רק לקרפור, אלא לאלקטרה כולה.

עוד כתבות

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

נגישות או עיוות? מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה שיגר כ-25 רקטות למירון, חיל האוויר תקף בלבנון

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?