גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסר לעובדים בישראל: "קבלו מענק, ודאגו לבריאות הנפש שלכם"

חברת הטכנולוגיה הבינלאומית ServiceNow העניקה לכ-200 עובדיה בארץ סכום של 1,500 דולר, והפצירה בהם לאזן את חיי העבודה ● המנכ"ל המקומי: "חשוב להתמודד עם השפעות המלחמה"

משרדי חברת ServiceNow בישראל. בעיגול: המנכ''ל אדר מרגלית / צילום: אוראל כהן, יח''צ
משרדי חברת ServiceNow בישראל. בעיגול: המנכ''ל אדר מרגלית / צילום: אוראל כהן, יח''צ

 

חברת הטכנולוגיה הבינלאומית ServiceNow, המתמחה במחשוב ענן, העניקה לכ־200 עובדיה בישראל מענק בגובה של 1,500 דולר. החברה הדגישה לעובדים כי היא "מעודדת את השימוש במענק כדי לדאוג לבריאות הנפש, ולאפשר איזון חיי עבודה במהלך הימים הללו". בנוסף תרמה החברה 200 אלף דולר למגן דוד אדום ול־International Medical Corps (ארגון הומניטרי שפועל בשיתוף עם הארגון היהודי JDC).

מרכז הפיתוח והמחקר הישראלי של ServiceNow הוקם ב־2012 בפתח תקווה. מאז הוא התרחב על בסיס רכישות של ארבעה סטארט־אפים מקומיים - Neebula Systems ב־2014, SkyGiraffe ב־2017, Appsee ב־2019 ו־Loom systems ב־2020. סך הרכישות עמד על היקף של כ־250 מיליון דולר.

החברה הגלובלית הוקמה ב־2004, פועלת בכ־30 מדינות, מעסיקה מעל ל־23 אלף עובדים מסביב לעולם, ונסחרת בשווי של כ־140 מיליארד דולר.

לדברי אדר מרגלית, מנכ"ל מרכז הפיתוח בישראל, "הבנו שיהיה קשה להגדיר סיוע ספציפי שיתאים לכלל העובדים, היות והצרכים שעלו בתחילת המלחמה היו מאוד מגוונים: החל מסיוע בייעוץ רגשי, דרך ציוד ספורט ביתי, ועד בייביסיטר או שינוע של קניות.

"אנחנו דוגלים ביחסי אמון עם העובדים, ולכן אך טבעי היה לתת מענק שיאפשר לכל אחד ואחת מהם להשתמש בו על פי שיקול דעתם, ובאופן המשמעותי ביותר להתמודד עם השפעות המלחמה".

תמיכה גלובלית רחבה

מאז פרוץ המלחמה הודיעו מספר תאגידים גלובליים על חלוקת מענקים לעובדיהם. ראשונה הייתה אנבידיה - בשבוע האחרון של אוקטובר קיבלו 3,300 עובדי החברה בישראל מייל ממנכ"ל ונשיא החברה ג'נסן הואנג שבו עדכן על בונוס במשכורת נובמבר. לצד זאת הקימה החברה קרן בסך 8 מיליון שקל, במטרה לסייע לאלו שנפגעו מהמלחמה.

כמה ימים לאחר מכן התבשרו עובדי סיילספורס בישראל כי יקבלו "בונוס מלחמה". מדובר במענק חד־פעמי בגובה של 10,000 שקל, כאשר העובדים שמשרתים במילואים קיבלו מענק כפול בגובה 20 אלף שקל. חברת השבבים אינטל חילקה ל־12 אלף עובדיה בישראל מענק חד־פעמי, בגובה של 5,000 דולר, ואילו אורקל העניקה ל־400 עובדיה הישראלים בונוס בצורת משכורת נוספת.

חברת התוכנה סאפ, העוסקת בפיתוח תוכנות ארגוניות ומעסיקה כ־900 עובדים בישראל, העניקה לעובדים המתגוררים באזורים שפונו על ידי פיקוד העורף (בדרום ובצפון) סכום חד־פעמי בגובה 6,500 שקל לכל אחד מבני משפחתם.

בשבוע שעבר הודיעה סימנס ישראל כי היא מחלקת לכ־600 עובדיה בישראל מענק חד־פעמי בגובה של 8,000 שקל. זאת, "מתוך רצון לתמוך בהם על נאמנותם ומחויבותם, נוכח המלחמה והאתגרים האישיים שהם חווים".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

פרטנר TV

קבוצת התקשורת פרטנר במיזם בשיתוף המכללה האקדמית ספיר, במסגרתו ישודרו בפרטנר TV סרטים נבחרים של סטודנטים מבית הספר לאומנויות הקול והמסך. במסגרת שיתוף הפעולה ישודרו 13 סרטים אשר יעלו לשידור ב־10 בינואר, כשמדי ערב יוקרנו שני סרטים בערוץ הסרטים, שיעלו בהמשך גם ב־VOD.

בין הסרטים שיוקרנו - הסרט "מקלטים" מאת רחל אלברט ומצ'יק יאנקובסקי, העוסק בחברה הישראלית החיה תחת שגרת חירום, באמצעות מעקב אחר מקלטים שונים בארץ ובדרום בפרט. חיים פרי, אחד מגיבורי הסרט, הוא תושב ניר עוז בן 79 שנחטף לרצועת עזה.

פריים מתוך הסרט מקלטים / צילום: אדגר גרישוק

בנוסף, יוקרן הסרט "בין המגרשים" מאת רומי מנחם, המוקדש לזכרו של בוגר מכללת ספיר ומעצב פסקול הסרטים, ליאור וייצמן ז"ל שנרצח בשבעה באוקטובר בעת שיצא לאימון הבוקר שלו ברכיבה על כביש 34.

הסרט "סאשקה" מאת יאנה לרנר, העוסק בהתבגרותו של נער בן 13 משדרות בצל גיוס אחיו ומבצע צוק איתן; "אנשים ישנים והמים גם כן"- זוכה הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר בפסטיבל היהודי בסן פרנסיסקו, יוקרן גם הוא. הסרט מספר על לחסן, קברן מוסלמי בבית קברות יהודי בלב מרקש.

אמריקן אקספרס ישראל ועמותת ״עיגול לטובה״

החברה ביחד עם לקוחותיה, במיזם משותף עם עמותת "עיגול לטובה", גייסה למען תושבי הדרום 343,900 מיליון שקלים. במסגרת היוזמה, שיצאה לדרך בסוף חודש אוקטובר האחרון, לקוחות החברה הוזמנו לתרום את נקודות ה־Membership Rewards שלזכותם לטובת סיוע לתושבי הדרום שנפגעו בצל המלחמה. על כל 100 נקודות אשר העבירו הלקוחות, העבירה אמריקן אקספרס ישראל 100 שקלים. כמו כן, על פי החברה רבים מלקוחותיה הביעו את רצונם לתרום יותר מהמינימום המוצע. בתגובה לכך, החברה פתחה מסלול נוסף של אופציה לתרומה של 1000 נקודות, שיועד לאלו שביקשו לתרום יותר.

"המיזם הוכיח כיצד ניתן לשלב בין פעולות עסקיות, לבין תרומה חברתית שמטרתה לסייע לכלכלה ולחברה הישראלית. בשיתוף פעולה זה, הצלחנו להפוך כל נקודת Membership Rewards לתרומה משמעותית שמשפיעה באופן ישיר על חייהם של התושבים שנפגעו בדרום", אמר מני כהן, מנכ"ל אמריקן אקספרס ישראל.

שלומי צדקי, מנכ"ל עיגול לטובה, אמר כי "אנו מודים ללקוחות אמריקן אקספרס על הרצון הטוב וההתגייסות למען תושבי הדרום. הסכום שנאסף אינו מבוטל ויסיע רבות לשיקום חייהם של רבים אשר נפגעו בעקבות המצב".

כפר האמנים צוקים

מיצג אומנות לקהל הרחב תחת השם "מהלב אל הדף", ביוזמת ליזה קריג ונופר חיה גת מכפר האמנים צוקים, זאת בצל המלחמה, במסגרתו מוצגות שלל יצירות של אמני צוקים, תושבי הערבה וכן יוצרים מהעוטף והגליל המתארחים בערבה התיכונה.

היצירות מורכבות בין היתר מטקסטים, רישומים, ציורים, עבודות חימר, עץ, כלניות אדומות מפוסלות, ומוצגות במרחב "גלריית עשוש". המיצג 'מהלב אל הדף' יתקיים עד תאריך ה־31.3.24. הכניסה לכפר האמנים ולגלריה פתוחים לקהל הרחב, ללא תשלום. שעות פעילות 'גלריית עשוש' ובית הקפה: שלישי־ראשון בין השעות 9:00-14:00
שעות פעילות כפר האמנים צוקים: שישי 10:00-15:00, ובתיאום מראש.

לפרטים ניתן לפנות במספר הטלפון 052-4073078
או באתר https://www.zuqimartists.co.il

חינוך לפסגות

בצל מלחמת חרבות ברזל, עמותת חינוך לפסגות הרחיבה את פעילותה למען הילדים, הנוער והצעירים בפריפריה. בנוסף, פנתה העמותה לקהל יעד חדש, של בני נוער וצעירים אקדמאיים מפונים. במסגרת פעילות העמותה, כאלף סטונדטים ומתנדבים משמשים כמדריכים לילדים, לנוער ולצעירים.

בסוף השבוע הקרוב, יצאו מטעם העמותה, הילדים, הנוער והמדריכים, למפגש עם כוחות הביטחון וההצלה, כמו גם עם פצועים ונשות המילואימניקם. כ־4,000 ילדי חינוך לפסגות יעניקו שי קטן תרומת דניאלה להבי.

בהמשך השבוע יצאו 1,000 מדריכי העמותה להתנדב לטובת החקלאות הישראלית בצפון ובדרום, זאת ביותר מ־12 מוקדים ברחבי הארץ.

כדי להצטרף להתנדבות ניתן להיכנס לקישור הבא https://did.li/quoIw
לתרומות www.e4e.org.il/donations

עוד כתבות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

את עקרונות הניהול הוא למד מהכדורגל בשכונה. היום יש לו אלפי עובדים בעולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה