גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מהומות בירושלים: מפגינים חסמו רכבים של שרים בדרך לקבינט

הרמטכ"ל מסר הצהרה מיוחדת לתקשורת שבה התייחס לשורה של נושאים ● בני משפחות חטופים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב ולקריית הממשלה בירושלים ● גלנט: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת' ולרפיח" ● דיווח: בעזה מודים - מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה"ל ● עדכונים שוטפים

תמונות החטופים מה-7 באוקטובר / צילום: Reuters, SUSANA VERA
תמונות החטופים מה-7 באוקטובר / צילום: Reuters, SUSANA VERA

עדכונים שוטפים

21:20 - סרן דניאל פרץ שהוגדר כחטוף נהרג ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה

צה"ל הודיע כי הקצין החטוף סרן דניאל פרץ, בן 22 מיד בנימין, מפקד מחלקה בחטיבה 7, נפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

20:00 - הצהרת הרמטכ"ל 

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מסר היום (א') הצהרה מיוחדת לתקשורת, שבה התייחס לשורה של נושאים - מסבב המינויים שמתוכנן בצה"ל, דרך המשך המלחמה והפעולה האפשרית ברפיח ועד הכישלון של הצבא ב-7 באוקטובר. לכתבה המלאה ב-N12.

19:28 - גלנט: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת' ולרפיח"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחטיבת המילואים 551 וביחידת הניוד של אוגדה 98 במחנה ביל"ו. בחטיבה 551 שוחח עם מפקד החטיבה אלוף-משנה עידו קס ומפקדי הפלוגות, ושמע מהם על ההתגייסות של לוחמי החטיבה לתעסוקה מבצעית בפעם השנייה, לאחר שלחמו יותר מ-3 חודשים בצפון רצועת עזה. בהמשך ביקר גלנט במתקן יחידת הניוד של אוגדה 98 שם הוצגה לו העשייה המבצעית של לוחמי היחידה שכללה מאות מבצעים מיוחדים מאז 7.10, כולל השתתפות במבצע לחילוץ החטופים הישראלים מרפיח.

"חלק מהמשימות הביאו לכך שהגענו למידע שלא היה לנו לפני כן, על בסיס המידע הזה והניתוח שלו, הצלחנו לבצע סיכולים ברחבי רצועת עזה, זה נכון לצפון העיר, זה נכון למחנות המרכז, לנוסיראת', זה נכון לרפיח, לכל מקום. הפעולה נמשכת בעוצמה והדיוק שמחבר בין יכולות האש ויכולות המודיעין, נמשך כל הזמן", אמר גלנט.

"אנחנו רואים כעת את אחת התופעות המרשימות ביותר של המלחמה הזו - חיילי מילואים שהיו שלושה, ארבעה וחמישה חודשים בחזית, נלחמו, ספגו לצערנו גם נפגעים וחללים שהם חברים שלהם, חוזרים וההתייצבות היא מאה אחוז. הדבר הזה הוא הכוח והעוצמה של צה"ל ושל מדינת ישראל. כשחמאס נשחק בשטח, אין לו אספקה, אין לו עתודות, אין לו יחידות, אין לו ייצור אמל"ח, בזמן הזה הכוחות שלנו מתאמנים, נרגעים, נחים, מתחקרים, מתחדשים, ומגיעים לגל הבא כשהם מוכנים להכות את החמאס וכל משימה אחרת שתעמוד בפניהם".

19:00 - בני משפחות חטופים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב ולקריית הממשלה בירושלים

לקראת ישיבת הקבינט, בני משפחות החטופים החלו להפגין בת"א סמוך לקריה, ובירושלים - סמוך לישיבת הקבינט. המפגינים בת"א חסמו לסירוגין את כביש בגין סמוך לקריה והקריאו את שמות החטופים. בירושלים חסמו מפגינים את שדרות רופין ליד קריית הממשלה.

18:43 - קבינט המלחמה החל להתכנס

15:00 - יותר משניים וחצי קילומטרים: הושמדה המנהרה הארוכה ביותר בצפון הרצועה. תיעוד הפיצוץ

כוחות ההנדסה של אוגדה 162 ביחד עם לוחמי יהל"ם חשפו והשמידו השבוע את המנהרה התת-קרקעית הארוכה ביותר שאותרה בצפון הרצועה. אורך התוואי יותר משניים וחצי קילומטרים, והוא למעשה מחבר בין צפון לדרום עזה.

בפעולתם, פרצו הכוחות את הדרך ללוחמי החי"ר וטנקי השיריון, על ידי חשיפת השטח.

13:08 - חיזבאללה ירה נ"ט למטולה, במקביל: צה"ל תקף בארבעה מרחבים בדרום לבנון

חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר מטולה, ללא נפגעים או נזק. במקביל, צה"ל תקף אווירית תשתיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור בארבעה מרחבים בדרום לבנון, בהם מרחב עיתרון, עלמא א-שעב, מרווחין ועייתא א-שעב.

11:16 - אזעקות הופעלו בשומרה, באבן מנחם, בזרעית ובשתולה שבגליל המערבי

10:29 - דיווח בריטי: העדות האפשרית לחיסול עיסא

הגרדיאן הבריטי מדווח הבוקר כי גורמים רשמיים בישראל מאמינים שמרוואן עיסא מת בתקיפה אווירית לפני כשבוע שכוונה למתחם מנהרות מתחת למחנה הפליטים נוסייראת במרכז עזה. לפי הדיווח, כל מערכות התקשורת של חמאס בין מנהיגים בכירים - המסתמכות על אפליקציות מוצפנות וספקים סלולאריים, השתתקו למשך יותר מ-72 שעות לאחר התקיפה, כפי שקרה בכמה הזדמנויות קודמות שבהן נהרגו בכירי חמאס.

08:10 - צה"ל: תקפנו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבלבנון

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבלבנון בתגובה לשיגורים לעבר מרחב עג'ר הלילה, כך לפי דובר צה"ל. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אמש עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב כפר כילא, ובוצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מיסת. לפי דובר צה"ל זוהו אמש ובמהלך הלילה מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים עג'ר והר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי, אין נפגעים.

07:20 - דיווח: בעזה מודים - מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה"ל. פרטים על מצבו לא נמסרו

בעיתון הסעודי א-שארק אל אווסט שיוצא לאור בלונדון דווח הבוקר מפי "מקורות פלסטינים יודעי דבר" ברצועה שהרמטכ"ל בפועל, מרוואן עיסא, אכן שהה באזור שבו תקף צה"ל בנוסיראת.

06:35 - מרכז הסחר הימי הבריטי מדווח: החות'ים תקפו לפנות בוקר במפרץ עדן

במרכז הסחר הימי הבריטי מדווחים כי החות'ים תקפו לפנות בוקר במפרץ עדן - פיצוץ זוהה סמוך לאחת הספינות. לפי שעה אין דיווחים על נזק או נפגעים. בנוסף, הושמדו חמישה כלי שיט בלתי מאוישים וכטב"ם. כלי הטיס הושמדו בשעה שהיו על הקרקע, מוכנים לשיגור.

05:56 - לוחם מגדוד 601 נפצע קשה בקרב במרכז הרצועה

הותר לפרסום כי לוחם הנדסה קרבית מגדוד 601 נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה מירי RPG. מדובר צה"ל נמסר כי הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה בפרטי המקרה.

02:22 - צבא ארה"ב: השמדנו מל"ט חות'י מעל ים סוף

אין דיווחים על נפגעים או נזק לספינות

01:10 - מטרה חשודה יורטה באזור עכו

צה"ל: "לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באזור עכו, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות".

00:08 - דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו

באופוזיציה הסורית מדווחים כי ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

21:37 - איילון נחסם פעמיים בערב אחד: אלפי מפגינים נגד הממשלה

אלפים הפגינו סמוך לבסיס הקריה בתל אביב והתעמתו עם שוטרים, מכת"זית הופעלה. במקביל, 4 מפגינים נעצרו בקיסריה ואחד נעצר ברחוב קפלן בת"א. סיגלית, אימו של אורי טשרניחובסקי ז"ל, שנרצח במסיבה ברעים, פנתה לראש הממשלה: "מה אתה עושה כדי שההנהגה בראשותך תהיה ראויה ללוחמיה?"

21:00 - גלנט כינס דיון מיוחד עם צמרת מערכת הביטחון, הנושא: המאמצים להשבת החטופים

שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב דיון מיוחד בהשתתפות בכירי צה״ל, המוסד, שירות הביטחון הכללי ונציגי המו״מ, בנושא המאמצים להשבת החטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ