גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתב"ג חוזר לשגרה: אילו חברות זרות ביטלו בכל זאת את הטיסות?

המרחב האווירי של ישראל נפתח, אך נכון לשעה זו לוח הטיסות של נתב"ג מציג לא מעט ביטולי טיסות ליומיים הקרובים ● שינויים והתאמות למצב מתבצעים כעת בכלל חברות התעופה ● אל על: "ממליצים לכלל הנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן טרם היציאה לשדה התעופה"

נתב''ג / צילום: יוסי זמיר
נתב''ג / צילום: יוסי זמיר

נמל התעופה בן גוריון חזר היום (א') לשגרה, אחרי שהמרחב האווירי של ישראל נסגר בלילה בשל המתקפה האיראנית. חברות התעופה מנסות להחזיר את הטיסות למסלולן, אך נכון לשעה זו לוח הטיסות של נתב"ג מציג לא מעט ביטולי טיסות ליומיים הקרובים. 

חברות התעופה הזרות רק חזרו לישראל, ואז הגיעה ההסלמה
בקרוב תטוסו לאילת בזול? המיזם של משרד התחבורה
התחזית הפסימית של יו"ר אל על למחירי הטיסות: "הביקושים גדלו וההיצע מוגבל"

חברות התעופה הישראליות

בחברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע, מבצעים התאמות בלוח הטיסות, כאשר חלק מהטיסות מתקיימות כסדרן, וחלק בוטלו. בנוסף, ארקיע וישראייר ביטלו את כל טיסות הפנים לאילת היום. 

באל על מציגים מדיניות ביטול מקלה. מאל על נמסר: "אנו פועלים לייצוב לוח הטיסות בהקדם, וממליצים לכלל הנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן טרם היציאה לשדה התעופה. נזכיר כי כלל השינויים בלוח הטיסות מפורטים באתר אל על". 

עוד נמסר מדוברות אל על כי "במטרה לאפשר לנוסעים שטיסתם לישראל בחברות הזרות בוטלה לשוב ארצה, אל על מציעה מחירים קבועים לטיסה בכיוון אחד לישראל. מחירים לדוגמה: מאתונה - 217 דולר, מפריז - 361 דולר, מלונדון - 314 דולר (לוטון), 412 דולר (הית'רו), מאמסטרדם - 326 דולר, ממדריד - 347 דולר, מניו יורק - 795 דולר, ממיאמי - 849 דולר. טיסות סאן דור: מלרנקה - 143 דולר, מרודוס - 150 דולר, מקייב/קרקוב - 250 דולר, מוורשה - 265 דולר. ⁠המחיר תקף לכרטיס מסוג LITE במחלקת תיירים. המחירים יהיו תקפים עד ליום שבת, 20 באפריל (כולל)". 

יודגש כי לא מדובר בביטול קווים אלא בביטול טיסות נקודתי לימים הקרובים. 

מישראייר נמסר: "עם פתיחת שדה התעופה בנתב"ג, ישראייר חוזרת לטוס לטיסות בינלאומיות ופועלת להטמעת לוח טיסות לימים הקרובים. הודעות מפורטות לגבי הטיסות יישלחו לנוסעים הרלוונטיים. אנו מבקשים מהנוסעים להתעדכן בשינויים הצפויים בלוח הטיסות באתר האינטרנט של ישראייר, בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות. בנוסף, מדיניות השינויים והביטולים המקלה עד לתאריך 20.4.24 מפורטת באתר האינטרנט של החברה".

מארקיע נמסר: "עם חזרת נתב"ג לפעילות הבוקר, ארקיע חוזרת לפעילות סדירה ופועלת לייצוב לוח הטיסות הבינלאומיות. כל הטיסות הפנים-ארציות להיום מבוטלות. עדכונים על שינויים יישלחו לנוסעים הרלוונטיים, ומידע שוטף יעודכן באתר".

חברות התעופה הזרות

בחברות התעופה הבינלאומיות נראה היסוס הולך וגובר בהחזרת הפעילות בנתב"ג לסדרה. חברת וויז אייר ביטלה את טיסותיה לתל אביב ולעקבה ליממה הקרובה, בחברת KLM ביטלו את הטיסות לישראל וממנה ביממה הקרובה, ובחברות אייר פראנס ויונייטד איירליינס ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה לשתי היממות הקרובות. באזרבייג'ן איירליינס, שרק לאחרונה הודיעה על הגברת תדירות הטיסות לישראל, הודיעו על הפסקת הטיסות לכמה ימים הקרובים.

לפי לוח הטיסות של נתב"ג, בין החברות שביטלו טיסות לטווח הזמן הקרוב נמצאות אמרייטס, פליי דובאי, אייר קנדה, בלו בירד, איזיג'ט, קורנדון, איתיחאד, אירו מקסיקו, אוסטריאן איירליינס, בראסלס איירליינס, לופטהנזה ו-LOT.

המרחב האווירי נסגר אמש למשך הלילה

כאמור, המרחב האווירי בישראל נסגר אמש, לאחר שאיראן שיגרה עשרות כטמ"בים לעבר ישראל. בשל כך חברות תעופה זרות החלו בביטול טיסות לישראל, ביניהן אייר פראנס, וייטנאם איירליינס, יונייטד, תאי איירליינס ואזרבייגן איירליינס. 

בנוסף, גם אל על ביטלה חלק מהטיסות. בין היעדים המבוטלים עליהם דיווחו באל על: בנגקוק, פוקט, פריז, רומא, ברצלונה, מילאנו, דובאי, אתונה, מוסקבה ובוקרשט. גם טיסות מתל אביב למוסקבה בוטלו.

ישראייר הודיעה אתמול כי כל טיסות הפנים מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב מבוטלות. בנוסף, נמסר כי "חלק מטיסות ישראייר הבינלאומיות נכון לרגע זה נדחות. הודעות תישלחנה לנוסעים הרלוונטיים".

מטעם ארקיע נמסר כי גם היא ביטלה את כל הטיסות הפנים-ארציות.

מוקדם יותר אתמול, שתי טיסות מאיחוד האמירויות נאלצו לחזור לנתב"ג, ואל על החזירה טיסות מתאילנד על עקבותיהן. מאל על נמסר: "חברת אל על פועלת על-פי הנחיות גורמי הביטחון ועומדת בקשר ישיר עימם. טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק עקב סגירת המרחב האווירי מעל ירדן".

עוד כתבות

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

עם נשיא שמקורב גם לנתניהו וגם לארדואן: האם הפתרון לאיראן יגיע דווקא מהמדינה המפתיעה הזו

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-15%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי