גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 23:00

וול סטריט ננעלה הלילה בעליות כשהמשקיעים מעודדים מהעלייה המפתיעה במספר דרישות האבטלה הראשוניות, שמצידה מפיחה תקווה מחודשת להורדת ריבית בקרוב. נאסד"ק עלה ב-0.3%, S&P 500 ב-0.5% ודאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות. 

מניות שבלטו היום במסחר בעקבות הדוחות הן אייר בי.אן.בי. , חברת משחקי הודיאו רובלוקס , Arm  ורובין הוד מרקטס 

בין הישראליות פאגאיה טכנולוג'יס , פלייטיקה , טאואר , קמטק ופייבר  שעלו בעקבות הדוחות, סולאראדג'  שאיכזבה צללה. 

22:25

גילת  מסוקרת באופנהיימר ישראל בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 8 דולר למניה, כ-43% מעל מחירה כעת. 

גילת מתמודדת על שלושה חוזים גדולים במיוחד; קונסטלציית OneWeb הפרטית, קונסטלציית IRIS של האיחוד האירופי ופרוייקט קייפר של אמזון, ששוויים המצרפי חוצה את סף חצי מיליארד דולר. ב-12 החודשים הקרובים בעלי הקונסטלציות יבחרו את ספקי הציוד הלוויני שלהם וגילת נמצאת בעמדה מצויינת לתפוס נתח משמעותי מאוד מכל שלושת המיזמים. 

שלושת החוזים המדוברים אמורים להיות מוכרעים כאמור ב-12 החודשים הקרובים; OneWeb צריכה להחליט במהלך החודשיים הקרובים מי משני המתמודדות שלה יזכה בחלקו הארי של חוזה האספקה.

IRIS ופרוייקט קייפר של אמזון צפויים לקבל החלטה לקראת סוף 2024 או תחילת 2025. קייפר הינו הפרויקט החשוב ביותר של גילת, ואמזון מחוייבת מבחינה רגולטורית להעלות חצי מקונסטלציית הלוויינים שלה עד אמצע 2026 בכדי לא לאבד את מקומה באורביט שהוקצה לה מה- FAA .

לוח הזמנים תומך בתחילתו של שיגור מסיבי של לווינים ב-2025, וגילת מתמודדת על נתח גדול מסך הקונסטלציה. לדעתינו, גילת נמצאת בעמדה טובה מאוד לזכות בחלק משמעותי בפרוייקטים של OneWeb וקייפר, ומחכים בקוצר רוח לדיווחים בנושא.

22:03

המשקיעים מעודדים מנתוני משרד העבודה האמריקאי שהצביעו על עלייה מפתיעה במספר דרישות האבטלה הראשוניות, אלה מצידן מפיחות תקווה מחודשת להורדת ריבית בקרוב. 

נאסד"ק עולה ב-0.3%, S&P 500 ב-0.5% ודאו ג'ונס עולה ב-0.8% בדרך הבטוחה לרצף של שבעה ימי עליות. 

בתוך כך, יו"רית הפד של סן פרנסיסקו מארי דאלי הצביעה היום על כך שאי הוודאות שנוגעת לאינפלציה עלתה ולכן קשה לנבא את המדיניות המוניטרית של הפד, לפחות עד שיתקבלו נתונים נוספים. "השגת יעד האינפלציה היא דרך מהמורות", אמרה. 

20:59

בית משפט פדרלי הרשיע היום משקיע בשימוש אסור במידע פנים כשרכש את מניית טראמפ מדיה  לפני המיזוג שלה עם Digital World Acquisition Corp. 

המשקיע, ברוס גארליק היה אחד הדירקטורים של חברת Digital World Acquisition Corp בזמן שזו נשאה ונתנה עם טראמפ מדיה לפני המיזוג. 

20:31

התחזית המאכזבת של Arm  עלולה לסמן על האטה בביקוש לבינה מלאכותית. אבל חברות טכנולוגיה גדולות כמו מטא , מיקרוסופט  ואלפאבית  הכריזו על השקעות ענק בבניית תשתית הבינה המלאכותית שלהן, בעוד ההשקעות מלמדות על הביטחון שלהן בתחום, השאלה היא האם אלו ישתלמו באמת?

מייסדת Bokeh Capital Partners ומנהלת ההשקעות הראשית שלה קימברלי פורסט התראיינה היום ליאהו פיינס. כשנשאלה מתי המשקיעים יראו את התשואה מההשקעה ב-AI, ענתה: "הקמת מרכזי נתונים היא חלק מזה, ותראה שם חברות כמו מטה, מיקרוסופט ואמזון, ואז, כל האחרון יעקבו אחריהן ויתחילו להשתמש בבינה מלאכותית כדי להגדיל את הפריון...ואני הייתי בוחנת איזו חברה תפיק תועלת משימוש בבינה מלאכותית יוצרת, זה עתה הזכרנו אותן, ולדידי, מיקרוסופט נמצאת בעמדה הטובה ביותר לגרום לאנשים ממש לשלם עבור זה, ולא רק לקבל הכנסות מפרסום".

ובנוסף לפי מגדל שוקי הון, סין היא המדינה הדומיננטית ביותר בתחום הפטנטים של בינה מלאכותית. משך עשור ברציפות, מאז שנת 2013, עקפה סין את ארה"ב במספר הפטנטים שהיא רושמת מדי שנה בתחום הפעילות הלוהט. במצטבר חלקה בעולם ברישום מספר פטנטים בתחום הבינה המלאכותית בין השנים 2013-2022 מגיע ליותר מ-60%. זאת בעוד חלקה של ארה"ב ברישום פטנטים בתחום הבינה המלאכותית באותה תקופה עומד על קצת יותר מ-20%. 

19:56

חברת משחקי הוידאו רובלוקס  דיווחה על צמיחה נוספות בהכנסות בעקבות הוספת משתמשים וגידול בזמן השימוש בפלטפורמת המשחקים של החברה. ההכנסות צמחו ב-22% ל-801 מיליון דולר. החברה הפסידה 270 מיליון דולר, הרבה פחות מהצפי, 326 מיליון דולר.החברה ייצרה תזרים מזומנים כפול מזה של שנה שעבר, 191 מיליון דולר.

למרות זאת המניה צוללת לאחר שפרסמה תחזית קודרת שכוללת הפסד של 264 -267 מיליון דולר ברבעון הזה והורידה את תחזית ההכנסות לשנה כולה ל-4 מיליארד דולר.

19:08

מניית Arm   מתואששת במסחר לאחר שבפתיחתו השילה כ-10%. בבנק אוף אמריקה צופים לה צמיחה מוצקה עם פוטנציאל גדול יותר: "ARM צופה צמיחה שנתית של 20% ויותר בהכנסות עם שיפור מתמיד ברווח התפעולי. הניתוח הפיננסי מעריך פוטנציאל הכנסות של 2.50-3 דולר למניה עד שנת 2026".

לפי הבנק Arm מובילים באימוץ AI: "המעבר לטכנולוגיית v9 עם תכונות בינה מלאכותית (AI) ואבטחה מוגברת מניע צמיחה עם שיעורי תמלוגים כפולים בהשוואה לגרסאות קודמות. Arm צופה 500bps (אחוזים) אימוץ של v9 בכל רבעון".

בבנק מציינים שהחברה מייצרת תזרים מזומנים חופשי גבוה במיוחד - 32% מהמכירות בשנה שעברה עם תחזית לזינוק ל-40% ויותר  תוך שנתיים. "נתון זה מציב את החברה מעל רוב חברות התוכנה ומניות המוליכים למחצה המובילות".

גורמי סיכון של החברה הם תנודתיות גבוהה במניה חשיפה לסין ולמחזוריות: "המניה צפויה להישאר תנודתית בשל מכפיל רווח גבוה, היצע המסחר המוגבל ומבנה בעלות מניות מרוכז. Arm חשופה לשינויים בהגבלות סחר אמריקאיות על עסקאות עם סין (19% מהמכירות ברבעון האחרון). יתר על כן, התמלוגים של Arm תלויים במכירות יחידות בשווקי צריכה העוברים שינויים מחזוריים".

18:05

לאחר פתיחה מהוססת המדדים בוול סטריט עוברים כעת לעליות - נאסד"ק עולה ב-0.2%, S&P 500 ב-0.4% ודאו ג'ונס עולה ב-0.3% לאחר שישה ימים רצופים של עליות. 

מניית רובין הוד מרקטס  עולה לאחר שהברוקר המקוון דיווח על הכנסות ורווח רבעוני שעמד בציפיות הגבוהות של האנליסטים. החברה הרוויחה 157 מיליון דולר ו-18 סנט למניה על הכנסות של 618 מיליון דולר. הצפי היה רווח של 6 סנט בלבד על הכנסות של 553 מיליון דולר. זהו הרבעון הטוב שלה מאז שהונפקה. 

בנק אוף אמריקה שידרג את התחזית שלו על החברה למחיר יעד של 14 דולר. בברקליס צופים למחיר של 18 למניה. 

16:55

מדדי וול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת - נאסד"ק יורד ב-0.2%, S&P 500 ללא שינוי ודאו ג'ונס עולה ב-0.15% לאחר שישה ימים רצופים של עליות. 

חברת הגיימינג פלייטיקה הולדינג  עקפה את התחזיות ברבעון הראשון עם הכנסות של 651 מיליון דולר, צמיחה של 2.1% ביחס לרבעון המקביל, וזאת למרות ירידה של 5.2% במספר המשתמשים היומי. הרווח הנקי ירד ב-37% ל-53 מיליון דולר. פלייטיקה ממשיכה לצפות להכנסות שנתיות של 2.52-2.62 מיליארד דולר.

החברה, בניהולו של המייסד רוברט אנטוקול, הודיעה במקביל לדוחות גם על דיבידנד רבעוני בסך 10 סנט למניה ורכישה עצמית של מניות בסכום של עד 150 מיליון דולר. כמו כן היא דיווחה על שינויים בהנהלה, כולל איחוד תפקידי מנהל תפעול ראשי ומנהל הכנסות ראשי.

16:38

לפי חואקין ת'ול, כלכלן ב-EFG Asset Management קיימת אפשרות שהריבית  בבריטניה תופחת כבר ביוני, כאשר השווקים מעניקים סיכוי של 45% לאירוע זה.

הוועדה למדיניות מוניטרית במדינה הדגישה כי היא תמשיך לבחון את הצורך בהשארת הריבית ברמתה הנוכחית, אך לא סגרה את הדלת בפני הורדה פוטנציאלית ביוני. הועדה הדגישה כי היא מעודדת מההתקדמות בנתונים הכלכליים המרכזיים אך עדיין אינה נמצאת בנקודה שבה יהיה להם נוח להוריד את הריבית .

לכן, הוועדה עדיין זקוקה לראיות נוספות לכך שהאינפלציה תישאר נמוכה, וכפי שדווח בדוח המדיניות המוניטרית של מאי, תרד ל"קרוב ל-2% בחודשים הקרובים", לפני שתעלה שוב ל-2.6% ברבעון הרביעי, עקב השפעות בסיס הקשורות לאנרגיה לפני שתתחיל להקל על המדיניות המוניטרית.

16:34

פתיחה יציבה בוול סטריט - נאסד"ק עולה ב-0.1%, S&P 500 ללא שינוי ודאו ג'ונס יורד ב-0.1% לאחר שישה ימים רצופים של עליות. 

חברת ארכיטקטורת השבבים ארם  הבריטית עקפה את צפי האנליסטים אך הציגה תחזית פושרת. החברה דיווחה על הכנסות של 928 מיליון דולר לעומת צפי של 885  מיליון דולר ורווח של 0.36 דולר למניה לעומת צפי לרווח של 0.3  למניה.

במבט קדימה, התחזית של החברה הייתה הססנית ביחס לצמיחה לה ציפו המשקיעים, כאשר החברה הציגה תחזית הכנסות של 3.8-4.1 מיליארד דולר ורווח של 1.45-1.65 דולר למניה, מעט מתחת לצפי השוק. 

הארכיטקטורה של ארם נמצאת בכמעט כל סמארטפון ומתחילה להתרחב למרכזי נתונים ומוצרים נוספים, והטכנולוגיה הופכת ליותר אינטגרלית במהפכת הבינה המלאכותית, כך ציינו בחברה. 

החברה מצפה להתמקד במינוף תנופת הבינה המלאכותית והרחבת הנוכחות בשוק מרכזי הנתונים, דבר שהוביל את החברה להציג תחזית חיובית לשנת הכספים 2025.

ברקע העליות במניה והשווי אליו הגיעה, המשקיעים מצפים לצמיחה מרשימה גם ברבעונים הבאים, והתחזית הנוכחית אינה עומדת בציפיות האלו. "רציתי לוודא שאנחנו מציבים יעד שיש לנו אמון בו גבוה למה שאנחנו יכולים לספק" כך ציין סמנכ"ל הכספים בשיחת המשקיעים.

אייר בי.אן.בי.  פירסמה אזהרת רווח לגבי הרבעון הזה, וזאת למרות שברבעון האחרון שהסתיים במרץ דיווחה עקפה החברה מסן פרנסיסקו בשורת הרווח. הרווח של החברה עמד על 264 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, 117 מיליון דולר. הרווח למניה היה 41 סנט, עלייה של יותר מ-50% לעומת הרבעון המקביל, 18 סנט, הצפי היה 23 סנט.

ברבעון השני כאמור מצפה החברה להכנסות של 2.68 מיליארד דולר לעומת הצפי שעמד על 2.74 מיליארד דולר. ברבעון השלישי, בתקופה האולימפיאדה בפריז, מצפה החברה שההכנסות יצמחו.

רובין הוד מזנקת לאחר שהברוקר המקוון דיווח על הכנסות ורווח רבעוני שעמד בציפיות הגבוהות של האנליסטים. החברה הרוויחה 157 מיליון דולר ו-18 סנט למניה על הכנסות של 618 מיליון דולר. הצפי היה רווח של 6 סנט בלבד על הכנסות של 553 מיליון דולר.

16:05

מאקרו ארה"ב - מספר הדרישות לדמי אבטלה עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2023. 231 אלף נרשמו בלישכת האבטלה בשבוע שהסתיים ב-4 למאי, עלייה של 22 אלף לעומת השבוע הקודם ויותר מצפי שהיה 214 אלף.

15:35

דוחות טובים לחברת השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור  ממגדל העמק בניהולו של ראסל אלוואנגר. בחברה עדיין מתייחסים אל התקופה ככזו שהביקושים טרם התאוששו אך המנכ"ל אלוואנגר נשמע מרוצה ומעריך שהשוק יתאושש בקרוב.

לדבריו: "ככל שאנו מתקדמים לתוך שנת 2024, אנו ממוקדים יותר ובטוחים יותר בכך שנשיג צמיחה מתמשכת במכירות החברה במהלך 2024. צמיחה זו מתרחשת על רקע שוק שעדיין אינו חזק אך התחזיות האחרונות מלקוחותינו נותנים לנו סיבה טובה להאמין שההתאוששות בשוק קרבה".

טאואר, רשמה רווח מתואם של 46 סנט למניה על הכנסות של 327.2 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ממנה לרווח מתואם של 39 סנט למניה על הכנסות של 324.5 מיליון דולר. יש לציין כי מדובר בירידה של כ-7% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. וירידה של 16% ברווח המתואם, אך התוצאות מעל צפי האנליסטים.

גם התחזית של טאאור לרבעון השני חיובית כאשר החברה צופה הכנסות של כ-350 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-334.8 מיליון דולר. במקביל, טאואר גם מציינת כי היא שואפת להשיג צמיחה במכירות וברווחיות מרבעון לרבעון במהלך השנה.

14:53

חברת הפינטק פאגאיה  עקפה את תחזיות האנליסטים כשהציגה הכנסות רבעוניות של 237 מיליון דולר, צמיחה של 35.2% לעומת הרבעון המקביל, ורווח נקי Non-GAAP של 20 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד קטן. בסך הכול נרשם רווח נקי של 13.3 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, ולפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) פאגאיה הציגה הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסכום של 21.2 מיליון דולר, צמצום לעומת 61 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה צופה הכנסות של 235-245 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-45 מיליון דולר ברבעון השני, וב-2024 כולה ההכנסות יהיו 925 מיליון דולר עד 1.05 מיליארד דולר עם EBITDA של 150-190 מיליון דולר. בהמשך לכך, מניית החברה מזנקת בכ-7% במסחר המוקדם.

14:19

בורסות אירופה נסחרות בעליות קלות: הדאקס מוסיף לערכו 0.4%, הפוטסי עולה בשיעור דומה והקאק עולה ב-0.1%. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

הכנסות שיא לחברת הבדיקה ומדידה לשבבים קמטק . החברה בניהולו של רפי עמית הייתה הכוכבת של השנה שעברה ובכלל של השנים האחרונות כשהיא משלימה עליה של 650% מאז תחילת שנת 2020 (מתוכם יותר מ-200% בשנה האחרונה). קמטק מזנקת תקופה ארוכה בעקבות טרנד הבינה המלאכותית שעושה טוב לכל תעשיית השבבים. כעת קמטק מפרסמת את הדוחות לרבעון הראשון של השנה והמניה עולה בעוד 6.5% במסחר המוקדם אחרי שהחברה עקפה את התחזיות פעם נוספת.

החברה מדווחת על רווח מתואם של 64 סנט למניה על הכנסות שיא של 97 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 57 סנט למניה על הכנסות של 93.6 מיליון דולר. גם התחזית של קמטק לרבעון הבא נמצאת מעל צפי האנליסטים כשאלה מצפים להכנסות של 95.7 מיליון דולר ואילו החברה צופה כ-101 מיליון דולר (אמצע טווח), מה שיהווה גידול של 37% לעומת הרבעון המקביל.

בחברה מאמינים שהצמיחה תימשך וכי תוך שנים ספורות היא תגיע להכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר. בשנה שעברה היא הכניסה 315 מיליון דולר, את השנה הנוכחית היא פותחת עם קצב הכנסות שנתי של 400 מיליון דולר ואם קצב הגידול הנוכחי יימשך - היא תגיע ליעד בשנה הבאה, 2025.

לדברי מנכ"ל החברה רפי עמית ההכנסות נבעו מביקוש חזק ליישומי HBM (רכיבי זיכרון רחבי פס) ו-chiplets (מארזי שבבים) אשר מהווים כ-60% מעסקי החברה". בהתייחס לטרנד הבינה המלאכותית הוא אמר כי "תחום ה-AI משנה את התעשייה שלנו. טכנולוגיית AI זקוקה לכוחות מחשוב חזקים במיוחד, אשר מתבססים על ארכיטקטורת HPC (מחשוב עתיר ביצועים) העושה שימוש מרכזי ברכיבי HBM ו-Chiplet".

כעת, אחרי שרוב החברות המשמעותיות בענף כבר פרסמו את דוחותיהן, כאשר ARM פספסה אתמול וצפויה לצלול היום, השוק מחכה לדוחות של אנבידיה, מי שהפכה לשם השני של תעשיית השבבים ובפרט ה-AI. זו צפויה לפרסם את דוחותיה ב-22 לחודש.

14:00

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

12:26

אמדוקס , ספקית מערכות ושירותים לחברות תקשורת, רשמה ברבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שהסתיים בסוף מרץ) הכנסות של כ-1.25 מיליארד דולר, גידול של 1.8%. הרווח הנקי לפי כללי GAAP הסתכם ב-119 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הסתכם ב-184 מיליון דולר, שהם 1.56 דולר למניה, סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים ובאמצע טווח התחזית של החברה. החברה מדווחת על שיא בצבר ההזמנות ל-12 החודשים הבאים, שמגיע ל-4.23 מיליארד דולר.

ברבעון הפיסקאלי השלישי (שמסתיים ביוני) אמדוקס צופה הכנסות של 1.235-1.275 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 1.57-1.63 דולר למניה, לעומת תחזיות האנליסטים ל-1.26 מיליארד דולר ו-1.67 דולר, בהתאמה. אמדוקס מצמצמת את טווח התחזית השנתית ומעדכנת אותה כלפי מטה. החברה צופה צמיחה של 1.6%-3.6% בהכנסות, לעומת תחזית קודמת ל-1.1%-5.1%, ועלייה של 7%-11% ברווח הנקי למניה, לעומת 8%-12% קודם. תזרים המזומנים החופשי יסתכם ב-700 מיליון דולר, ולא 750 מיליון דולר. בהמשך לכך, מניית החברה יורדת בכ-5% במסחר המוקדם בוול סטריט.

11:36

עוד בעונת הדוחות, פייבר  עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון, כשהציגה הכנסות של 93.5 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP המיוחס לבעלי המניות בסך 52 סנט למניה. החברה, שמספקת פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים למעסיקים, צמחה ברבעון הראשון ב-6.3% ועברה לרווח נקי על-פי כללי החשבונאות המקובלים ( GAAP ), עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 788 אלף דולר. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-21.7 מיליון דולר, לעומת 14.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

פייבר גם מעדכנת מעט כלפי מעלה את התחזית השנתית שלה והיא צופה הכנסות של 381-387 מיליון דולר (צמיחה של 5%-7%) ו- EBITDA של 67-73 מיליון דולר. מייסד ומנכ"ל החברה מיכה קאופמן ציין שהתוצאות טובות למרות סביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת. 

10:30

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה במגמה חיובית. הדאקס עולה ב-0.3%, הקאק הצרפתי נסחר סביב רמות הבסיס והפוטסי הבריטי מוסיף לערכו כ-0.1%.

במסגרת עונת הדוחות, חברת התוכנה הדואלית לייבפרסון  הציגה ברבעון הראשון הכנסות שעקפו את תחזיות האנליסטים, וסיפקה תחזית שדומה לציפיות השוק להמשך. הכנסות החברה ירדו ב-20.9% ל-85.1 מיליון דולר (בשוק ציפו ירידה חדה יותר ל-80.7 מיליון דולר) וההפסד הנקי לפי כללי GAAP גדל פי 2 ל-35.6 מיליון דולר. ה-EBITDA היה חיובי בגובה 477 אלף דולר, לעומת EBITDA שלילי ברבעון המקביל.

לייבפרסון מצפה להכנסות של 76-80 מיליון דולר ו-EBITDA של 0-5 מיליון דולר ברבעון השני, וכן הכנסות של 300-315 מיליון דולר ו- EBITDA של 15-26 מיליון דולר בשנה כולה. 

08:56

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי ירד ב-0.3%, ההנג סנג מטפס ב-1.3%, בורסת שנגחאי מטפסת ב-0.9% והקוספי יורד ב-1.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה בירידות קלות.

אמש (ד') בוול סטריט, הראלי של הימים האחרונים נעצר בהשפעת מניות הטכנולוגיה הגדולות שנסחרו בירידות קטנות - מדד הנאסד"ק ירד ב-0.2%, S&P 500 נסגר ללא שינוי והדאו ג'ונס עלה ב-0.6% וחתם יום שישי ברציפות של עליות, הרצף הארוך ביותר השנה. 

מאה יועצי השקעות מעריכים: זה מה שיקרה בשווקים 

אמש דווח כי אינטל  חוששת לתוצאות חלשות יותר מהתחזית שנתנה רק לפני שבועיים, אחרי שמשרד המסחר האמריקאי ביטל לה ולקוואלקום רישיונות ייצוא של שבבים מסוימים לחברת הטלפונים הסלולאריים וואווי (Huawei) הסינית מה שיפגע לרעה בתוצאותיה לרבעון השני של השנה.

המהלך האמריקאי מגיע על רקע הניסיונות האמריקאיים לחסום ייצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין, מתוך תקווה שבהינתן המגבלות הסינים לא יוכלו להעתיק את הטכנולוגיה. מחוקקים רפובליקנים מנסים להמשיך ולהפעיל לחץ תוך שהם מציינים כי החברה מסייעת לממשל הסיני בבייג'ינג לעסוק בריגול סייבר ברחבי העולם. וואווי כמובן מכחישה זאת.

במסגרת עונת הדוחות, מניית יצרנית השבבים ARM  צללה בכ-9% במסחר המאוחר לאחר שהציגה תחזית הכנסות מאכזבת להמשך השנה. החברה צופה כי ההכנסות ב-2024 יעמדו על טווח של 3.8 מיליארד דולר ל-4.1 מיליארד דולר בהשוואה לתחזיות האנליסטים שהעריכו כי ההכנסות יסתכמו בכ-3.99 מיליארד דולר. על פי ההערכות של חברת Summit Insights, התחזיות המאכזבות מדגישות את חוסר הוודאות לגבי קצב הבנייה של מחשוב בינה מלאכותית של החברה.

אתמול בלילה, חברת סולאראדג'  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון: החברה דיווחה על קיטון של 78% בשורת ההכנסות בהשוואה לרבעון הקודם, שהסתכמו בכ-204.4 מיליון דולר. במקביל, ההפסד הנקי של החברה הסתכם לכ-157 מיליון דולר, בהשוואה ל-138.4 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. במקביל, החברה פרסמה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון השני של השנה שעמדה על כ-250-280 מיליון דולר, לעומת תחזית של 300 מיליון דולר. 

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה" 

בשוק החוב האמריקאי, בארה"ב נרשמה אמש (ד') עלייה בתשואות האג"ח, וזאת לאחר חמישה ימים של ירידות - איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים של ארה"ב טיפסה ב-3 נקודות בסיס ל-4.49%, האיגרת לשנתיים ל-4.73%. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות הבוקר (ה'), כשחבית מסוג ברנט נסחרת סביב 83 דולר, ומחיר הנפט הגולמי עומד על 79 דולרים.

בגזרת המאקרו, הבוקר (ה') בסין, פורסמו נתוני הסחר לחודש אפריל. הייצוא השנתי גדל ב-1.5% בקצב שנתי לעומת הצפי המוקדם שעמד על 1%. הייבוא זינק ב-8.4% לעומת הצפי המוקדם שעמד על 5.4%.

בהמשך היום צפויה להתקיים החלטת הריבית בבריטניה, שעל פי התחזיות צפויה להיוותר ללא שינוי. 

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל מתייחס לאינפלציה בגוש האירו ומאבחן כי היא "ממשיכה להתמתן והורדת הריבית מתקרבת". האינפלציה באירופה באפריל ירדה ל-2.4% (לפי האומדן הראשוני), הרמה הנמוכה ביותר מאז קיץ 2011, כש"בניכוי מחירי המזון והאנרגיה האינפלציה ירדה ל-2.7%", לדברי קליין, שמציין כי התחזיות האחרונות הן להמשך המגמה בעקביות. לכן בהראל סבורים כי "למרות הדחייה בהורדת הריבית בארה"ב, יש הסתברות גבוהה שנראה את הריבית בגוש האירו יורדת בחודש הבא".

בבנק אוף אמריקה התייחסו להכרזתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  על השקת דגמי טאבלט חדשים. כזכור, לפני מספר ימים אפל הכריזה על iPad Pro חדש המונע על ידי מעבד M4 חדש וייעודי לבינה מלאכותית (AI).

בסקירתם נכתב כי: "אנחנו עדיין בתחילת העידן של מחשבים אישיים מבוססי בינה מלאכותית, אבל להערכתנו השוק הזה הולך להיות זירת התגוששות עיקרית בין אפל למתחרותיה. הצפי הוא שמודעות הצרכנים למחשבים ואייפדים אלו תגדל משמעותית (מ-50 מיליון יחידות היום ועד ל-167 מיליון ב-2027). אנחנו צופים תגובה מהירה ממתחרות אפל בתחום, במיוחד לקראת אירועי מיקרוסופט וסרפס AI (מאי-20) ו-Computex (יוני-20)".

להערכת הבנק, מרוויחים עיקריים מתחרות ה-AI ב-PC יהיו, ARM , אנבידיה , אינטל  ו-AMD  וכנראה גם יצרניות זיכרון כמו מיקרון טכנולוג'י , כיוון שמכשירים אלו יתמכו במפרטי זיכרון משופרים - השלמה משמעותית לתחום מרכזי הנתונים בו תעשיית הזיכרון כבר חזקה.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים. זה מה שחושבים האנליסטים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות: הראלי התרחש לא רק בשוק המניות השנה, אלא כמעט בכל אפיקי ההשקעה

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

האפיק שסידר לאלטשולר שחם את התשואות ברבעון והתחזיות להמשך

לאחר הירידות בשוקי ההון בחודש אפריל, נרשמו עליות חדות במדדי וול סטריט מתחילת החודש הנוכחי בעוד הבורסה בת"א מדשדשת ● המומחים מעריכים כי שנת 2024 תסתיים בתשואה חיובית לחוסכים, אבל הדרך לשם, הם מזהירים, תהיה תנודתית במיוחד ● וגם: כך התהפכה טבלת התשואות ואילו גופים הצטיינו

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם נתניהו וגלנט לא יוכלו לטוס לחו"ל? כל המשמעויות של ההחלטה הדרמטית המסתמנת

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיש היום בקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ● מה המשמעות של צווי המעצר, מי יכריע בבקשה ומה הסיכוי שהיא תתקבל? ● גלובס עושה סדר

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

רסול סעדה, ד''ר ספא אבורביעה, מוחמד ח'לאילה, רנין מרדי ושאדי חדאד, בפאנל בין פשיעה לצמיחה / צילום: תמר מצפי

"יש בחברה הערבית 30% צעירים, זה הון אנושי עצום"

בפאנל שעסק בפשיעה בחברה הערבית, שוחחו מומחים ודנו בשורשי הבעיות במגזר ובמניעים לצמיחה ● "ארגוני הפשיעה מעניקים משמעות ותחושת שייכות"

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

איראן דיווחה רשמית: הנשיא ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של הנשיא התרסק אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) ונותק הקשר עימו ● אחרי מספר דיווחים סותרים, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי שברי המסוק אותרו וכי אין סימני חיים במקום, וכעת היא מדווחת רשמית על מותו ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שנהרג אף הוא

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

המתקפה הישראלית ברפיח העירה את יצרני הפייקים בעולם

העולם דרוך לקראת פעולה צבאית רחבה ברפיח, והפייקים מופצים בהתאם ● המשרוקית של גלובס

אמיר ירון. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ניצחון לחברות התשלומים מול בנק ישראל: יוכלו להתחייב לריבית קבועה

למרות התנגדותו של בנק ישראל, רשות לניירות ערך אישרה את ההוראה שצפויה להכנס לתוקף ביוני ● חברות תשלומים יוכלו להציע ללקוחות שיפקידו אצלן כספים ריבית מובטחת ● הרשות: "חברות התשלומים נועדו לקדם תחרות מול מערכת הבנקאית ולכן נדרש לאפשר להן להציע ללקוחותיהן ריבית, בדומה לזו שהמערכת הבנקאית"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; וויקס מזנקת בכ-25%

הנאסד"ק עולה ב-0.8% ● רכישה משמעותית לסייברארק ● ריינאייר עקפה את ציפיות האנליסטים, הרווח השנתי זינק ב-9% ● פאלו אלטו תדווח היום לאחר הנעילה, צים תדווח מחר - מה צפוי בדוחות? ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע שוק הנפט • וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%, מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית"• יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

כרים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים הוא מסוכן למעמד הדמוקרטיה

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

קניות אונליין / איור: גיל ג'יבלי

מיהן קמעונאיות המזון שהתחזקו באונליין, ומי עדיין לא בתמונה?

בין 15 אתרי הקניות הישראלים הבולטים באפריל נמנות שש רשתות מזון: שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם וחצי חינם - בעוד יוחננוף וקרפור בחוץ ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק אתמול בגבול עם אזרבייג'ן, ולאחר דיווחים סותרים, באיראן הודיעו הבוקר רשמית על מותו, יחד עם שר החוץ האיראני ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: באדיבות סאמיט

זוהר לוי בדרך להפוך לאיש החזק בדירקטוריון פז: רכש מניות ב-247 מיליון שקל

הרכישה נעשתה באמצעות חברת הנדל"ן המניב סאמיט שבשליטת לוי ● בעקבות העסקה היא תגיע להחזקה של 16% ממניות פז – צעד שיקנה ללוי את העמדה החזקה בדירקטוריון של רשת תחנות הדלק

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

מחשב העל Israel-1 של אנבידיה

העולם נכנס לעידן ה–ChatGPT, איך יכול להיות שלישראל אין מחשב על?

התוכנית להקמת מחשב־על לאומי עברה גלגולים רבים מאז שנכללה בהמלצות ועדת הבינה המלאכותית ב־2021, וטרם נבחר זכיין או מיקום ● זאת בזמן שהצרכים והדרישה לתשתיות מחשוב רק הולכים ומתעצמים בעידן ה־ChatGPT f בינתיים, לוואקום הממשלתי נכנסים יזמים פרטיים

בניין בית הדין הפלילי הבין־לאומי בהאג / צילום: Shutterstock

"בקשה שערורייתית": תגובות חריפות בעולם נגד החלטת התובע בהאג

"אין שום הקבלה או שוויון בין ישראל לבין חמאס. אנו נעמוד תמיד עם ישראל נגד האיומים על ביטחונה", אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאחר שהתובע הכללי של ביה"ד הפלילי הבינלאומי בהאג דרש הוצאת צווי מעצר לרה"מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט ● 
גם בבריטניה, צ'כיה ואוסטריה יצאו נגד ההחלטה

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס ע"י האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות

צעדת ''אחים לנשק'' במחלף שער הגיא / צילום: אביב אטלס

חסימות כבישים ומעצרים עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: ימי השיבושים חוזרים

המחאה נגד הממשלה הוציאה לפועל שיירות רכבים הנוסעות במהירות איטית מהצפון, מהדרום ומהמרכז ● עימותים בין שוטרים למפגינים שניסו לחסום את כביש 1, 12 מוחים נעצרו ● בין מובילי ההפגנה ישנן משפחות נרצחים וחטופים, והיא צפויה להמשיך בערב למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים