גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המפגשים הסודיים שמנכ"לים, אח"מים ומיליארדרים מנסים להשיג הזמנות אליהם

ההתכנסויות האולטרה-אקסקלוסיביות בפריחה ● בסיציליה, אספן ושטוקהולם, מתערבבים אילון מאסק ומרגו רובי עם ראשי בנקים ואילי תקשורת ● "תמיד יש VIP ברמה יותר גבוהה"

מימין: סאטיה נאדלה, ביל גייטס, סם אלטמן, ברק אובמה והשחקנית מרגו רובי. המשתתפים נבחרים בפינצטה / צילום: Associated Press, Stephen Brashear, Jordan Strauss, Jacquelyn Martin, Brynn Anderson
מימין: סאטיה נאדלה, ביל גייטס, סם אלטמן, ברק אובמה והשחקנית מרגו רובי. המשתתפים נבחרים בפינצטה / צילום: Associated Press, Stephen Brashear, Jordan Strauss, Jacquelyn Martin, Brynn Anderson

 

הקהל שנכח בכנס במלון St. Regis בקולורדו באחד מסופי השבוע בסתיו האחרון נבחר בפינצטה. הרשימה הייתה מוגדרת ומהודקת מאוד. מי שלא נכנס אליה מראש - נענה בסירוב. האורחים, לרבות המפיק רון הווארד, דוגמנית־העל קרלי קלוס ומנכ"ל גולדמן זאקס דיוויד סולומון, קיבלו וסטים של מותג היוקרה Barbour. מי שרצה הוזמן לדבר עם האלופה האולימפית בריצה אליסון פליקס, לקבל שיעור משחקן הגולף המקצועי מייקל בלוק או לרכוב על אופניים עם הגנרל דיוויד פטראוס, ראש ה-CIA לשעבר.

"אין עם מי לדבר": הישראלים נותרים חסרי אונים אל מול חברות התעופה
"מיעוט אנטישמי קיצוני מחזיק את ענקיות הטכנולוגיה כבנות ערובה"
הריקשות מובילות מהפכה חשמלית בהודו

אחד המשתתפים מספר כי באותו סוף שבוע עלה לבמה גבר בשנות ה-50 לחייו, כשהוא לבוש בסוודר כהה וברקע צוות האבטחה שלו. היה זה אילון מאסק, שדיבר עם מחבר הביוגרפיה שלו וולטר אייזקסון בשיחה לא רשמית בהנחייתה של גייל קינג מ-CBS. זה היה אחד האירועים המבוקשים ביותר בלו"ז העמוס בכנס האקסקלוסיבי והסודי המכונה The Weekend, שאירחו מנכ"ל חברת הבידור האמריקאית Endeavor ארי עמנואל ומנכ"לים אחרים מתחומי העסקים, הטכנולוגיה והפיננסים.

מאסק ואחרים המשתתפים ב-The Weekend ובהתכנסויות דומות זוכים לזמן קצר של שהייה במרחב בטוח שבו מנכ"לים, ידוענים, ספורטאים ומנהיגים פוליטיים יודעים שאף אחד לא יעלה תמונה שלהם מתאמנים או מחכים בתור לשמפניה. האירועים מיועדים למוזמנים בלבד, ולעתים קרובות המשתתפים מגיעים באמצעות מטוס פרטי ורכבי שטח עם חלונות כהים. השיחות לא רשמיות ולאף אחד מהמשתתפים לא אכפת כמה זה עולה.

"אין הרבה מקומות שבהם האנשים האלה יכולים לנהל את השיחות האלה", אמר מנכ"ל Salesforce מארק בניוף, שמארח בעצמו מפגשים של מנהיגים עסקיים שנבחרו בדיסקרטיות וגם השתתף במפגשים של אחרים (ארוחות הערב שלו הן בדרגה גבוהה בהרבה מכל מה שמוצע בדרך כלל בכנסים).

לפני 40 שנה היה זה בנק ההשקעות Allen & Co שערך לראשונה את "מחנה הקיץ למיליארדרים", שמתקיים עד היום בסאן ואלי, איידהו. כיום כנסים אינטימיים כאלה צוברים פופולריות בזירה, בין השאר של אח"מים כמו איל התקשורת ומשקיע ההון-סיכון ג'פרי קצנברג במונטסיטו, קליפורניה, והמסעדן דני מאייר בטוסקנה. כמעט בכל חודש צצים כנסים חדשים.

נשיאים, יזמים, שחקנים וכוכבי NBA

התשוקה לקבל הזמנות לאירועים כאלה נובעת מהזדמנויות הפז שהם מביאים איתם: סם אלטמן יצר קשר עם המשקיע החשוב ביותר שלו, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, בכנס השנתי של Allen & Co. הרכישה של הוושינגטון פוסט בידי ג'ף בזוס הגיעה גם היא בסאן ואלי.

האירועים החדשים יותר גורמים גם לוועידה של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס - עם חללי הפופ-אפ שלה וצלמי סוכנות Getty הפזורים - להיראות כמו תערוכת סחר בווגאס. כך למשל ישנו טיול קיץ לסטוקהולם למפגש ה-Brillant Minds, פרי יצירתם של מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק ושל היזם השוודי ארש פורנורי, שאירח את המפגש הראשון ב-2015, לפני שהקים קרן באותו השם שלוש שנים מאוחר יותר. חלק מהמשתתפים רואים באירוע זה את המפגש המהנה ביותר מבין אירועי העילית.

השחקן ג'ארד לטו, מייסד־שותף של Reddit, משקיע הסטארט־אפ אלכסיס אוחניאן ומנכ"ל VaynerMedia גארי ויינרצ'וק היו בין המשתתפים ב-2022 שעלו על סירה לשיט ברחבי הארכיפלג של סטוקהולם, שכלל עצירה לארוחת ערב באחד האיים. הקוקטיילים שלהם עוטרו בפרוסות של אבטיח טרי, והם השתתפו בהופעה פרטית של הלהקה Florence & the Machine.

מטרת האירוע היא להפגיש בין דמויות יצירתיות ומשפיעות וליצור אימפקט, אמר נציג מטעם הארגון. הנושא של Brilliant Minds השנה הוא "גילוי", ועד כה צפויים להציג בו דבורה ספאר מבית הספר לעסקים של הרווארד, המנטור ג'יי שטי והפרופסור לרווחה ואושר מבית הספר לכלכלה בסטוקהולם מיקאל דאלן. בעבר השתתפו באירוע הנשיא לשעבר אובמה, הקולנוען דארן ארונופסקי, אוון שפיגל מ־Snap, דריימונד גרין מה־NBA ומלאלה יוספזאי.

מתוך כנס Brillant Minds ב-2023. חלק מהמשתתפים רואים בו את המפגש המהנה ביותר / צילום: מתוך אינסטגרם

אנו דוגאל, שותפה מייסדת של Female Founders Fund שלקחה חלק ב־Brillant Minds וראיינה שם את טרבור נואה ויוספסאי, אמרה כי התוכנית הרשמית נערכת מ־13:00 עד 17:00, והוסיפה כי המפגש שם דגש על חיבור בין אנשים באמצעות חוויות מהנות. "הם מנצלים את היופי הטבעי של שוודיה", אמרה ותיארה את השקיעות המאוחרות בתקופה זו של השנה. החברה שלה השקיעה בסטארט־אפ שהשתתף בתחרות השקעות שבה שימשה כשופטת.

230 דונם של קו חוף שמשי: מחנה גוגל

משום שהאירועים סגורים בפני הקהל הרחב, כל התיאורים מבוססים על ראיונות עם אנשים שהתארחו בכנסים, על חומרים הקשורים לאירועים ועל פוסטים ברשתות החברתיות.

כך, המוזמנים לכנס הבוטיק הנקרא MediaSlopes של בנק LionTree מגיעים לדיר ואלי שבפארק סיטי ביוטה בחודש מרץ ולסקי בדאבוס בינואר. בכנס האחרון גם הוצעו להם שיעורי פעילות גופנית בעצימות גבוהה שהעביר מנכ"ל חברת משחקי הווידאו
Take-Two שטראוס זלניק, שמתגאה בכושרו הגופני. בדרך כלל הכנסים כוללים גם הופעה - הקילרז וג'ון מאייר ניגנו ב־MediaSlopes (המוזמנים קורא לזה רק Slopes).

מארק בניוף, שהוא גם הבעלים של Time, השתתף באירוע The Weekend בסאן ואלי של Allen & Co, אבל אמר שהוא "לא יכול ללכת לכולם" ואוהב לארח אירועים משלו, שהם אפילו יותר אקסקלוסיביים. במפגשים של בניוף יש בדרך כלל "קבוצה קטנה של בין 25 ל-35 אנשים מסביב לשולחן", הוא אמר, והוסיף כי הוא שכר לעבודה אנשים שפגש באירועים כאלה.

באחד האירועים האחרונים של בניוף השף אריק ריפרט ממסעדת לה ברנרדין הנודעת היה אמון על האוכל ושוחח בקצרה עם המשתתפים. הקומיקאי ג'רי סיינפלד הופיע וכך גם כוכב הרוק היפני ומעצב האופנה יושיקי. המפגשים התקיימו בניו יורק, יפן, אוסטרליה, צרפת ובריטניה. "למעשה אנחנו מגיעים לקבוצה קבועה של סלבריטאים ואנשי בידור שהם האהובים עלינו, ויש שם רק אנשים שאנחנו מרגישים מאוד מחוברים אליהם. קיימת רמת האיכות הנכונה", אמר בניוף.

באירוע Slopes של השנה שעברה, שהמשתתפים מכנים "סאן ואלי המגניב", החליפה מרגו רובי את ההאוטפיט הוורוד-ברבי שלה בשחור כדי להתראיין עם מנכ"ל Mattel ינון קרייז בידי יו"ר ומנכ"ל LionTree אריה בורקוף. בורקוף הוא אחד מיוצרי העסקאות הפוריים ביותר בתחום התקשורת וגם בנקאי מוביל בפיצול של חברת התקשורת AT&T ב־2022 (בשווי של 43 מיליארד דולר) מוורנר מדיה לדיסקברי. השנה הופיע באירוע הזמר ליונל ריצ'י.

גם היצר התחרותי פעל ב־Slopes. מנכ"ל Univision וויד דיוויס זכה במרוצי סלאלום שנתיים. ויש גם חידון בסגנון משחק טלוויזיה המתמקד במגמות בטכנולוגיה, טלקום ומדיה. השנה נכללה בו השאלה: מהי פלטפורמת הסטרימר הגדולה ביותר? (תשובה: יוטיוב).

אתר הנופש ורדורה, "230 דונם של קו חוף ים תיכוני טובל בשמש" בדרום סיציליה, הוא בסיס הבית של מה שמכונה "מחנה גוגל". בו מתקיים בשנים האחרונות הכנס השנתי של ענקית הטכנולוגיה - למוזמנים בלבד. הוא כולל ארבע בריכות תלסותרפיה (מי מלח) חיצוניות.

הנושא של מחנה גוגל לשנת 2024, לפי אתר bare-bones, הוא תפקידה של הבינה המלאכותית בפריצות דרך מדעיות ובהתמודדות עם אתגרים גלובליים.

בגוגל אמרו שרוב האורחים הם לקוחות ושותפים של החברה, ורוב הזמן נערכים במחנה מפגשי דיונים. אלישיה קיז הופיעה באחת השנים על הבמה, על רקע חורבות עתיקות. כוכבת היוטיוב לילי סינג צילמה תמונה בין ההריסות עם השחקנית שרליז ת'רון, וכתבה באינסטגרם: "אנחנו הולכים לשנות את העולם".

ג'ולי האנט, שמייעצת למנכ"לים, בין השאר כמייסדת חברת השיווק והתקשורת Hunt & Gather, אמרה שהיא מתמודדת יותר ויותר עם שיחות ממנהלים ואנשים בכירים השואלים אילו כנסי VIP שווים את הזמן שלהם, לצד שאלות כמו איך להשיג תיק של מותג היוקרה בירקין.

חלק ממה שהופך את האירועים לאטרקטיביים הוא רשימות המוזמנים הסלקטיביות, והעובדה שאף אחד מהאורחים אינו מפיץ את רעיונותיו בלי שהתבקש לעשות זאת, אמרו כמה מהמשתתפים. המארגנים מנהלים את רשימת האורחים ומחפשים עניין וגיוון, ולא מחמיא לאף אחד לבקש הזמנה.

 

הסיבה לזינוק: התנפחות ועידת דאבוס

לפעמים השתתפות בכנס סאן ואלי של Allen & Co כוללת הצהרה פומבית מאוד ממקום מבודד מאוד. ביל גייטס למשל ניצל את המפגש בשנת 2021 כדי לחזור בהדרגה לעין הציבור לאחר ההודעה על גירושיו מאשתו מלינדה פרנץ' גייטס. הוא נצפה הולך ומפטפט עם אוון גרינברג, מנכ"ל ענקית הביטוח Chubb. גייטס לבש מכנסי חאקי וסוודר כחול, ולשני המנהיגים העסקיים היו תגי שם לבנים.

בקיץ 2021, כשהופיעו דיווחים על התדרדרות השותפות בין מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג לבין מנהלת התפעול דאז שריל סנדברג, הופיעו השניים בתמונות כשהם מטיילים יחד ברחבי האתר. סנדברג, בחולצת טריקו עם המילים "פשוט אהבה" משורבטות בכתב מסולסל, חייכה כשצוקרברג, בקפוצ'ון חיל הים, הביט בה, מחייך גם הוא.

מארק גאניס, מייסד ונשיא חברת הייעוץ של תעשיית הספורט Sportscorp, אמר שהוא משתתף לאחרונה בכנסים או מפגשים למוזמנים בלבד יותר מאי פעם, והעריך שמדובר בשלושה או ארבעה בשנה, נוסף לאירועים ספציפיים לענף. "זה המקום שבו ניתן לפתח את הרעיונות לעסקים", אמר גאניס. "מה שהופך כנס אחד לטוב יותר מאחר הוא מי שמשתתף בפועל".

מפגש חדש יחסית הוא ועידה למוזמנים בלבד למנהלי ספורט, שמארגנות החברות Bruin Capital ו-Sportico של ענקית התקשורת Penske Media. הוועידה מתקיימת באי Kiawah בדרום קרוליינה. מנכ"ל Bruin ג'ורג' פיין ומנכ"ל Penske ג'יי פנסק אוספים כ-150 משתתפים, לרבות מיליארדרים, קומישינרים, בעלי קבוצות ומשקיעים, לשחק גולף ולדבר על יותר מספורט. מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי וראשות הממשלה לשעבר של ניו זילנד ופינלנד ג'סינדה ארדרן וסאנה מרין נשאו דברים השנה - השנה השלישית לאירוע. כך גם מנכ"ל פימקו לשעבר מוחמד אל-אריאן.

סוכנות הפרסום הגדולה בעולם, WPP, קוראת ל-Stream, האירוע המיועד ל־300 מוזמנים בלבד, "לא־ועידה". המשתתפים, השנה בסנטה ברברה, קליפורניה, קבעו נושאי דיון, שכללו את הנושא: האם עלינו ללמד רובוטים כיצד לשקר? האתר של סוכנות הפרסום מתאר "יומיים של דיונים לא רשמיים לצד רובוטים רוקדים, סלאם פואטרי, מרוצי רחפנים, שיגור לחל ועוד".

מנכ"ל WPP מארק ריד אומר שהאירוע ייחודי בשל היעדר מצגות PowerPoint ושהרעיון הוא לטפח פגישות מקריות בין אנשים בעסק. בשנת 2023 דיברה לינדה יאקארינו אחרי מאסק ב-Stream - כמה ימים לפני שהתפטרה מ-NBCUniversal ומאסק הכריז עליה כמנכ"לית החדשה של X. בשנה שעברה ניהלה פריס הילטון קבוצת חדר בריחה, אמר ריד. "היה לנו מנהל מוזיקלי מפורסם אחד שהגיע ולא יכול היה להתמודד עם חוסר הסדר של האירוע ועזב".

הזינוק במספר האירועים הבלעדיים בשנים האחרונות מגיע על רקע התנפחותה של ועידת הפורום הכלכלי העולמי, שנערך בינואר בדאבוס, שווייץ. בשנת 2024 השתתפו יותר מ-800 מנכ"לים ויו"רים בדאבוס, נוסף למנהיגי ממשלה ואחרים, על פי דובר הוועידה. מאסק קטל את דאבוס, כשצייץ בטוויטר בדצמבר 2022: "הסיבה שלי לדחיית ההזמנה לא הייתה בגלל שחשבתי שהם עסוקים במזימות שטניות, אלא בגלל שזה נשמע משעמם בטירוף, LOL". מארגני הפורום הכלכלי העולמי אמרו מאוחר יותר כי הוא כלל לא היה בין המוזמנים.

אבל ב־The Weekend של 2022 הרשה לעצמו מאסק נימה אישית. במהלך שיחה עם יו"ר משותף של Carlyle דיוויד רובנשטיין, בזמן שרכישת טוויטר הייתה תלויה ועומדת, אמר מאסק שהוא ירד 11 ק"ג. הוא אמר - בביטול עצמי - שתמונות שלו בחזה חשוף על יאכטה מהקיץ, שהסתובבו באינטרנט, הניעו אותו לרדת במשקל, מה שלדבריו עשה באמצעות צום לסירוגין.

"כשאתה בסביבת אנשים כאלה תמיד יהיה עוד חדר שמפניה, תמיד יהיו אנשים עם רמת גבוהה יותר של VIP, זה מטורף", אמר אחד מהנוכחים, וסיפר: "אפילו מנכ"ל גולדמן זאקס לא זוכה ליחס של VIP. זה אורח מדרגה שלישית".

עוד כתבות

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

בגיל 78, היזם הסדרתי שמספק הצצה ל"בונקר" הסודי שלו

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו, פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי, ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועמ"שית: "לא ניתן להעלות את גיל הפטור למילואמינקים מבלי לצמצם את חוסר השוויון"

עו"ד בהרב-מיארה הודיעה לממשלה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את גיל הפטור ממילואים, לנוכח אי-צמצום הפער בשוויון בסוגיית גיוס החרדים ● עם זאת, היא ציינה כי ניתן להאריך לתקופה קצרה נוכח התחייבות גלנט למצות את פוטנציאל הגיוס ● ועדת השרים לחקיקה אישרה היום להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים - בהתאם לעמדת היועמ"שית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן

הישראלים מעבירים לקרנות הפנסיה החדשות כ-5 מיליארד שקל להשקעה מדי חודש, רובם המוחלט מוזרם לחו"ל ● ברמת החוסך, מתבקש לפזר סיכונים, אולם זו הסיבה המרכזית להיכחדות התעשייה הישראלית, ולכך שמי שקונה נייר בתל אביב עלול להיתקע איתו כשירצה למכור

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

ביונסה בהופעה. מותג בשמים והשקעות נדל''ן / צילום: Reuters, BriganiArt/Bartill

על המוזיקאיות שחדלו מלהטיל ביצי זהב לאחרים והפכו לבוסיות של עצמן

במשך שנים תעשיית המוזיקה נשלטה על ידי גברים שהתעשרו על גבן של זמרות מצליחות ● זמרות פופ כמו מדונה, ביונסה וטיילור סוויפט הביאו את הבשורה של המאה ה-21 כשהפסיקו להיות מריונטות על חוטים והפכו לבוסיות שמגלגלות מיליארדים

קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי

קובי מימון מגדיל חשיפה למאגר תמר: הצעת רכש ב-440 מיליון שקל

הצעת הרכש, ככל שתתקבל על ידי בעלי המניות, עשויה להוביל את אקויטל להחזיק ב-90% מנפטא ובעתיד לפעול למחיקתה מהבורסה ● עלות ההצעה לאקויטל – 439 מיליון שקל והפרמיה בהצעה עומדת על 8%

ולדימיר פוטין בהצהרה מיום שישי, בשבוע שעבר / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין הציב תנאים לסיום המלחמה באוקראינה, בעולם מגנים: "מזויף"

נשיא רוסיה הצהיר ביום שישי האחרון כי יסיים את המלחמה עם אוקראינה, בתנאי שתיסוג משטחיה בארבעה מחוזות עליהם הכריז כטריטוריה רוסית כבר ב-2022 ● הצהרתו באה יומיים בלבד לפני פסגת השלום בשווייץ שהחלה היום, בה משתתפות מעל 90 מדינות, כדי לדון באפשרויות להביא לסיומו של הקונפליקט

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה ועל היחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-260 אלף שקל: רכב השטח הקוריאני הגדול שעבר שדרוג

הרקסטון הוותיק של סאנגיונג, כיום KGM, עבר שדרוג עם שאיפות פרימיום ● יש לו תא נוסעים מפנק, אך הוא עדיין בעיקר רכב שטח

חוק הרבנים חוזר לכנסת / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חוק הרבנים חוזר לדיונים בוועדת החוקה של הכנסת

החוק יאפשר למנות עוד משרות רבות של רבנים, ויעניק לשר הדתות ולרבנות שליטה כמעט מלאה בתהליך על חשבון הרשויות המקומיות ● מהו חוק רבני הערים שהקואליציה מנסה לקדם, ולמה הוא חשוב לש"ס?

צבי לנדו, גילון בק וגבי ויסמן / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, יח''צ נובה

סולאראדג' בשפל, והחברה הביטחונית שזינקה ב-17% ביום אחד

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● חברת ההגנה ההיקפית סנסטאר זינקה לאחר הדוחות ● סולאראדג' המשיכה במומנטום השלילי וצללה בכ-8% ● ונובה נהנית מהביקוש לשבבים בתחום ה-AI

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

טיילור סוויפט בהופעה בפריז / צילום: Associated Press, Lewis Joly

הזמרת ששרה כל הדרך אל הבנק, ואף עשויה לעכב את הורדת הריבית בבריטניה

המופע המצליח של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט, The Eras Tour, עשוי להוסיף כמיליארד ליש"ט לכלכלה הבריטית ● זוכת הגראמי, שידועה כ"מטלטלת כלכלות" בכל מקום שכף רגלה דורכת, צפויה להביא לעלייה באינפלציה בבריטניה באוגוסט ולשבש את התוכניות של הבנק המרכזי במדינה

שרקוטרי בהופמן / צילום: גיל אבירם

ראשון לציון מקבלת דחיפה משני מקומות נהדרים בהובלה נשית

רתם לב־ארי פתחה את הופמן בעיר היין, שדווקא בה "אין מקום שווה לקנות או לשתות יין", והמעדנייה של עדי בלכר עושה חשק לטעום הכל

הפיצ'ר Genmoji יאפשר לייצר אימוג'י לבקשתכם / צילום: יח''צ

הכלים והטריקים שכדאי להכיר באייפון

מקיצורי מקלדת ועיצוב אישי דרך חיבוריות בין אייפון למק, ועד פיצ'ר שמסייע לשמור על ריכוז ● השבוע הכריזה אפל על יכולות ה–AI במכשיריה, אך למעשה היא משחררת באופן קבוע עדכונים שכדאי להכיר

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים, שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"

ד''ר אילנה קוורטין, חוות מרפא רשפון / צילום: ליפז בר אל

המיזם שמסייע לצעירים מהעוטף ולשורדי הנובה לחזור למעגל התעסוקה

חוות מרפא רשפון ועמותת נערי האור בנו תוכנית אימון תעסוקתי בסביבה מכילה ותומכת, במטרה לשקם את שורדי ה-7 באוקטובר ● אחרי פיילוט מוצלח, בחודש הבא תצא לדרך התוכנית המורחבת ● ישראל מתגייסת

הפגנה נגד הממשלה בכביש 4 צפון / צילום: דנור אהרון

בירושלים, בקיסריה ובדרום: ארגוני המחאה הכריזו על "שבוע התנגדות"

לאורך שבוע ההתנגדות, הארגונים יצעדו בשיירות לירושלים, יפגינו מול הכנסת, בנגב וכן מול ביתו של רה"מ בקיסריה, במחאה נגד הממשלה ● המחאות יתקיימו תחת הכותרות: "די להפקרת החטופים והעוטף" ו"די להפקרת הצפון"