גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה הערב בפעם הרביעית והצדיעה למהלכי ענף הפרסום בזמן המלחמה ● התחרות כללה 15 קטגוריות, והוגשו אליה 120 עבודות

הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע
הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

שלושה משרדי פרסום זכו הערב (ד') בפרס הזהב בקטגוריית קריאייטיב מדיה של תחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי על "שתהיי לראש ולא לזנב" עבור טיב טעם; גיתם BBDO על "הנשר שהציל את הנשרים בישראל" עבור רשות הטבע והגנים; ובלאנקו (בשיתוף Extra Mind והירשמן תקשורת) על "יום שחור לדמוקרטיה" עבור מחאת ההייטקיסטים.

הסטארט-אפ שמפצח כמה מכירות מייצרים שלטי חוצות ופרסומות
המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

תחרות הקריאייטיב העצמאית "גרנות", שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה זו השנה הרביעית, ולמרות שנערכה בצל המלחמה, הוגשו אליה כ-120 עבודות לעומת 100 בשנה שעברה. בין המשרדים שבלטו בהגשות, ונכנסו לרשימת הפיינליסטים, נמנים באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, פרסמן-ברוך ובלאנקו.

מירן פחמן / צילום: אלון גלבוע

מנצ' וטוויסטד הם המצטרפים החדשים, ולעומתם אלדר-חומסקי, ראובני-פרידן וענבר-מרחב (שזכו בשנים קודמות) הם מהבולטים שבחרו להישאר בחוץ. מקאן תל אביב, המשרד הגדול בישראל, לקח חלק רק בקטגוריית השילוט עם מהלך "הצבע של ישראל" - ואת העבודה הגיש דווקא הלקוח, טמבור. העבודה זכתה בפרס זהב.

מודל התחרות, שהתקיימה בשיתוף עם המסלול האקדמי המכללה למינהל, דומה לזה של תחרות הפרסום העולמית בקאן. לאחר שלב ההגשות, שאינו כולל הצגת קייס, מתקיים תהליך שיפוט של in-out, שבו כל אחד מהשופטים בוחר אילו עבודות עולות לגמר. לאחר מכן מתקיים שלב שיפוט סופי - דיון פתוח בין השופטים שמביעים את עמדתם ומחליטים ביחד מי זוכה בפרסים.

 15 קטגוריות, מתוכן ארבע חדשות

בסך-הכול כללה התחרות השנה 15 קטגוריות, מתוכן ארבע חדשות: השימוש הטוב ביותר במשפיענים, ב-RTM, בטיקטוק ובמוזיקה בפרסומות.

"לא הייתה לנו התלבטות אם לקיים את התחרות, וגם לא היו משרדים שנימקו את המלחמה כסיבה למה לא להשתתף", סיפר פחמן לגלובס. "האירוע מתייחס ברגישות למצב. למשל, אנחנו מצדיעים לענף, שהתגייס במלחמה עם לא מעט פרויקטים גם בנושא החטופים, והוקרן סרטון שמרכז את העשייה הזו. גם ההגשות כללו מהלכים שקשורים למלחמה". 

בסך-הכול, הזוכים הגדולים של הערב היו באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'. לדברי שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי, "על אף השנה המורכבת, הצוותים שלנו הצליחו להביא קריאייטיב פורץ דרך. קריאייטיב מצוין הוא זה שמביא ערך למותגים. אני מודה ללקוחות על האמון והשותפות שמאפשרים לנו ליישם את התפיסה הקריאטיבית שלנו".

אביתר סדון, מייסד ומנכ"ל בלאנקו, שזכו בשלושה פרסי זהב, ציין כי "גם בתקופה מאתגרת אנו פועלים כדי לשמור על מצוינות קריאטיבית שמביאה תוצאות עסקיות ללקוחות שלנו. לצד זאת, אנו לא שוכחים לתרום מהזמן ומהמשאבים של המשרד לטובת יוזמות חברתיות ועמותות אשר עושות עבודת קודש. מרגש לקבל את ההוקרה על כך". 

הזוכים של משרד הפרסום בלאנקו בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

עוד זכיות

אלה יתר הזוכים בתחרות: בקטגוריית אינטגרייטד זכו בזהב קמפיין מטה משפחות החטופים והנעדרים באמצעות קבוצת פובליסיס ישראל, וקמפיין תל אוויר של אמפמ באמצעות מנצ'. בקטגוריית דיירקט זכה בזהב מהלך הפאבים הקיבוציים של גולדסטאר, באמצעות G group. בקטגוריית פרינט לא היו זוכים בזהב. מהלך "החופש לבחור לא להסכים" של טיב טעם, באמצעות באומן-בר-ריבנאי זכה בכסף.

בקטגוריית הסרטים זכה בזהב המהלך Our children are missing של ההתאחדות לכדורגל בישראל, באמצעות F&F שחר פילר, יוסי ברקוביץ' ודוד ברקוביץ'. בקטגוריית השימוש הטוב ב-RTM זכה מהלך הגרביים של אמ:פמ (הפרסומת של קלווין קליין) של מנצ'. למקום השני הגיע מהלך הקופון לטיב טעם לשרים שלא גומרים את החודש, של באומן-בר-ריבנאי. בקטגוריית השימוש הטוב ביותר בטיקטוק זכה "מישהו פעם" של האגודה למען הלהט"ב, באמצעות באומן-בר-ריבנאי.

בקטגוריית השימוש הטוב ביותר במשפיענים זכה המהלך של "תוסיפו אופליין לאונליין" ו-AZRIELI POP UP ACADEMY של קניוני עזריאלי, באמצעות GOAT, שכלל הקמת כ-25 חנויות פופ-אפ למשפיענים וזכה לחשיפה של כ-8 מיליון יוניקים.

בקטגוריית יחסי ציבור נרשמו ארבעה זוכים בזהב, חלקם זכו גם בקטגוריות אחרות: יום שחור לדמוקרטיה, מחאת ההייטקיסטים, באמצעות בלאנקו, Extra Mind והירשמן תקשורת; הפאבים הקיבוציים של גולדסטאר, באמצעות G group; "הנשר שהציל את הנשרים בישראל" של רשות הטבע והגנים, באמצעות גיתם BBDO; ונאום הרמטכ"לים של עמותת "שומר אחי", באמצעות בלאנקו ו-Baysberg team.

בקטגוריות הסושיאל והדיגיטל - שדווקא היו פעילות מאוד בתקופת המלחמה - לא היו זוכים.

עוד כתבות

חיילים טייוואניים. סין משפרת מוכנותה לפלישה / צילום: Associated Press, Daniel Ceng

המים במצרי טייוואן מתחממים שוב: סין מגבירה את הלחץ על המדינה המשוסעת

התרגיל הצבאי המקיף שביצעה סין סביב טייוואן בחודש שעבר הכניס את העולם לכוננות, ובארה"ב קראו לזרז אספקת נשק לאי ● טייוואן, שממלאה תפקיד משמעותי בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מתמודדת גם עם פילוג מבית, שאותו סין מנצלת היטב ליצירת מהומות ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

יוליה שמאלוב ברקוביץ / צילום: שלומי יוסף

עובדי חדשות 13 לדירקטוריון: "תדהמה ושאט נפש ממינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'"

עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13 שיגרו מכתב חריף לדירקטוריון, בו הביעו התנגדות למינוי יו"ר הרשות השנייה לשעבר ליו"ר החברה ● לפי המכתב, "המינוי כה פסול ומופרך, עד כי מתעוררת תהייה שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית" ● רשת 13: "ועדת האיתור פעלה במקצועיות ובתהליך סדור"

דירות חדשות / צילום: Shutterstock

עוד 110 אלף שקל לדירה: האזור המפתיע שהוביל בעליות המחירים

בהיעדר פעילות ממשלתית בתחום, הציבור לא מאמין שמחירי הדירות ירדו - וגם הריבית הגבוהה לא עוצרת אותו מלחזור לקנות דירות ● התוצאה - מחירי הדירות חזרו לעלות לאחר שב-2023 רשמו ירידה ● זהו המחוז שהוביל את עליית המחירים

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Lafargue Raphael

בית המשפט בצרפת מחמיר את ההגבלות בתערוכת הנשק הגדולה

בית המשפט בבוביני שבאיל דה פראנס שבפאתי פריז, קיבל עתירה של ארגונים פלו־פלסטיניים מקומיים שדרשו לאסור כניסת חברות ישראליות באופן גורף לתערוכת יורוסאטורי היוקרתית ● המשמעות: גם חברות שתכננו לשלוח נציגים לתערוכה כדי לקיים פגישות או לפנות למציגים אחרים, לא יוכלו לעשות זאת

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

הצבא העממי של סין / צילום: ap, Heng Sinith (עיבוד תמונה)

סין בונה שותפויות לקראת מה שעלול להיות המלחמה הבאה

התמנון הסיני בוחש בכל ושולח זרועות של שיתופי פעולה למדינות רבות וחזקות בעולם ● נפט, סחר ושיקולים אסטרטגיים מובאים בחשבון בניסיון להתעצם ● ובסבך החזיתות סין לא מסירה עיניים מטייוואן, והאיום מרחף מעל ראשה: אם תעז להכריז על עצמאות, סין תתקוף בכל העוצמה ● גלובס ממפה את המדינות שסין חברה אליהן ואת אלה שהיא שמה על הכוונת חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

יו''ר הפד, ג'רום פאוול / צילום: Reuters, Amanda Andrade-Rhoades

הפד למד להיזהר: בלי ודאות שהאינפלציה נבלמת לא יוריד ריבית

לאחר שנכווה מטעויות העבר, הבנק המרכזי של ארה"ב נוקט זהירות וסבלנות, והציב רף נוקשה יותר מבנקים מרכזיים אחרים

משרדי Joonko בעיגול: עילית רז / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

הרגולטור בארה"ב נכנס למכבסת המילים של היזמים, והכל בגלל חברה ישראלית

בכתב אישום שהגישה הרשות האמריקאית נגד היזמית עילית רז, נטען, בין השאר, שהיא רימתה את המשקיעים באשר לטכנולוגיית בינה מלאכותית, שהחברה שהקימה עשתה בה כביכול שימוש ● האם יזמים אחרים עשויים למצוא את עצמם בבית משפט בשל גוזמאות בתחום?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

נעמי גיסר, מנכ''לית ברוקר הביטוח Marsh McLennan ישראל / צילום: סמדר כפרי

"גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"

כמעט כל המשפחה של נעמי גיסר עסקה בביטוח, ואת הקריירה שלה בתחום היא התחילה יום אחרי השחרור מהצבא ● 25 שנה אחרי היא כבר מבטחת את רכוש המדינה ומנסה לשמור על אופטימיות: "מאז 7 באוקטובר אנחנו מזהים ירידה בתיאבון של מבטחים גלובליים, אבל אחרי המלחמה נראה הרבה יותר השקעות"

שרקוטרי בהופמן / צילום: גיל אבירם

ראשון לציון מקבלת דחיפה משני מקומות נהדרים בהובלה נשית

רתם לב־ארי פתחה את הופמן בעיר היין, שדווקא בה "אין מקום שווה לקנות או לשתות יין", והמעדנייה של עדי בלכר עושה חשק לטעום הכל

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

המפכ''ל יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המפכ"ל ליועמ"שית: בן גביר ניסה למנוע מהמשטרה לאבטח את שיירות הסיוע ההומניטרי

המפכ"ל קובי שבתאי שלח ליועמש"ית לממשלה מכתב בו הוא מתאר את התנגדותו להנחיית בן גביר שלא לאבטח את משאיות הסיוע לעזה ע"י המשטרה, ושבתגובה איים עליו בן גביר כי "יהיו לכך השלכות" ● ביום שלישי בג"ץ יקיים דיון בתיקון לפקודת המשטרה, המאפשר, לפי הטענה לבן גביר להתערב בפעילותה

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"