גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מטרות חשודות הופלו בדרך לאילת, שיגורים מעזה הפעילו אזעקות ליד אופקים

צה"ל והשב"כ חיסלו את מפקד גדוד בית חאנון של חמאס בתוך מנהרה בג'באליה • דקות לאחר הודעת הצבא - אזעקות הופעלו סמוך לאופקים • 2 מטרות חשודות יורטו בדרכן לאילת • בית במטולה ספג פגיעה ישירה של טיל נ"ט • עדכונים מכל החזיתות

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים בולטים

21:52 - בית במטולה ספג פגיעה ישירה של נ"ט

שיגורים של שני טילי נ"ט זוהו מלבנון לשטח ישראל. אחד מהם פגע פגיעה ישירה בבית במטולה, אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי

21:03 - אזעקות במערב הנגב, סמוך לאופקים

התרעה הופעלה בבטחה, בתדהר, בברוש ובתאשור. ככל הנראה הסיבה היא שני שיגורים מרצועת עזה לישראל, לא ידוע על נפגעים.

21:16 - דובר צה"ל הודיע כי יירט שתי מטרות שהיו בדרכן לשטח ישראל

לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן מאזור מזרח לכיוון העיר אילת. דובר צה"ל הודיע כי המטרות לא חצו לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

20:30 - ראשוני: תושבים באילת מדווחים על יירוטים בשמי העיר

20:15 - דובר צה"ל לתצפיתניות שנחטפו: נכשלנו, לא נוותר עד שתשובו אלינו

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פנה בהצהרתו לתצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, וסרטון חטיפתן פורסם אמש: "אי אפשר שלא להתרגש מאומץ הלב ומקור הרוח שלכן. לא נוותר עד שתשובו אלינו. נלחמים כדי להשיב אתכן ואת כל החטופים. מוטלת על צה"ל האחריות לספק תשובות - קודם למשפחות ואז לציבור. ב-7.10 צה"ל נכשל בלהגן, כעת האחריות לתקן ולהבטיח שלא יהיה עוד 7.10".

20:00 - צה"ל והשב"כ חיסלו את מפקד גדוד בית חאנון של חמאס במרחב תת קרקעי בג'באליה

לוחמי צוותי הקרב של אוגדה 98 וכוחות מיוחדים מחיל האוויר ומיחידת יהל"ם חיסלו במרחב תת-קרקעי את המחבל חסין פיאצ', מפקד גדוד בית חאנון של ארגון הטרור הרצחני. פיאצ' היה אחראי על מתווי נ"ט רבים ששוגרו לשטח מדינת ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ"רים רבים לעבר יישובי צפון העוטף.

19:47 - פגיעה ישירה של טיל נ"ט בבית במושב שתולה שבגליל המערבי לפני כשעה. מדובר בפגיעה שנייה באותו מבנה

19:37 - גנץ בסיור בצפון: "להיערך להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון עד 1.9 - בכוח או בהסדר"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ סייר היום בצפון. הוא נפגש עם אנשי מודיעין וקיבל סקירה על ההתפתחויות המבצעיות בזירה הצפונית, ובהמשך נפגש גם עם מפונים מקריית שמונה וקיבוץ ברעם. "האתגר שלנו כמדינה הוא לממש את אחריותנו הביטחונית, המוסרית והחברתית", אמר גנץ". "אני קורא לראש הממשלה - להביא כבר היום לאישור את התוכנית לחיזוק הצפון, לא לדחות בעוד יום. ובמקביל - להיערך כבר מהיום כדי שנחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון עד ה-1.9, בכוח או בהסדר - אסור לאפשר עוד שנה אבודה בצפון".

19:20 - צה"ל: תקפנו מבנים צבאיים ועמדות תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. במטרות שהותקפו: מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים עייתא א-שעב רב א-תלתין ומרכבא, מבנה צבאי ושתי עמדות תצפית של הארגון במרחב אל-עדייסא שבדרום לבנון.

19:10 - שרפות ממשיכות להשתולל ברחבי הגליל העליון אחרי המטח המסיבי שנורה לאזור בשעות הצוהריים

19:00 - גנץ מאתגר פעם נוספת את נתניהו - ודורש: הקמת ועדת חקירה ממלכתית בהקדם

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית : "קרוב לשמונה חודשים עברו מאז האסון הגדול ביותר מקום המדינה. כולנו ראינו את הסרטון הקשה מהחטיפה בנחל עוז, כולנו רואים את הוויכוח הפומבי לגבי ההתרעה שניתנה או לא ניתנה לראש הממשלה. אין ספק - התקופה והאירועים שקדמו ל-7.1, והמשך המערכה מאז, הם טלטלה לאומית שחובה להפיק ממנה את הלקחים".  לקריאת הידיעה המלאה

18:42 - האזעקות באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין נמשכות

18:34 - אזעקות בזו אחר זו ביישובי אצבע הגליל בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין

18:02 - נתניהו בפיקוד הצפון: "יש לנו תוכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות - נחזיר את הביטחון ואת התושבים"

18:00 - הרמטכ"ל הלוי: "נגיע לכל סליק ולכל בית - גם בלב מחנה הפליטים"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אתמול הערכת מצב במרחב ג'נין ושוחח עם הכוחות המשתתפים במבצע הסיכול בג'נין. "אין שום מקום שהוא מקלט בטוח. אנחנו נגיע לכל סליק ולכל בית, גם בלב מחנה הפליטים, וגם בבתי חולים, ואיפה שיהיו מחבלים, אנחנו נדע ליזום ולהגיע ולתקוף לפני שהם יגיעו אלינו. כדי שלא תתפתח כאן תשתית קבועה, כדי שלא יתקדמו כאן יכולות", הבהיר הרמטכ"ל. 

17:03 - אזעקה הופעלה בכפר גלעדי שבאצבע הגליל

16:35 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון - האירוע הסתיים

16:22 - נתניהו על אזהרות אמ"ן שנחשף שקיבל לפני המלחמה: אין במסמכים התרעה אלא הערכה הפוכה לחלוטין

ראש הממשלה הגיב על אישור צה"ל כי "נתניהו קיבל בחודשים שלפני 7.10 התרעות שהאויב מזהה פגיעה בלכידות": "הטענה שרה"מ קיבל כביכול מחטיבת המחקר באמ"ן התרעות על התקפה אפשרית מעזה היא הפוכה מן האמת. לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין".

"באשר לטענה המועלית במסמכים על ההשפעה השלילית של היעדר הלכידות בישראל על אויבינו - הרי ראש הממשלה בעצמו התריע על כך פעמים רבות בהקשר לתופעת הסרבנות", נכתב בהודעת רה"מ.

16:10 - גלנט מול חופי עזה: "מוסיפים כוחות מהאוויר ומהקרקע ברפיח. במקביל לשלילת היכולות הצבאיות אנחנו עושים הכול כדי ליצור את התנאים להשבת החטופים"

שר הביטחון הפליג עם כוחות חיל הים לחופי עזה וקיבל סקירות על המאמצים המבצעיים וההומניטריים בזירה הימית. "אנחנו מחזקים את המאמץ שלנו מול רפיח, הפעולה הזאת תלך ותתגבר, עוד כוחות מהקרקע, עוד כוחות מהאוויר, ואנחנו נגיע למטרות שלנו.- להכות קשה מאוד את החמאס, לשלול את היכולות הצבאיות שלו, להביא לכך שאנחנו יוצרים את כל התנאים על מנת להחזיר את החטופים אל ביתם, זה דבר חשוב, זה נושא מרכזי עבורנו ואנחנו נעשה כל מאמץ על מנת ליישם אותו בכל הדרכים".

15:35 - אזעקות נוספות בצפון

חמישה שיגורים זוהו למרחב בית הלל, נפילות באזור צומת מעיין ברוך. בסך הכל ב-2 המטחים האחרונים לאצבע הגליל זוהו 15 שיגורים מלבנון. חלק יורטו על ידי כיפת ברזל

14:40 - צבע אדום בכרם שלום

14:29 - אזעקות בגליל העליון

חמישה שיגורים זוהו למרחב בית הלל, נפילות באזור צומת מעיין ברוך. בסך הכל ב-2 המטחים האחרונים לאצבע הגליל זוהו 15 שיגורים מלבנון. חלק יורטו על ידי כיפת ברזל 

13:25 - צה"ל מאשר: "נתניהו קיבל בחודשים שלפני 7 באוקטובר התרעות שהאויב מזהה פגיעה בלכידות"

במענה רשמי, צה"ל הודה היום כי הועברו לראש הממשלה נתניהו ארבעה מסמכי הרתעה שונים, שהמחישו "כיצד ראו אויבי ישראל בכלל הזירות את הפגיעה בלכידות במדינת ישראל ובצה"ל בפרט". המענה נמסר לעורך הדין אלעד מן ולעמותת "הצלחה", שביקשו לקבל מידע על המידע שנפרס בפני נתניהו בכל הקשור לאיומים על ישראל ולפגיעה בלכידות בעקבות קידום המהפכה המשפטית. לקריאת הידיעה המלאה

13:00 - חוליית מחבלים חמושה זוהתה כשהחביאה נשקים ברכב במתחם בית חולים בג'נין, כוחות סיירת חרוב עקבו אחריה והחרימו את האמל"ח

צה"ל עדכן כי במסגרת המבצע של צה"ל ושב"כ בג'נין, לוחמי מארבים של גדוד 636 זיהו חוליית מחבלים חמושה שירתה לעבר הכוחות. באמצעות רחפן פתחו לוחמי סיירת חרוב במרדף אחר החולייה שנמלטה לבית חולים במרחב כדי להסתתר.

הלוחמים עקבו אחר ציר הנסיעה של המחבלים והצליחו לאתר את הרכבים שלהם בחניה הסמוכה לבית החולים. הלוחמים פרצו את הרכבים ואיתרו בתוכם שישה נשקים ותחמושת ששימשו את המחבלים.

 12:47 - אזעקות נוספות הופעלו בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין 

12:35 - צה"ל תקף את המשגר ששיגר את המטח האחרון לגליל העליון

בהמשך להתרעות האחרונות בגליל העליון, צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשגר שביצע את השיגורים. בנוסף, בהמשך לאזעקות שהופעלו לפני זמן קצר באצבע הגליל על חדירת כלי טיס עוין - צה"ל עדכן כי מדובר בזיהוי שווא.

12:05 - האזעקות בגליל העליון: כ-30 שיגורים זוהו במטח האחרון, חלקם יורטו. לפי שעה לא ידוע על נפגעים או נזק

12:00 - לוחם מחטיבת כפיר נפצע קשה ברצועה

לוחם צה"ל מגדוד 97 בחטיבת כפיר נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחתו עודכנה.

11:38 - אזעקות הופעלו בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין

11:25 - בית הדין לצדק בהאג יודיע מחר על החלטתו בעניין המלחמה בעזה

10:26 - חיזבאללה הודיע: ההרוג בתקיפה בנבטיה - מחמד פראן

10:15 - הפעולה ברפיח נמשכת, במקביל ללחימה בג'באליה ובמרכז הרצועה

כוחות אוגדה 162 פועלים בשכונת "ברזיל" ובמרחב "שבורה" ברפיח. הלוחמים איתרו משגרי רקטות, השמידו פירים וחיסלו מחבלים בהתקלויות פנים אל פנים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל שלושה מחבלים שירו פצמ"רים לעבר כוחותינו.

"הלוחמים חיסלו מחבלים שיצאו מפירים והשמידו משגרי רקטות". בעזה טענו כי ירי מסיבי נשמע עד שעות הבוקר: "מל"טים של צה"ל פגעו בסירות דייגים בחוף רפיח, חלקן התלקחו". ברויטרס טוענים: הכוחות התמקמו בסמוך לגדר הדרומית-מזרחית ליד הגבול עם מצרים.

גם הפעולה בלב ג'באליה נמשכת. בשיתוף חיל האוויר הכוחות תקפו וחיסלו מספר מחבלי חמאס במבנים צבאיים ששימשו לאחסון אמל"ח. במרחב באזור אותרו נשקים וציוד לחימה.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במסדרון שבמרכז רצועת עזה. ביממה האחרונה כוחות חיל האוויר, בשיתוף חטיבת האש של האוגדה, ביצעו מספר תקיפות. בין היתר הותקף ראש חוליה ששהה בדירת מסתור, ושני מחבלים שביצעו ירי לכוחותינו חוסלו. כמו כן, חוסל מחבל שחדר לישראל בשבת השחורה וחזר לרצועה. לכתבה המלאה

08:46 - בלבנון מדווחים: הרוג ופצועים בתקיפת הרכב בדרום המדינה

08:23 - אחרי יומיים של מבצע משמעותי: החלה יציאת כוחות צה"ל מג'נין

08:01 - דיווח בלבנון: רכב הותקף מהאוויר בכפר דג'אל שבאזור נבטיה, דרום המדינה

7:20 - בתום ישיבת קבינט המלחמה: צוות המו"מ הונחה לחדש את המגעים לעסקת חטופים

לשכת ראש הממשלה עדכנה הבוקר (חמישי) כי בתום ישיבת קבינט המלחמה צוות המשא ומתן הונחה לחדש את המגעים לעסקת חטופים. רוב חברי קבינט המלחמה דחפו לחידוש המו"מ, על מסמך תיקונים שניסח האלוף במיל' ניצן אלון, האחראי על סוגיית החטופים מטעם צה"ל. עם זאת, בהודעת לשכת נתניהו לא צוין בדיוק כיצד ישראל מתכוונת לחדש את המגעים. במצרים דוחים את ההאשמות ששינו בחשאי את המתווה: "ננטוש את תפקידנו כמתווכות".  לכתבה המלאה 

02:32 - אוסטין לגלנט: להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה

שר ההגנה של ארה"ב אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט - וקרא לו להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה. אוסטין הדגיש את התנגדות ארה"ב לבקשה של התובע להוציא צווי מעצר לבכירים בישראל ואת הצורך להביס את חמאס ולשחרר את החטופים.

1:20 - אחרי פרסום הסרטון: הפגנה למען שחרור החטופים

משפחות חטופים ואלפי מפגינים חסמו את איילון צפון בת"א בדרישה לעסקה שתביא לשחרור האזרחים והחיילים שנמצאים בשבי חמאס. יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד, זעק: "הדם על הידיים של הממשלה". הורים שכולים הפגינו מול משרד רה"מ בדרישה להמשיך את המלחמה: "עלינו לעמוד מאחורי החיילים ולהרים את רוח העם". לכתבה המלאה

00:15 - נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הורה להקים שגרירות קולומביאנית חדשה ברמאללה

נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, הודיע בתחילת החודש על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל , במהלך עצרת גדולה לציון ה-1 במאי. מדובר במדינה שניה בדרום אמריקה שמנתקת יחסים עם ישראל אחרי בוליביה.

הנשיא פטרו תקף בחריפות את ישראל והשמיע עמדות אנטי-ישראליות מובהקות במהלך המלחמה, ואף האשים אותה בביצוע "ג'נוסייד". "אם אנחנו צריכים להשעות את יחסי החוץ עם ישראל, אנחנו משעים אותם, אנחנו לא תומכים בג'נוסייד", איים לפני חודש. "את נשיא קולומביה לא מעליבים, אני קורא לאמריקה הלטינית להראות סולידריות אמיתית עם קולומביה".

22:40 -   בגלל המפולת המדינית: רה"מ ביקש לפרסם חלק מ"סרט הזוועות" 

שר הביטחון הציג כבר במרץ את סרטון חטיפת התצפיתניות לכל חברי קבינט המלחמה. המשפחות ביקשו להקרינו גם לקבינט המורחב - רק 5 שרים בחרו לצפות בסרטון מיוזמתם. בינתיים, נתניהו ביקש לפרסם תיעודים נוספים מ-7 באוקטובר בגלל המפולת המדינית. לכתבה המלאה

אמש התכנסו חברי קבינט המלחמה והקבינט המורחב לדיון במבוי הסתום אליו נקלעה עסקת החטופים. בקבינט המלחמה צפוי רוב מוחלט לדרישה לנהל משא ומתן על בסיס ההצעה האחרונה. 

21:14 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון; כטב"ם נפץ חדר לבית הלל, אין נפגעים או נזק

מטוסי קרב תקפו שני משגרים של חיזבאללה באזור מרווחין ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה באזור רב א-תלתין. כמו כן, כטב"ם נפץ שחצה משטח לבנון נפל הערב במרחב בית הלל, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

20:20 - האזעקה באילת והסביבה: נשלל החשד לחדירת כלי טיס עוין

20:13 - אזעקה באילת: חשד לחדירת כלי טיס עוין

אזעקה הופעלה באילת, אילות ואזור התעשייה שחורת מחשש לחדירת כלי טיס עוין

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Associated Press, christophe Simon

שלטים גדולים יאסרו על כניסת ישראלים: כך נראה החרם הצרפתי על ישראל

החלטת בית משפט בצרפת לאסור באופן גורף על כניסת חברות ישראליות לתערוכת הנשק יורוסאטורי, מסמנת שפל חסר־תקדים ביחסים המסחריים בין שתי המדינות ● על פניו, צרפת עדיין מחויבת להצהרות בנוגע לסיום שלטון חמאס בעזה ולשחרור החטופים - אך בפועל, המעשים שלה מציבים את ישראל מחוץ לגבול הלגיטימיות

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

נעילה מעורבת בוול סטריט; למרות הירידה - S&P 500 קרוב עדיין לשיא

הניקיי ננעל בעלייה של 0.2% ● הדאקס איבד 1.4% ● מחירי הנפט יורדים קלות ● בעלי המניות של טסלה אישרו מחדש את הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

מכונית כיבוי אש / צילום: בן יוסטר

אחרי עשרות שיגורים: שרפה גדולה בגליל העליון

אחרי השיגורים מלבנון: שרפה גדולה פרצה סמוך לקיבוץ יראון, חשש שתתפשט ליישובים סמוכים • אחרי המטח הכבד לקריית שמונה, חיל האוויר פתח בגל תקיפות בדרום לבנון • עדכונים בולטים

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Lafargue Raphael

בית המשפט בצרפת מחמיר את ההגבלות בתערוכת הנשק הגדולה

בית המשפט בבוביני שבאיל דה פראנס שבפאתי פריז, קיבל עתירה של ארגונים פלו־פלסטיניים מקומיים שדרשו לאסור כניסת חברות ישראליות באופן גורף לתערוכת יורוסאטורי היוקרתית ● המשמעות: גם חברות שתכננו לשלוח נציגים לתערוכה כדי לקיים פגישות או לפנות למציגים אחרים, לא יוכלו לעשות זאת

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר ● ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, ומכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

"בלי כסף של אף אחד": הצצה לבונקר הסודי של בני לנדא

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

הקנצלר שולץ (משמאל) ליד מל''ט הרון TP של התעשייה האווירית. הראשון מהסדרה שגרמניה חוכרת / צילום: Reuters, IMAGO/Thomas Bartilla

טילים, מל"טים ומערכות הגנה "מייד אין איזראל": ביקור בסלון האווירי של ברלין

הסדר מתערער והעולם מתחמש, ולתעשיות הביטחוניות הישראליות יש היצע מגוון שהוכיח את עצמו בשדה הקרב ● בסלון האווירי של ברלין נראה כי למרות ההפגנות נגד המלחמה בעזה, והשחיקה במעמדה של ישראל כשותפה לגיטימית, ניסיון מבצעי הוא עדיין מילת קסם בנוגע למכירת נשק

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

אנשי מילואים ישרתו עד גיל 41, גם גיל הפטור לקצינים יעלה בשנה ל-46

משרד הביטחון יביא בפני הממשלה בקשה להארכה נוספת לחוק שמעלה את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת לכולם ● בעלי תפקידים מיוחדים ישרתו שנה נוספת גם כן, עד גיל 50 ● זה החוק שהשרים ידונו עליו ביום ראשון הקרוב: כל הפרטים

יו''ר הפד, ג'רום פאוול / צילום: Reuters, Amanda Andrade-Rhoades

הפד למד להיזהר: בלי ודאות שהאינפלציה נבלמת לא יוריד ריבית

לאחר שנכווה מטעויות העבר, הבנק המרכזי של ארה"ב נוקט זהירות וסבלנות, והציב רף נוקשה יותר מבנקים מרכזיים אחרים

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

''השיבה הביתה היא הדבר הקשה''. חיילי מילואים בשטח כינוס / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שיקום נפשי בשטח ושינוי תפיסת הקב"ן: כך צה"ל מתמודד עם טראומות המלחמה

צה"ל יצא למהפכה בטיפול הנפשי - עם קב"נים שנכנסים לשטח הלחימה לצד מרכזי שיקום עורפיים ● ראש ענף חוסן נפשי סא"ל נטע לי צליכובר, מספרת על האתגר בחזרת הלוחמים הביתה: "הדריכות נשארת" ● כעת צה"ל נערך למעבר ללחימה בצפון: "הבדלים רגשיים רבים"

משרדי Joonko בעיגול: עילית רז / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

הרגולטור בארה"ב נכנס למכבסת המילים של היזמים, והכל בגלל חברה ישראלית

בכתב אישום שהגישה הרשות האמריקאית נגד היזמית עילית רז, נטען, בין השאר, שהיא רימתה את המשקיעים באשר לטכנולוגיית בינה מלאכותית, שהחברה שהקימה עשתה בה כביכול שימוש ● האם יזמים אחרים עשויים למצוא את עצמם בבית משפט בשל גוזמאות בתחום?