גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בארה"ב יוצר תוכן טס במטוס פרטי ומסתובב עם מאבטח. כאן כולם קרובים למעיין אדם"

לרגב גור, בעלי חברת יוצרי התוכן נרטיב, אין בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות, כדי "לא לבזבז זמן" ● הוא עובד עם חברות טכנולוגיה ופיננסים, שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ומחבר בינן לבין היוטיוברים המובילים בעולם ● החודש יקיים כנס בת"א יחד עם היוצר הערבי־ישראלי נאס דיילי, שבו יתייחסו גם לאירועי ה־7 באוקטובר

רגב גור / צילום: דן ליאור
רגב גור / צילום: דן ליאור

רגב גור חולם בגדול, וכשהוא רוצה שהחלומות יתגשמו, הוא כותב עליהם כתבה בעיתון שלו. זה לא עיתון אמיתי, אבל במחשב של גור הוא קיים לגמרי. הוא כותב את הכותרת הראשית, ואז את כותרת המשנה. אחר־כך מגיע תור הכתבה, עם כל הפרטים המלאים.

על הקלות שבה OpenAI לקחה לסקרלט ג'והנסן את הקול
המכה החדשה שמנחיתות עלינו חברות התעופה
ראיון | "מי שלא יקנה עכשיו דירה לילד כבר לא יוכל לעשות את זה"

כך הוא עשה גם כשרצה לגייס את יוצר התוכן נאס דיילי (נוסייר יאסין הערבי־ישראלי, שיש שלו 47 מיליון עוקבים ביוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק) כשותף יועץ לחברה שהקים, נרטיב, שמחברת בין יוצרי התוכן הגדולים בעולם לבין חברות מסחריות.

"כתבתי לעצמי את כל החלום הזה, ממש הקאתי אותו מעצמי תוך 10 דקות", מספר גור. "כשסיימתי, סימסתי לנאס שאני רוצה לפגוש אותו". זמן קצר קודם לכן השניים עבדו יחד על קמפיין מסחרי, כך שהיכרות מוקדמת הייתה, אבל זה כמובן לא הבטיח דבר.

למה רצית דווקא אותו?
"הוא אחד מיוצרי התוכן שאני הכי מעריך, מסנדקי התחום בזכות הוותק, הבינלאומיות וההתמדה. אדם שבמשך 600 ימים מעלה כל יום סרטון - אתה רוצה להיות בקרבתו. הלוואי שאני אתמיד ככה בדיאטה. נאסר הוא בית ספר מדהים לנחישות. אני מאמין שאנחנו סך חמשת האנשים שמקיפים אותנו, ומבחינתי הוא אחד מהחמישה.

"בהתכתבות בינינו קבענו להיפגש עוד שבוע בניו יורק, ואז הוא צלצל לשאול מה קורה, כי זה היה דרמטי מהרגיל. ביקשתי ממנו לחכות, ואז הלכנו למסעדה בצ'יינה טאון. ישבתי מולו, הצגתי את החזון שלי ואת התפקיד שאני רוצה שהוא ימלא בו, והוא חייך ואמר לי 'אני, איתך. שלח פרטים במייל'. ירד לי סלע מהלב. אחרי זה המשכנו להסתובב עוד יום שלם בניו יורק. משם השותפות התחילה לגדול".

החיבור לתורמים יהודים

עוד נחזור לשיתוף־הפעולה בין השניים, אבל קודם לכן צריך להבין מה מניע את גור, 33, ובמה הוא מתמחה כבר שנים: לגרום לדברים לקרות.

הוא נולד בירושלים, וגדל במבשרת ציון. בגיל 13 כבר ערך מסיבות לבני נוער. "אני ועוד שני חברים שכרנו מקומות בירושלים, ועשינו שם מסיבות", הוא נזכר. "כל דבר שהיינו צריכים בשבילו חתימות, ההורים באו לחתום. הוריי לא החסירו ממני כלום, אבל תמיד עבדתי בשביל דמי כיס. החשיבה הייתה: אם יש הזדמנות למשהו, אז למה שלא אעשה אותו בעצמי?".

אחרי שהשתחרר מהצבא התחיל ללמוד במרכז הבינתחומי, "ומייד הצטרפתי למחלקת השיווק שלהם. הייתי מהראשונים שעשו שם סושיאל מדיה. זה היה ב־2012, כשהכול היה ויראלי יותר, זו הייתה תקופה טובה לדברים אורגניים".

ומה עם הטיול הגדול אחרי צבא? על זה הוא ויתר. "חשבתי שצריך לבנות ולעשות מהר, ולהקדים את כולם. זה די הוכיח את עצמו כמשהו שעובד, כי אם אתה לא שם שנה מהחיים על טיול אלא על הקמת ביזנס - אתה לא משאיר מקום למישהו אחר".

השלב הבא היה להפוך שליח של הסוכנות היהודית. "תמיד היה לי חלום לגור בניו יורק. חיפשתי מה יביא אותי לשם, ומצאתי את השליחות של הסוכנות לארה"ב. גרמתי לכך שלא רק אתקבל לשליחות, אלא גם שמתוך 400 שליחים אהיה זה שבניו יורק. איך? הייתי טוב בלשכנע את מי שצריך. אם אני מחליט על משהו, אני מתאבד עליו. אני מוצא מי האדם בארגון שיכול לשים אותי בנקודה שבה אני רוצה להיות, ואליו אני מתחבר".

במנהטן עבד עם תורמים יהודים, ויצר קשרים שסייעו לו לחבר בין משקיעים וקרנות ליזמי הייטק ישראלים. "הייתי חיה לא מוסברת שמחברת בין חברות ישראליות לגופים אמריקאים, וקראתי לחברה שלי נרטיב". כעבור שנה הגיע קמפיין הסושיאל הראשון. "לא ידעתי על זה כלום, אבל ניסיתי", מודה גור.

"זו הייתה הצלחה גדולה, ואז התאהבתי בתחום, שמשלב את כל הדברים שהם אני - עבודת שכנוע, רשתות חברתיות, המלצות וחיבור בין שני גופים לעסקה. התמקצענו בזה עד לרמה שכל חברות הטכנולוגיה באו אלינו".

לסבלט תוכן ממשפיען

החברה של גור עובדת עם חברות שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ביניהן פייבר, וישרד, מליו, אלמנטור, Plus500 ופאפאיה גיימינג. כ־70% מהפעילות היא בארה"ב, 20% באנגליה והיתר במדינות שונות. האינטנסיביות משתנה, ונעה בין 5 ל־80 קמפיינים בחודש.

המודל הכלכלי של חברות מהסוג של נרטיב מבוסס על עמלה של 10%-20% שהן מקבלות על חיבור בין יוצר תוכן למותג. "במובן הזה אני כמו מתווך דירות", מסביר גור, "אבל יש גם תהליך יותר ארוך, שכולל קריאייטיב שאנחנו עושים. למה צריך את זה? כי לא כל משפיען הוא בהכרח יוצר תוכן.

"לפעמים הצורך הוא קמפיין לחברה טכנולוגית שהמשפיען שלה כותב בלינקדאין והוא המתכנת שהכי עוקבים אחריו, אבל הוא לא מתנסח בדיוק באופן שאנחנו צריכים, ואז אנחנו עושים את הכיוונון ועוזרים קריאייטיבית".

תשלום למשפיען מתחיל ב־5,000 דולר, אבל חברה מסחרית שרוצה לעבוד עם היוטיובר המוביל בעולם כיום, מיסטר ביסט (ג'ימי דונדלסון), שמחזיק ב־260 מיליון מנויים - כבר תשלם יותר מ־2 מיליון דולר עבור דקה שלו ביוטיוב.

לדברי רגב, דרך הפעולה הפופולרית בשנתיים האחרונות מבוססת על רישיונות. "הלקוחות אומרים: אנחנו לא בטוחים עד כמה מישהו משפיען, אז אתה תכין לי וידיאו ואנחנו נרוץ איתו בפלטפורמות שלנו.

"אנחנו מומחים בלייצר כאלה - מסבלטים מהמשפיען את התוכן שלו עבור הלקוח. יוצרים קטנים שמחים לקחת בזה חלק, כי זה מקדם את החשיפה שלהם, ולעומת זאת הגדולים לוקחים על זה הרבה כסף, כי אתה שורף להם את התדמית.

"למה השוק הולך לשם? כי ראו שיוצרי תוכן ומשפיענים לא מזיזים את המחט כמו פעם. האלגוריתם חוסם אותם, ולא בטוח שהם כאלה גדולים כמו שהמספרים שלהם מראים. אז החברות המסחריות, שהן מאוד מוכוונות ביצועים, מחפשות פתרונות".

צפיות לפני מכירות

לדברי גור, העידן החדש בתחום הוא "משפיענים שנותנים להם בוסט. חברות כמו טרו קלאסיק, למשל, שולחות חולצות טריקו לאלפי מיקרו וננו אינפולנסרים, ואומרות להם: תצלמו את עצמכם, תשלחו אלינו, ואנחנו נעשה מזה מודעות. וככה הם מריצים 3,700 מודעות בו זמנית. זה נהיה צבא של עריכת מודעות. אם פעם היו לוקחים דמות מפורסמת או משפיענית אופנה, היום מבינים שהדבר הזה לא עובד".

מה ההבדל בין יוצרי תוכן בישראל ובארה"ב?
"בארה"ב ובאנגליה הם קודם יוצרים תוכן, ואחרי זה מוכרים מוצר מסחרי - והם עושים כסף ממוניטיזציה, גם אם הם לא ימכרו מוצר אחד. אנחנו עובדים עם יוצר תוכן מהטובים ביותר בהייטק, שהוא מהאורים והתומים בסיקור של מוצרים חדשים בשוק, יש לו מיליוני צפיות ביוטיוב והוא עושה מהן כסף.

"קחי למשל את מיסטר ביסט - הוא יודע שהכסף יגיע, אבל הוא קודם רוצה להיות האדם עם הכי הרבה צפיות ברשת. לכן תהליך העבודה שלו אחר לגמרי: הוא לא עומד מול רינג תאורה, וכמו בערוץ הקניות עובר מוצר מוצר. הוא רוצה שתישארי אצלו למשך 20 דקות. לכן הוא מציג את התכלס מייד בהתחלה, ואחרי הכול קורה בקצב מטורף.

"זה יוצר הבדל ענק בטיב התוכן לעומת ישראל, שבה יש בעיקר משפיענים - אנשים שהדרך היחידה שלהם לעשות כסף היא למכור מוצר. מעיין אדם עדיין תפרסם אתר או חברה, ואלפי עוקבים יקנו את מה שהיא מוכרת. זה יותר פשוט לניהול, כי כולם מכירים את כולם, ואין הרבה מרחק בין יוצר התוכן לבין הקהילה שלו - הם דומים.

"בארה"ב, יש הבדל בין ריאן טרהן לעוקבים שלו, כי הוא טס במטוס פרטי ומסתובב עם מאבטח, יש דיסטנס. אבל אני יודע לחדור את החומה הזאת, על זה עשיתי את הקריירה שלי. אני יודע איך להגיע לארוחת ערב אצלו בבית, בלי לעבור את המחסומים האלה. כשאני רוצה משהו, אני לא רואה בעיניים. מבחינתי, כולם מושגים, מראשי ממשלות דרך נשיא ארה"ב עד מפורסמים".

איך מאמצים גישה של "כולם מושגים"?
"כמובן שיש דברים שלא מצליחים, אבל ה'לא' לא כל־כך כואב לי. אני מנסה 100 דברים, מקבל 80 סירובים, ומתרכז ב־20 שהסכימו. הרעיון הוא לא ליפול מה'לא'. זה לא מזיז אותי, זה רק נותן לי יותר. מבחינתי, כמה שיותר פידבק. אין לי את הפונקציה של להיעלב, אני עוסק רק ב־ROI חיובי.

"בתחילת הדרך לא היו לי כסף וקשרים, רק מיומנויות רכות וחוצפה, אבל היום זה יותר פשוט, כי כבר יש מי שיעזור לי. אם אני אומר לנאס דיילי 'תכיר לי את סופר קאר בלונדי', תוך 10 שניות היא אצלי בוואטסאפ".

יוצר התוכן נאסר יאסין (נאס דיילי) / צילום: יח''צ

ביטויי שנאה בעולם

אין לו בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות. לכל הדברים יש לו נימוק אחד: "זה פשוט בזבוז זמן. לצאת לטיול של חצי שנה ולהכיר את עצמך, זה ROI חיובי. לראות האח הגדול זה תמיד ROI שלילי. כנ"ל מלחמות ואלימות. זה לא נותן לך כלום, רק גוזל אנרגיה. אני לא מנותק מהמציאות, אני בסושיאל מדיה, ולוקח בערבון מוגבל מה שכתוב שם.

"בשנה האחרונה עברתי טלטלה אישית, וקיבלתי פרספקטיבה אחרת על דברים. היום אני מחפש סיבה למסיבה, כי הצרות מגיעות מעצמן לבד. נהייתי אדם הרבה יותר חוגג, מתוך הבנה שמחר הכול יכול להיגמר. אירועים טראומטיים הופכים משהו, וזה מה שה־7 באוקטובר עשה לי. אני עובד יותר יעיל עכשיו, וגם משקיע באבהות, שנה ו־10 חודשים אני אבא".

ב־2 ביוני הוא יקיים יחד עם נאס דיילי את ועידת יוצרי התוכן השנתית Nassummit בתל אביב - ובמקביל תתקיים ועידה דומה בעוד מספר ערים בעולם. "הייתה התלבטות האם לקיים אותה, מודה גור, "אבל החלטנו שכן, למרות הסיכונים הכלכליים וזה שיש פחות חסויות, ולמרות שהרבה אנשים במילואים וקשה למכור כרטיסים. לא תמיד עושים דברים בהחלטה עסקית נטו".

אתה לא פועל בישראל בכלל. אז למה נכנסת לזה?
"זה נכון שאין לנו פעילות עסקית בארץ, אבל הלב שלי כאן. מבחינה עסקית, יש לנו את כל הסיבות לא לקיים את הכנס בישראל השנה. לנאסר יש מיליוני עוקבים מהעולם הערבי, והוא מקבל ביטויי שנאה על מהלך כזה שבו הוא מביע תמיכה בישראל".

"בעיניי היום יותר מתמיד חשוב לקיים אירוע כזה בארץ", אומר נאס דיילי לגלובס. "במלחמה ראינו את המשמעות של הפעילות ברשתות החברתיות, ולכן ישנה חשיבות עליונה להביא לארץ יוצרי תוכן מהעולם, ולחבר אותם ליוצרי תוכן ישראלים. רגב הוא יזם שיודע להזיז הרים ומאוד מבין את התחום, ואין שמח ממני שהוא השותף שלי לדרך הזו".

בין משתתפי הוועידה נמנים קייסי נייסטאט (כ־13 מיליון עוקבים ביוטיוב. "הוא התבטא לטובת מדינת ישראל למרות שהוא לא דמות פוליטית"), וקוואפנוק אולסן (Q's Greenland) שמחזיקה בהכי הרבה עוקבים בגרינלנד. "היא אחראית על 30% מתיירות הפנים למדינה, אין לזה אח ורע בשום מקום בעולם", מציין גור.

יוצרת התוכן קוואפנוק אולסן

"בארה"ב, מדינה של 400 מיליון בני אדם, הסיכוי שמישהו ישפיע ברמה הזו הוא אפס, מלבד כמה יחידי סגולה. גם מיסטר ביסט לא יכול להגיע לאחוזים כאלה. הוא לא ימכור 4 מיליון יחידות של חופשה או אייפון".

בין המשתתפים הישראלים נמנים יוצרי תוכן כמו קווין רובין, ליאל אלי, עידן תלם ומאיה ורטהיימר. "במרכז יהיה הסושיאל מדיה בעידן שאחרי ה־7 באוקטובר", מציין גור. "אני בעסקי האסקפיזם, אבל מזה אי־אפשר לברוח. ביוני 2024 אי־אפשר לא לדבר על הפיל שבחדר".

כישראלי שעובד בחו"ל הושפעת מהמלחמה?
"לא מזהים אותנו כישראל, כי אנחנו לא חברה ישראלית, אבל אחת העובדות הבכירות במטא דובאיי שהיא חברה שלנו - אנחנו עושים איתה כנסים, וארוחות ערב - מחקה אותנו מהחיים שלה אחרי ה־7 באוקטובר. היא מחקה אותי מהאינסטגרם, אבל אני יודע שהיא מעלה כמות קריאטיב מטורפת נגד ישראל. בימים אחרים היא הייתה מוזמנת לכנס הזה, וגם מגיעה".

לפצח את האלגוריתם

ואיך אפשר בלי לדבר על בינה מלאכותית? "כבר יש אינפלואנסרים ב־AI, אבל זה לא יחליף עד הסוף את האדם, ואם זה יקרה, אנחנו נהיה הראשונים להיות שם", אומר גור. "פעם בדקנו אפשרות לרכוש עמוד אינסטגרם של משפיענית אנימציה, אבל זה עוד לא היה מעניין. מצד שני, הכול משתכלל כל יום.

"זה נכון שבשביל מזג אוויר לא צריך חזאי, וגם בשביל תוצאות טניס אפשר לקחת מגיש AI, אבל יש אלמנטים שלא יכולים לעבוד. אני עוקב אחרי מתן חלק בטוויטר, אין מכונה שיכולה להחליף אותו מבחינת רמת העניין בתוכן".

עד כמה האלגוריתם הוא זה שקובע, ואיך מפצחים את זה?
"מי שיגיד שהוא יודע לפצח את האלגוריתם, הוא שקרן. אנחנו כל הזמן עושים טסטים, מעלים 20 דברים לאוויר, שניים תופסים, ואחרי חודש גם הם כבר לא. זה קשה, וזה לא מתאים לאנשים שאוהבים לעבוד עם מתכון. יש קונדיטורים ששוקלים כל גרם סוכר ועושים הכול לפי הספר, ויש שפים שפשוט עושים מהלב. אנחנו איפשהו באמצע.

"צריך להיות אמפירי, מאוד מוכוון ביצועים, ובסוף כל יום שלי הוא כאילו חזרתי מקרב. אבל זה גם מאוד מתגמל, הידיעה שאתה יכול להפיץ בשורה לעשרות מיליוני אנשים בעולם".

אתה יודע את התורה, אבל לא משמש כיוצר תוכן בעצמך.
"אני סנדלר יחף, לא מעוניין. אין לי חדוות מצלמה".

איפה היית רוצה להיות בעוד שנה־שנתיים?
"אנחנו עובדים על מוצרים משלנו שקשורים ליוצרי תוכן, ולא תלויים בזה שיוטיוב או אינסטגרם יהיו חזקים. זו תהיה חברה עם תתי מותגים, מאפליקציה ועד D2C. אנחנו גם מנסים להיכנס לשוק היפני שהוא אחד החזקים בעולם, ומתחילים לעבוד עם משפיענים שם. אני רוצה שזה יהיה השוק השלישי שלנו".

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

אלי לילי פרסמה את תוצאות הניסוי הטובות ביותר של תרופת הרזיה עד היום

למרות שהשקה עדיין לא באופק, הנתונים מהניסוי הקליני המוצלח מציבים את אלי לילי בעמדת זינוק מול המתחרות בתחום ההרזיה ● בממוצע, המטופלים איבדו כשליש ממשקל גופם, וחלקם אף הפסיקו את הטיפול עקב ירידה מוגזמת במשקל

דירת חדר ליד שוק הכרמל / צילום: דניאל בוזגלו - צימוקי נכסים

בכמה נמכרה דירת חדר בשטח של 15 מ"ר ליד שוק הכרמל בתל אביב?

במרכז תל אביב, ליד שוק הכרמל, נמכרה דירת חדר בשטח של 15 מ"ר, בקומת קרקע, תמורת 800 אלף שקל ● הרוכשים הם זוג מאזור השפלה שרכש את הדירה להשקעה ובכוונתו לשפץ אותה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

נשיא סוריה אל־ג'ולאני / צילום: ap, Mosa'ab Elshamy

שנה אחרי המרד של א-שרע: סוריה מתפוררת ובינתיים יש רק מנצחת אחת

מחליפו של אסד קיבל לידיו מדינה מוכת בעיות: 90% מתחת לקו העוני, מיעוטים שמסרבים להתיישר וטרוריסטים שמתבססים ● טורקיה ניצלה את שעת הכושר לבסס את מקומה במדינה באמצעות הזרמת נשק, כסף וגדודי ג'יהאדיסטים ● כעת היא מכוונת בין היתר לקידוחים במים הכלכליים שלה: "לטורקים יש תוכנית לחנוך בסיסים צבאיים במרכז סוריה, ואם יתאפשר - גם לרדת דרומה"

איל פז, מנכ''ל מאסטרקארד ישראל / צילום: יח''צ

עם מאות עובדים וכבר בגיל 37: הקידום המטאורי של מנכ"ל חברת התשלומים

"התגייסתי לקורס טיס, אבל אחרי תשעה חודשים הבנתי שזה לא מתאים לי וחתמתי ויתור. עברתי לתותחנים. בהתחלה זה היה הלם של בוץ ותותחים, אבל בסוף יצאתי לקצונה" ● שיחה קצרה עם איל פז, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל

האירוע שקיימה ניקוסיה עם סטארט-אפ ניישן סנטרל / צילום: Startup Nation Central

אחת הידידות הקרובות של ישראל שואפת להעמיק עוד יותר את הקשרים

קפריסין קיימה יחד עם סטארט-אפ ניישן סנטרל את אירוע Tech Horizons of the Mediterranean ● מאות מנהלי ועובדי פלאפון ו-yes לקחו חלק בשבוע מעורבות חברתית ● התערוכה שמוצגת במודיעין בהשתתפות אמנים מכל אירופה ● וזה המנכ"ל החדש של אקוואריוס ● אירועים ומינויים

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך יוטיוב

ענף הפיננסים משתלט על הפסקת הפרסומות: דיסקונט הזכורה ביותר, ביטוח 9 האהובה

הפרסומת של דיסקונט היא הזכורה ביותר זה השבוע השלישי, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה● ביטוח 9 מחזירים לאוויר פרסומת ישנה לרגל סוף השנה ● וחברת התקשורת פרטנר מתברגת גבוה כבר בשבוע הראשון באוויר

שלמה קרעי, הליכוד הוועדה לדיון בהצעת חוק התקשורת, 08.12.25 / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

הרפורמה בתקשורת של קרעי: מה העובדות שמאחורי השינויים?

בשבועות האחרונים שמענו שלל טענות בעד ונגד הרפורמה בתקשורת שמוביל השר קרעי ● האם לגוף החדש שיקום באמת יש זיקה פוליטית, מה תהיה מעורבות הממשלה ברייטינג, ואיך תושפע מזה עצמאות גופי החדשות? ● המשרוקית של גלובס עושה סדר

ראאד סעד, מס' 2 בחמאס

גורם ביטחוני מאשר: מס' 2 בחמאס, ראאד סעד - חוסל

שני לוחמים במילואים נפצעו קל בפיצוץ מטען בדרום רצועת עזה ● גורם ביטחוני אמר כי גוברת ההערכה שראאד סעד, מספר 2 בחמאס, חוסל בתקיפה במערב העיר עזה ● ברויטרס דווח כי בשלהי כהונת ביידן, גורמי מודיעין אמריקאים השעו זמנית חלק משיתוף המודיעין עם ישראל, בשל חשש בנוגע להתנהלותה במלחמה ברצועת עזה ● עדכונים שוטפים 

גליל מדיקל בפארק ההייטק יקנעם / צילום: גיל ארבל

מפעל גליל מדיקל ביקנעם ייסגר, ופעילותו תועבר לאירלנד

בעלת השליטה בוסטון סיינטיפיק החליטה להעביר את הפעילות של מפעל גליל מדיקל לאירלנד, במעבר הדרגתי שיושלם ב-2028 ● עפ"י הערכות, במפעל מועסקים כ-100 עובדים

ג'נסן האונג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה, ועמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח בישראל, במפגש עם אבינתן אור ונועה ארגמני

שורד השבי אבינתן אור נפגש עם מנכ"ל אנבידיה במטה החברה בארה"ב

המפגש התקיים במהלך ביקור של צמרת ההנהלה הישראלית במטה החברה בקליפורניה, כאשר אבינתן הגיע למקום בליווי בת זוגו, נועה ארגמני, שנחטפה עמו מהנובה ● ערב חטיפתו לפני יותר משנתיים, עבד אבינתן בצוות פיתוח הספקטרום של כרטיס התקשורת של אנבידיה

זום גלובלי / צילום: Shutterstock

המכסים החדשים על סין, והבלונים שגרמו למצב חירום

ברקע האיומים של טראמפ להטיל מכסים על מקסיקו, האחרונה נוקטת צעדים נגד סין ● בליטא הכריזו על מצב חירום. הסיבה: בלונים ● ואיך פרסומת אחת עוררה זעם בהולנד - עד שנאלצה לרדת מהמסך? ● זום גלובלי, מדור חדש 

בודקים את המיתוס. על היוונים וחנוכה / צילום: אייל פישר

בחנוכה הבסנו את היוונים? זו לא הייתה ממש תבוסה, ואלה לא היו ממש יוונים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו ● והשבוע: אנטיוכוס בכלל לא מלך ביוון, והממלכה שלו לא הסתלקה בגלל החשמונאים

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

"צעירים רואים בשוק המניות הכנסה קבועה. הם לא מבינים שתיקונים היסטוריים יכולים לקחת 20 שנה"

ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

אילוסטרציה: shutterstock

שתי המניות שמדאיגות את וול סטריט, ואיך זה ישפיע מחר על ת"א?

לאחר שבוע שיא נוסף בבורסה בתל אביב, המסחר צפוי להיפתח בצל סגירה מעורבת בוול סטריט ● בעוד דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו לשיאים חדשים, נאסד"ק נחלש עקב האכזבה מדוחות אורקל וירידה במניות ה-AI • מניות דואליות, ובראשן טאואר, נובה וקמטק, יחזרו למסחר בת"א עם פערי ארביטראז' שליליים • ברקע: חדשות מהזירה הגיאופוליטית ופרסום מדד המחירים לצרכן

גם זה קרה פה / צילום: איל יצהר

משבר השמאים הוכיח שוב שדחיינות היא שם המשחק

דחיינות היא עדיין שיטת עבודה ● רוכבי האופניים ניצחו את החזית האנטי-ישראלית ● ומתברר שאנחנו כן יכולים לנצל דאטה לטובתנו ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אירוע ''נוצות הזהב'', מייסד האירוע פול אמסלם והזמר הצרפתי תומאס דיטרון. לנער את השיח מאינטרסים / צילום: Paul Bourdel

בצרפת היייננים והמסעדנים מבקרים את המבקרים - האם זה יכול לקרות גם פה?

לפני כעשור מאסה קבוצת מסעדנים ואנשי יין צרפתים מסקירות שטחיות ומוטות יח"צ ● הם החליטו להפנות זרקור למבקרים – ולדרג אותם לפי רמת המקצועיות ● האמצעי: יצירת אירוע אגדי של יין וגסטרונומיה, שבו הטובים שבמבקרים יזכו להוקרה

ח'אן יונס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

קצה חוט חדש: ישראל בודקת שטח שבו ייתכן שנקבר החטוף החלל רן גואילי

בישראל חוששים להישאר באפלה לקראת שלב ב' של הפסקת האש ברצועת עזה, אליו חותרת ארה"ב, ומתנים את תחילתו בהשבת החלל החטוף האחרון רן גואילי ● טראמפ מתכנן למנות גנרל אמריקני לפקד על הכוח הבינלאומי בעזה ● לפי מקורות בביירות, השליחה האמריקאית הזהירה כי ישראל תבצע תקיפות גדולות ומשמעותיות נגד חיזבאללה  ● חברת הסייבר פאלו אלטו: חשפנו קמפיין ריגול מתקדם של חמאס ● מגעים חשאיים בבית הנשיא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ● עדכונים שוטפים

מפעל של יצרנית הרכב צ'רי בווהו, סין / צילום: Reuters, Xiao Benxiang/VCG

בתעשיות הביטחוניות כבר מודאגים: האם הגיע הזמן לחשוב מחדש על הרכבים הסיניים?

כלי הרכב החכמים תוצרת סין מצוידים במצלמות, חיישנים ומערכות מקושרות לרשת, ומסוגלים לאסוף כמויות עצומות של מידע לאורך זמן ● בעוד שגופי הביטחון בישראל הולכים אחרי ארה"ב ומטילים מגבלות שימוש, כרבע מיליון כלי רכב סיניים כבר נוסעים בכבישי ישראל ● האם אובדן הפרטיות הוא מחיר סביר לנוחות טכנולוגית, או שמא מדובר בסיכון ביטחוני?

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים / צילום: מורג ביטן

כדי להתחמק ממס הרווחים הכלואים: חברות רבות מחפשות תכנון מס יצירתי

רפורמת הרווחים הכלואים מאלצת בעלי חברות רבים לחלק עד סוף השנה 5% דיבידנד על רווח שנצבר או לשלם קנס בגובה 2% ● בשוק יודעים לספר כי בעלי חברות רבים לא נערכו לכך ומחפשים תכנוני מס יצירתיים ● "החוק תפס רבים לא מוכנים, וכולם בלחץ"

הדמייה  פרויקט east&. תחרות קשה / צילום: ויו פוינט

כמעט חצי שנה אחרי טופס 4, רוכשי דירות במגדל בתל אביב עדיין לא מצליחים להביא את הכסף

יזמי פרויקט &East מכרו 271 דירות, אבל מסרו רק 251 מפתחות מאז אישור האכלוס לפני כמעט חצי שנה, בגלל קושי של קונים להשלים את העסקה ● במקביל, אחת מכל חמש דירות בפרויקט עדיין לא מוצאת רוכש ● עוד דוגמה למצבו העגום של שוק הדיור