גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דקות אחרי החלטת בית הדין בהאג: חיל האוויר תקף ברפיח

בית הדין בהאג הוציא צווים לעצירת הלחימה ברפיח • לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה • מיליציות פרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לירי כטב"ם לאילת וטענו כי שיגרו כטב"ם לעבר נמל חיפה • בהמשך לכך, דובר צה"ל עדכן כי מטוס קרב יירט כטב"ם בצפון הארץ, וכי שרפה פרצה באזור צפת בגלל שברי המיירט • עדכונים בולטים

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: Reuters, Mohammed Salem
עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: Reuters, Mohammed Salem

עדכונים שוטפים

22:25 - נשיאי המדינות סיכמו: ארה"ב תעביר סיוע הומניטרי ודלק דרך מעבר כרם שלום

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח טלפונית עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השניים סיכמו שהממשל האמריקני ישלח סיוע הומניטרי ודלק באופן זמני לאו"ם, דרך מעבר כרם שלום, עד שיוקמו מנגנונים חוקיים לפתיחה מחדש של מעבר הגבול ברפיח.

22:15 - התרעה מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

20:29 - צבע אדום בנתיב העשרה

20:21 - גורם מדיני בכיר על החלטת בית הדין בהאג: "פוגעת במנוף הלחץ הצבאי לשחרור החטופים"

גורם מדיני בכיר: החלטת בית הדין היא רוח גבית לסינוואר, ופוגעת במנוף הלחץ הצבאי לשחרור החטופים, שכן סינוואר מקווה שבית הדין "יציל" אותו. החשש הוא מהקשחת עמדות אלא אם ישראל תבהיר שהיא נחושה להמשיך בלחימה.

19:25 - נזק כבד נגרם לכמה בתים ביישוב דוב"ב כתוצאה מירי טילים לעבר היישוב מלבנון

19:21 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג מאש צה"ל.

19:16 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון

18:48 - צה"ל: חוסל סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה

בהובלת אוגדה 99, אמ"ן והשב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתמול במרכז הרצועה וחיסלו את המחבל צ'יאא' אלדין אלשרפא, סגן מפקד הביטחון הלאומי ברצועת עזה. במסגרת תפקידו היה אמון על ניהול המנגנון שמאבטח את גבולות הרצועה. במהלך המלחמה מנגנון זה מנע מאוכלוסייה להתפנות מאזורי לחימה.

כמו כן, במהלך השבוע הותקף וחוסל בעיר עזה המחבל יוסף אלשובכי, אשר שימש כפעיל במחלקת הציוד התעשייתי במטה היצור של ארגון הטרור הרצחני. במסגרת תפקידו היה אחראי על התפקוד השוטף וקידום מטה ייצור אמצעי לחימה של חמאס.

18:36 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

18:30 - אזעקה בדוב"ב שבגליל העליון

18:24 - אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בקלע ובשעל שבצפון הגולן

18:19 - משרד החוץ: שני רימונים הושלכו לחצר שגרירות ישראל בבלגיה. אין נפגעים. הרשויות הבלגיות מטפלות באירוע

משרד החוץ עדכן כי לפנות בוקר הושלכו שני רימונים מסוג איירסופט לחצר שגרירות ישראל בבלגיה. לא נפגעו עובדים ולא נגרם נזק. הרשויות הבלגיות, בשיתוף שגרירות ישראל בבלגיה, מטפלות באירוע. רימונים מסוג איירסופט מכילים כדורי פלסטיק ונחשבים ללא קטלניים.

18:06 - אחרי ההתנצלות על פרסום התיעוד מהחקירה - דו"צ מבהיר: "מהימנות הפרטים בבדיקה"

אתמול פרסום סרטוני חקירות מחבלי חמאס והתנצלותו של דובר צה"ל ת"אל דניאל הגרי בפני עינב צנגאוקר, קציני הקשר שלחו הודעה למשפחות החטופים מניר עוז: " פרטי החקירה מוכרים לנו ומהימנותם עדיין נמצאת בבדיקה. חלק מהפרטים העולים בחקירתם אינם עולים בקנה אחד עם תמונת המודיעין הידועה לנו".

עוד הדגישו כי "התהדרות מומצאת במעשי זוועה בחקירות מחבלי חמאס וארגונים אחרים היא תופעה מוכרת לנו. ייתכן ונעשית כדי לרצות חוקר ולהודות במשהו שלא נעשה, וייתכן כי ממניעים אחרים. נכון לעכשיו אין בממצאי חקירה זו, כל מידע מבוסס ומהימן על מי מהחטופים".

18:05 - צה"ל: כוחות צה"ל תקפו מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

כוחות יחידה 869 זיהו היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי במרחב מרון א-ראס. זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה בו שהו המחבלים, ומבנה צבאי נוסף של במרחב מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון.

17:56 - לוחם מילואים מגדוד 6828 של חטיבת ביסל"ח נפצע קשה בקרב שאירע היום בצפון רצועת עזה

הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

17:37 - אזעקה הופעלה בקריית שמונה

17:25 - דקות אחרי החלטת בית הדין בהאג: חיל האוויר תקף ברפיח

17:19 - אזעקה במלכיה שבגליל העליון

16:40 - בית הדין בהאג הוציא צווים לעצירת הלחימה ברפיח: "להפסיק כל פעילות צבאית שעלולה לפגוע באוכלוסייה"

בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג (ICJ) פסק היום כי ישראל חייבת להפסיק לאלתר את הפעולה הצבאית ברפיח . נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם, הודיע כי השופטים פסקו ברוב של 13 לעומת 2 כי יש לעצור "כל פעולה שעלולה לפגוע באוכלוסייה הפלסטינית".

15:15 - המגעים לעסקת חטופים: ראש המוסד ברנע, ראש ה-CIA ברנס וראש ממשלת קטר אל-ת'אני ייפגשו היום בפריז.

12:14 - דובר צה"ל: ההתרעות באזור קריית שמונה - שווא

11:51 - אזעקות הופעלו בקריית שמונה ובסביבתה

בעקבות ירי רקטות וטילים, אזעקות הופעלו בתל חי, משגב עם, כפר גלעדי, מרגליות, מלכיה וקריית שמונה.

11:45 - בהמשך לאזעקות באצבע הגליל: דובר צה"ל הודיע כי האירוע הסתיים

11:33 - אזעקות הופעלו באצבע הגליל בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין

האזעקות נשמעו ביישובים שניר, שאר ישוב, קיבוץ דן, ע'ג'ר, הגושרים ודפנה.

11:00 - צה"ל ושב"כ חילצו את גופותיהם של שלושה חטופים מצפון הרצועה

צה"ל ושב"כ הודיעו הבוקר (שישי) כי גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז ז"ל חולצו מרצועת עזה. הגופות חולצו הלילה והובאו ארצה. לפי הודעת צה"ל, השלושה נרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לעזה. הם נחטפו מעיקול מפלסים שבעוטף עזה. לקריאת הידיעה המלאה

09:00 - צה"ל חיסל עשרות מחבלים בג'באליה, אוגדה 162 ממשיכה לפעול במרחב רפיח

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בלב ג'באליה שבצפון רצועת עזה. כחלק מפשיטות ממוקדות על תשתיות טרור במרחב, הכוחות חיסלו עשרות מחבלים והשמידו עמדות שיגור לצד פירים תת קרקעיים. במקביל, הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים, פצצות מרגמה, קלצ'ניקובים, רובי צלפים ועוד.

במקביל, אוגדה 162 ממשיכה לפעול במרחב רפיח. לאורך היממה האחרונה הכוחות איתרו והשמידו מחסני אמל"ח, פירים ותשתיות טרור נוספות במרחב.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים בפעילות במרכז הרצועה. במהלך היממה האחרונה, כוחות האוגדה בשיתוף חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים שביצעה שיגורים לעבר הלוחמים ברצועה. בנוסף, הלוחמים זיהו מספר תצפיתני אויב בקרבת הכוחות ובשיתוף כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים חיסלו אותם.

05:43 - דובר צה"ל: מטוס קרב יירט כטב"מ בצפון הארץ, שרפה פרצה באזור צפת בגלל שברי המיירט

מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כטב"ם שעשה את דרכו לאזור צפון הארץ מכיוון מזרח. הכלי לא חצה לשטח הארץ, אך כחלק מניסיונות היירוט נפלו שברי מיירט בצפון הארץ וגרמו לשרפה באזור צפת - אין נפגעים והאירוע מתוחקר.

05:17 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אמש אחריות לשיגור שני כטב"מים לעבר העיר אילת. הלילה טענו כי שיגרו כטב"ם לעבר נמל חיפה

05:00 - דיווחים פלסטיניים: לוחמי צה"ל פועלים בשעה זו באיו"ש

02:47 - יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון: בקרוב נארח את רה"מ נתניהו בישיבה משותפת של הקונגרס

בצל המלחמה, שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג ורעייתו אירחו הלילה אירוע סולידריות לציון יום העצמאות ה-76 למדינה. באירוע השתתף יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, שהביע תמיכה חד-משמעית ובלתי מתפשרת בישראל. בדבריו, הצהיר: "אני גאה להודיע שאנחנו נארח את נתניהו לישיבה משותפת בקונגרס, כתמיכה בממשלה הישראלית בעת הזו". ג'ונסון אף התייחס לצווי המעצר שעשוי להוציא בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג לנתניהו וגלנט: "אני גאה בכך שהקונגרס כולו מאוחד נגד הצווים. ארה"ב לא תכיר או תציית להחלטה שכזו". לכתבה המלאה

23:37 - אזעקות הופעלו במספר יישובים בגליל העליון

התרעה הופעלה ביישובים צבעון, ברעם, סאסא ודוב''ב.

21:52 - בית במטולה ספג פגיעה ישירה של נ"ט

שיגורים של שני טילי נ"ט זוהו מלבנון לשטח ישראל. אחד מהם פגע פגיעה ישירה בבית במטולה, אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי

21:03 - אזעקות במערב הנגב, סמוך לאופקים

התרעה הופעלה בבטחה, בתדהר, בברוש ובתאשור. ככל הנראה הסיבה היא שני שיגורים מרצועת עזה לישראל, לא ידוע על נפגעים.

20:30 - תושבים באילת דיווחו על יירוטים בשמי העיר, צה"ל: מטוסי קרב הפילו שתי מטרות חשודות שהיו בדרך לעיר

דובר צה"ל מאשר כי שתי מטרות חשודות שהיו בדרך לאילת יורטו בהצלחה על-ידי מטוסי קרב. עוד נמסר כי לא הופעלו אזעקות בעיר, משום שלא חצו לשטח ישראל.

20:15 - דובר צה"ל לתצפיתניות שנחטפו: נכשלנו, לא נוותר עד שתשובו אלינו

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פנה בהצהרתו לתצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, וסרטון חטיפתן פורסם אמש: "אי אפשר שלא להתרגש מאומץ הלב ומקור הרוח שלכן. לא נוותר עד שתשובו אלינו. נלחמים כדי להשיב אתכן ואת כל החטופים. מוטלת על צה"ל האחריות לספק תשובות - קודם למשפחות ואז לציבור. ב-7.10 צה"ל נכשל בלהגן, כעת האחריות לתקן ולהבטיח שלא יהיה עוד 7.10".

20:00 - צה"ל והשב"כ חיסלו את מפקד גדוד בית חאנון של חמאס במרחב תת קרקעי בג'באליה

לוחמי צוותי הקרב של אוגדה 98 וכוחות מיוחדים מחיל האוויר ומיחידת יהל"ם חיסלו במרחב תת-קרקעי את המחבל חסין פיאצ', מפקד גדוד בית חאנון של ארגון הטרור הרצחני. פיאצ' היה אחראי על מתווי נ"ט רבים ששוגרו לשטח מדינת ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ"רים רבים לעבר יישובי צפון העוטף.

19:47 - פגיעה ישירה של טיל נ"ט בבית במושב שתולה שבגליל המערבי לפני כשעה. מדובר בפגיעה שנייה באותו מבנה

19:37 - גנץ בסיור בצפון: "להיערך להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון עד 1.9 - בכוח או בהסדר"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ סייר היום בצפון. הוא נפגש עם אנשי מודיעין וקיבל סקירה על ההתפתחויות המבצעיות בזירה הצפונית, ובהמשך נפגש גם עם מפונים מקריית שמונה וקיבוץ ברעם. "האתגר שלנו כמדינה הוא לממש את אחריותנו הביטחונית, המוסרית והחברתית", אמר גנץ". "אני קורא לראש הממשלה - להביא כבר היום לאישור את התוכנית לחיזוק הצפון, לא לדחות בעוד יום. ובמקביל - להיערך כבר מהיום כדי שנחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון עד ה-1.9, בכוח או בהסדר - אסור לאפשר עוד שנה אבודה בצפון".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

ולדימיר פוטין בהצהרה מיום שישי, בשבוע שעבר / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין הציב תנאים לסיום המלחמה באוקראינה, בעולם מגנים: "מזויף"

נשיא רוסיה הצהיר ביום שישי האחרון כי יסיים את המלחמה עם אוקראינה, בתנאי שתיסוג משטחיה בארבעה מחוזות עליהם הכריז כטריטוריה רוסית כבר ב-2022 ● הצהרתו באה יומיים בלבד לפני פסגת השלום בשווייץ שהחלה היום, בה משתתפות מעל 90 מדינות, כדי לדון באפשרויות להביא לסיומו של הקונפליקט

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

הערכות בשוק: אלטשולר שחם רכש מניות מבנה ב-200 מיליון שקל

אחרי שדיבר על הורדת החשיפה למניות ישראליות, בשוק מעריכים כי בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש מניות של חברת הנדל"ן המניב מידי חברת כלל ביטוח ● מניית מבנה ירדה ב-18% מתחילת השנה, מה שעשוי להוות הזדמנות לרוכשים

זהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי

שני ילדיו של זהר זיסאפל קיבלו מניות בשווי 23 מיליון דולר

יום לפני שנפטר אשתקד העביר זהר זיסאפל, מחלוצי תעשיית ההייטק בישראל, את החזקותיו בחברות רדקום וסרגון לילדיו מיכאל וכליל, בחלקים שווים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותרו לפרסום שמות של 2 חללי צה"ל: סמל שלום מנחם וסמ"ר צור אברהם

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם במרחב הימי של נהריה, צה"ל תקף בלבנון ● בג"ץ הורה לעצור את ביקורת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ ● צה"ל מבהיר: אין בדרום הרצועה הפסקה של הלחימה, אלא הפוגה באזור ספציפי בלבד ● הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה מבין שמונת לוחמי ההנדסה שנפלו בתקרית ברפיח, בקרב בצפון הרצועה נפלו שני לוחמי מילואים בשריון ● עדכונים בולטים

הפיצ'ר Genmoji יאפשר לייצר אימוג'י לבקשתכם / צילום: יח''צ

הכלים והטריקים שכדאי להכיר באייפון

מקיצורי מקלדת ועיצוב אישי דרך חיבוריות בין אייפון למק, ועד פיצ'ר שמסייע לשמור על ריכוז ● השבוע הכריזה אפל על יכולות ה–AI במכשיריה, אך למעשה היא משחררת באופן קבוע עדכונים שכדאי להכיר

ד''ר אילנה קוורטין, חוות מרפא רשפון / צילום: ליפז בר אל

המיזם שמסייע לצעירים מהעוטף ולשורדי הנובה לחזור למעגל התעסוקה

חוות מרפא רשפון ועמותת נערי האור בנו תוכנית אימון תעסוקתי בסביבה מכילה ותומכת, במטרה לשקם את שורדי ה-7 באוקטובר ● אחרי פיילוט מוצלח, בחודש הבא תצא לדרך התוכנית המורחבת ● ישראל מתגייסת

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ולן בלווטניק, בעל השליטה ברשת 13 / צילום: איל יצהר, טים בישופ

המינוי השנוי במחלוקת של מנכ"לית חדשות 13: מה הסיכוי שבג"ץ יתערב?

בעקבות ההכרזה על מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, החליטו עיתונאי החברה לפנות ליועצת המשפטית לממשלה לקראת עתירה לבג"ץ ● הטענות העיקריות עוסקות בסבירות המינוי ובניגוד העניינים לכאורה שבו מצויים חברי הדירקטוריון

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; אל על זינקה בכ-12%, אופקו הלת' צללה בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ● מדד המחירים לצרכן בישראל הפתיע לחיוב בחודש מאי, אך בקבוצת הפניקס מעריכים שהסיכונים לאינפלציה עדיין מוטים כלפי מעלה ● ברודקום ממשיכה במומנטום החיובי ובבנק אוף אמריקה העלו את מחיר היעד למניה ● בארה"ב יתקיים שבוע מסחר מקוצר ובמהלכו יתפרסמו נתוני ייצור תעשייתי ● בבריטניה יפורסמו בשבוע הקרוב מדד המחירים לצרכן, והחלטת הריבית ביום חמישי

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

הדירה ברחוב נחל לכיש בשדרות / צילום: כפיר אסולין

דירת מחיר למשתכן בשדרות נרכשה ב-640 אלף שקל. בכמה היא נמכרה?

דירת 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת נאות שקמה בשדרות נרכשה לפני 5 שנים בכ־700 אלף שקל והרוכשים קיבלו מענק של 60 אלף שקל נוספים ● כעת נמכרה הדירה ב־1.28 מיליון שקל

לוחמי צה''ל סמוך לגבול עם רצועת עזה / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל נקלעה למלחמת התשה בכל הגזרות, ואף אחד לא יודע כמה זה יעלה לה

שמונה חודשים אל תוך המלחמה, אורך הנשימה הכלכלי והצבאי של ישראל מצטמצם, כשבאופק לא נראית הכרעה ● בינתיים, בשווקים מתקשים לתכנן תחזיות והעצימות בצפון מתגברת ● מוטי בסר, לשעבר היועץ הכספי לרמטכ"ל: "יום לחימה מול חיזבאללה צפוי להיות יקר יותר"

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה / צילום: Reuters, Matias Baglietto

ארגנטינה: האינפלציה הנמוכה ביותר זה שנתיים וחצי, והרפורמות נמשכות

האינפלציה בארגנטינה נחתכה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2022, מה שמחזק את חאבייר מיליי, הנשיא הרדיקל החדש של ארגנטינה ● במקביל, בחיזוק נוסף לאג'נדה שלו להפוך את הכלכלה הארגנטינאית לכלכלת שוק חופשי, חבילת הענק לרפורמות של מיליי עברה באופן עקרוני

חוק הרבנים חוזר לכנסת / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חוק הרבנים חוזר לדיונים בוועדת החוקה של הכנסת

החוק יאפשר למנות עוד משרות רבות של רבנים, ויעניק לשר הדתות ולרבנות שליטה כמעט מלאה בתהליך על חשבון הרשויות המקומיות ● מהו חוק רבני הערים שהקואליציה מנסה לקדם, ולמה הוא חשוב לש"ס?

הפגנה נגד הממשלה בכביש 4 צפון / צילום: דנור אהרון

בירושלים, בקיסריה ובדרום: ארגוני המחאה הכריזו על "שבוע התנגדות"

לאורך שבוע ההתנגדות, הארגונים יצעדו בשיירות לירושלים, יפגינו מול הכנסת, בנגב וכן מול ביתו של רה"מ בקיסריה, במחאה נגד הממשלה ● המחאות יתקיימו תחת הכותרות: "די להפקרת החטופים והעוטף" ו"די להפקרת הצפון"

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Lafargue Raphael

בית המשפט בצרפת מחמיר את ההגבלות בתערוכת הנשק הגדולה

בית המשפט בבוביני שבאיל דה פראנס שבפאתי פריז קיבל עתירה של ארגונים פלו־פלסטיניים מקומיים שדרשו לאסור כניסת חברות ישראליות באופן גורף לתערוכת יורוסאטורי היוקרתית ● המשמעות: גם חברות שתכננו לשלוח נציגים לתערוכה כדי לקיים פגישות או לפנות למציגים אחרים, לא יוכלו לעשות זאת

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן רשות ניירות ערך פתחה בחקירה גלויה בעניין

נשיא התאחדות התעשיינים, ד''ר רון תומר / צילום: יח''צ

מחלוקת במגזר העסקי סביב הגבלת היבוא מטורקיה: האם ישראל בדרך למלחמת סחר?

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, תומך בהצעה להטיל מכס של 100% על היבוא מטורקיה: "לא ייתכן שהטורקים יחרימו אותנו ואנחנו לא נגיב" ● מנגד, נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, מתנגד נמרצות להגבלות על הסחר עם טורקיה ומזהיר מפני הידרדרות ל"מלחמת סחר שתחילתה בטורקיה וסופה לא ידוע"

נאלי פאנדור, שרת החוץ של דרום אפריקה, במסגד בקייפטאון / צילום: Reuters, ESA ALEXANDER

הבוחרים בעולם עייפו מממשלותיהם, האם זה ישפיע על היחס לישראל?

מהודו דרך צרפת וכלה בדרום אפריקה, הרגלים של שנים משתנים בן לילה בעקבות בחירות שנערכו לאחרונה או שעומדות להיערך ● ממשלות של איש אחד או של מפלגה אחת יצטרכו כעת לחפש הסכמות רחבות יותר ● בדרום אפריקה ייתכן שגם ישראל תרגיש את התוצאות