גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: סמ"ר סהר סודאי, לוחם גבעתי בן 20 מתל אביב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

אחרי 4 חודשים: אזעקות בשרון ובגוש דן • הדי פיצוצים חזקים נשמעו בכמה ערים במרכז • המטח בוצע מאות מטרים מכוחות צה"ל ברפיח • פצוע קל מרסיסים בהרצליה • מת מפצעיו לוחם צה"ל שנפצע קשה בשבוע שעבר • צה"ל: מחבלי חיזבאללה בלבנון חוסלו מהאוויר ● עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

20:14 - הותר לפרסום: סמ"ר סהר סודאי, לוחם גבעתי בן 20 מתל אביב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו

בנוסף, לוחם (במיל') ביחידת לוט"ר אילת, עוצבת אדום, נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

19:00 - קרבות פנים מול פנים בג'באליה שבצפון הרצועה

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הובילו התקפה החטיבתית במרחב השוק הישן והחדש בלב ג'באליה, וחיסלו בקרבות פנים אל פנים מחבלים בסימטאות צפופות. הקרבות בוצעו במסגרת פשיטות על המטה לביטחון כללי של ארגון הטרור חמאס.

18:55 - באל-ג'זירה מדווחים: יותר מ-60 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל, מספר ההרוגים מתקיפות צה"ל עלה ל-7

18:50 - פרסום ראשון: טיל ששוגר נגד מסוק נפל בחצר בית ספר במועצה האזורית שדות נגב

טיל כתף ששוגר מבית חאנון במטרה לפגוע במסוק של צה"ל נפל בשטח בית ספר במועצה האזורית שדות נגב. אל היישוב שבו נפל הטיל חזרו לא מזמן התושבים באישור המדינה.

18:30 - אזעקות נוספות בגליל העליון

18:25 - בלבנון מדווחים על לפחות 6 פעילי חיזבאללה שחוסלו היום

18:24 - אזעקות בקרית שמונה וביישובים נוספים בגליל העליון

17:45 - לוחמי גבעתי פשטו על מחסן אמל"ח תת קרקעי, נתקלו במחבלים - וחיסלו אותם

צוות הקרב של חטיבת גבעתי פעל בשבועות האחרונים תחת אוגדה 162 ברפיח, הכוחות נלחמו להשמדת תשתיות טרור, חיסול מחבלים והשמדת פירים במרחב. ביממות האחרונות חוסלו יותר מ- 30 מחבלים על-ידי הכוחות.

בשבוע שעבר לוחמי גדוד צבר פשטו על בית החשוד כנקודת מפגש של מחבלים בחטיבת רפיח. במהלך הפשיטה הלוחמים נתקלו במחבלים וחיסלו אותם. לאחר מכן הכוח סרק את המבנה ממנו יצאו המחבלים ואיתר מחסן אמצעי לחימה תת קרקעי עם אמצעי לחימה רבים.

17:35 - מת מפצעיו לוחם צה"ל שנפצע קשה בשבוע שעבר

דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר בצלאל צבי קובץ בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-22.5.2024 בקרב בצפון רצועת עזה.

16:45 - גלנט על סרטון ההמרדה: "בצה"ל יש סמכות אחת - המפקד. אין גורמים צדדיים"

שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמים ברפיח, על סרטון ההמרדה: "בצה"ל יש סמכות אחת, זה סמכות המפקד, כל אחד והמפקד שלו - מ"פ, המג"ד, המח"ט, מפקד האוגדה, האלוף ובסוף הרמטכ"ל - זה מי שנותן הוראות בצבא. אין גורמים צדדיים, אין גורמים שמדברים בשם - זה החוק וככה זה עובד וככה יעבוד. תודה רבה והערכה גדולה על זה שאתם נלחמים מהשביעי באוקטובר ברציפות כאנשי מילואים עם משפחות, אני מעריך את זה מאוד ואני אומר לכם שהערכה שלי משקפת את כל הציבור במדינת ישראל. תודה והערכה גדולה ,ישר כוח".

16:15 - צה"ל חיסל מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה

כלי טיס של חיל האוויר ומרכז האש של אוגדה 146 זיהו מחבל חיזבאללה יוצא מתוך מבנה צבאי של הארגון במרחב א-נקורה. זמן קצר לאחר תקף כלי הטיס וחיסל את המחבל. בנוסף, הותקפו שני מחבלי חיזבאללה נוספים שזוהו פועלים במרחב עייתא א-שעב.

במהלך היום זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון למרחב שלומי, ומספר שיגורים נוספים למרחבים שונים בצפון הארץ, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

15:28 - אזעקות בצפון

התרעות מחשש לירי רקטות וטילים הופעלו בבצת, בלימן ובשניר שבגליל המערבי. נפילה בשטח פתוח בשניר, במקביל נורה נ"ט לעבר בית באביבים, יש נזק במקום. 

15:19 - צבע אדום בעוטף עזה

14:45 - נתב"ג: השדה פועל באופן מלא

בהמשך למטח לאזור גוש דן והשרון, ברשות שדות התעופה הבהירו כי נמל התעופה בן גוריון פתוח לפעילות תעופתית. "לוח הטיסות מיוצב והתעופה מתנהלת", נמסר.

14:40 - הרצליה: שתי נשים נחבלו בדרך למרחב המוגן

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול ופינו לבית החולים מאיר, אישה בת 52 ואישה בת 30 במצב קל ובהכרה מלאה, לאחר שהן שנחבלו בדרך למרחב המוגן.

14:20 - פצוע קל מרסיסים בהרצליה

14:05 - המטח לגוש דן - לא דווח על נפגעים

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר לחדשות 12 כי עדיין אין אינדיקציות לנפילות או פגיעות. "מנסים לשאוב אינפורמציה ממקורות ששמעו יירוטים", אמר.

14:02 - בעזה מדווחים: מדובר על מטח רקטות מרפיח

14:00 - אחרי 4 חודשים: אזעקות בשרון ובגוש דן

אזעקות נשמעו באזור גוש דן והשרון, בין היתר הופעלו התרעות מחשש לירי טילים בכפר סבא, הרצליה, תל אביב, רעננה, הוד השרון, פתח תקווה, רשפון, רמת השרון ומקומות נוספים. תושבים במרכז דיווחו על הדי פיצוצים חזקים.

11:53 - אזעקות נוספות בגליל המערבי

11:30 - אזעקות בגליל המערבי, בלבנון מדווחים: "ישראל תקפה אופנוע מהאוויר באזור א-נאקורה"

10:55 - אזעקות הופעלו באביבים וביראון שבגליל העליון

10:30 - מצרים חידשה את הכנסת הסיוע ההומניטרי דרך מעבר כרם שלום

לאחר כשלושה שבועות שבהם מצרים סירבה להכניס סיוע לרצועה בגלל השתלטות צה"ל על מעבר רפיח, הבוקר היא מחדשת את הכנסת הסיוע ההומניטרי דרך מעבר כרם שלום בעבקבות לחץ אמריקני. היום צפויות להיכנס לעזה 200 משאיות, בנוסף לארבע מיכליות דלק. 

9:53 - גנץ הגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמת חרבות ברזל

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיש היום למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון ה-7 באוקטובר. "הקמת ועדת חקירה ממלכתית תעביר מסר חשוב ומאחד לציבור הישראלי כי כלל מערכות השלטון והביטחון העומדים בראשן מחויבים בבחינה מעמיקה, אובייקטיבית ומקצועית". לכתבה המלאה 

07:49 - שני טילי נ"ט שוגרו למרגליות ולרכס רמים, אין נפגעים

07:44 - צה"ל בגל תקיפות בלבנון: מטרות חיזבאללה הופצצו ב-5 מרחבים שונים

צה"ל הודיע כי תקף הלילה באמצעות ארטילריה ומטוסי קרב מטרות חיזבאללה ב-5 מרחבים בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתית טרור ומספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-חיאם ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים אל-חיאם, חולא, מרכבא וכפר כילא. 

00:42 - בצה"ל מבהירים: אין אירוע חטיפת חייל בניגוד להודעת דובר חמאס

00:10 - אלפים במחאות בת"א: פרשים, מכת"זיות ועימותים עם שוטרים

בקפלן קראו "בחירות עכשיו" והבעירו מדורה על הכביש, שניים נעצרו ועימותים נרשמו עם השוטרים. בכיכר החטופים התקיימה מחאה בדרישה לקדם עסקה מיד, אחותו של החטוף חנן יבלונקה שיובא מחר למנוחות: "יש 125 חטופים שעדיין שם". בשער בגין אמרה אימו של החטוף מתן צנגאוקר: "בזמן שהבן של ראש הממשלה מעודד מרד בצה"ל, הבן שלי חטוף בעזה". לכתבה המלאה 

20:26 - דובר צה"ל: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה

 לוחם מילואים מגדוד 6828, חטיבת ביסל״ח (828) נפצע מוקדם יותר היום (ש'), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. 

19:00 - שני טילי נ"ט פגעו במטולה: אין נפגעים בגוף

שני טילי נ"ט פגעו בשני בתים במטולה וניתקו חשמל מרכזי ברחוב, נזק רב במקום; אין נפגעים בגוף

17:00 - במספר מרחבים במקביל: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-עדייסא, יארון ומרווחין שבדרום לבנון. במהלך היום כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים אל מטמורה, ואדי חמול, רשיא אל פוחר וא-צוונה.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

נאלי פאנדור, שרת החוץ של דרום אפריקה, במסגד בקייפטאון / צילום: Reuters, ESA ALEXANDER

הבוחרים בעולם עייפו מממשלותיהם, האם זה ישפיע על היחס לישראל?

מהודו דרך צרפת וכלה בדרום אפריקה, הרגלים של שנים משתנים בן לילה בעקבות בחירות שנערכו לאחרונה או שעומדות להיערך ● ממשלות של איש אחד או של מפלגה אחת יצטרכו כעת לחפש הסכמות רחבות יותר ● בדרום אפריקה ייתכן שגם ישראל תרגיש את התוצאות

זהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי

שני ילדיו של זהר זיסאפל קיבלו מניות בשווי 23 מיליון דולר

יום לפני שנפטר אשתקד העביר זהר זיסאפל, מחלוצי תעשיית ההייטק בישראל, את החזקותיו בחברות רדקום וסרגון לילדיו מיכאל וכליל, בחלקים שווים

ולדימיר פוטין בהצהרה מיום שישי, בשבוע שעבר / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין הציב תנאים לסיום המלחמה באוקראינה, בעולם מגנים: "מזויף"

נשיא רוסיה הצהיר ביום שישי האחרון כי יסיים את המלחמה עם אוקראינה, בתנאי שתיסוג משטחיה בארבעה מחוזות עליהם הכריז כטריטוריה רוסית כבר ב-2022 ● הצהרתו באה יומיים בלבד לפני פסגת השלום בשווייץ שהחלה היום, בה משתתפות מעל 90 מדינות, כדי לדון באפשרויות להביא לסיומו של הקונפליקט

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

ישראל זיו בטוח: זה יהיה העיתוי הנכון למלחמה בצפון

האלוף במיל' ישראל זיו מתייחס בראיון לגלובס ללקחים מאסון הנגמ"ש, הסכנה שבן גביר מציב להמשך המלחמה והאם ניתן להימנע ממלחמה גם בצפון ● "במלחמת התשה, לישראל יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לבנון. אז צריך לעשות כל מאמץ כרגע לא להיכנס או לא להיגרר לתוך מלחמה"

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

עיתונאי חדשות 13 הכריזו על סכסוך עבודה. מה המשמעות?

סכסוך העבודה הוכרז בעקבות מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ● הכרזה על סכסוך עבודה היא שלב ראשון בשורת צעדים שיכולים לנקוט עובדים במקום עם יחסי עבודה קיבוציים ● האם צעדים אלה יכולים לכלול גם התפטרות קולקטיבית, ומה הדין לגבי פיטורים של מי שמתנגד כעת למינוי?

נזקי החות'ים נחשפים במסמך חדש ויש נפגעת אחת מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: המספרים מאחורי נזקי מתקפות החות'ים בים האדום נחשפים, מחאות פרו־פלסטיניות שוטפות את רחובות מרוקו, וארגנטינה בוחנת אפשרות לעסקת ענק ביטחונית עם ישראל וארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה ועל היחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

מתחזקות העליות בת"א; מדד הבנקים מזנק ב-1.4%

השקל נחלש ב-0.5% ● קבוצת דלק עולה ב-2%, תבצע רכישה עצמית של מניות ● פער תשואות האג"ח מול ארה"ב נמצא בשיא של עשור, האם בנק ישראל יתערב במסחר? ● סיגמא: "מרגישים את עליות המחירים, העלייה המתונה של המדד לא תגרום לבנק ישראל לשנות את הריבית" ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה

הפגנה נגד הממשלה בכביש 4 צפון / צילום: דנור אהרון

בירושלים, בקיסריה ובדרום: ארגוני המחאה הכריזו על "שבוע התנגדות"

לאורך שבוע ההתנגדות, הארגונים יצעדו בשיירות לירושלים, יפגינו מול הכנסת, בנגב וכן מול ביתו של רה"מ בקיסריה, במחאה נגד הממשלה ● המחאות יתקיימו תחת הכותרות: "די להפקרת החטופים והעוטף" ו"די להפקרת הצפון"

לוחמי צה''ל סמוך לגבול עם רצועת עזה / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל נקלעה למלחמת התשה בכל הגזרות, ואף אחד לא יודע כמה זה יעלה לה

שמונה חודשים אל תוך המלחמה, אורך הנשימה הכלכלי והצבאי של ישראל מצטמצם, כשבאופק לא נראית הכרעה ● בינתיים, בשווקים מתקשים לתכנן תחזיות והעצימות בצפון מתגברת ● מוטי בסר, לשעבר היועץ הכספי לרמטכ"ל: "יום לחימה מול חיזבאללה צפוי להיות יקר יותר"

הדירה ברחוב נחל לכיש בשדרות / צילום: כפיר אסולין

דירת מחיר למשתכן בשדרות נרכשה ב-640 אלף שקל. בכמה היא נמכרה?

דירת 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת נאות שקמה בשדרות נרכשה לפני 5 שנים בכ־700 אלף שקל והרוכשים קיבלו מענק של 60 אלף שקל נוספים ● כעת נמכרה הדירה ב־1.28 מיליון שקל

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותרו לפרסום שמות של 2 חללי צה"ל: סמל שלום מנחם וסמ"ר צור אברהם

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם במרחב הימי של נהריה, צה"ל תקף בלבנון ● בג"ץ הורה לעצור את ביקורת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ ● צה"ל מבהיר: אין בדרום הרצועה הפסקה של הלחימה, אלא הפוגה באזור ספציפי בלבד ● הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה מבין שמונת לוחמי ההנדסה שנפלו בתקרית ברפיח, בקרב בצפון הרצועה נפלו שני לוחמי מילואים בשריון ● עדכונים בולטים

הבורסה בלונדון, בריטניה / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; המדדים המובילים עולים בכ-0.4%

מדד קאק מתאושש לאחר ירידה של 6% בשבוע שעבר, הירידה הגדולה ביותר שלו בשנתיים ● יציבות בחוזים העתידיים בוול סטריט ● קתי ווד: מניית טסלה תוכפל פי 15 עד 2029 ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה ● בנק לאומי: צפוייה התהדקות של שוק הנפט, הגידול בביקוש יעלה על ההיצע

מפעל אינטל בישראל / צילום: אינטל

העיכובים בקריית גת הם רק הסימפטום: המשקיעים דוחפים לפצל את אינטל

העיכוב בהקמת המפעל החדש בקריית גת הוא רק סדק אחד באסטרטגיית הרחבת הייצור של אינטל, שסובלת ממצוקת מזומנים קשה ונאלצת לשתף קרנות השקעה גדולות ● "הברירה של אינטל כעת היא לרכז את הייצור בחברה נפרדת", אומר לגלובס אוראל לוי ממור קרנות נאמנות

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

עבודות של חברת החשמל / צילום: איל יצהר

בהיקף של 22 מיליארד שקל: רשות החשמל הציגה את תוכנית פיתוח הרשת

התוכנית החדשה באה לפתור מספר בעיות, כשאחת המרכזיות שבהן היא אמינות אספקת החשמל • סוגיה משמעותית נוספת שהתוכנית מיועדת לפתור היא הטעמת האנרגיות המתחדשות

חוזרים על הטעויות של ארה"ב: הגנרל המפורסם שמזהיר את ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האזהרה של הגנרל שהוביל את המלחמה האמריקאית באפגניסטן, ה-BBC מסקר באופן מוטה את המלחמה בצפון והסעודים מתרשמים מהכלכלה הישראלית • כותרות העיתונים בעולם 

ניר בצלאל, מנכ''ל Moovit / צילום: Moovit

אחרי מינוי המנכ"ל החדש - מוביט מפטרת 10% מהעובדים

מוביט, אפליקציית הנסיעות בתחב"צ, הודיעה על פיטורים של כ-25 עובדים ● האפליקציה נמכרה לאינטל לפני כ-4 שנים, והחליפה מנכ"ל לפני כחודשיים

צילומים: אלביט מערכות, דוברות משרד הביטחון, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

תשואה של 1000% בשלוש שנים: הכוכבת הגדולה של הסקטור הביטחוני

מתחילת המלחמה מחצית מהמניות הביטחוניות הנסחרות בת"א הניבו תשואה של יותר מ־100% ● אבל בבורסה הישראלית לא מתכוונים להשיק בקרוב מדד המיועד לסקטור כי "אין מספיק מניות גדולות" ● וגם: דווקא מניית הענקית אלביט נשארה מחוץ לחגיגה ומי השיאנית הגדולה?

אילת / צילום: Shutterstock

הדירה נמכרה לשני אנשים. מי נרשם כבעלים?

התובעים ביקשו להכיר בהם כבעלים של יחידת דיור, לאחר שחתמו על טופס הרשמה, שילמו עליה והחברה המוכרת נכנסה להקפאת הליכים ● אלא שהדירה נמכרה לאחר מכן לרוכשים אחרים שחתמו על חוזה מכר ● מה קבע בית המשפט?