גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב רצועת עזה

חילופי אש התפתחו היום במעבר רפיח בין צה"ל לכוחות מצריים ● המחבלים יאסין רביע וחאלד נגאר, שעסקו בהכוונת טרור ואף ביצעו פיגועים בעברם - חוסלו בתקיפה ברפיח ●  הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

19:15 - הבית הלבן: התמונות מרפיח קורעות את הלב, מבינים שצה"ל חוקר

בבית הלבן התייחסו היום שוב לתקרית ברפיח שבו לפי משרד הבריאות נהרגו עשרות פלסטינים בלתי מעורבים. "התמונות ההרסניות בעקבות התקפת צה"ל ברפיח אמש, שבה נהרגו עשרות פלסטינים חפים מפשע, קורעות לב", נמסר. "לישראל יש זכות לפגוע בחמאס, אבל כפי שהבהרנו, ישראל חייבת לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי להגן על אזרחים. אנו נמצאים בקשר עם צה"ל ושותפים בשטח כדי להבין מה קרה".

19:05 - כ-25 שיגורים לעבר קריית שמונה והסביבה, בית פרטי נפגע

צה"ל עדכן כי לעבר קריית שמונה והסביבה נורו כ-25 שיגורים. אש פרצה בבית פרטי לאחר שנפגע ישירות מטיל.

18:41 - נפילות בקריית שמונה אחרי שאזעקות נשמעו בעיר, אישה נפצעה קל

במד"א התקבלו דיווחים על נפילות בקריית שמונה אחרי שאזעקות נשמעו בעיר. לפי מד"א, אישה נפצעה קל והיא מקבלת טיפול.

18:30 - אזעקות הופעלו בקריית שמונה והאזור

17:55 - לוחם מילואים נפצע קשה בקרב רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום כי לוחם מילואים בבית הספר ללוט״"ר, חטיבת המרום, נפצע אמש קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

17:30 - כ-35 שיגורים למירון, צה"ל תקף בלבנון בתגובה

צה"ל: "בהמשך להתרעות במרחב מירון, זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחב ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים אל-חיאם, חולא ושובא שבדרום לבנון".

בכיר במשטרת המחוז הצפוני על המטח: "ירי כמו שהיה עכשיו על מירון וסביבתה עלול היה להביא אתמול לנפגעים רבים בין אם מפגיעה ובין ממנוסה".

16:59 - אזעקות במירון וביישובים נוספים בסביבה

16:40 - הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, הנחתה את מנגנון התחקור המטכ"לי לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח. מדובר צה"ל נמסר כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים וכי התקיפה לא בוצעה במרחב ההומניטרי באל מוואסי, אליו צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות. צה"ל מצר על כל פגיעה בבלתי מעורבים במסגרת הלחימה".

16:00 - אושר לפרסום כי חילופי אש אירעו בין צה"ל לכוחות מצריים

אירוע חריג במעבר רפיח: חילופי אש התפתחו היום (שני) בין צה"ל לכוחות מצריים, וחייל מצרי נהרג. לפי דיווחים, המצרים היו אלה שפתחו באש - וצה"ל השיב. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל, צה"ל הודיע שהוא בודק את התקרית: "הנושא בחקירה, מתקיים שיח עם הצד המצרי". גם צבא מצרים הודיע: "חוקרים את אירוע הירי בו נהרג אחד מאנשי הביטחון המצריים באזור מעבר רפיח".

חילופי האש התרחשו כשברקע המתיחות בין מצרים לישראל סביב תפיסת מעבר רפיח על ידי צה"ל, ופעולת צה"ל ושב"כ בעומק רפיח הלילה, שבה חוסלו בכירים בחמאס ודווח על 35 הרוגים נוספים.

המבצע של צה"ל בעיר הדרומית ברצועת עזה אומנם מוגבל, אך הוא הוביל כבר למתיחות גדולה עם קהיר. בפיקוד דרום ניסו להימנע ככל האפשר מעימות ישיר עם המצרים, שכולל ירי.

רק אתמול חודשה הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה דרך מעבר מעבר כרם שלום, לאחר כ-3 שבועות שבהם קהיר סירבה לאפשר זאת כמחאה על השתלטות צה"ל על מעבר רפיח. "מצרים לא מוכנה לקבל את המדיניות שהצד השני כופה עליה ומעוניינת למצוא במהירות פתרונות זמניים להכנסת דלק לעזה כדי להפעיל את בתי החולים שהפסיקו לעבוד", אמר מקור מצרי בכיר לתקשורת המקומית. הכתבה במלואה ב-N12.

14:51 - חשד לפיגוע דקירה בשער יפו בירושלים: שוטר אחד נפצע

12:38 - ארבעה שיגורים זוהו ממרכז הרצועה לכיוון רעים; אין נפגעים או נזק

לפני כשעה זוהו ארבעה שיגורים ממרכז הרצועה לכיוון רעים, שלושה מהם נפלו בשטחים פתוחים והשיגור הנוסף לא חצה לשטח הארץ.

12:37 - אזעקות הופעלו באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין

12:30 - כוחות צה"ל תרגלו תמרון בלבנון: "ממשיכים להגביר מוכנות למלחמה"

צה"ל מסר כי בשבועות האחרונים קיימו אוגדה 146 וחטיבת השריון במילואים 205 תרגיל אוגדתי וחטיבתי המדמה תמרון בלבנון. התרגיל דימה תרחישי לחימה בזירה הצפונית, פריסת כוחות מהירה בשטח, תפקוד מפקדות האוגדה והחטיבה ומוכנות הכוחות להתקפה.

לוחמי ומפקדי חטיבת חצי האש (551) נלחמו ברצועת עזה וכעת פועלים בגבול לבנון. במקביל, התקיים תרגיל חטיבתי, בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה במתאר הצפוני שכלל נהלי קרב, תיקוף תוכניות התקפה בחזית הצפונית, גיוס והצטיידות, למידה על אתגרי לבנון ומודלים מבצעיים ביום ובלילה בשטח סבוך שמדמה ככל הניתן את הלחימה בעומק לבנון.

בנוסף, הכוחות תרגלו את המעטפת הלוגיסטית והתקשובית בעומק, תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי, הפעלת אש רב ולחימה בשטח בנוי כחלק מהגברת הכשירות בגזרה הצפונית.

10:30 - נמשכת פעילות כוחות צה"ל ברחבי הרצועה; הכוחות איתרו ציוד צבאי ואמצעי לחימה רבים והשמידו בג'באליא מעבדה לייצור מטענים

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי אוגדה 98 הרחיבו בימים האחרונים את פעילותם למזרח ג'באליא. במהלך הפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים ואיתרו אמצעי לחימה רבים בהם רובי קלצ'ניקוב, פצצות מרגמה, מטענים וציוד צבאי נוסף. במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבה 460 איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים וכמה פירי מנהרות.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מרחב שיגור בג'באליא ממנו בוצעו שיגורים לאשקלון במהלך המלחמה.

בתוך כך, לוחמי אוגדה 99 ממשיכים בפעולה במרכז הרצועה. הכוחות חיסלו בהיתקלויות ובירי טנקים כמה מחבלים, ומטוסי קרב תקפו משגר רקטות מוכן לשיגור לשטח הארץ. במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו יותר מ-75 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

10:20 - בלבנון מדווחים על סיכול ממוקד: "הרוג בתקיפת אופנוע מהאוויר"

07:08 - דרום לבנון: צה"ל תקף חוליות מחבלים ומטרות חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע על תקיפה של שתי חוליות מחבלים - הראשונה במרחב יארון, והשנייה במרחב חולא שזוהתה בידי לוחמי סיירת גולני. בנוסף, הודיעו בצה"ל שחיל האוויר תקף מטרות נוספות של חיזבאללה - בהם מחסן אמל"ח, מבנה צבאי וכן תשתיות טרור של ארגון הטרור.

03:45 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי כוחות אמריקניים השמידו בהצלחה כטב"מ ששיגרו החות'ים מעל הים האדום

00:50 - התקיפה ברפיח: צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מטה הגדה ובכיר נוסף בחמאס

צה"ל מאשר כי בתקיפה ברפיח, שבוצעה בשיתוף שב"כ, חוסל המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר נוסף במטה הגדה. התקיפה בוצעה במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק. מטה הגדה בחמאס אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ.

המחבל יאסין רביע ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. יאסין ביצע בעברו מספר פיגועים רצחניים, בהם פיגועים בשנים 2001 ו-2002 בהם נהרגו חיילי צה"ל. המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה, הכווין פיגועי ירי ומתווי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור חמאס ברצועת עזה. בעברו, ביצע נגאר מספר פיגועים בהם נרצחו אזרחים ישראלים ונהרגו ונפצעו חיילים נוספים. 

00:00 - צה"ל על התקיפה ברפיח: "כוונה למבנה עם מחבלים בכירים; השרפה שהתלקחה - בבדיקה"

בהמשך לדיווחים הפלסטיניים על עשרות הרוגים ופצועים בתקיפה בעיר הדרומית ברצועה - דובר צה"ל התייחס לנושא. בהודעה מטעמו נכתב שכלי טיס תקפו מתחם של חמאס ברפיח שבו שהו מחבלים בכירים של ארגון הטרור. עוד הודגש כי הפעולה בוצעה נגד יעדי תקיפה, בהתאם לדין הבין-לאומי ועל בסיס מודיעין מקדים. בנוסף, נכתב כי הטענה לפיה נפגעו מספר בלתי מעורבים כתוצאה מהתקיפה נמצאת בבדיקה.

22:50 - בעזה מדווחים על עשרות הרוגים באזור אוהלי העקורים ברפיח

בעזה דיווחו על גל תקיפות נרחב ברפיח שהוביל למותם של 27 בני אדם ולפציעתם של עשרות.

21:55 - דובר צה"ל: בצה"ל מבהירים כי אין אמת בשמועות אודות חזרת חטופים בשעות האחרונות

19:00 - קרבות פנים מול פנים בג'באליה שבצפון הרצועה

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הובילו התקפה החטיבתית במרחב השוק הישן והחדש בלב ג'באליה, וחיסלו בקרבות פנים אל פנים מחבלים בסימטאות צפופות. הקרבות בוצעו במסגרת פשיטות על המטה לביטחון כללי של ארגון הטרור חמאס.

הכוחות נטרלו והשמידו את הבתים הממולכדים והמטענים, וחיסלו כמאה מחבלים בעשרות קרבות בהם הלוחמים חתרו למגע.

במטה לביטחון כללי של חמאס נמצאו מסמכים ותשתיות של חמאס שהושמדו, ובפשיטה על בית מח"ט צפונית של הגא"פ אותרו אמצעי לחימה רבים הכוללים אמצעי צליפה, נשקים מסוג קלאצניקוב, תחמושת ומסמכים מודיעניים רבים.

18:55 - באל-ג'זירה מדווחים: יותר מ-60 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל, מספר ההרוגים מתקיפות צה"ל עלה ל-7

18:50 - פרסום ראשון: טיל ששוגר נגד מסוק נפל בחצר בית ספר במועצה האזורית שדות נגב

טיל כתף ששוגר מבית חאנון במטרה לפגוע במסוק של צה"ל נפל בשטח בית ספר במועצה האזורית שדות נגב. אל היישוב שבו נפל הטיל חזרו לא מזמן התושבים באישור המדינה.

18:30 - אזעקות נוספות בגליל העליון

18:25 - בלבנון מדווחים על לפחות 6 פעילי חיזבאללה שחוסלו היום

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

צילום: AP-Seth Wenig

העלייה מסחררת, אבל גם ההתרסקות: הכירו את פרדוקס התשואות של קרנות הסל

קרן סל שדיווחה זה עתה על רווחים גדולים, לרוב תמשוך אליה עד מיליארדי דולרים ממשקיעים נלהבים, שבתורם יניעו רווחים נוספים ● אז איפה הבעיה? מחקר מצא כי המשקיעים עצמם הם שמניעים את התשואות והרווחים הללו, וכשהאוויר החם ייצא מהקרן, הם יצטרכו חגורת הצלה

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותרו לפרסום שמות של 2 חללי צה"ל: סמל שלום מנחם וסמ"ר צור אברהם

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם במרחב הימי של נהריה, צה"ל תקף בלבנון ● בג"ץ הורה לעצור את ביקורת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ ● צה"ל מבהיר: אין בדרום הרצועה הפסקה של הלחימה, אלא הפוגה באזור ספציפי בלבד ● הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה מבין שמונת לוחמי ההנדסה שנפלו בתקרית ברפיח, בקרב בצפון הרצועה נפלו שני לוחמי מילואים בשריון ● עדכונים בולטים

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנייה זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.4% ● השקל מתחזק קלות מול המטבעות הזרים ● פער תשואות האג"ח מול ארה"ב נמצא בשיא של עשור, האם בנק ישראל יתערב במסחר? ● סיגמא: "מרגישים את עליות המחירים, העלייה המתונה של המדד לא תגרום לבנק ישראל לשנות את הריבית" ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה

מתחם העין בגבעתיים / צילום: תמר מצפי

הדיירים במתחם הלוהט של גבעתיים בחרו יזם: מי הזוכים?

למעלה מ-17 חברות התמודדו במכרז לפרויקט פינוי-בינוי במתחם "העין" בגבעתיים ● החברות הזוכות הן שותפות בין "אנשי העיר" מקבוצת רוטשטיין יחד עם חברת לוינשטיין ● מה צפוי לכלול הפרויקט?

מדוזות. למה הן פה ואיך נלטפל אם נצרבתם / צילום: Shutterstock

מכת מדוזות בחופי ישראל: מתי הן יעזבו ואיך אפשר להתגונן

עם תחילת הקיץ מגיעות לחופי הארץ המוני מדוזות ● האם הצריבה שלהן מסוכנת, למה הן מאתגרות את כל מה שחשבנו על חיים ומוות, ולמה יש חוקרים שמאמינים שהן ישמידו את העולם ● גלובס עושה סדר

מאגר הגז ''תמר'' / צילום: יח''צ

שנתיים מאז החלה לפעול: 6 מיליארד שקל נצברו בקרן העושר

רשות המסים פרסמה היום תחזית מעודכנת של גביית היטל בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע בשנים הבאות: התחזית לגביית היטל רווחי נפט וגז עד שנת 2033 גדלה ל-55-72 מיליארד דולר, במקום 45-53 מיליארד דולר עפ"י התחזית הקודמת

ההסלמה בצפון מעוררת ברשתות ברחבי העולם גל פייקים

המצב המלחמתי בזירה הצפונית מעלה הילוך, וכך גם הפייקים בעניין ● המשרוקית של גלובס

פעילים כורדים עם תמונת מנהיג המחתרת הכלוא, עבדוללה אוג'לאן / צילום: ap, Lewis Joly

המשחק הכפול של איראן: ביד אחת חוברת לטורקיה ובשנייה מוכרת נשק לכורדים

טהרן ואנקרה משלבות זרועות בחודשים האחרונים, בין היתר כחזית אנטי–ישראלית ● אבל לא הכול ורוד ביחסים האלו: כשהטורקים תוקפים את המחתרת הכורדית, הם מוצאים עצמם מול טילים איראניים

משתתפי התוכנית מיוטה ומישראל / צילום: רמון סינגלטרי ג׳וניור

בזמן שקמפוסים רבים הפכו זירה עוינת לישראל, יש מי שמייצר שיתופי פעולה

אוניברסיטת יוטה יוצאת בתוכנית חדשה בשיתוף מרכז החדשנות הישראלי פרונטיר, במטרה לפתח את הנגב הישראלי על בסיס ידע משותף ● "מדובר בחיבור היסטורי", אומרים יוזמי המהלך ● ישראל מתגייסת 

נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן / צילום: ap, Khalil Hamra

ההתבטאות המקוממת החדשה של נשיא טורקיה נגד ישראל

נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן אמר כי הוא מקווה שיוכל לחנוך את כיפת הסלע בירושלים כפי שחנך את מסגד איה סופיה באיסטנבול ● התבטאות זו היא אחת מבין רבות שממחישה את ההסתה הטורקית הנרחבת כנגד ישראל מאז פרוץ המלחמה

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה / צילום: Reuters, Matias Baglietto

ארגנטינה: האינפלציה הנמוכה ביותר זה שנתיים וחצי, והרפורמות נמשכות

האינפלציה בארגנטינה נחתכה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2022, מה שמחזק את חאבייר מיליי, הנשיא הרדיקל החדש של ארגנטינה ● במקביל, בחיזוק נוסף לאג'נדה שלו להפוך את הכלכלה הארגנטינאית לכלכלת שוק חופשי, חבילת הענק לרפורמות של מיליי עברה באופן עקרוני

סדרת הנטפליקס ברידג'רטון / צילום: LIAM DANIEL/NETFLIX

החידה האמיתית של ברידג'רטון: כמה פרס של 5,000 ליש"ט שווה היום?

בסדרת הטלוויזיה ברידג'רטון, המלכה שרלוט מציעה פרס של 5,000 ליש"ט, בדקנו כמה הוא שווה היום ● וגם: כבר אז הכנסות המעמד העליון התבססו על נכסי נדל"ן והשקעות, ומה היו ההוצאות השנתיות שלהם?

ארבעה חטופים הוחזקו בשתי דירות סמוכות בתוך מחנה הפליטים נוסייראת. אחד מהשומרים היה עיתונאי אל-ג'זירה פעיל חמאס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

חטופים בבית השכן: WSJ חושף את הסוד האפל של המשפחה העזתית

משפחת אל-ג'מאל הייתה מוכרת במחנה הפליטים נוסייראת כמקורבת לחמאס ● אך מעט מאוד אנשים ידעו על כך שבחדר קטן וחשוך בדירתם, הם החזיקו את החטופים הישראלים שכוחות ישראלים מיוחדים חילצו

אריק פרישמן, מנכ''ל פייבוקס / צילום: אילן בשור

שופרסל השלימה את מכירת חלקה בפייבוקס לדיסקונט תמורת 77 מיליון שקל

האחים אמיר מסיימים את הרומן של שופרסל עם פייבוקס: הערב הושלמה מכירת יתרת החזקות רשת הסופרמרקטים באפליקציית התשלומים (49.9%) לידי בנק דיסקונט המחזיק ביתרת המניות

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החברות הבינלאומיות מתרחקות מישראל: צניחה חדה במחקרים הקליניים

ועדה מייעצת של ה-FDA, אישרה תרופה של של אלי לילי לטיפול באלצהיימר ● פרופ' סיגל סדצקי, מצטרפת לחברת הסטארט אפ בריאה (Briya) ● וגם: ב-2023 חברות השקיעו במחקרים בישראל את הסכום הנמוך ביותר שנמדד מאז 2014

קלע דוד / צילום: דוברות משרד הביטחון

יותר טילים, פחות מל"טים: איזה נשק מכרו בתעשיות הביטחוניות בשנה החולפת?

משרד הביטחון הודיע כי בשנת 2023 התעשיות הביטחוניות שברו שיא וחתמו על חוזים חדשים בסך כ־13.073 מיליארד דולר ● זו השנה השלישית ברציפות שבה נקבע שיא ● מערכות ההגנה האווירית היוו 36% מהיקף העסקאות, ומנגד נרשמה ירידה ניכרת בתחום המל"טים והרחפנים

תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap

צה"ל מאשר: חוסל פעיל מרכזי ביחידת הרקטות של חיזבאללה

המבצע ברפיח נמשך: צה"ל השתלט על שכונת NPK שנחשבת ל"לב הפועם" במעוז הטרור, עשרות מחבלים חוסלו • חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל הארגון, שחוסל בתקיפת רכב באזור צור • בצל ההסלמה בצפון: נתניהו והרצוג נפגשו עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין • רה"מ ביטל את קבינט המלחמה • עדכונים שוטפים

ניר בצלאל, מנכ''ל Moovit / צילום: Moovit

אחרי מינוי המנכ"ל החדש - מוביט מפטרת 10% מהעובדים

מוביט, אפליקציית הנסיעות בתחב"צ, הודיעה על פיטורים של כ-25 עובדים ● האפליקציה נמכרה לאינטל לפני כ-4 שנים, והחליפה מנכ"ל לפני כחודשיים

בניין המגורים וולדורף אסטוריה / צילום: איל יצהר

המחוזי: בעלי הדירות בבניין היוקרתי וולדורף אסטוריה לא יוכלו להשכירן ב-Airbnb

בית המשפט המחוזי קבע כי בדומה לפסיקה בנוגע למלון דניאל, גם הדיירים בבניין המגורים היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים, לא יוכלו להשכירן ב-AirBnb

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

ישראל זיו בטוח: זה יהיה העיתוי הנכון למלחמה בצפון

האלוף במיל' ישראל זיו מתייחס בראיון לגלובס ללקחים מאסון הנגמ"ש, הסכנה שבן גביר מציב להמשך המלחמה והאם ניתן להימנע ממלחמה גם בצפון ● "במלחמת התשה, לישראל יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לבנון. אז צריך לעשות כל מאמץ כרגע לא להיכנס או לא להיגרר לתוך מלחמה"