גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית באירופה; בוול סטריט לא מתקיים מסחר לרגל יום הזיכרון

מדד הנג סנג עלה ב-1.7% ● ממשלת סין מקימה קרן השקעות שתתמוך בתעשיית השבבים המקומית ● בעלי המניות בטסלה יסרבו כנראה לאשר את חבילת השכר של אלון מאסק ● בנק אוף אמריקה: "ההיסטוריה מלמדת, מדד S&P 500 עשוי להגיע ל-5,800" ● בארה"ב ובבריטניה לא יתקיים היום מסחר

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock
הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:38

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית: הדאקס עלה ב-0.4% והקאק הצרפתי הוסיף לערכו כ-0.5%. בבריטניה לא התקיים מסחר היום וגם בוול סטריט הבורסות סגורות לרגל יום הזיכרון בארה"ב.

17:53

לקראת סגירת המסחר באירופה, מדד הקאק הצרפתי עולה ב-0.3% והדאקס עולה בשיעור דומה. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים בכ-1%. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר בשעה זו סביב 83 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 78.4 דולרים.

15:04

בהעדר חדשות בשווקים ובהינתן בוול סטריט לא יערך מסחר היום, שווקי אירופה נסחרים בעליות קלות בלבד - מדד דאקס הגרמני וקאק הצרפתי עולים כעת ב-0.1%, כמו המדד האירופאי סטוקס 600. גם בבריטניה לא מתקיים היום מסחר. 

13:29

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה במגמה מעורבת. הדאקס עולה ב-0.1% והקאק הצרפתי מוסיף לערכו 0.2%.

בסקירתם של האנליסטים בבנק השוויצרי לומברד אודייר מציינים כי "תחזית שוק המניות העולמית נראית חיובית, עם פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בשל התרחבות מנועי הצמיחה והרווחים של חברות ברחבי העולם. עם זאת, לחצים בטווח הקרוב על שוק המניות בארה"ב כתוצאה מפעילות כלכלית איטית יותר גורמים לירידה טקטית בחשיפה לשוק, תוך הגדלת החשיפה למניות בבריטניה.

"בעוד ששוק המניות בארה"ב ירד באופן זמני, הוא עדיין נראה יקר בהשוואה לממוצעים היסטוריים. עם זאת, הערכת שווי היא רק היבט אחד של הערכה מקיפה שמתחשבת גם בגורמים מאקרו-כלכליים, מגמות רווחים ואינדיקטורים טכניים.

"צמיחת הרווחים צפויה להניע את המניות העולמיות כלפי מעלה בשנת 2024, במיוחד במגזרים כמו טכנולוגיית מידע, שירותי תקשורת ובמגזר הצרכנות, הנתמכים באופן מתמשך מהתאוששות מחזורית בצמיחה העולמית. למרות האטה מסוימת בצריכה בארה"ב, נותרו סימנים לאיתנות בצריכה, אם כי הנתונים הכלכליים בארה"ב היו פחות חיוביים בהשוואה לכלכלות אחרות לאחרונה. ריכוזיות שוק המניות בארה"ב מהווה סיכון, וכך גם האפשרות של אינפלציה מתמשכת והורדת ריבית נמוכה מהצפוי בארה"ב.

"התחזית של לומברד אודייר לפי תרחיש הבסיס לשוקי המניות היא שמדד MSCI במניות אמריקאיות צפוי לעלות בכ-6% לשיעור של 5380 נקודות עד סוף 2024, באשר למדד MSCI אירופה צופים בלומברד אודייר בתרחיש הבסיס עלייה של כ-6% לשיעור של 180 נקודות, מדד MSCI למניות יפניות עתיד לפי תרחיש הבסיס שרואים בבנק לעלות בשיעור של כ-4.5%, מדד MSCI למניות הבריטיות בכ-10% והמדד למניות של השווקים המתפתחים בכ-2%.

"יעדי סוף השנה עבור המדדים העיקריים כוללים שילוב של גורמים מאקרו-כלכליים, הערכת שווי, רווחים וגורמים טכניים. העדפות ההשקעה מתמקדות בגיוון, כולל מגזרים מחזוריים ודפנסיביים, בעוד שהשוק הבריטי מועדף בשל שיפור בתחזית המקרו-כלכלית והרווחיות, הערכת שווי אטרקטיבית וגיוון מגזרי".

11:32

מחירי הנפט ירדו בשבוע החולף - זה השבוע הרביעי ברציפות בו נרשמו ירידות במחיר הנפט. בתחילת השבוע החולף, מחיר הנפט היה ברמה של כ-82 דולרים לחבית מסוג Brent, וכ-81 דולרים לחבית מסוג WTI. בסוף השבוע החולף, מחיר הנפט היה ברמה של כ-79 דולרים לחבית מסוג Brent, וכ-77.5 דולרים לחבית מסוג WTI.

בנק לאומי מסביר את הירידה במספר גורמים: "נראה שההשפעה הכוללת של החלטת ריבית הפד ופרסום הפרוטוקול של ישיבת הפד, מחודש מאי, היה של תרומה לירידת מחיר הנפט, זאת למרות המשך הצמיחה בפעילות הכלכלית בארה"ב. הדגש בפרוטוקול היה של שמירה על המדיניות הנוכחית, המרסנת, למשך זמן רב יותר, זאת בפרט אם האינפלציה לא תראה סימנים של תנועה ברורה ומתמשכת לכיוון 2%".

"בנוסף, חלק מחברי הוועדה עוררו דאגות במבט לעתיד הביקוש לנפט, מה שיתכן ותרם לירידה במחיר הנפט בשבוע החולף. גם העלייה במלאי הנפט בארצות הברית, באופן מתמשך מאז ראשית השנה תרמה לירידת המחירים".

"מנגד, העלייה בביקוש לנפט גולמי, מצד בתי הזיקוק בארצות הברית, מכ-14.5 מיליון חביות ליום באמצע חודש פברואר 2024 לכ-16.5 מיליון חביות לאחרונה, תרמה לביקושים לנפט ולתמיכה במחיר ולמניעת ירידה משמעותית יותר במחיר הנפט".

10:18

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות קלות - מדדי הקאק והדאקס נפתחו בירידה של כ-0.1%. בבריטניה לא יתקיים היום מסחר.

באסיה נסגר יום המסחר בעליות חדות - מדד ניקיי עלה ב-0.7, בסין מדד שנגחאי ומדד הנג סנג עלו ב-1.4%, מדד הקוספי הדרום קוראני הוסיף 1.3%. 

08:48

באסיה נפתח השבוע בעליות - ניקיי עולה הבוקר ב-0.5%, בסין מדדי שנגחאי והנג סנג עולים ב-0.5% וב-0.7% בהתאמה, בדרום קוריאה מדד קוספי ב-0.3%. 

ממשלת סין מקימה קרן השקעות של 48 מיליארד דולר. מטרת הקרן היא לתמוך בתעשיית השבבים במדינה. 

בוול סטריט, לרגל יום הזכרון בארה"ב, לא יתקיים היום מסחר. 

בסוף השבוע האחרון, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה ירוקה. הנאסד"ק טיפס ב-1.1%. מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות. ומדד ה-S&P 500 עלה ב-0.7%. בסיכום שבועי, מדד S&P 500 ירד בכ-0.1%, מדד דאו ג'ונס רשם ירידות של כ-2.4%, נאסד"ק עלה ב-1.3%.

ענקית השבבים אנבידיה  עלתה בכ-2.5% ביום שישי האחרון והשלימה עלייה של 15% בשבוע האחרון, אחרי שדיווחה מוקדם יותר השבוע על קפיצה של מאות אחוזים בהכנסות וברווח. בהמשך לכך, בבנק אוף אמריקה העלו את מחיר היעד של אנבידיה ל-1,320 דולר, המהווה אפסייד של 39%.

החברה המייעצת מטעם בעלי המניות של טסלה , גלאס לואיס המליצה בשבת לבעלי המניות שלא להסכים לבונוס בשווי של 56 מיליארד דולר שמבקש מנכ"ל החברה אלון מאסק. 

בינואר דחה בית המשפט בדלאוור את בקשתו של מאסק לקבל את חבילת המניות בטענה שהיו אלה מקורביו שאישרו זאת. "הליך האישור פגום מיסודו".

הטבת הענק למאסק מבוססת על העובדה שתחת ניהולו של מאסק יעלה שווי השוק של החברה ל-650 מיליאררד דולר בעשר השנים החל מ-2018, עת סוכמה חבילת השכר הזאת. בעת שנחתמה, נראתה אבן הדרך הזאת כיעד מאד שאפתני. כעת נסחרת החברה ב-571 מיליארד דולר ובשיאה ב-2021 אף נסחרה בשווי של 1.2 טריליון דולר. ההצבעה תתקיים באמצע יוני.

מאסק אף איים בתחילת השנה כי אם חלקו בחברה לא יעלה ל-25%, הוא יעדיף להשיק פעילויות טכנולוגיות מחוץ לחברה. 

בוול סטריט, בשלהי עונת הדוחות יפרסמו השבוע רשת המסעדות קאווה גרופ, חברת התוכנה סיילספורס, הקמעונאית קוסטקו וחברת הטכנולוגיה דל.

ישראליות בוול סטריט שיפרסמו השבוע הן החברה הביטחונית אלביט, חברת הציוד לרכב איתוראן, חברת הטכנולוגיה אלוט וחברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן.

בשוק החוב בארה"ב, פרמיית הסיכון באג"ח הארוכות האמריקאיות נמוכה מדי, אומרים במיטב, "למרות שעל פניו שוק האג"ח בארה"ב היה די רגוע, חל בו שינוי בהתייחסות המשקיעים לציפיות לעליית הריבית. הפער בין התשואה ל-10 שנים לשנתיים ירד מתחילת מאי והגיע כמעט למינוס 0.5%, הנמוך ביותר מאז סוף 2023. באופן לא שגרתי ירידה זו התרחשה תוך עלייה בתשואה לשנתיים וירידה בזו של 10 שנים".

"האג"ח הארוכות היו לאחרונה הרבה פחות רגישות לשינויים בציפיות לריבית הפד. רגישות נמוכה של האג"ח לעלייה בציפיות לריבית עלולה לגרום תגובה חזקה מאוחרת אילו הציפיות לריבית ימשיכו לעלות".

נזכיר שהריבית על איגרות חוב לטווח קצר גבוהה יותר, מדובר בתופעה נדירה למדי המכונה "היפוך עקום התשואות" (Inverted Yield Curve). תופעה שכזו, שבה הריבית על האג"ח ל־10 שנים נמוכה מזו שעל האג"ח לשנתיים, התרחשה שש פעמים מאז 1976. ובכל פעם בעקבות ההיפוך הגיע מיתון, בדרך כלל בתוך שנתיים.

בשוק הסחורות - מחיר חבית מסוג ברנט הוסיף לרדת בשבוע האחרון עד לרמה של 82 דולר, ירידה של כ-6% מרמתו בסוף חודש אפריל. לפי הסקירה השבועית של בנק דיסקונט "עליה במלאי הנפט בארה"ב והודעה על מכירה של מיליון חביות ממלאי הנפט לחירום של ממשלת ארה"ב תמכו בירידה במחיר הנפט".

במהלך השבוע ירד מחיר הנפט ב-2.2% והשלים ירידה של 6.4% מתחילת מאי, ירידה הנתמכת גם ברגיעה במתח הגיאופוליטי. "הירידה האחרונה במחיר החבית מגדילה את הסיכוי שמדינות אופ"ק יחליטו לשמור על מכסות תפוקה מקוצצות בישיבה שתתקיים בסוף השבוע הקרוב", כתבו בדיסקונט. 

מחיר הזהב רשם ירידה חדה של 3.4% מרמת השיא (2,426 דולר) אליהם הגיע בתחילת השבוע. מימוש הרווחים נתמך גם בעליית התשואות בארה"ב ובהתחזקות הדולר. "עם זאת, העליה המינורית בתשואות אינה מסבירה ירידה בעוצמה כזו בזהב", כתבו כלכלני דיסקונט.

מאקרו - בארה"ב פרוטוקול הודעת הריבית האחרונה הצביע, כצפוי, על רצון המשתתפים לשמור על הריבית ברמתה למשך זמן ממושך, לאור ההפתעות מעלה באינפלציה ברבעון הראשון. 

כלכלני בנק דיסקונט מציינים ש"ההפתעות מטה בנתוני שוק העבודה והאינפלציה לחודש אפריל, שהתפרסמו לאחר הודעת הריבית, הפחיתו את החששות מפני הסיכון האינפלציוני, עם זאת, בכירי הפד לא ממהרים להפחית ריבית".

בשישי יתפרסם הנתון החשוב של השבוע, מדד ה-PCE, מדד ההוצאות לצריכה הפרטית, זהו המדד המועדף על הפרדל ריזרב להערכת האינפלציה. בבריטניה וביפן יתפרסמו באותו היום מדדי המחירים לצרכן. 

במאה הימים הראשונים של 2024 עלה מדד ה-S&P 500 מעט יותר מ-11%. בבנק אוף  אמריקה ציינו שההיסטוריה מלמדת שכאשר המדד הזה עולה ב-10% או יותר במאת הימים הראשונים של השנה, הוא נוטה להמשיך ולעלות.

התשואה הממוצעת להמשך השנה עומדת על 7.1%, לפי בנק אוף אמריקה - מה שאומר שהמדד יסיים את השנה בין 5,640-5,750 נקודות. "הממוצע והחציון מאז 1928 עומד על 5% ו-7.5% בהתאמה", כך לפי דוח של הבנק. 

ב-93% מהמקרים, כאשר המדד עלה ב-100 הימים הראשונים של שנת בחירות, הוא עלה בשאר השנה. התשואה הממוצעת היתה 10% ובמונחים של המדד, זה מיתרגם ליעד של 5,800. 

במיטב מזהירים ש" שינוי תמהיל המשקיעים וגידול בהשקעות בעלי ההכנסה הנמוכה עלולה להביא לתופעות קיצוניות. אחד המאפיינים הבולטים של השווקים בעבר הייתה העובדה שבתקופות של עליות שערים בשוק המניות, שווי ההחזקה במניות של המשקיעים בעלי הכנסות גבוהים צמח הרבה יותר (באחוזים) מאשר אצל בעלי הכנסות נמוכות יותר". 

"בניגוד לעבר, בחמש השנים האחרונות דווקא אצל בעלי הכנסות נמוכות צמח תיק המניות בשיעור גבוה יותר מאשר אצל בעלי הכנסות גבוהות. שינוי זה יכול להצביע על כך שבעלי הכנסות נמוכות הגדילו שווי התיק שלהם בשיעור גבוה יותר באמצעות קניית מניות או לקחו סיכונים גבוהים יותר בהשקעות במניות מה שהניב להם שיעור רווחים גבוה יותר". 

המשמעות מבחינת השווקים היא ש"בשוק שבו השפעה של המשקיעים מסוג זה גדולה יותר יכולים להתרחש תופעות חריגות ואף קיצוניות. התנהגות של שוק כזה פחות מושפעת מהפרמטרים הכלכליים, לפחות בפרקי זמן קצרים". 

עוד כתבות

מדוזות. למה הן פה ואיך נלטפל אם נצרבתם / צילום: Shutterstock

מכת מדוזות בחופי ישראל: מתי הן יעזבו ואיך אפשר להתגונן

עם תחילת הקיץ מגיעות לחופי הארץ המוני מדוזות ● האם הצריבה שלהן מסוכנת, למה הן מאתגרות את כל מה שחשבנו על חיים ומוות, ולמה יש חוקרים שמאמינים שהן ישמידו את העולם ● גלובס עושה סדר

כולם רוצים בית ספר לרפואה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כולם רוצים בית ספר לרפואה. למה עכשיו והאם זה הפתרון למחסור ברופאים

בשנים הקרובות מתוכננים לקום ארבעה בתי ספר לרפואה בישראל ● הם ינסו לסתום את החור המתרחב בכוח האדם הרפואי, אבל לא כולם מתלהבים מהשחקנים החדשים ● התחרות הצפויה על משאבי הוראה כבר מחוללת סערות

תערוכת יורוסאטורי ב-2022 / צילום: Reuters, Lafargue Raphael

פרטים חדשים על ההחלטה שדרדרה את יחסי ישראל-צרפת לשפל

החברה המארגנת את תערוכת הנשק "יורוסאטורי" בצרפת נחלה כישלון בפני בית המשפט, וחברות ישראליות שתכננו לשלוח נציגים לתערוכה, לא יוכלו לעשות זאת ● בפועל, ההחלטה המדינית של ממשלת צרפת הופכת את ישראל למדינה מוקצה בתחום המסחרי של עסקי הביטחון במדינה

גילעד אלטשולר / צילום: שלומי זירה

הערכות בשוק: אלטשולר שחם רכש מניות מבנה ב-200 מיליון שקל

אחרי שדיבר על הורדת החשיפה למניות ישראליות, בשוק מעריכים כי בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש מניות של חברת הנדל"ן המניב מידי חברת כלל ביטוח ● מניית מבנה ירדה ב-18% מתחילת השנה, מה שעשוי להוות הזדמנות לרוכשים

נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן / צילום: ap, Khalil Hamra

ההתבטאות המקוממת החדשה של נשיא טורקיה נגד ישראל

נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן אמר כי הוא מקווה שיוכל לחנוך את כיפת הסלע בירושלים כפי שחנך את מסגד איה סופיה באיסטנבול ● התבטאות זו היא אחת מבין רבות שממחישה את ההסתה הטורקית הנרחבת כנגד ישראל מאז פרוץ המלחמה

חודש חיובי בקרנות ההשתלמות / אילוסטרציה: Shutterstock

קרן ההשתלמות שהשיגה תשואה דו ספרתית מתחילת השנה, ומי אחרונה בטבלה?

קרנות ההשתלמות רשמו תשואה ממוצעת במסלול הכללי של 1.3%, ו-2.4% במסלול המנייתי ● לאחר שנתיים של ביצועים חלשים, אלטשולר שחם מובילה מתחילת השנה בכל המסלולים ● הצמדה למדד S&P 500 היוותה עוגן של יציבות למול התנודתיות בבורסה המקומית

הקריה למחקר גרעיני במגב / צילום: Shutterstock

דיווח: ישראל משדרגת את כור הפלוטוניום שלה בקריה למחקר גרעיני בדימונה

לפי דוח מכון סטוקהולם למחקרי שלום, בעוד שישראל מעולם לא הכירה באופן פומבי בכך שיש לה נשק גרעיני, מסתמן שהיא משפרת את מאגר האמצעים הגרעיניים שלה ● הדוח קובע כי ישראל נמצאת במקום השמיני בטבלת המדינות בעלות ראשי הקרב הגרעיניים. אילו מדינות בצמרת הטבלה?

אריק פרישמן, מנכ''ל פייבוקס / צילום: אילן בשור

שופרסל השלימה את מכירת חלקה בפייבוקס לדיסקונט תמורת 77 מיליון שקל

האחים אמיר מסיימים את הרומן של שופרסל עם פייבוקס: הערב הושלמה מכירת יתרת החזקות רשת הסופרמרקטים באפליקציית התשלומים (49.9%) לידי בנק דיסקונט המחזיק ביתרת המניות

יוגב גרדוס ובצלאל סמוטריץ / צילום: עודד קרני, נועםמושקוביץ'-דוברות הכנסת

שיקול מקצועי או פוליטי? שר האוצר דורש פיילוט עצמאות תקציבית למשרדים

במסגרת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2025, שר האוצר מקדם פיילוט שיעניק למספר משרדי ממשלה עצמאות בתכנון תקציביהם ● בדרג המקצועי באוצר חוששים שהמהלך ישמש פרצה להבטחות קואליציוניות, כמו הטמעת כספים לסבסוד רשתות החינוך החרדיות בבסיס התקציב

קלע דוד / צילום: דוברות משרד הביטחון

יותר טילים, פחות מל"טים: איזה נשק מכרו בתעשיות הביטחוניות בשנה החולפת?

משרד הביטחון הודיע כי בשנת 2023 התעשיות הביטחוניות שברו שיא וחתמו על חוזים חדשים בסך כ־13.073 מיליארד דולר ● זו השנה השלישית ברציפות שבה נקבע שיא ● מערכות ההגנה האווירית היוו 36% מהיקף העסקאות, ומנגד נרשמה ירידה ניכרת בתחום המל"טים והרחפנים

צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי

גילת תשלם עד רבע מיליארד דולר עבור חברה בתחום האינטרנט בטיסות

חברת רשתות הלוויין מישראל תשלם 98 מיליון דולר עם השלמת העסקה, והיתרה בכפוף לאבני דרך

צילום: AP-Seth Wenig

העלייה מסחררת, אבל גם ההתרסקות: הכירו את פרדוקס התשואות של קרנות הסל

קרן סל שדיווחה זה עתה על רווחים גדולים, לרוב תמשוך אליה עד מיליארדי דולרים ממשקיעים נלהבים, שבתורם יניעו רווחים נוספים ● אז איפה הבעיה? מחקר מצא כי המשקיעים עצמם הם שמניעים את התשואות והרווחים הללו, וכשהאוויר החם ייצא מהקרן, הם יצטרכו חגורת הצלה

ניר בצלאל, מנכ''ל Moovit / צילום: Moovit

אחרי מינוי המנכ"ל החדש - מוביט מפטרת 10% מהעובדים

מוביט, אפליקציית הנסיעות בתחב"צ, הודיעה על פיטורים של כ-25 עובדים ● האפליקציה נמכרה לאינטל לפני כ-4 שנים, והחליפה מנכ"ל לפני כחודשיים

מסעדות יהודיות בברלין נאלצות לסגור שעריהן וזו הסיבה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האזהרה של הגנרל שהוביל את המלחמה האמריקאית באפגניסטן, ה-BBC מסקר באופן מוטה את המלחמה בצפון, הסעודים מתרשמים מהכלכלה הישראלית ומסעדות יהודיות בברלין נסגרות בגלל אנטישמיות • כותרות העיתונים בעולם 

נתב''ג. ירידות המחירים לא יימשכו לתוך הקיץ / צילום: דני שדה

החידה של המדד: האם מחירי הטיסות באמת ירדו ב-25%?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפסיקה לקחת מחברות התעופה את מחירי הטיסות, והחלה לאסוף מידע מהרשת ● התוצאה: שינויים דרמטיים שמטלטלים את המדד ומשבשים את היכולת לחזות הלאה ● מהם ההבדלים בין שיטות המדידה, והאם הטיסות באמת הוזלו ב-25% מאז ספטמבר? ● הלמ"ס: "שיקוף טוב יותר של המציאות"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

ישראל זיו בטוח: זה יהיה העיתוי הנכון למלחמה בצפון

האלוף במיל' ישראל זיו מתייחס בראיון לגלובס ללקחים מאסון הנגמ"ש, הסכנה שבן גביר מציב להמשך המלחמה והאם ניתן להימנע ממלחמה גם בצפון ● "במלחמת התשה, לישראל יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לבנון. אז צריך לעשות כל מאמץ כרגע לא להיכנס או לא להיגרר לתוך מלחמה"

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנייה זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.4% ● השקל מתחזק קלות מול המטבעות הזרים ● פער תשואות האג"ח מול ארה"ב נמצא בשיא של עשור, האם בנק ישראל יתערב במסחר? ● סיגמא: "מרגישים את עליות המחירים, העלייה המתונה של המדד לא תגרום לבנק ישראל לשנות את הריבית" ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה

עמוס מיכלסון / איור: גיל ג'יבלי

איש העסקים הישראלי שעשה אקזיט של 73 מיליון דולר על חברת תוכנה קנדית

עמוס מיכלסון, מוותיקי ההייטק הישראלי, משמש כיו"ר של חברת התוכנה הקנדית קופרליף כבר שנים ● בשבוע שעבר היא נמכרה באקזיט ענק לחברה שבדית תמורת 730 מיליון דולר

פעילים כורדים עם תמונת מנהיג המחתרת הכלוא, עבדוללה אוג'לאן / צילום: ap, Lewis Joly

המשחק הכפול של איראן: ביד אחת חוברת לטורקיה ובשנייה מוכרת נשק לכורדים

טהרן ואנקרה משלבות זרועות בחודשים האחרונים, בין היתר כחזית אנטי–ישראלית ● אבל לא הכול ורוד ביחסים האלו: כשהטורקים תוקפים את המחתרת הכורדית, הם מוצאים עצמם מול טילים איראניים

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החברות הבינלאומיות מתרחקות מישראל: צניחה חדה במחקרים הקליניים

ועדה מייעצת של ה-FDA, אישרה תרופה של של אלי לילי לטיפול באלצהיימר ● פרופ' סיגל סדצקי, מצטרפת לחברת הסטארט אפ בריאה (Briya) ● וגם: ב-2023 חברות השקיעו במחקרים בישראל את הסכום הנמוך ביותר שנמדד מאז 2014