גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרופ' רוני גמזו: "שירות מתחיל מהמנהל, וזה זהה באיכילוב ובמגדל"

בכנס השירות של ישראל בשיתוף מזרחי טפחות, הסביר פרופ' רוני גמזו, יו"ר מגדל, למה שירות נמצא בראש סדר העדיפיות - גם בבית חולים וגם בחברת ביטוח ● הוא טען שמנכ"ל צריך להרגיש לא בנוח כשהארגון שלו לא מספר 1, אמר ש"מנהל צריך להיות רול מודלינג לשירות", והכריז: "מגדל מתחייבת להכניס כלי AI לסוכנים וללקוחות עד סוף השנה"

פרופ' רוני גמזו, יו''ר מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים, בכנס השירות של ישראל / צילום: כדיה לוי
פרופ' רוני גמזו, יו''ר מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים, בכנס השירות של ישראל / צילום: כדיה לוי

במהלך כנס השירות של ישראל בשיתוף מזרחי טפחות, התארח היום (ה') פרופ' רוני גמזו, יו"ר מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים, לשיחה עם דרור מרמור, סגן עורכת העיתון. מרמור פתח את השיחה בברכה על תפקידו החדש של גמזו, שזכור לרבים מאיתנו בעיקר כ"פרויקטור הקורונה" וכמנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב לשעבר. כעת, כשהוא מוביל את אחת מחברות הביטוח הגדולות במשק, גמזו מדבר על שירות, אמפתיה, בינה מלאכותית והקשר המפתיע שלו לפילהרמונית.

כנס השירות של ישראל| מנכ"ל טרמינל X: "לא תמיד צריך לשאול את הלקוחות לגבי חדשנות. צריך פשוט לעשות"
כנס השירות של ישראל | משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות: "אי-ציות לבג"ץ הוא קו אדום שאסור לנו לחצות"
כנס השירות של ישראל | שחר מרקוביץ': "ה-AI תביא לקפיצת מדרגה בשירות עוד השנה"
כנס השירות של ישראל | אלונה בר און: "שירות בעיתונות זה הרבה יותר מזמני הפצה, זה ענייניות, דיוק ושקיפות"

מה לתחום הרפואה ולתחום הביטוח, ואיך הכניסה לתפקיד?
"לנהל ארגון גדול ומורכב כמו איכילוב, זה מזכיר את עולם הביטוח ועולם הפיננסים. הכניסה די חלקה, כי הפרגון הוא עצום בתוך מגדל, וזה יוצר התלהבות אדירה להכיר ולראות. בסוף ניהול זה ניהול זה ניהול, ויש דמיון בין סדרי הגודל הארגוניים".

להבדיל מתחום הביטוח שהוא מאוד תחרותי ומאוד רווי, בתחום הבריאות סביר להניח שיש לשירות פחות משקל. בן אדם שגר בבאר שבע ילך לסורוקה. גם הרופאים וגם האחיות - איך דואגים בענף הבריאות לשכנע את העובדים ששירות זה שירות זה שירות?
"בעיניי אחד המרכיבים החשובם זה להכניס תחרות. באיכילוב ובשיבא ככה הדלקתי את הצוות. כשאתה מחדיר את ערך התחרות, את אלמנט ההשקעה, תטמיע את זה, תיצור את התחושה הזאת, את הנרטיב הזה - אתה מביא את החברה שלך למקומות הרבה יותר טובים".

ואתה יכול להגיד שהם מוטי שירות כמו בענף הפרטי?
"מאז שניהלתי את איכילוב, אני סבור שהמצב הרבה הרבה יותר. כל מי שמנהל כאן ונמצא בתפקידי ניהול בארגון, מבחינתו שירות זה שירות זה שירות. אין הבדל. בסופו של דבר זה נקבע על-ידי המנכ"ל וההנהלה והיכולת האמפתית שלך. זה הרצון שלך, לא החובה שלך. הרצון שלך לגרום ללקוח להרגיש יותר טוב, למלא את שביעות-הרצון שלו וליצור אצלו וואו. וזה לא משנה כרגע אם אתה עושה את זה בבריאות.

"85% מהפעילות של מערכת הבריאות בבתי החולים היא אלקטיבית. זה לשכנע אותם לבחור בי. אותו דבר בדיוק בביטוח. אתה צריך ליצור שרשרת - מהיו"ר, הדירקטוריון, המנכ"ל, נושאי המשרה - שרשרת של אנשים שרואים את השירות ברמה האמפתית, ואכפת להם. באיכילוב היו מביאים את כולם לראות את הוואטסאפ שלי עם כל הפניות.

"במגדל, לאט-לאט לומדים להכיר שאני מעורב, כי אני מקבל מעת לעת וואטסאפים של 'תראה את רמת השירות'. אתה מעביר את הפניות לנושא המשרה, ואתה רואה איך המערכת מגיבה. ההסתובבות בין הלקוחות, עם האנשים שנמצאים בפרונט, זה צריך להפריע לך אם רמת השירות בארגון שלך היא לא כמו שאתה רוצה ובערכים שלך".

"המחיר לא יותר חשוב מהשירות"

כשהגעת לאיכילוב, כל רופא ואחות ידעו שאתה יכול לצוץ מאחורה. בחברה כמו מגדל, שמפוזרת על פני כל הארץ עם כל העובדים, איך אתה מחדיר עכשיו את זה בקרב סוכני הביטוח, שלא בהכרח רואים אותך ביום-יום?
"מדובר במשימה שהיא באמת קצת יותר מורכבת, אבל אתה יכול לעשות את זה גם בחברה מפוזרת. אתה יכול למצוא את האמצעים, גם להסתובב עם הרגליים וגם עם העיניים, וככה יראו שאכפת לך.

"חשוב מאוד שכל פנייה שאתה מקבל - אתה לא מעביר אותה ישר לסמנכ"ל השירות או לסמנכ"ל השיווק או לאיזה דרג אחר. אתה מתערב בעצמך, אתה מעורב אישית בפנייה. כשהם רואים את האכפתיות שלך, זה עובר. במגדל יש עוד דרג, הסוכנים, ואתה זה מה שהמנכ"ל עושה, אין מנוס ממעורבות רגשית של דרגי הנהלה בכירים ביותר. מנהל צריך להיות רול מודלינג לשירות".

עד כמה הציבור באמת מתגמל על שירות? אולי המחיר חשוב יותר מהסוכן, לפחות בתחום הביטוח?
"אני לא מסכים שהמחיר יותר חשוב. אני חושב שהרבה אנשים כועסים על שירות לא טוב, רמת הציפיות היא מאוד גבוהה. רמת החשיפה שלנו עלתה, והציפייה שלנו עולה. אתה מצפה שייתנו לך שירות יותר טוב, וזה חלק מאיכות המוצר.

"הלקוחות תופסים את איכות המוצר גם לפי השירות. אם אתה תספק את הלקוחות ברמת השירות, באמפתיה, ולא תביא למצבים לא נעימים - הם יישארו. באיכילוב זה ברור. אחרי תאונת דרכים, אחרי פציעה בבית, בכל היבט, ובוודאי כשמדובר בפחד שהפנסיה לא מוגנת נכון, הלקוח רוצה אמפתיה בשלב הזה. גם אם אתה משתמש בצ'אטבוט, אם ההבעה שלו היא אמפתית, זה עובר. זה חוצה את כל העסקים, אם נפחית שירות ונוריד את המחירים, זה לא יעבוד, כי לאורך זמן יעזבו אותך".

אפקט הבינה המלאכותית

עד כמה דיגיטציה ובינה מלאכותית (AI) משנים את השירות?
"קודם כל, זה לוקח זמן. אבל צריך להתכונן לזה כמה שיותר מוקדם. גם אנשי השיווק, גם אתה בעצמך, צריכים להאמין בזה ולדחוף את זה קדימה. במגדל אנחנו מכניסים יותר ויותר טכנולוגיות של AI, וגם צ'אטבוטים שיעזרו לסוכן להתמודד עם בליל המידע שיש לו מול העיניים. הוא מנהל לקוחות, הוא צריך לעשות את זה הכי טוב שיש.

"עד סוף 2025 אנחנו שואפים להכניס סוכן AI שיסייע ללקוחות וגם לסוכנים. זה חייב להיכנס. כי היום, עם כמות המידע ועם ציפיות הלקוח, האמצעים האנושיים שלנו לא מספיקים, אנחנו לא מצליחים לעמוד בזה.

"כמנכ"ל אני צריך להאמין בזה. תאמין בזה, תשקיע בזה משאבים. תבדוק: כמה מתוך צוות ה-IT שלך הם אנשים שמבינים AI, שמכירים טכנולוגיה, יודעים לדבר עם החברות בשוק, יודעים להטמיע את הטכנולוגיות האלה?".

רוב הסוכנים של מגדל יהיו בוטים?
"רוב הסוכנים של מגדל יהיו אנושיים - אבל ייעזרו בסוכני AI. הם לא רוצים לפספס לקוח שבאמת צריך שירות. ואני, בעברי כמנכ"ל איכילוב, צריך להיות פרו-אקטיבי מולו. בשלב הנתון שאנחנו נמצאים בו היום, היכולת שלך לייצר אינטראקציה אפקטיבית עם 2.6 מיליון לקוחות פשוט לא קיימת. אתה עדיין צריך את הרובד האנוש, אבל אתה חייב לצייד אותו בכלים. גם באיכילוב וגם בחברות ביטוח לא מציידים מספיק בכלים. היום הכלים האלה יכולים לתת להם Gen-AI ארגוני.

"תחשוב, כל בנק, כל חברת ביטוח, כל בית חולים צריך את הדאטה של עצמו. לשאול שאלה פשוטה כמו 'איך קובעים תור למחלקה לכירורגיה פלסטית?' או 'איזה מסלול פנסיה מתאים לי?' - ואתה רוצה שהמערכת תדע לענות לך בצורה פשוטה. היום אתה עדיין נובר בדפי אינטרנט, אבל אם אתה מתכנן טיול ברומא, לעומת זאת, אתה כותב, וזה עונה לך. אז למה שבמגדל זה לא יעבוד ככה? זה בדיוק הסיפור, ולשם אנחנו צריכים ללכת".

שירות מותאם אישית

התחלנו את השיחה בזה ששירות זה אמפתיה וחינוך. עכשיו אתה אומר שצריך לתפור חליפה אישית למבוטח?
"כן. אותו סוכן יחד עם Gen-AI אמפתי שיודע. ותאמין לי, האמפתיה והסימפתיה ייכנסו גם אליו. לקוח שידבר עם צ'אטבוט, אם הוא מספיק אמפתי, ירגיש יותר טוב מאשר מול בן אדם שלא באמת מקשיב לו. האדם האנושי לא תמיד זוכר - ה-AI כן".

אבל בעולם הגמל והפנסיה - יש תחושה שהסוכן בעיקר מבלבל. AI עדיין לא מפשט את זה מספיק.
"כשאתה יושב מול רופא שמסביר לך על ניתוח מורכב, בסוף אתה אומר לו: 'עזוב רגע, פשוט תגיד לי מה אתה ממליץ'. אותו דבר קורה גם כשזה מגיע לפנסיה או לגמל, אתה מחפש מישהו שיגיד לך מה מתאים לך, בלי ללכת לאיבוד.

"כדי שזה יקרה, צריך לשנות את הדרך שבה הדברים נעשים. קודם כל חשוב לבנות תהליכי עזר לסוכן. גם כאן מדובר באדם בשר ודם, בגיל מסוים, עם שכר מסוים ועיסוק מסוים, אז תן לו שיחה שמותאמת אישית, אל תכביד עליו עם הסברים מסורבלים שהוא לא באמת יבין. תעזור לו גם לפני הפגישה: שלח לו טקסט פשוט, באימייל או בוואטסאפ. תן לו לקרוא מראש, ואז, כשהוא כבר מגיע לפגישה - אם זה עם רופא, אם זה עם יועץ פנסיוני - הכול יהיה לו ברור יותר. המטרה היא לא להחליף את האנשים - אלא לחזק אותם, לצייד אותם בכלי AI חכמים שיתנו שירות הרבה יותר מדויק ומותאם".

"לא צריך לפחד מתחרות"

אתה לא חושש שיום אחד יגיע AI מעל מגדל שישאל את הלקוח לאן ללכת?
"אם אני חברת הביטוח הכי טובה, הלקוח יבחר בי. בסוף יבחרו אתכם לפי התדמית שאתם יוצרים, לפי הניסיון שאתם מייצרים. אני לא חושב שצריך לפחד מתחרות, אין יותר קהל שבוי. גם בעולם גלובלי וגם בלוקלי - הלקוח קורא, שומע, יש לו יועצים משלו. תדרבן את הארגון שלך להיות יותר טוב, תדאג שיפריע להם שהם לא מספר 1, שלא יירדמו בלילה, וכשהם לא נרדמים בלילה, הם עובדים יותר טוב".

ביטוח זה ביטוח - או שיש הבדל בין ביטוח לטווח ארוך, פנסיות ורפרטואר שלם של מוצרים?
"כשאתה בעסקי הביטוח - ובטח כשאתה בין חמש החברות הגדולות - החלק הכי גדול שלך זה החיסכון לטווח ארוך. אתה צריך לראות רחוק, וכשאתה רואה רחוק, אתה יוצר אמון אצל הלקוח. כשיש לך אמון, כשאתה רואה רחוק, כשאתה חברת הביטוח שנותנת את החיסכון הפנסיוני הכי טוב, את הגמל הכי טוב - אתה נותן תחושה של ניהול מלא של כל המוצרים. אז הלקוח לא ישאל פעמיים. הוא ילך איתך גם לביטוח רכב, גם לביטוח דירה. אתה נהיה ה'הום בייס' שלו, וזה השיווק הכי טוב שיש".

חוץ מזה שנכנסת לתפקיד יו"ר מגדל, אתה גם יו"ר הפילהרמונית. תסביר לנו מה הקשר בין מוזיקה לפילהרמונית לבין ביטוח? זה הרצון להשתחרר בערב?
"המשותף זה שירות לציבור. האינטראקציה הבין-אישית, האנושית, עם הקהל. איכות כל-כך גבוהה כמו של הפילהרמונית צריכה להגיע לכל בית בישראל".

*** גילוי מלא: הכנס נערך בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות וולט, בזק וכאל

עוד כתבות

מימין לשמאל: אוטו פון ביסמרק, ולדימיר פוטין והמלכה אליזבת' הראשונה / צילומים:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב; AP - Mikhail Klimentyev; ויקיפדיה

מיוון העתיקה ועד פוטין: מדינות חתרו זו תחת זו משחר ההיסטוריה

אליזבת' הראשונה מימנה בחשאי מורדים נגד ספרד וביסמרק שילם לעיתונאים כדי לשנות את דעת הקהל בצרפת: ההיסטוריונית ד"ר ג'יל קסטנר מגלה בספר חדש שפוטין לא המציא את מבצעי ההשפעה ● בראיון לגלובס היא מסבירה למה דמוקרטיות לא צריכות להיבהל אבל כן להגן על עצמן ● ואף מילה על קטאר

ביל גייטס / צילום: ap, Mark Schiefelbein

ביל גייטס הודיע: יחלק את רוב הונו ויסגור את קרן הפילנתרופיה שלו ב-2045

יחד עם העובדה שהוא מתכוון לחלק את כל 200 מיליארד הדולר בקופת הקרן, גייטס יהיה אחראי על חלוקה של כ-300 מיליארד דולר עד שיגיע לגיל 89 ● "אנשים יגידו עליי הרבה דברים כשאמות, אבל אני נחוש בדעתי שהאמירה 'הוא מת עשיר' לא תהיה אחת מהם", כתב 

גן החשמל בת''א / צילום: תמר מצפי

אחרי הכישלון: עיריית תל אביב מציבה רף מינימום גבוה ל"גן החשמל"

העירייה יוצאת בניסיון נוסף לשיווק הקרקעות להקמת כ-60 דירות ● קובעת רף של כ–102 מיליון שקל, למרות שההצעות הקודמות היו נמוכות בהרבה

מניות השבבים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, Shutterstock

טראמפ מתכנן לבטל את הגבלות יצוא השבבים שקבע ממשל ביידן

לפי דיווח בבלומברג, ההגבלות החדשות על יצוא שבבי בינה מלאכותית שקבע ביידן, שאמורות להיכנס לתוקף ב-15 במאי לא ייאכפו, ובמקומן תפותח מערכת פיקוח פשוטה יותר ● לאחר הדיווח, מניית אנבידיה עלתה ב-3.1%

יונדאי סנטה פה הייבריד 2025 / צילום: יח''צ

לשלם 400 אלף שקל על יונדאי? הרכב שמציג עיצוב נועז אך תג מחיר מאתגר

הדור החדש של יונדאי סנטה פה מציג עיצוב נועז, שמהווה מחווה לשוק האמריקאי ● יש לו תא נוסעים איכותי ומרווח, יכולות דינמיות טובות ומנוע די חסכוני ● אבל המחיר דוחק את גבולות התדמית העממית של המותג ומציב אותו בתחרות קשה

ליאור שיף ואייל חיימדס, מייסדי Tripeldot / צילום: ap, Business Wire

שני ישראלים רכשו חברת משחקים ב-800 מיליון דולר

חברת המשחקים הבריטית טריפלדוט, בבעלות ליאור שיף ואייל חיימדס, רכשה את חטיבת המשחקים של חברת אפלובין האמריקאית ב-800 מיליון דולר ● העסקה תביא את טריפלדוט למעמד של אחת מחברות משחקי המובייל הפרטיות הגדולות בשוק

אילוסטרציה: Shutterstock

ירשתם חלק מדירה? זהירות בעריכת הסכמי חלוקת עיזבון

ליורשים מותר להגיע ביניהם להסכמה על חלוקת נכסים מעיזבון, גם אם היא שונה ממה שנכתב בצוואה • חשוב להגיע להחלטה כזו עוד לפני שמושכים כסף או דמי שכירות מהעיזבון - אחרת תחויבו במס כבד

Water Clinic / צילום: דבי סיני

טיפול מרגיע בבריכה ועגלת יין וגבינות: עשר דקות מתל אביב מצאנו שלווה מפתיעה

רכיבה על סוסים בשקיעה למצוק שמשקיף על הים, מתחם מופלא לוואטסו וטבילה בקרח ומיזם קולינרי שמגיש פיצה עם בוראטה ● ביקור בכפר שמריהו ורשפון ● חגית אברון תופרת יום

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הרפורמה שלא מורגשת: מה קרה להבטחה לחסוך 6,000 שקל למשפחה?

קרוב לחצי שנה חלפה מאז שרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" נכנסה לתוקף, אבל בינתיים המחירים כמעט בכל קטגוריה רק מטפסים ● במשרד הבריאות, אחד הגופים האמונים על התוכנית, נשמעים יותר מסויגים לגבי היעד: "אם יהיו השפעות על יוקר המחיה - מבורך"

רוני אשורי (מימין), שי כהן, רענן גבירצמן, אוולין לנדמן, קית' מורטון. הנהלת פרוטאנטקס / צילום: איל יצהר

החברה של יוצאי מלאנוקס מגייסת לפי שווי של יותר מחצי מיליארד דולר

פרוטאנטקס, שמנכ"ל אינטל העולמית נמצא בדירקטוריון שלה, מייצרת רכיב להוזלת עיבוד ה־AI ומגייסת כ־50 מיליון דולר לפי שווי של מעל ל־600 מיליון דולר ● אנבידיה במו"מ לרכישת מוצריה

קריית אונו / צילום: Shutterstock, Alex Lerner

עסקת הענק של מקורות: במו"מ לרכישת משרדים ב-240 מיליון שקל

חברת מקורות נמצאת במגעים לרכישת שטח משרדים למטה חדש, בשטח כולל של 18,000-23,000 מ"ר ברוטו ● 3 שנים אחרי שהושלמה הרכישה: אקרו נדל"ן חתמה על הסכם אופציה למכירת קרקע במתחם מנדרין ● הוועדה המחוזית דרום אישרה הקמת שישה יישובים חדשים בדרום  ● חדשות השבוע בנדל"ן

ילדים בבית הספר / צילום: Shutterstock, Monkey Business Images

האוצר שוב הודיע על הסכמות עם המורים, וגם הפעם הן לא יסיימו את השיבושים במערכת החינוך

המתווה הסופי שגובש אינו שונה מהותית מההסכמות עליהן כבר הכריזו ביום ראשון, שבפועל לא הביאו לסיום עיצומי המורים והגננות ● גם הסכם זה כנראה לא ימנע את העיצומים באופן מוחלט, לאור התרופפות האחיזה של הסתדרות המורים על המורים

איור: גיל ג'יבלי

סעודיה מנסה להביא לירידה של מחירי הנפט. וזאת הסיבה

משיא של כ־90 דולר לחבית מחיר הנפט ירד בשליש לרמה שלא נראתה מאז שנת 2021 ● למה זה קרה? מי אחראי לכך? ומה המשמעויות לכיס שלנו, לכלכלה העולמית ולעוצמה של יצואניות הנפט במזרח התיכון ומעבר לו? ● נתון בשבוע

אחרי צרפת: המדינה האירופית שצפויה להכיר במדינה פלסטינית

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמהוהפעם: הארגון המסתורי שאמור לנהל את הסיוע ההומניטרי בעזה, הנזק שספגה נושאת המטוסים האמריקאית בים האדום ובלגיה תומכת בהכרה במדינה פלסטינית ● כותרות העיתונים בעולם

הצי הימי של טורקיה בתרגיל / צילום: Reuters, Anadolu

המדינה שעוינת את ישראל מתחמשת גם בצוללת גרעינית

TSG חתמה על עסקה שמוערכת במיליוני שקלים עם חברה ביטחונית גדולה ● טורקיה ערכה תצוגת מוצרים ביטחוניים ומל"טים וגם רוצה לפתח צוללת גרעינית ● לוקהיד מרטין הציגה יכולות כיבוי אש אוטונומי עם מסוק בלקהוק ● וג'נרל דיינמיקס קיבל חוזה צוללות הענק עם צבא ארה"ב ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בניין האיחוד האירופי / צילום: Shutterstock

המדינה שנחשבה תומכת של ישראל וכעת יוצאת נגדנו

שר החוץ ההולנדי הודיע במכתב רשמי לאחראית על יחסי החוץ של האיחוד האירופי כי הולנד תסרב לקדם את היחסים עם ישראל מעתה והלאה ותדרוש לדון אם היא נשארה מחויבת לעקרונות החוק הבינלאומי ● האיחוד הוא שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל, עם סחר שנתי של יותר מ-50 מיליארד אירו

קמפיין בזק / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

פרסומת ה-AI של בזק היא הזכורה ביותר השבוע, החתונה של הוט - האהובה ביותר

הפרסומת של הוט היא האהובה ביותר בפעם הרביעית, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● טורנדו מתברגת במקום השני בזכירות עם "טכנאי תוך יום", הפרסומת השנויה במחלוקת שבה מככב אליהו יוסיאן עלתה לאוויר לאחר ביצוע הסקר ● הפרסומות הזכורות והאהובות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה בת"א ננעלה בעליות; המדדים המרכזיים עלו השבוע ב-4%

מדד ת"א 35 עלה ב-1% ● טבע בלטה בזינוק של כ-6% בעקבות המלצה של לידר באפסייד של 48% ● דלק עתה בעקבות המלצה של בנק אוף אמריקה על חברת הבת איתקה ● עליות בוול סטריט לאחר שטראמפ הודיע על הסכם סחר ראשון מאז תוכנית המכסים

מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Associated Press, Nic Coury

"תזנק ב-40%": האם אנבידיה תחזור להיות הכוכבת הלוהטת בוול סטריט

לאחר פתיחת שנה עגומה, מניית אנבידיה מציגה התאוששות בחודש האחרון ● במקביל, הדיווחים כי טראמפ מתכנן לבטל את הגבלות יצוא השבבים בארה"ב צפויים לתת רוח גבית למניה ● ב-FactSet מעריכים כי לאנבידיה יש פוטנציאל אפסייד עצום ● ואילו עוד מניות טכנולוגיה צפויות לעלות?

רכב חשמלי בטעינה / צילום: Shutterstock

הערכות: צי הרכב הממשלתי לא יעבור לחשמל בשנה וחצי הקרובות

למרות החלטת הממשלה, כל מכרזי ההצטיידות שפורסמו מתחילת 2025 היו לרכבי בנזין או הייבריד ● קבוצת צ'רי חשפה החודש באירופה דגמים חדשים ● השנה צפוי לנחות בישראל מותג חדש של NIO, שמתומחר ב-150 אלף שקל ● ועוד חדשות מענף הרכב