גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עם "מחיר סיני" לרכב הזה אין כמעט מתחרים

רכב הקרוס־אובר הגדול של צ'רי משלב תא נוסעים איכותי ומאובזר עם שבעה מקומות ומערכת הנעה יעילה, שחוסכת הרבה ביקורים בתחנת הדלק ● המושב האחורי מיועד בעיקר לילדים ותא המטען סמלי, אבל עם "מחיר סיני" אין לו כמעט מתחרים

צ'רי TIGGO 8 / צילום: יח''צ
צ'רי TIGGO 8 / צילום: יח''צ

יצרני הרכב הסיניים מובילים כיום את תעשיית הרכב העולמית בכל הנוגע להיקף ההשקעה במחקר ופיתוח ובחדשנות טכנולוגית. אבל אסטרטגיית המוצרים והמותגים שלהם, במיוחד בשוקי היצוא, מזכירה את שיטת "נסה וטעה". רבים מהם עדיין משגרים לשוק שלל דגמים ומותגים חופפים ומקבילים, עם מיצוב וגבולות גזרה מעורפלים.

נתונים חדשים מגלים: כמה מרוויחים המוסכים על התאונות שלנו
עם מחיר של 120 אלף שקל: הסינים כובשים את ציי הרכב, וזו רק ההתחלה

למשל, לצ'רי הממשלתית יש כיום בסין כעשרה מותגים ותת-מותגים, ונדמה שכל רבעון היא מוסיפה אחד. בישראל יש לה שני יבואנים מתחרים, בינתיים, ושלושה מותגים עם דגמים כמעט מקבילים, ובחודשים הקרובים יצטרפו אליהם לפחות עוד שלושה מותגים, עם צי שלם של דגמים, שגם הם יחלקו את אותם רכיבים מכניים. מסוחררים? גם הלקוחות.

עד שיגיע השיטפון נהנים עדיין הדגמים הראשונים של צ'רי מתחרות מוגבלת יחסית במשפחה המורחבת. אחד מהם הוא ה-TIGGO 8, שמתחילת 2025 משווק גם בגרסת פלאג-אין הייבריד מתקדמת, לצד גרסת הבנזין שעימה נכנס לישראל בשלהי 2023.

עיצוב חיצוני

סדרת הטיגו 8 עברה בינתיים חידוש אם כי הרכב שומר על קווי המתאר של הדור היוצא, שכבר הפך למראה מוכר על כבישי ישראל, במיוחד כרכב ציים. זהו כלי ארוך וגבוה יחסית, שמשדר את סטטוס ה"כביש-שטח", שהישראלים אוהבים. יש לו תא מנוע גבוה ומוצק, צמד פנסים מלוכסנים וגריל טרפזי אנכי וענק, שלא היה מבייש את אאודי.

פרופיל הצד נקי ונטול תחכום, עם קשתות גלגלים גדולות וחישוקים מסיביים ונאים, עמוד גג אחורי די זקוף וגג אופקי. עיצוב הזנב תכליתי ודי שבלוני, עם פסי תאורה רוחביים.

פנים הרכב

סף הכניסה לתא הנוסעים ממוקם די גבוה, והנהג והנוסעים מוצבים גבוה מעל פני הכביש, עם תצפית מלמעלה על נוף הפקקים. צ'רי מגדירה את הרכב "קרוס-אובר משפחתי לשבעה נוסעים", ולפחות שתי שורות המושבים הראשונות תואמות את ההגדרה היטב. מרחב הראש מכובד מלפנים, והשורה השנייה יכולה לאכלס שני מבוגרים פלוס מתבגר מבלי לקפח את מרחב הרגליים של איש מהם.

מנגד, שורת המושבים השלישית די סמלית, כפי שאפשר ללמוד גם מבסיס גלגלים באורך 2.71 מ' בלבד. הגישה לשורת המושבים השלישית דורשת גמישות והמושבים עצמם די צנומים, ומספקים מרחב רגליים שמתאים לילדים, וגם זה בתנאי שהם זוכים להתחשבות מיושבי השורה השנייה.

כשכל המושבים מאוישים, תא המטען מסתפק בנפח סמלי של 193 ליטר. קיפול אחד המושבים או שניהם כבר מפנה מרחב שימושי, ובשורה התחתונה, בטיולים של משפחות מורחבות הברירה היא ויתור על חלק מהנוסעים או על חלק מהמטען.

תא הנוסעים נראה ומרגיש איכותי, "מערבי" ומושקע כמו רוב דגמי הדור האחרון מסין. חומרי דיפון רכים ונעימים מכסים את רוב השטח החשוף בסביבת הנהג והנוסעים והמושבים עטויים ריפוד דמוי עור עם תפרים נאים. פה ושם יש עדיין "מזכרות" מהעבר, כמו מתגים מפלסטיק שחור ומבריק, שקולט טביעות אצבעות, או רמקולים "רטרו" עגולים, שמותקנים בתוך תושבות בולטות בדלתות. הקונסול המרכזי הענק מכיל משטחי טעינה עצומים ומחזיקי כוסות, שיכולים להחזיק בקבוק משפחתי, ויש בו חללי אחסון ענקיים.

הנדסת האנוש טיפוסית לדגמים סיניים, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל סביר ומסך ראשי ענק (15.6 אינץ'), חד ודקיק, שמרכז את המידע ותפריטי התפעול. התפריטים עברו "גיור" הולם ומאורגן בצורה סבירה, אם כי עדיין צריך לנבור בלא מעט מהם תוך כדי נסיעה כדי להגיע לפונקציות חיוניות כמו שליטה במערכת האקלים.

מישהו בסין אפילו ניסה להעניק לטיגו מערכת פיקוד קולי דוברת עברית, אבל כמו בניסיונות דומים בעבר, התוצאה נעה על המנעד של בין משעשע למביך. עברית שפה קשה.

האבזור התקני מקיף כבר מגרסת הבסיס וכולל פריטים חיוניים כמו חלון גג חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי ועוד. עם זאת, כדי לקבל גם מושב נוסע חשמלי או תצוגה עילית, שהרבה סינים מציעים כיום כסטנדרט, צריך לבחור בחבילת האבזור הגבוהה והיקרה יותר.

מנוע וצריכת דלק

את מערכת ההנעה של הטיגו 8 הספקנו לפגוש כבר בסדאן צ'רי אריזו 8, וגם כאן היא משלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, מנוע חשמלי חזק וסוללה בקיבולת של 18.3 קילוואט-שעה, שנטענת באמצעות רשת החשמל או באמצעות מנוע הבנזין.

כמקובל במערכות כאלה, הנתונים מרשימים "על הנייר": הספק משולב של 347 כ"ס ומומנט משולב של 53.5 קג"מ. אבל אלה נתונים שמשקפים סיטואציה שבה כל המערכות פועלות יחדיו בשיא ההספק. בפועל, כאשר הסוללה טעונה, ברירת המחדל היא נסיעה חשמלית רגועה ונינוחה עם תגובה די מתונה ללחיצה על הדוושה וצבירת מהירות נטולת דרמה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות.

הטווח החשמלי הרשמי הוא 90 קילומטר ב-WLTP, ולמרות שבפועל הטווח הריאלי קרוב יותר לכ-70 ק"מ, מי שיקפיד על טעינה מלאה של הסוללה מהרשת החיצונית יוכל לבצע את רוב נסיעות היום-יום הטיפוסיות, כולל שיוט בין-עירוני, מבלי להפעיל כלל את מנוע הבנזין. כשטעינת הסוללה יורדת מתחת לסף מסוים, או שהנהג לוחץ כהוגן על המצערת בעליות, נכנס מנוע הבנזין לפעולה וחושף צד מחוספס וקולני יותר.

היצרנית טוענת לטווח נסיעה כולל של מעל 1,000 קילומטר לפני ביקור בתחנת הדלק, ולמרות שלא בדקנו את הנתון בפועל, אחרי נסיעה מאומצת של כ-300 ק"מ התעקש מחשב המנוע שעדיין יש לנו מעל 750 ק"מ.

על הכביש

התנהגות הכביש מעידה על עקומת הלימוד החדה של הסינים. גרסת הבנזין היוצאת של טיגו 8 ספגה לא מעט ביקורת בשל קשיחות המתלים ונטיית גוף חדה בפניות. אבל גרסת ה-PHEV, למרות משקל עצמי של כמעט 2 טונות, מרגישה הרבה יותר מאוזנת.

המתלים מצליחים לנטרל באפקטיביות מהמורות עירוניות, למעט בורות גדולים ומכסי ביוב בולטים, נטיית הגוף בפניות מוחשית אבל לא היסטרית, וההיזון החוזר מההגה סביר כל עוד מקפידים לנטרל את המערכת האגרסיבית של תיקון הסטיה מהנתיב. גם היציבות הכיוונית על הכביש המהיר טובה, למרות הגובה.

מחיר

כמו רוב היצרנים הסיניים, גם טיגו 8 PHEV מציע תמורה מרשימה לכסף, שלמערביים אין לה מענה. גרסת הבסיס עולה 199 אלף שקל, והמאובזרת יותר עולה 210 אלף שקל. מי שיכול להסתפק בחמישה מקומות ימצא בשוק כמה וכמה מתחרים סיניים, כולל של מותגים-אחים, עם הנעת PHEV מתקדמת. אבל מי שחייב שישה-שבעה מקומות, בעיקר עבור ילדים, עם פטור מביקור תכוף בתחנות הדלק, יגלה שזו האלטרנטיבה היחידה במחיר הזה. לפחות עד שיגיע הגל הסיני הבא לישראל.

חלק מהמתחרות

BYD SEAL U

199-214 אלף עולה גרסת הפלאג-אין של הקרוס-אובר. הרכב מסתפק בחמישה מקומות ישיבה אבל תא הנוסעים מרווח. הנעת הפלאג-אין מאפשרת טווח חשמלי של כ־80 ק"מ.

BYD SEAL U / צילום: יח''צ

ג'אקו 8 PHEV

לקראת אוגוסט ינחת כאן בן הדוד של טיגו 8 מבית "ג'אקו" של צ'רי, עם 7 מקומות. שני מנועים חשמליים וסוללה עם טווח של עד כ־160 ק"מ. המחיר טרם פורסם.

ג'אקו 8 PHEV / צילום: יח''צ

עוד כתבות

מאמצי הכיבוי מעל אשתאול / צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

בשל השריפה: בוטלו מרבית אירועי יום העצמאות ברחבי הארץ

עוד קודם להנחיה הגורפת בעיריות ברחבי הארץ קיימו דיונים סביב ההופעות הערב, ובחלקן הוחלט לדחות את האירועים למחר • גם עצרת יום העצמאות בכיכר החטופים בוטלה • במסמך "חידוד התרעה דחופה" ששיגר קודם לכן המשרד לביטחון לאומי, קראו לשקול התאמה של החגיגות והזהירו מפני סכנות בטיחותיות

שיתוף פעולה / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקר ישראלי בדק: מה מאפיין שיתופי פעולה מוצלחים בין רופאים יהודים וערבים

קבוצה של רופאים יהודים וערבים החלה עוד לפני 7 באוקטובר מחקר שבוחן 16 מיזמי שיתוף פעולה בעולם הרפואה ● תוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine, והוא כולל כמה המלצות ליום שאחרי המלחמה

למרות שישראל צומחת, החור בכיס ממשיך לגדול / איור: גיל ג'יבלי

בין המיקרו למאקרו: המספרים שמוכיחים שלמרות שישראל צומחת, החור בכיס ממשיך לגדול

הכלכלה הישראלית מפגינה עוצמה בפתיחת 2025 עם נתוני שכר ממוצע, אבטלה וצמיחה מעודדים ● אבל מאחורי הנתונים המרשימים, הישראלים ממשיכים להרגיש את הלחץ בכיס: יוקר המחיה מזנק כמעט בכל תחום, ממזון ודיור ועד תחבורה וביטוחים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; מיקרוסופט ומטא זינקו בעקבות הדוחות הרבעוניים

נאסד"ק עלה ב-1.5% ● ארה"ב פנתה לבייג'ין כדי להתחיל בשיחות על מכסים ● בסנט: "שוק האג"ח מאותת לפד להוריד את הריבית" ● ארה"ב שוקלת הקלה בהגבלות על מכירת שבבים של אנבידיה לאיחוד האמירויות ● יו"ר טסלה מכחיש שהדירקטוריון מחפש מחליף לאילון מאסק ● מספר דורשי דמי האבטלה בארה"ב בשיא, פעילות הייצור התכווצה ● טראמפ מאיים שמדינה שתרכוש נפט מאיראן לא תוכל לעשות עסקים עם ארה"ב, מחירי הנפט עלו

מטוסים ומסוקים לכיבוי שריפות גויסו להתמודד עם השריפה בהרי ירושלים / צילום: Reuters, Anadolu

14 מטוסים קלים, בלי ״סופר טנקר״: מה כוללת טייסת הכיבוי הישראלית?

שריפת ענק משתוללת בירושלים ונציב הכבאות אמר שאנחנו לקראת יממה מאתגרת ●  מה כוללת טייסת הכיבוי הישראלית, מהם האתגרים המקצועיים בהפעלת מטוסי כיבוי אש, כיצד תפסו בכיבוי והצלה את מצב טייסת הכיבוי, ומהו מחיר של סופר טנקר כמו זה שיוון שולחת?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Vincent Thian

הוא שווה מיליארדים, אבל יקבל העלאת שכר ראשונה מזה עשור

אנבידיה הודיעה כי שכר הבסיס של המנכ"ל ג'נסן הואנג יגדל פעם הראשונה מזה עשור ● בנוסף, גם דמי האבטחה והמגורים שלו יתעדכנו ביותר ממיליון דולר ● עדיין, מדובר בסכומים קטנים ביחס לשווי מניותיו בענקית השבבים

שריפת הענק בהרי ירושלים / צילום: עובדי ויערני קק״ל

הרכב והדירה נשרפו - מי ישלם ואיך יוצרים קשר?

בחברות הביטוח מספרים לגלובס כי היקף הפניות אליהן לא גדול עד כה, אך מעריכים שבימים הקרובים הוא יגדל ● האם יש כיסוי ביטוחי לרכבים שננטשו בכביש 1, ולמי צריך לפנות כדי לקבל פיצוי? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock

האיום בכלא עבד? ליעם ישראל צפוי להשיב 90 מיליון שקל לחוסכי סלייס

אחרי שהמנהל המורשה של סלייס ביקש מבית המשפט לשלוח את מארגן הקרנות, שגייס 34 מיליון דולר מעמיתי סלייס, ל-45 ימי מאסר בגלל חוסר שיתוף פעולה, השניים מנהלים משא ומתן מתקדם על השבת חלק ניכר מהכספים ● ביהמ"ש טרם הכריע האם לאשר את הסדר החוב בסלייס

מערכת PULS - משגר רקטות ארטילרי רב-תכליתי של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

לא להפוך ל"טרף": המדינה שמתחמשת בסיוע של ישראל

שר ההגנה של יוון שופך אור על פרויקט דגל שבו ישראל צפויה להשתלב, הודו רוכשת מטוסי קרב מצרפת בצל ההסלמה עם פקיסטן, איחוד האמירויות קונה מערכות סיניות לצ'אד, ולמלחמת הסחר של טראמפ עם סין יש גם השלכות ביטחוניות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מפעל לבנים בתל אביב, שנות ה־40 / צילום: הנס פין

גם אחרי 77 שנים, ישראל לא מצליחה להיפטר מהחלטות המנדט הבריטי

אף שעברו 77 שנה מהכרזת המדינה, עולם התכנון הישראלי עדיין מעוצב מהחלטות שהתקבלו בתקופת האנגלים ואפילו בימי הטורקים ● תחום החקיקה בנדל"ן כבר מושפע פחות, אך בנושאים מסוימים דווקא השינוי הוביל לחוסר בהירות

כבאיות בדרכן למוקדי השריפה בהרי ירושלים / צילום: ap, Mahmoud Illean

ראש ענף מחקר בכבאות: "נצטרך להתמודד בעתיד עם אירועים קיצוניים אפילו יותר"

"מה שהיה יוצא דופן בשריפה הנוכחית הוא קצב ההתפשטות שלה. מדדתי 2 ק"מ בשעה, שזה המון", אומר סגן טפסר ד"ר שי לוי, ראש ענף מחקר, שטחים פתוחים ואקלים בכבאות והצלה לישראל ● לדבריו, נראה בעתיד עוד שריפות קשות רבות: "יש עליה דרמטית במגמת השריפות. שינויי האקלים משפיעים, ואנחנו נכנסים לעידן אחר"

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עוקפת את התחזיות, המניה קופצת באפטר

ענקית הטכנולוגיה היכתה את התחזיות: ההכנסות עמדו על 70.07 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 68.43 מיליארד דולר ● החברה דיווחה על 3.46 דולר למניה, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.21 דולר למניה

מייקל אייזנברג / צילום: יונתן בלום

מייקל אייזנברג לא מבין חברות שמוציאות כסף מהארץ ומצהיר: אני לא הולך לפוליטיקה

מייקל אייזנברג, אחד המשקיעים הוותיקים בהייטק המקומי, מביע אמון בשוק הישראלי אך לא חוסך בביקורת כלפי המדיניות הכלכלית ● בראיון לגלובס, הוא מציע פרדיגמה כלכלית חדשה, מתייחס לשמועות שהוא התכוון לפרוש מקרן אלף בראשה הוא עומד ומבקש לשלוח מסר אופטימי לכבוד יום העצמאות ה־77 למדינה: "יהיה פה טוב"

נשיא טורקיה ארדואן / צילום: ap, Denes Erdos

השגריר יצא לפנסיה, בכיר סיים קדנציה: הנציגות הטורקית בת"א בשפל

היחסים בין ירושלים לאנקרה ממשיכים להתדרדר: השגריר הטורקי שנמצא באנקרה יצא השבוע לפנסיה, כשבד בבד הממונה על השגרירות נקרא חזרה לאנקרה ● טורקיה מפעילה בירושלים קונסוליה, שהקונסול הכללי העומד בראשה מוגדר בתור "השגריר לפלסטין"

חנות של אפל בבייג'ינג, סין / צילום: ap, Andy Wong

המנכ"ל ניסה להרגיע את המשקיעים, אז למה מניית אפל עדיין נפלה?

בשיחת המשקיעים לאחר הדוחות, ניסה טים קוק, מנכ"ל אפל, להרגיע את המשקיעים, ולהציג אסטרטגיה להתמודדות עם המכסים של טראמפ ● ובכל זאת, שתי נקודות הפילו את המניה

ירי טילים / צילום: מתוך טוויטר

דובר צה"ל: שוגר טיל אחד משטח תימן. בוצעו ניסיונות יירוט

הותר לפרסום: סמל ניב דייג מרמת השרון נהרג בתאונת דרכים ברמת הגולן ● מבצע "עוז וחרב" יתרחב על מנת להגביר את הלחץ הצבאי ● רה"מ ושר הביטחון: "תקפנו הלילה בסמוך לארמון הנשיאות בדמשק" ● הצלב האדום מזהיר: "המצב ההומניטרי ברצועת עזה על סף קריסה" ● 59 חטופים - 574 ימים בשבי ● עדכונים שוטפים

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון עקפה את הצפי אך מפרסמת תחזית מאכזבת; המניה יורדת במסחר המאוחר

החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 155.7 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה הסתכם ב-1.59 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.39 דולר ● ההכנסות מענן היו מעט מתחת לצפי

גיא ברקוביץ' / צילום: יונתן בלום

"יחסי אהבה שנאה": מנכ"ל Waze מגלה את הסודות על הנהגים הישראלים

מה הופך את ישראל למדינה מהפקוקות בעולם, האם Waze מציעה לנו מסלול פתלתל כדי לחסוך רק דקה וחצי, כמה נכונה השמועה על איחוד עם גוגל מפות ואיך החמיץ הזדמנות לאקזיט ענק כשוויתר על הצעה מהמייסדים? ● ראיון מיוחד עם גיא ברקוביץ', מנכ"ל אפליקציית הניווט הפופולרית

המגדלים על כיכר המדינה. ''ההזמנויות באזור לא באות לידי ביטוי במחיר'' / צילום: Shutterstock

השם היסטורי, המחירים בשמיים: דירת ארבעה חדרים בפרויקט הזה בתל אביב עולה כבר 10 מיליון שקל

רחוב ה' באייר הכי מפורסם בארץ הוא זה שסובב את כיכר המדינה בתל אביב ● ברחוב נבנים בימים אלה שלושה מגדלי ענק, וחלק מבעלי הדירות כבר התחילו למכור את הדירות ● דירת ארבעה חדרים בקומה ה־38 נמכרה ביותר מ־10 מיליון שקל

אילוסטרציה: shutterstock

אפריל הפתיע לטובה: מה קרה לקופת הגמל שלכם החודש?

למרות הנפילות בוול סטריט בתחילת החודש, עד סופו תוקנו כמעט כל הירידות והנאסד"ק אף סיים בעליות ● בעקבות כך, המסלולים הכלליים והמנייתיים רשמו בכלל תשואה חיובית של 0.7%, כך על פי הערכות אבי ברקוביץ מבית ההשקעות מיטב ● המסלול מחקה ה- S&P 500 שוב איכזב, בעיקר בגלל התחזקות השקל