גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הוא ממוצב כרכב פאר ומתעלם מהתחרות הסינית. האם הוא גם משתלם?

הקרוס-אובר החשמלי החדש אאודי 45 Q6 e-tron מתעקש שלא ליישר קו עם טסלה ועם שלל מתחריה הסיניים ● יש לו עיצוב חוץ ופנים סולידי, הוא מצויד בתא נוסעים מרווח ומפואר ומצליח לשלב היטב בין התנהגות לנוחות ● המחיר הוא לא לכיסו של כל אחד ● מבחן דרכים

אאודי 45 Q6 e-tron / צילום: יח''צ
אאודי 45 Q6 e-tron / צילום: יח''צ

כמו כל יצרני הרכב המערביים גם אאודי עברה כמה שלבי אבולוציה בשוק הרכב החשמלי. בשלהי העשור הקודם היא אימצה את הקונספט "להיות יותר טסלה מטסלה", והשקיעה סכומי עתק במחקר ופיתוח ובמפעלים ייעודיים לרכב חשמלי.

המאבק הסמוי בין יבואניות הרכב הגדולות לחברות הליסינג
הרכב הזה טוב וראוי מכל בחינה, למעט תג המחיר

בשלב השני החלו כל יצרני הרכב המערביים, ואאודי ביניהם, לנסות להפוך את פיתוח כלי הרכב החשמליים שלהם להגיוני ורווחי יותר באמצעות שיתוף פלטפורמות בין מותגים שונים ויצירת בידול באמצעות מיתוג. רוב הדגמים החשמליים של החברה שנמצאים בשוק שייכים לדור הזה.

בשלב השלישי, שמתחיל בימים אלה, מנסים המערביים להדביק פערים עם תעשיית הרכב הסינית, שמפגינה עליונות בכל הנוגע לקצב החדשנות ולהורדת עלויות ייצור.

כך למשל, בתערוכת שנגחאי באפריל השיקה אאודי קרוס-אובר חדש תחת שם המותג AUDI (באותיות גדולות). יש לו עיצוב ייחודי ומיתוג גרמני, אבל בשורה התחתונה הוא "הנדסת מותג" על בסיס פלטפורמה חשמלית של SAIC הסינית, שגם תייצר בסין.

רכב המבחן שלנו, אאודי Q6, שייך עדיין ל"שלב הביניים". הוא מיוצר בגרמניה, ניצב על פלטפורמה שפותחה עצמאית, ומשרתת גם את פורשה מקאן החשמלית, וממוצב כרכב פאר עם תמחור תואם, תוך התעלמות מוחלטת מהתחרות הסינית.

עיצוב חיצוני

חיצונית הרכב זונח את הקו העגלגל של טסלה ושלל מתחריה הסיניים, לטובת מראה טכני ו"גרמני". העיצוב כולל חרטום "כועס", שמחצין גריל ענק בצבע שחור מבריק ומחורץ עם פנסי הייטק צרים וממוחשבים. פרופיל הצד תכליתי ורבוע עם קשתות גלגלים גדולות בעיצוב קלאסי, גג בקימור עדין, עמודי גג זקופים יחסית ודלתות עם מסגרת מסורתית. הזנב ארוך ודי אנכי, אם כי מערך מורכב של גופי תאורה מקנה לו מראה מתוחכם.

כל העסק ארוז בממדים די נכבדים עם בסיס גלגלים באורך של 2.9 מ'. מי שרוצה מראה דינמי יותר, יצטרך לחכות לגרסת "ספורטבאק" של הרכב, אבל גם ה-Q6 "הרגיל" משדר בנקל סטטוס של רכב פרימיום, ושואב לא מעט תשומת לב בחניוני ישראל.

פנים הרכב

בתא הנוסעים המושבים ממוקמים די גבוה מעל האספלט, עם תצפית טובה לכל הכיוונים. בניגוד בולט לסגנון המינימליסטי והאופנתי של טסלה ושאר שכפוליה, התא של ה-Q6 מאמץ סגנון "עמוס". מערך הפיקוד מעוצב בכמה מפלסים, ידיות הדלתות הן בעיצוב מסורתי והקונסול המרכזי מארח מתג שליטה בהילוכים ועוד מספר מתגים פיזיים.

פתחי האוורור נשלטים ידנית וממוקמים היטב, ויש הרבה חיפויי עור ועיטורי עץ ומתכת באיכות גבוהה, אם כי באופן מפתיע יש גם לא מעט משטחי פלסטיק בדלתות, שמשמיעים צליל חלול כשנוקשים עליהם. בידוד הרעשים במהירויות שיוט גבוהות הוא אחד הטובים שפגשנו בפלח.

המושבים מלפנים ומאחור נוחים ותומכים היטב, ומרחב הישיבה מלפנים ומאחור מצוין. חמישה נוסעים לא-קטנים יכולים לשבת ברכב לפרקי זמן ממושכים, ללא צורך בעצירה.

התחושה בתא אוורירית ומוארת, בזכות חלונות צד גדולים יחסית וגג פנורמי ענק ונפתח עם כיסוי חשמלי. תא המטען אינו ענק כמו בטסלה, אבל עדיין ניתן לדחוק לתוכו מטען בנפח של כ-526 ליטר, די והותר לנסיעות פנאי משפחתיות טיפוסיות.

הנדסת האנוש מתוכננת היטב, עם מערך תצוגה משולב בעיצוב מקורי, שעוטף את עמדת הנהג בקימור מודגש ומציג את כל המידע בקלות וברזולוציה גבוהה. לרשות הנוסע לצד הנהג עומד מסך נפרד משלו, שמאפשר שליטה על רוב פונקציות הבידור והנוחות. כגיבוי יש מערכת פיקוד קולי מצוינת (באנגלית).

מערך התפריטים קל יחסית לפענוח, למעט כמה מטרדים, כמו הצורך לאשר אחרי כל התנעה את ניתוק המערכת הטורדנית לשמירה על הנתיב. יש לא מעט מתגים פיזיים שחוסכים הסחת דעת בעת הנהיגה, אם כי משום מה החליטו באאודי למקם מערך שלם של מתגי מגע שטוחים וצפופים על דלת הנהג. האבזור התקני עשיר, מקיף וממצה, ללא צורך באופציות, וזה בהחלט נוהג חיובי, שאאודי כנראה אימצה מהסינים.

מנוע וצריכת דלק

ה-Q6 ניצבת על פלטפורמה חשמלית ייעודית ומתקדמת בטכנולוגית 800V, ומוצעת בכמה גרסאות הספק וטווח, כולל גרסת ביצועים כפולת מנועים. אנחנו לקחנו למבחן את גרסת הבסיס, 45, עם מנוע חשמלי אחורי בודד בהספק 252 כ"ס, שמסוגל לייצר הספק רגעי של עד 292 כ"ס לצורך זינוקים ממצב עמידה.

זה לא הספק מרשים לרכב חשמלי בטווח המחיר הזה, ואפשר למצוא כיום דגמים זולים יותר עם הספק כפול, אבל הביצועים "הגיוניים". המכונית מזנקת מאפס ל-100 קמ"ש בכ-7 שניות, צוברת מהירות בקצב נאה ויש לה מספיק רזרבות להאצה גם ב-150 קמ"ש. ריגושים תצטרכו לחפש בגרסאות אחרות.

גרסת ה-45 מצוידת בסוללה בקיבולת די מתונה לימינו, של כ-82 קילוואט, ומצהירה על טווח של עד 524 ק"מ בין טעינות. אבל ביום אביב ישראלי לוהט עם מזגן פועל בעוצמה, כמתחייב, ושיוט מזדמן במהירויות גבוהות, התקשינו להשיג יותר מ-400 ק"מ. סביר להניח שגרסת ה-50, שמצוידת בסוללה של 100 קילוואט-שעה, מתאימה יותר לצרכני קילומטרים "כבדים", שנוסעים לעיתים תכופות למרחקים ארוכים.

בצד הזכות יש לרכב מערכת מצוינת לאחזור אנרגיה מבלימה, שבמצב החזק שלה גם חוסכת צורך להשתמש בבלמים וגם מוסיפה לא מעט קילומטרים לטווח. הרכב גם תומך בטעינה סופר-מהירה, כראוי לרכב ברמת המחיר הזו.

על הכביש

על הכביש ה-Q6 נאמנה למוצא הגרמני המכובד שלה. היא מרגישה נטועה היטב על האספלט גם במהירויות גבוהות (מאוד) תחת רוחות שרב עזות, והשליטה בתנודות הגוף בפניות מרשימה בנהיגה נמרצת על כבישים מפותלים. זה בהחלט הישג מכובד לקרוס-אובר, ששוקל כ-2.1 טונות. ההיגוי אולי לא מרגיש חד ומהיר כמו בטסלה Y החדשה, אבל עדיין מחבר את הנהג היטב לגלגלים. גם תחושת הבלמים די טבעית.

רכב המבחן צויד במתלי אוויר, שהם חלק מחבילה אופציונלית שעולה 19 אלף שקל. המתלים הללו מגהצים בצורה מרשימה מאוד שיבושי כביש קטנים וגדולים, לא מרגישים רכים מדי בנהיגה נמרצת ומשפרים מאוד את נוחות הנוסעים מאחור. מתלי אוויר הם תמיד השקעה מומלצת לרכב חשמלי כבד, וכאן הם מוכיחים את עצמם היטב.

מחיר

המחיר של ה-Q6 בגרסת ה-45 מתחיל בכ-502 אלף שקל, וחבילת מתלי האוויר הכמעט-הכרחית מוסיפה כ-19 אלף שקל. זה מחיר די מאתגר ביחס למתחרות הסיניות, שלחלקן יש יותר כוח וסוללות עם טווחים גדולים יותר. אבל בהתחשב בממדים ובאבזור, הוא אינו חריג בפלח הזה. בשורה התחתונה זהו רכב מרווח ומאובזר שנעים מאוד לנסיעות משפחתיות ארוכות ומותיר רושם "נכון" על סביבתו. האם זה יספיק מול ההסתערות הסינית הבלתי פוסקת? נחכה ונראה.

חלק מהמתחרות

NIO EL7
554 אלף שקל עולה הקרוס-אובר החשמלי המפואר של NIO הסינית. יש לו שני מנועים בהספק משולב של 653 כ"ס ותאוצה ל־100 ב־3.9 שניות, וסוללה שמספקת עד 501 ק"מ

NIO EL7 / צילום: יח''צ

מרצדס EQE 350
707 אלף שקל עולה גרסת הפתיחה של EQE החשמלית. היא מעט גדולה מה-Q6 אך תא המטען מסתפק ב־520 ליטר. למנוע 292 כ"ס וטווח הנסיעה עד 510 ק"מ

מרצדס EQE 350 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

מיכל ברדוגו / צילום:  עומר הכהן

שתיים בפורטוגל, שתיים בישראל ואחת במדריד: המשקיעה שקנתה חמש דירות

מיכל ואסף קנו דירה ראשונה בליסבון בדיוק לפני שפרצה הקורונה ומאז המשיכו במסע, שכולל תמיד משא ומתן קשוח על המחיר

נתח משקיעי הדירות שוב בשיא / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

משקיעי הדירות האמיתיים הם החוליה החלשה שעלולה להקריס את מגדל הקלפים הנדל"ני

באפריל הגיע היקף המשכנתאות של משקיעי הנדל"ן לנתח של 12% מסך המשכנתאות ● אלא שהסכנה הגדולה לשוק הדיור מגולמת בעשרות אלפי ישראלים שאין להם דירה אחרת מלבד זו שקנו להשקעה, שעליה הם תולים את כל יהבם

גבינות של משק דוד / צילום: באדיבות משק דוד

מחלבה כמו בצרפת ועגלת קפה מושחתת: חוגגים שבועות במושבי השרון

מחלבה שמציעה ברי ערמונים וסנט מור עוקצנית, משק שמגדל תותים אפגניים, עגלת קפה שמגישה עוגת גבינה מהאגדות ומקררי פרחים שלבשו חג ● סיור מיוחד לשבועות

כאוס במתחמי הסיוע בעזה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana

גורם ביטחוני בכיר על הסיכוי לעסקה: "אנחנו בחלון הזדמנויות ייחודי"

גורם ביטחוני אמר כי חמאס נמצא תחת לחצים גדולים ומעוניין בעסקה ● כתב אישום הוגש נגד שני ישראלים שהעבירו ליו"ש מאות טונות של חומרים לייצור מטעני נפץ ● שגריר ארה"ב בישראל: ארה"ב לא תיקח חלק בוועידה של צרפת להכרה במדינה פלסטינית ● עדכונים שוטפים

מנכ''ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דיימון / צילום: ap, Richard Drew

מנכ״ל העל שמזהיר מקריסה בשוק האג״ח: ״הולכים להיכנס לפאניקה״

ג׳יימי דיימון המנכ״ל הוותיק של ג׳יי.פי מורגן שיחרר בסופ״ש אזהרה נוספת הפעם בנוגע לשוק החוב בארה״ב וטען שכשזה יקרה הרגולטורים ייכנסו ״לפאניקה״

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"במרחק שלוש דקות הליכה מהים": בכמה נמכרה דירת שלושה חדרים בבת ים?

בדרום־מערב בת ים נמכרה דירה בשטח של 60 מ"ר בקומה הראשונה, תמורת 2.13 מיליון שקל ● "למרות שהביקוש בעיר מתעורר, יש הרבה מאוד פרויקטים כרגע והתחרות על הרוכשים גבוהה" ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

רון גורה / צילום: אמפת'י

הישראלי שהמציא סוג חדש של ביטוח והפך לסנסציה בניו יורק

היזם רון גורה הקים את הסטארט-אפ אמפת'י לאחר שחווה אובדן במשפחה ● המוצר של החברה מסייע לאמריקאים להתמודד עם האבל ברמה המנהלתית, ויותר מ-4 שנים אחרי הקמתה הפכה אמפת'י לאחד ממנועי הצמיחה הגדולים של חברות ביטוח החיים ● כעת היא מגייסת 72 מיליון דולר

צלעות טלה / צילום: אנטולי קרינצקי

בשביל צלעות הטלה האלה שווה להגיע למסעדה הכשרה ברחובות

מסעדת השף ברחובות כבשה שומרי כשרות וחילונים, משפחות וצעירים, פודיז וחובבי יין - בעיקר כי שום דבר לא נעשה בה כלאחר יד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה סוגרת חודש מאי חזק; השקל זינק מול הדולר

חודש טוב בבורסה - ת"א 35% עלה ב-6.5%, הבנקים ב-10% ● נעילה מעורבת היום - ת"א 35 בכ-0.8% על רקע ההתקדמות במגעים בעסקת החטופים ● ת"א ביטוח זינק בכ-5% ● בית המשפט בארה"ב חסם את תוכנית המכסים של טראמפ; עליות בוול סטריט ● השקל נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות הזרים

מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: ap, Nic Coury

אנבידיה הוכיחה שעדיין יש לה את זה. אבל הודתה בחשש הגדול שלה

למרות המכסים והסנטימנט התנודתי בשווקים: ענקית השבבים הציגה רבעון שיא עם הכנסות של 44 מיליארד דולר ורווחי עתק ● בראיונות ושיחות משקיעים המנכ"ל ג'נסן הואנג חשף את החששות שלו מהמגבלות על השוק הסיני ● וגם: המנוע הישראלי שמייצר לחברה הלוהטת בעולם 5 מיליארד דולר ברבעון

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם פרופ' אלכס וינרב / צילום: פרטי

החוקר שמגלה: מה עומד מאחורי ה"בייבי בום" של המלחמה ועד כמה ישראל חריגה

שיחה עם פרופ' אלכס וינרב, ראש תחום דמוגרפיה במרכז טאוב ● על הירידה העקבית חוצת המגזרים בילודה בישראל, הסיבות הכלכליות והתרבותיות, הקשר למלחמה וההשלכות העתידיות ● האזינו

דאצ'יה דאסטר הייבריד / צילום: יח''צ

דור חדש והיברידי: המכונית הזו עברה עדכון גרסה והמחיר קפץ

הדור החדש של הדאסטר זונח את תדמית הלואו־קוסט של המותג לטובת עיצוב מתוחכם, טכנולוגיה מודרנית והנעה היברידית חסכונית. אבל ההשקעה באיכות החומרים והגימור עדיין לא מיישרת קו עם המחיר ● מבחן דרכים

הקומיקס שלא נכנע לאתוס הגיבור ומחזיר את השכול מהלאומי אל האישי / צילום: מתוך ''גוף ראשון רבים'' באדיבות יוקה ספרים

הקומיקס שלא נכנע לאתוס הגיבור ומחזיר את השכול מהלאומי אל האישי

מי שצפה בסרט של נוגה פרידמן, ששודר ביום הזיכרון ומציג את חייה מאז נפל בן זוגה בקרב ב־7 באוקטובר, לא יכול שלא לעמוד בפני הכנות הנדירה שלה ● בקומיקס חדש היא מדברת אל הגולגולת שלו ויוצרת מבט חדש על השכול, או כמו שהיא כותבת: "המוות מקלף בולשיט"

אל''מ ט' / צילום: דובר צה''ל

בכיר בצה״ל טוען: זה הפתרון לבעיית הירי של החות׳ים

אל"מ ט', מפקד מִנהלת מגן, מתאר את האתגרים שעמדו בפני ההגנה האווירית במלחמת חרבות ברזל, מסביר למה חיזבאללה הפתיע את צה"ל ומספר איך הוציאו תותח וולקן ממוזיאון חיל האוויר כדי להתמודד עם האיום ● רגע לפני שהוא עובר לתפקיד חדש, הוא מזכיר: "הגנה לא יכולה לנצח לבד - צריך גם התקפה"

דונלד טראמפ / צילום: ap, Jacquelyn Martin

מלחמת הסחר של טראמפ ממשיכה: יכפיל את המכסים על אלומיניום ופלדה

הנשיא הכריז על הכפלת המכסים על פלדה ואלומיניום ל־50% ● המהלך צפוי לייקר מוצרים לצרכן האמריקאי מכיריים גז ועד מחבתות ● במקביל המכסים מעוררים מתיחות עם שותפות סחר כמו קנדה ואוסטרליה שטענו "המהלך פוגע בסחר החופשי"

סטנלי פישר ז''ל / צילום: Mark Lennihan

סטנלי פישר: כלכלן מבריק שאחראי לעוצמתה של ישראל עד היום

פרופ' פישר, שכיהן כנגיד בנק ישראל בין 2005 ל־2013 היה כלכלן בעל שם עולמי ואחד האדריכלים של חוסנה הכלכלי של המדינה, הלך לעולמו בגיל 81 ● פישר השאיר אחריו רפורמות מרחיקות לכת, אינסטינקטים חזקים וקסם אישי יוצא דופן

פרויקט ''לוריא'' שבשכונת מורדות ארנונה בירושלים / הדמיה: וויופוינט

קבוצת חברים מארה"ב קנו שש דירות למגורים בירושלים. כמה הם שילמו

הרוכשים הם קבוצה של חברים מארצות הברית, שרכשו את הדירות למגורים ● הפרויקט מוקם על מתחם בן 18 דונם ויכלול 17 בניינים בני שמונה קומות, ובהם 335 דירות חדשות ● החברות היזמיות מדווחות כי עד כה נמכרו בשלב הפריסייל כ־45 דירות, 30% מהן לתושבי חוץ

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock, Felix Tchvertkin

בשורה לטסים: חברת התעופה שחוזרת לטוס מתל אביב לניו יורק

יונייטד איירליינס תקדים את חזרתה לישראל ותחזור לטוס כבר השבוע ● חזרה של חברת תעופה גדולה כמו יונייטד בקו המבוקש לניו יורק היא בשורה לטסים

גם זה קרה פה / צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת, תמר מצפי, שאטרסטוק

לחברות התעופה הזרות פשוט נשבר מאיתנו

ההטבות לא יפתרו את משבר התעופה ● התקציב שהועבר לא מתחשב באורך המלחמה ● וההגרלות פשוט לא עושות את העבודה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הכלי AI Overviews של גוגל / צילום: Shutterstock

השלב הבא של ה-AI בגוגל: כך תבצעו חיפושים מעתה

האיום מצד כלי הבינה המלאכותית השונים הוביל את גוגל לפתח את AI Overviews, כלי שמוטמע במנוע החיפוש שלה ומאפשר מענה על שאלות מורכבות ● לאחרונה הכלי זמין גם בישראל, בעוד בעולם כבר הושקה הגרסה המתקדמת, AI Mode