נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon
ארבעה חודשים אל תוך כהונתו השנייה של הנשיא דונלד טראמפ, בשוק לוקחים השראה מחיבתו לסלוגנים מקוצרים לאקרונים קליטים כמו MAGA, DOGE ו-MAHA, והמציאו כמה משלהם, שהחלו להתפשט בעמדות המסחר.
לנוכח שלל הקיצורים וראשי התיבות, הפרשן של הפיינשיאל טיימס, רוברט ארמסטרונג, טבע את המונח "TACO trade" במאי האחרון, זהו קיצור של "Trump Always Chickens Out" - "טראמפ תמיד מתקפל" שמשקף אמונה שהנשיא מדבר בתקיפות על מכסים, אך לעיתים רחוקות מממש את איומיו.
אומרים שזוהי ההנחה שתרמה יותר מכל לרוח גבית בוול סטריט שסגרה את מאי בעלייה של כ-6%, חודש מאי הטוב ביותר מזה 35 שנה.
לדברי ארמסטורנג, מדובר באסטרטגיה שנועדה להקדים מהלכים של הנשיא, כשהוא מכריז על מכסים חדשים ואז חוזר בו - תופעה שהפכה למעין דפוס מוכר. המשקיעים שמיישמים את אסטרטגיית TACO למעשה מסתמכים על כך שהשוק נבהל מההכרזה - ואז מתאושש כשהאיומים מתמתנים או מתבטלים.
כך הם בונים פוזיציות קצרות טווח במניות, סחורות או סקטורים ספציפיים - בעיקר כאלה שבדרך כלל מגיבים חזק לשינויים במדיניות סחר (כמו פלדה, חקלאות, תעשייה כבדה).
טראמפ מגיב לשאלות על "עסקת TACO"
בינתיים, המונח TACO trade התפשט במהירות - עם שלל ממים, תמונות שנוצרו בבינה מלאכותית של טראמפ מחופש לטאקו או לתרנגולת, ופרשנויות סאטיריות רבות.
כתב שאל את טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן ב-28 במאי על תגובתו לבדיחה סביב "עסקת TACO".
"אוי, איזה יופי. אני מתקפל? מעולם לא שמעתי על זה," אמר טראמפ, והמשיך להגן על החלטותיו בנושא מכסים, בטענה שהמכסים הגבוהים דחפו מנהיגים עולמיים לפתוח במשא ומתן.
"הייתה לנו מדינה מתה... אנשים לא חשבו שהיא תשרוד, ואתה שואל שאלה מרושעת כזאת," אמר טראמפ. "זה נקרא משא ומתן... אל תגיד לעולם את מה שאמרת."
ממים, תמונות שנוצרו בבינה מלאכותית, וסרטונים שמציגים את טראמפ עם טאקוס ותרנגולות הוצפו ברשתות כמו X ו-Bluesky.
קטע וידאו אחד שצף שוב ושוב הוא מתוך הופעתו של טראמפ בתוכנית "Saturday Night Live" בשנת 2004 , במערכון שקרא לעצמו "בית הכנפיים של דונלד טראמפ" (Donald Trump’s House of Wings).
במערכון, טראמפ לובש חליפה צהובה ומצטרפים אליו אפרוחים שרים בתוך ביצים, בגילומם של כוכבי SNL: איימי פוהלר, מאיה רודולף, סת' מאיירס וקינן תומפסון.
המערכון, שעלה לשידור בשיא תהילתו של טראמפ כמנחה "המתמחה" (The Apprentice), לועג לנטייתו של טראמפ לשים את שמו על כל מוצר שהוא מוכר - כך לפי מגזין People.
הנה.