מירי רגב. נוסעת מתמידה / צילום: אוהד צוינברג (ידיעות אחרונות), אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
רק נחתה מהונגריה וכבר נערכת להמריא לצרפת: לגלובס נודע ששרת התחבורה, מירי רגב, צפויה לטוס לצרפת מיום שני הקרוב ועד למוצאי שבת לפגישות עבודה וסוף שבוע בעלות של 300 אלף שקלים לפחות. עלות טיסותיה של רגב מתחילת הקדנציה עומדת על לא פחות מ-2 מיליון שקלים.
● בלעדי | בזמן מלחמה: משרד התחבורה מקצה 40 מיליון שקל לפרסום הרפורמה בתחבורה הציבורית
● ניתוח | מירי רגב הודיעה על "בשורה אדירה" בתחום התעופה. למה גורמי מקצוע לא מתלהבים?
במענה לפניית גלובס בנושא בלשכתה ציינו כי "שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, תצא בשבוע הבא לביקור בצרפת, שבמהלכו צפויה השרה לקיים פגישות מדיניות ומקצועיות עם מזכיר התחבורה האמריקאי החדש, שון דאפי, עם שר התחבורה הצרפתי, עם ראשת העיר של פריז, עם מנכ"ל אלסטום, עם הנהלת חברת התעופה אייר פראנס, עם מזכ"ל ארגון התעופה האזרחית העולמית (ICAO) ובכירים נוספים".
על אף חיזוק הקשרים הנדרש בתחום התעופה, קשה שלא לתהות על משך הביקור, שכולל גם סוף שבוע, כשרגב מכהנת גם כחברת הקבינט המדיני בטחוני. בחודש שעבר רגב ביקרה בכנס בגרמניה ושבוע לאחר חזרתה לישראל טסה שוב והפעם להונגריה, שם נפגשה עם בכירים בחברת התעופה WIZZ ועם בכירים בממשל.
על רגב נמתחה ביקורת ציבורית נוקבת על כך שלמרות תפקידה כחברת קבינט מדיני-ביטחוני ושרה בממשלה, מאז שנכנסה לתפקידה היא מרבה בטיסות לחו"ל, אף על פי שישראל נמצאת בזמן מלחמה והכרעות כבדות משקל עומדות לפתחו של הקבינט, במיוחד בתקופה זו. לכן לא ברור כיצד השרה נעדרת זמן רב כל כך מישראל.
ממענה לבקשת התנועה לחופש המידע עולה שרגב שהתה מאז פרוץ המלחמה כ-40 ימים בחו"ל, לא כולל חופשות פרטיות, בעלות של יותר משני מליון שקלים. הטיסה הנוכחי לצרפת תהיה נסיעת העבודה ה-11 במסגרת הקדנציה הנוכחית שלה.
עד כה, גורמי מקצוע בממשלה ששוחחו עם גלובס לא מצליחים למצוא תוצרים לאותן נסיעות. בין טיסותיה היא המריאה להודו וסרי לנקה, לצרפת, לקפריסין ויוון, שוב להודו, להונגריה, למרוקו בפעם השנייה בכהונתה, לגרמניה, להונגריה שוב וכעת תחזור ותבקר בצרפת.