הזמרת האמריקאית ביונסה / צילום: Shutterstock
1ביונסה בפריז? המעריצים עם הכרטיסים תקועים בישראל
השבוע אמורות להתקיים שלוש הופעות של הזמרת המצליחה ביונסה בסטאד דה פראנס בפריז (חמישי, שבת וראשון), כולן נמצאות כבר מזמן במעמד סולד אאוט, משמע כל הכרטיסים אליהן נמכרו. בין הרוכשים נמצאים ישראלים רבים, שלאור המערכה האיראנית בוטלו טיסותיהם ו"נתקעו" בארץ, ללא יכולת להגיע להופעה.
● אירועים ומינויים | היזם בריטריט בדרום צרפת, הבית נהרס מטיל איראני
● אירועים ומינויים | עלייה של יותר מ-700% בפניות לסיוע נפשי לקו של עמותת נט"ל
● אירועים ומינויים | העצה של מייסד WIX לחברות שמטמיעות בינה מלאכותית
"נתקעתן בפריז? תגשימו לנו את החלום - ביונסה! שלוש אימהות עייפות שרק רצו לנפוש וכעת את הטיסה אילצו אותנו לנטוש", כתבה גולשת אחת בפייסבוק בניסיון למכור את כרטיסיה להופעה בשבת. אחרים פנו לנשים ש"תקועות בפריז ורוצות להוריד את הסטרס" או הציעו כרטיסים "במיקום נדיר" בפחות ממחיר העלות, עם הנחות נוספות למי שיקנה מהם יותר מכרטיס אחד - לצד כרטיסי כניסה למוזיאונים בעיר ומקומות לינה.
לצד זאת יש גם לא מעט מזמיני חופשות ללא אפשרות ביטול, כמו מסיבת רווקות שתוכננה במלון ברודוס "בחדר עם בריכה פרטית", או משפחה שחיפשה "מחליפים לחופשה באוסטריה במלון בהרים".
"ישראלים כבר התרגלו לביטולי טיסות על רקע המצב הביטחוני, אבל הפעם מדובר בתמונה רחבה יותר", אומר גלעד זילברמן, מנכ"ל SeatPick, פלטפורמת השוואת ומכירת כרטיסים לאירועי ספורט והופעות. "העובדה שאין טיסות באופק מובילה ישראלים רבים שקנו כרטיסי הופעות לקראת חופשת הקיץ, לנסות למכור אותם, וכך הם מתוודעים לעולם שוק הכרטיסים יד שנייה שנפוץ מאוד בעולם.
"מדובר בשוק אמין, כל עוד מוכרים דרך פלטפורמות מוכרות שמגבות את תהליך המכירות והקנייה, ולא דרך קבוצות פייסבוק, וואטסאפ וכו', כי אז אין הבטחה לקבלת הכסף או הכרטיס במקרה של קנייה".
2הערוצים שידרו ריאליטי. האם זה השתלם?
המערכה האיראנית מחקה מלוח השידורים בטלוויזיה כמעט כל תוכנית שאינה עוסקת באקטואליה - מה שהוביל, בהתאמה, לירידה חדה בפרסום. אלא שהפעם הערוצים המסחריים נמצאים בעיצומן של עונות הריאליטי הכי חזקות שלהם, ולכן תוך זמן קצר החליטו להשיב אותן לאוויר. ערוץ רשת 13 החזיר את "האח הגדול" כבר ביום ראשון, ואילו קשת 12 החזיר את "רוקדים עם כוכבים" ביום שלישי.
האם זה השתלם כלכלית? לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בתוכנית "האח הגדול" שפורסמה לפני המערכה (8.6) עמד זמן הפרסום על 16:50 דקות, עם היקף הכנסות של כ-895 אלף שקל. לעומת זאת, בתוכנית של ה-15.6 היו רק 5 וחצי דקות פרסום, עם פחות מרבע מהיקף ההכנסות הרגיל - כ-205 אלף שקל.

בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" ששודרה לפני המערכה (10.6) עמד זמן הפרסום על 20:55 דקות, עם היקף הכנסות של כ-1.9 מיליון שקל. לעומת זאת, בתוכנית של ה-17.6 עמד זמן הפרסום על כ-10 דקות, והיקף ההכנסות הסתכם בפחות מחצי, כ-755 אלף שקל. מבחינת רייטינג, שתי התוכניות שודרו "ראש בראש" בשלישי, ורשמו רייטינג דו ספרתי גבוה.
לאור הירידה הדרמטית בפרסום בטלוויזיה, לא יפורסם השבוע מדד הזכורות והאהובות.
3עסקים קטנים
ישראכרט, פירמת ראיית החשבון והייעוץ KPMG ומשרד עורכי הדין גולדפרב גרוס זליגמן פותחים חמ"ל מומחים לתמיכה במאות אלפי עסקים קטנים ועצמאים שנפגעו בעקבות המלחמה. המוקד יספק ייעוץ מקצועי ללא עלות בתחומים כמו מימון ותשלומים, סיוע משפטי והתמודדות עם רשויות המס.
נציגי ישראכרט יאיישו את המוקד, ופניות בתחומי מימון ותשלומים יקבלו מענה טלפוני מידי. פניות אחרות יועברו למומחה הרלוונטי, שייצור קשר עם בעל העסק. לדברי רן עוז, מנכ"ל ישראכרט, "מטרתנו היא לאפשר לעסקים הקטנים לצלוח תקופה מאתגרת זו במינימום פגיעה פיננסית, תוך מינוף הידע המקצועי שאנחנו מעמידים לרשותם".

הייעוץ הפיננסי ממומחי ישראכרט יינתן בנושאי פתרונות מימון לגישור תזרימי, דחיית תשלומים על הלוואות קיימות, חיבור לפתרונות סליקה מרחוק לעסקים אונליין ושירותים בנוגע לכרטיסים עסקיים - הגדלת מסגרת, פריסת חיובים ועוד.
הייעוץ המשפטי ממומחי גולדפרב גרוס זליגמן יינתן בנושאי מס רכוש ופיצויים, זכויות עובדים והעסקה בתקופת חירום, אחריות מעסיקים והתנהלות של עסקים חיוניים.
ייעוץ המס ממומחי KPMG יינתן בנושאי מענקי נזק ישיר מקרן הפיצויים של רשות המיסים, דחיית מועדים להגשות ודיווחים לרבות, הקלות בדיווחים תקופתיים לרשויות, הצהרת הון ודוחות ניכויים.
4ישראל מתגייסת
ארגון הצלת המזון לקט ישראל, אשר בשגרה מספק מזון למאות אלפי נזקקים באמצעות עמותות, פותח במבצע סיוע נרחב לנפגעי המערכה האיראנית. לשם כך מתכנן הארגון לרכוש תוצרת חקלאית ומזון מבושל (ארוחות חמות) בשווי של כ-4 מיליון שקל. לתרומות והתנדבות: standwithisrael.leket.org.
