שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Furmiga Stock
1 הביקוש לעבודה כשליח בוולט מזנק מאז התקיפה באיראן
עם העלייה לביקוש במשלוחים בשבוע החולף, בוולט מעריכים כי ישנה גם עלייה של 15%־20% בקצב ההצטרפות של שליחים לשירותיהם. מדובר במאות בשבוע האחרון, מה שמעלה את מספר השליחים הפעילים באפליקציה הפופולרית לכ-20 אלף.
● אירועים ומינויים | בצל המלחמה: שיא כל הזמנים באינטרנט הישראלי
● אירועים ומינויים | ביונסה בפריז? המעריצים עם הכרטיסים תקועים בישראל
על-פי וולט, מודל ההעסקה הגמיש - שמאפשר לעבוד בכל שעה ולבחור מבין אפשרויות שונות - הופך את השליחות למקור הכנסה נוח, במיוחד עבור מי שמתקשים לעסוק בעבודתם הקבועה בזמן המלחמה, ולאור הוראות פיקוד העורף הנוקשות. זאת הן עבור שליחים חדשים והן עבור מי שעבדו בעבר בוולט וחוזרים אליה כעת.
"פוטרתי מהעבודה לפני כמה חודשים, ולאחר מכן היה לי סבב מילואים שמנע ממני להתחיל עבודה", מספר דולב, שחזר השבוע לעבוד כשליח. "לאחר שסיימתי את הסבב, חיפשתי עוד תקופה קצרה, ואז התחילה המלחמה עם איראן, ועצרו גיוס של משרות". זה היה הרגע שבו הוא החליט "לחזור לוולט לבינתיים, עד שתהיה לי אפשרות שוב ללכת לראיונות".
על-פי אליה יוספיאן, סמנכ"ל האופרציה של וולט, "אנחנו רואים עלייה ברורה במספר האנשים שבוחרים לבצע משלוחים בוולט, גם חדשים וגם כאלה שחוזרים לפלטפורמה".
לדבריו, "האפשרות להתחיל לעבוד מיידית, בלי תהליך קבלה ממושך, ולעשות זאת בזמן ובמיקום שמתאימים להם ללא התחייבות, הופכת את וולט לאטרקטיבית בתקופה הזאת".
גם במתחרה הקטנה יותר, האאט, שהחלה כשירות משלוחים בעיקר ביישובים ערביים והתרחבה בשנים האחרונות לירושלים ולחיפה, מזהים אפקט דומה. "יש עלייה של 20%-30% בביקושים לעבוד כשליחים, בעיקר בחיפה, בנוף הגליל, בטייבה ובכרמיאל", מספר המנכ"ל ד"ר חסן עבאסי.
"אנו משערים שמדובר באנשים שעובדים בעבודות מזדמנות שסגורות כרגע, ומחפשים אפיקים אחרים להכנסה. במקביל, יש עלייה בביקושים למשלוחים", הוא מוסיף.
משרדי האאט בעיר התחתית בחיפה נפגעו לפני מספר ימים מטיל איראני, חודשיים בלבד לאחר חניכתם. עם זאת, בהאאט מספרים כי תוך ימים ספורים המשרדים ייפתחו מחדש.
2 למרות המערכה האיראנית: הישראלים בפסטיבל הפרסום בקאן
בשבוע שעבר התקיים פסטיבל הפרסום הבינלאומי אריות קאן, מהאירועים הבולטים בלוח השנה הפרסומאי. אומנם הנסיבות הובילו לכך שהנוכחות הישראלית הייתה פחותה, אך בחברת לייטריקס, שפיתחה כלי בינה מלאכותית ליצירת וידאו, הצליחו בכל זאת להגיע לפסטיבל.

עידו כהן, מנהל המותג והתקשורת הגלובלית של לייטריקס, שט לקפריסין לאחר שטיסתו בוטלה, ולקח חלק בפאנל עם הבמאי זוכה האוסקר טאיקה וואיטיטי (על הסרט "ג'וג'ו ראביט"). "הדרך לשם לא הייתה פשוטה ברמה הפרקטית, אבל היה מפתיע ומחמם לב לראות את התגובה האמפתית והתומכת של משתתפי הפסטיבל למצב ולעובדה שאנחנו ישראלים", הוא מספר. "זה סייע לנו להתרכז במטרה לשמה התכנסנו ובתוכן הפסטיבל, שהתמקד בטכנולוגיה ובמהפכת ה-AI כתמה המשמעותית ביותר".

כהן השתתף באירועים נוספים בפסטיבל, שבהם הציג את פלטפורמת הסרטונים LTX Studio לאנשי מפתח בתעשייה הגלובלית. מדובר בפלטפורמה מבוססת AI שמסוגלת לקחת רעיון טקסטואלי ולהפוך אותו לסיפור ויזואלי מלא הכולל תסריט, סטוריבורד, סצנות, דמויות, דיאלוגים, תנועות מצלמה ועריכה קולית - תחת שליטה מלאה של המשתמש. "זו הייתה גאווה גדולה לייצג את ישראל במובן הזה, בטח בתקופת מלחמה", אומר כהן.
"אחת התובנות המרכזיות שלי מהאירוע היא שהטכנולוגיה והפרסום כבר לא פועלים כתחומים נפרדים, אלא מניעים זה את זה באופן הדדי - עד כדי כך שהקווים ביניהם היטשטשו ונוצר מרחב אחד של יצירת ערך איכותי".
משתתף נוסף בפסטיבל הוא ערן ניזרי, מייסד ומנכ"ל סוכנות לידרס - הישראלי היחיד אשר שימש השנה כשופט, בקטגוריית Creator & Social, ושהצליח במשימה הודות לאישור לשפוט מהבית.
"זו הייתה חוויה לא פשוטה, אך גם זכות גדולה", אומר ניזרי. "יצירתיות לא עוצרת בזמנים של משבר - להפך, היא הופכת לחשובה מתמיד. הודות לגמישות ולתמיכה יוצאת הדופן של צוות הפסטיבל הצלחתי לקחת חלק מלא ומשמעותי בתהליך הבחירה של העבודות שמעוררות השראה בעולם כולו, גם מרחוק.
"השנה ניכר יותר מתמיד שמשפיענים וסושיאל מדיה הם כבר לא רק תוספת, אלא ערוצי הפרסום המובילים של המותגים הגדולים. הקמפיינים שבלטו בקטגוריה לא רק הראו חדשנות יצירתית, אלא גם זכו בפרסים בקטגוריות המסורתיות ביותר - הוכחה לשינוי המעמיק שעובר עולמנו הפרסומי".
הקמפיין הזוכה בקטגוריה, אגב, היה של המותג וזלין בטיקטוק ונוצר על-ידי סוכנות אוגליבי בסינגפור.
לדברי ניזרי, אומנם "אין תחליף לנוכחות הפיזית עם קהילת הקריאייטיב העולמית, אבל החוויה הזו חידדה עבורי עד כמה חיבור, מצוינות וערכים חזקים יותר ממגבלות של זמן ומקום".
3 ישראל מתגייסת (1)
מרכז הצמיחה מטראומה "חוות מרפא רשפון", שמאז ה-7 באוקטובר טיפל בכ-20 אלף איש, נאלץ לצמצם את פעילותו הפיזית מאז פרוץ המערכה האיראנית. עם זאת, המקום מעניק סיוע מקוון, ובמקביל מטפלי החווה פרוסים ברחבי הארץ ופועלים בשיתוף-פעולה עם רשויות מקומיות ועם ארגון "אחים לנשק" כדי להעניק טיפולי גוף-נפש במתחמי החוסן העירוניים, כמו למשל בדיזנגוף סנטר בתל אביב.

אנשי החווה, שזקוקה לתרומות להמשך פעילותה, גם מעניקים טיפול לצוותים רפואיים, למשל בבית החולים שיבא ובמוקדים נוספים, אשר סובלים מתחושות עומס, חרדה ושחיקה נפשית. מטפלי החווה מציעים להם מדיטציה, סאונד הילינג, עיסויים, ארומתרפיה ועוד.
4 ישראל מתגייסת (2)
פארק עתידים תל אביב מציע לחברות, לעסקים ולעצמאים להתארח בחינם במשרדים, בחללי עבודה ובחדרי ישיבות, על בסיס מקום פנוי. לדברי אייל גרין, מנכ"ל הפארק, המטרה היא לאפשר לבעלי עסקים "לעבוד בשקט בימים המורכבים האלה. במקום קיימים מרחבים מוגנים, חניה מסודרת, אבטחה וכל מה שצריך כדי להמשיך בעשייה העסקית". לפרטים: 8485*.
