מטוס AIR ONE מאויש של חברת AIR / צילום: חברת AIR
1תעשיות ביטחוניות
יצרנית כלי הטיס האוויריים החשמליים AIR תפתח בסוף הקיץ מתקן ייצור בכפר יונה בשטח של 3,000 מ"ר, ובהשקעה של מיליוני שקלים. המהלך מהווה שלב מרכזי בהיערכות החברה להרחבת קצב הייצור, במענה לביקוש הגובר הן לכלי הטיס הבלתי מאוישים שלה לשינוע מטען, והן לדגם AIR ONE המאויש, אשר לפי החברה צפוי לקבל בקרוב רישוי LSA מרשות התעופה האמריקאית.
● אירועים ומינויים | מי יעמוד בראש מותג הרכב הסיני שנכנס מחדש לישראל
● אירועים ומינויים | בהיקף של 100 מיליון אירו: לוריאל תשיק תכנית עולמית בנושא חדשנות
● אירועים ומינויים | מתמיכה נפשית ועד חלוקת מזון: כך עבדו הארגונים האזרחיים במערכה
האתר החדש יאפשר ייצור של עד שישה כלי טיס בו זמנית, בקצב שנתי של כ-40 מטוסים, כולל ביצוע בדיקות איכות ובטיחות טרם המעבר לטיסה. בנוסף לפעילות המקומית, האתר ישמש כמודל להקמת מרכז ייצור אוטומטי בארה"ב, שיתמוך בייצור המוני וייתן מענה לביקושים מלקוחות גלובליים כבר ב-2026.
AIR הוקמה ב-2018 על ידי רני פלאוט, חן רוזן ונתנאל גולדברג, ועד כה פעלה באתר ייצור בפרדס חנה. החברה משלבת מתודולוגיות ייצור מעולם הרכב, ועובדת בין היתר עם יצרנית השלדות של מרצדס, אאודי ואחרים. במהלך השנה הקרובה היא צפויה למסור 15 יחידותeVTOL בלתי מאויש, במקביל להיערכות לייצור סדרתי של AIR ONE, עם צבר הזמנות מוקדמות שעומד על כ-2,500. בנוסף, החברה הקימה מתחם טיסות ניסוי בארה"ב לצורך שותפות עם חיל האוויר האמריקאי.
לפי דוח בינלאומי שפורסם לאחרונה, ישראל נמצאת במקום השני בעולם בתחום הכטב"מים אחרי ארה"ב, עם 8 מתוך 100 החברות הגדולות בתחום - בהן אלביט מערכות, אירונאוטיקס ופרספטו. AIR צעירה מהן, אך שיתוף הפעולה האמריקאי עשוי להרחיב את פעילותה.
"אנחנו לא בונים רק מטוסים, אלא עתיד שבו תחבורה אווירית משתלבת בחיי היומיום", אומר פלאוט, שמשמש כמנכ"ל AIR. "האתר החדש מסמל את ההתקדמות שלנו ומהווה צעד משמעותי בהפיכת החזון שלנו למציאות. זוהי אבן דרך חשובה, בדרך להקמת אתר ייצור רחב היקף בארה"ב".
2פנאי
קבוצת ישפרו תנופורט משקיעה 5 מיליון שקל בלונה פארק בישפרו באר שבע. הפארק כולל מגוון מתקנים כמו רכבת הרים וקרוסלות, לצד מתקני מגלשות מים, ומופעל על ידי רשת פעלתון. מתחם ישפרו כולו עובר בימים אלה שדרוגים ושינויי קונספט, כאשר לצד מקומות הבילוי משולבים גם עסקים חיוניים.

3אופנה
קבוצת משקיעים ביחד עם השחקן בר ברימר משיקים מותג אופנת גברים חדש בשם CABO. המותג כולל בגדי ים, חוף וקז'ואל, בהשראת עולמות הים והספורט, ולרגל ההשקה עלה קמפיין פרסום דיגיטלי בעיקר בטיקטוק ובאינסטגרם, בהשקעה של 550 אלף שקל. בשלב הראשון המותג ישווק בלעדית כחנות פופ-אפ בקניון עופר רמת אביב, מקבוצת קניוני עופר, ובאתר אונליין ייעודי.

4ישראל מתגייסת
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) מעניקה סיוע בהיקף של 200 אלף שקל לאלמנות צה"ל עם יתומים קטנים, בשיתוף עם ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. מדובר ב-500 שקל למשפחה, עם אפשרות להמשך התמיכה בעתיד. "התמיכה הזו לא מובנת מאליה", אומרת עו"ד זהבה גרוס מידן, יו"ר הארגון. "היא עוטפת, מרגשת, ומזכירה למשפחות השכולות שהעולם היהודי כולו עומד איתן".

5מינויים חדשים
שרון לוי שיני מונתה למנכ"לית Manpower ישראל ולחברת הנהלה בקבוצה.

מיכאל יצחקוב, 37, מונה למנכ"ל משרד התיירות. קודם לכן שימש כראש מטה שר התיירות.
עמית הולצברג מונה לסמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת צרפתי צבי ובניו.