קרן מור בקמפיין קופת חולים לאומית / צילום: צילום מסך יוטיוב
בכל שנה קלנדרית יש ששה תאריכים "קובעים" במעבר לקופת חולים חדשה - עד ה-15 בכל חודש אי־זוגי - ובהתאמה, שש פעמים בשנה עולים קמפיינים של קופות החולים השונות, הקוראות לציבור להצטרף אליהן.
השבוע כיכבו בהפסקת הפרסומות שתיים מהקופות, שזכו לאהדה גבוהה. הראשונה היא לאומית, שבדצמבר צירפה לשורותיה את "כוכבה" (קרן מור) מהסדרה "קופה ראשית". הסרטון הנוכחי מבוסס הרבה יותר על הדמות של כוכבה, ומציג אישה מרושעת שחושבת קודם כל על עצמה, ואחר כך קצת גם על אחרים - בכל זאת, היא ממליצה לקופאית שיושבת לידה להצטרף לקופת החולים שלה.

הפרסומת פונה לנשים בלבד, וכוללת שלל שנינויות כוכבה (שבמקום טיץ מנומר, לובשת טיץ עם סמל הקופה): מ"על קופתי", דרך "קופאית יחידנית" ו"איזה יחס, כל רופאה - אחות", ועד הסיסמה מהסרטון הקודם "זו קופה, לא חופה". התוצאה: הפרסומת, באמצעות משרד Pigment, מתברגת במקום הראשון בדירוג הפרסומות האהובות.
במקום השני באהדה נמצאת הפרסומת החדשה של קופת חולים מאוחדת (באמצעות LEAD) עם צמד הטורטלים מ"ארץ נהדרת", בגילומם של אסי כהן ועלמה זק. הפרסומת המשעשעת במיוחד נפתחת עם התובנה של חי אברהם טורטל ש"ה-AI זה היצור הכי חכם בטבע", ומשם הקשר שלו עם האפליקציה החדשה לקביעת תורים רק הולך ומתהדק. קצת כמו שמעידים ישראלים רבים על היחסים שפיתחו עם כלי הבינה המלאכותית, מאז שאלה נכנסו בסערה לחיינו.

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת למותג המזגנים טורנדו, ובמרכזה נעמי לבוב מעניקה לטכנאי כבל מאריך (של השכנים) במתנה "כי אנחנו מעריכים אותך". ביום ג' עלתה הפרסומת החדשה של המותג, שבה לבוב שוב נטולת כל פאסון מול השכנים, וצועקת "רחוב ניצנים שירו איתי, שמעון יא אבוקדו, כל המדינה כבר עם טורנדו". מעניין יהיה לעקוב אחר ביצועיה במדד בשבוע הבא.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, טורנדו הוא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-2.1 מיליון שקל. ההשקעה השנייה בגודלה, כ-2 מיליון שקל, שייכת למפעל הפיס וקמפיינים למוקד חירום נפשי בשגרה ומלחמה ולחמ"ל הסגול לאנשים עם מוגבלות - שאינם מתברגים במדד. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-1.9 מיליון שקל, שייכת לקופת החולים מאוחדת.

במבט על הטבלה כולה, הרי שלמגזר הפיננסי יש נציגות גבוהה במיוחד עם ארבעת הבנקים הגדולים - דיסקונט, מזרחי טפחות, לאומי והפועלים - שמככבים במקומות גבוהים בזכירות; ועם שתי חברות כרטיסי אשראי חוץ־בנקאיות - ישראכרט ו-MAX.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם PIGMENT (קופת חולים לאומית), LEAD (קופת חולים מאוחדת) ומקאן ת"א (טורנדו)
משקיעים יותר
ההשקעה בפרסום עולה מ־3 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־61.5 מיליון שקל השבו
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.