הציבור הישראלי מאמץ בחזרה את שגרת הבילוי והקניות / צילום: גיא חמוי
הקניונים, המסעדות והנופש בשיא: עם תחילת החופש הגדול, וזמן קצר לאחר המערכה האיראנית, נראה כי הציבור הישראלי מאמץ בחזרה את שגרת הבילוי והקניות. השבוע נרשמה עלייה כוללת במחזורי הקניות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו, כאשר בענפים רבים נרשמו עליות של עשרות אחוזים. גם בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה מדובר בשבוע קניות עם מחזורים גבוהים.
● מנכ"ל פאפא ג'ונס מתרחב להולנד וטוען: "וולט הורסים את תחום המסעדנות"
● רוב החברות הזרות לא יחזרו לנתב"ג בקיץ. לאן בכל זאת תמצאו טיסה בפחות מ-200 דולר
על מנת להבין את ההתנהגות הצרכנית בשבוע האחרון, נכון לפצל את השבוע לשני חלקים. בחלק הראשון של השבוע רואים באופן טבעי עליות של מאות אחוזים בענפים המרכזיים, מכיוון שהם היו סגורים בתקופת המערכה האיראנית.
בחלקו השני של השבוע ממשיכה הפעילות הצרכנית בעוצמה, בדומה לימים הראשונים לאחר סיום המערכה. כלומר, רמות הצריכה נותרו גבוהות, ובכך הן ממשיכות לצמצם את ההשפעה השלילית הכוללת של ימי המלחמה על הכלכלה הישראלית.

שלושת הענפים שרשמו את הגידול המשמעותי ביותר במחזור הקניות בהשוואה לשבוע הקודם הם התיירות (עלייה של 104%), האופנה (59%) והאופטיקה (52%). כאשר בוחנים את סגמנט האופנה לעומק מתברר שבמחזור הקניות באונליין דווקא נרשמה ירידה קלה של 2%. בחנויות הפיזיות נרשם זינוק של 72% בקניונים, 61% במרכזים הפתוחים, ו-42% בחנויות רחוב.
"אפשר לראות שהציבור מבקש לפצות את עצמו אחרי התקופה המתוחה - חוזר לקניונים, ובוחר בבילוי ובקניות כחלק מחזרה מהירה לשגרה", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.
"המבצעים הרבים ברשתות בהחלט מדרבנים את הצרכנים, ומייצרים יותר עסקאות, גם אם בגובה קנייה ממוצע מעט נמוך יותר. כך, למעשה, השוק מצליח לשמור על רמות פעילות גבוהות, ולצמצם את הפגיעה הכללית שחווינו בתקופת הלחימה".