גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלונה בר און: "גלובס רוצה להיות המקום שעליו אפשר לסמוך גם בזמנים קשים ומפלגים"

מו"ל גלובס אלונה בר און פתחה את כנס MAD של גלובס, במרכזו עמדה תפיסת המותג הישראלי בתוך המציאות המורכבת ● "מד עוסק בקשר בין מותג וזהות, ושיווק ושייכות. מדד המותגים לא מודד רק נתונים, הוא מודד ערכים רגשיים - אמון, ביטחון, נאמנות, אהבה"

אלונה בר און בכנס MAD / צילום: תמר מצפי
אלונה בר און בכנס MAD / צילום: תמר מצפי

מו"ל גלובס, אלונה בר און, פתחה את כנס MAD של גלובס בתל אביב ביום חמישי, בהתייחסות לחטופים שעדיין לא שבו מעזה. "אין עדיין שמחה שלמה מבלי שכל האנשים שלנו נמצאים איתנו", אמרה בר און וסיפרה את סיפורו של בר קופרשטיין, בן 23 מחולון, שנחטף ממסיבת הנובה: "בר לקח על עצמו את ניהול עסק הפלאפל המשפחתי לאחר שבגיל 16 אביו עבר תאונה והפך סיעודי. זה אומר המון על בן-אדם. הוא היה חובש באיחוד הצלה ומתנדב בעמותת ידידים. בר עבד כסגן הקב"ט בנובה וסייע בחילוצים, נסע הרבה פעמים ליישוב פטיש עד שנחטף. בסרטון מיום החטיפה רואים אותו קורא לטפל קודם באלקנה בוחבוט".

למדד המותגים המלא לשנת 2025
כנס MAD| סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים: "הכרזנו על בנקאות יוזמת - נהפוך ליותר אקטיביים"
כנס MAD | מנהל מותג Wiz: "כדי להשפיע חייבים לשבור כמה כללים בדרך"

במרכז הכנס עומדת תפיסת המותג הישראלי במציאות המורכבת. "שיווק זה לא רק מותג, מותג הוא לא רק מוצר, הצרכן הוא לא רק לקוח ו-MAD הוא לא רק כנס על שיווק ופרסום", הסבירה בר און. "MAD עוסק בקשר בין מותג וזהות, ושיווק ושייכות. מדד המותגים לא מודד רק נתונים, הוא מודד ערכים רגשיים - אמון, ביטחון, נאמנות, אהבה".

"אמון בעולם של פגיעות"

בר און הציגה נתונים מברומטר אדלמן הבינלאומי לשנת 2025, סקר הנערך זה 25 שנים עם 33,000 משיבים, המשקף את מידת האמון של אנשים ברחבי העולם כלפי מוסדות שונים במדינתם. המגמה המרכזית שעלתה השנה בברומטר היא "Trust and the Crisis of Grievance" - אמון בעולם של פגיעות.

לפי הנתונים, בעוד שחברות עסקיות נותרו המוסד האמין ביותר (61%), מעל עמותות (58%), ממשלה (52%) ומדיה (52%), עולה תמונה מורכבת: 67% מאמינים שבעלי ההון לא משלמים את חלקם ההוגן במס, 65% סבורים שהם גורמים לחלק ניכר מהבעיות, 64% מאמינים שהדור הבא יהיה פחות טוב מהדור הנוכחי, ו-63% חוששים מאפליה - עלייה חדה מכ-52% בשנים הקודמות. כמו כן, 61% חשים קיפוח אל מול העסקים, הממשלה ובעלי ההון.

"אמון בעולם של פגיעות אינו שאלה עד כמה מותג יודע להסביר את עצמו", אמרה בר און, "אלא איך המותג נוגע רגשית בתחושת הקיפוח של ערב-רב של זהויות, שכל אחת מרגישה נשכחת, נדחקת, לא מיוצגת. מה שמדהים באמת בסקר זה שהוא לא נערך בישראל - התחושות האלה מגיעות מ-28 מדינות, ואיתן מותגים צריכים להתמודד היום".

בניגוד להמלצות ברומטר אדלמן שמותגים צריכים לקחת צד פוליטי כדי לפתח רגש, בר און הציגה את הגישה השונה של גלובס: "גלובס בחר אחרת. הוא בחר לא לקחת צד פוליטי, הוא בחר להישאר גורם מדווח, גורם שמביא עובדות וגורם שמשתדל לא להיות שייך רק לחלק אחד מהעם".

"כשהדי הפילוג שחשים איש לרעהו במדינת ישראל ישקעו, יהיה לאן לחזור", הוסיפה. "אנחנו רוצים להיות המקום שאליו אפשר לחזור, המקום שעליו אפשר לסמוך גם בזמנים האלה. ובניגוד למה שאומר אדלמן, הציבור הישראלי דווקא הולך איתנו".

בר און סיפרה על חלק מהמותגים שהוצגו במהלך הכנס. בהם, הוויסקי החדש של קיבוץ בארי: "המותג של חיים ילין ותומר גורן נולד מתוך שבר והריסות". לדבריה, "אנחנו רואים היום מותגים ישראליים שנאלצים לצמוח תחת ענני אנטישמיות. המותגים נלחצים בין ימין ושמאל, בין פוליטיקת זהויות, בין אישי וציבורי, יהודי וישראלי, מסורת וקידמה, עבודה ומלחמה", סיכמה בר און.

***גילוי מלא: הכנס בחסות בנק הפועלים, אל על, פלייטיקה, כאל, בזק, יפעת בקרת פרסום, נור ובהשתתפות קבוצת מקורות

עוד כתבות

אבי שמחון / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

ועדת שמחון: הבנקים לא יוכלו להגביל יזמי נדל"ן בהורדת מחירי דירות

מחירי הדירות בישראל כמעט שלא יורדים, על אף שבשוק קיים היצע גדול של דירות חדשות לא מכורות ● עפ"י ההמלצה המרכזית של הצוות לבחינת מעורבות הבנקים בקביעת מחירי הדיור, גורמי מימון לא יוכלו להתערב בשיקולי היזם בקביעת מחירי דירות, ואסור יהיה להם להתנות את הליווי בשינויים עתידיים במחירי הדירות

טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ

חרם טורקי ומבול רכבים סינים לא הורידו את טויוטה, מאזדה ומרצדס מהצמרת

בעקבות החרם של ארדואן על ישראל, דגמי קורולה סדאן הייבריד ו־C־HR נעלמו מהכבישים - אך טויוטה עדיין בראש ● והאם הזוהר של מותגי הפרמיום דועך? ● מדד המותגים 2025

קנצלר גרמניה פרידריך מרץ, ראש ממשלת פולין דונלד טוסק, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי / צילום: ap, Mstyslav Chernov

מכסים, נאט"ו ואיומים: כך הפך נשיא ארה"ב למי שמכתיב את עתיד האיחוד האירופי

לטובה או לרעה, הנשיא האמריקאי הוא זה שדחף את האיחוד האירופי לעבור רפורמות משמעותיות בחצי השנה האחרונה: מהגדלת התקציבים הביטחוניים ועד לפריצת תקרות חוב ● האירו התחזק, הבורסות זינקו, אך השאלה האם האיחוד יישאר מלוכד או יתפרק עדיין פתוחה ● חצי שנה לכהונת טראמפ, פרויקט מיוחד

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי / צילום: ap, Mikhail Metzel, Office of the Iranian Supreme Leader, Azerbaijani Presidential Press Office

בצד אחד רוסיה ואיראן, בצד השני אזרבייג'ן: זו הופכת לזירת מלחמה לוהטת ולא רק בצד הצבאי

השבוע נערך בים הכספי תרגיל צבאי משותף לרוסיה ואיראן - זירת אימונים שמסמנת שינוי אסטרטגי ● לצד המאבק על שליטה ביטחונית, מתפתחת גם תחרות כלכלית על נתיבי סחר ותשתיות אזרחיות שהופכת את חופי האגם למוקד עניין של גושים יריבים ● מן העבר השני, אזרבייג'ן מהדקת את קשריה עם ישראל וארה"ב

יגאל ברקת / צילום: שלומי יוסף

יגאל ברקת: "בנק הפועלים מגדיר מחדש מה זו בנקאות יוזמת"

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, הסביר בכנס MAD של גלובס כי המותגים כיום מבינים שעליהם להיות אקטיביים יותר במערכת היחסים עם הצרכן – לא רק להיות אחד מהמוצרים שהוא צורך, אלא להיות מוצר שהצרכן סומך עליו שיכוון אותו להתנהלות נכונה יותר

זוהר לוי, מנכ''ל אמפא / צילום: תמר מצפי

"אין דבר יותר מרתק ממה שקרה ב-WeWork": מנכ"ל אמפא מדבר לאחר ההנפקה והאקזיט הפרטי

לאחר מסע ארוך השלימה חברת הנדל"ן אמפא את ההנפקה הגדולה זה שנים בבורסה בת"א ● כעת מספר המנכ"ל זהר לוי מדוע הוא אופטימי בקשר למתחמי WeWork שבידיה, למרות הירידה בתפוסה: "רואים עלייה בהתעניינות במשרדים" ● ומסביר מדוע זרמו חלק מכספי ההנפקה לכיסי הבעלים: "חלק מארגון שהיינו צריכים לעשות, כי אי אפשר היה להמשיך להתנהל ככה"

הרב שי צ'רבינסקי / צילום: יהושוע פרוכטר

הוא גדל בבית חילוני, שירת בגולני, חזר בתשובה והפך ליזם ושותף בחברת ריגול

כבר בגיל 8 פתח הרב שי צ'רבינסקי את העסק הראשון שלו, וברזומה שלו אפשר למצוא עבודות מגוונות - החל מעוזר צלם ועד יו"ר ועדת ביטחון של מושב ● כיום הוא מנהל את חברת גיוס ההמונים צ'רידי: "בארץ התחום עדיין נתפס קצת כשנור חרדי, אבל בחו"ל זה מקובל" ● בין לבין הוא גם הספיק לחזור בתשובה, להתנדב במג"ב ולנהל חברה לשירותי מודיעין בשוק הפרטי ● ומה הוא חושב על חוק הגיוס?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מהי המילה העברית לביסקוויט?

היכן בישראל נמצאת שכונה בשם רמות פולין, מה מקור הביטוי "חוק דרקוני", ומי הוא שחקן הרכש היקר ביותר בתולדות ליגות הספורט בישראל? ● הטריוויה השבועית

רצועת עזה, בתחילת השבוע / צילום: ap, Jehad Alshrafi

מקורות בחמאס לעיתון א-שרק אל-אווסט: נקטנו צעדים ביטחוניים מחמירים - בשל חשש לניסיון לחלץ חטופים

מחאות נגד הממשלה ובעד החזרת החטופים החלו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ ● עינב צנגאוקר: "מאז שעידן שוחרר מהשבי אני לא יודעת מה עלה בגורלו של מתן, אני רק יודעת שאין לו זמן, ניוון השרירים שלו מחמיר, והוא בסכנת מוות" ● שורדת השבי אמילי דמארי חשפה פרטים חדשים על שהותה בשבי לעיתון ה"דיילי מייל". דמארי תיארה תנאי מחיה בלתי אנושיים שכללו כליאה בכלובים ● 50 חטופים - 659 ימים בשבי ● עדכונים שוטפים

ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ במטה הפדרל ריזרב במהלך השיפוצים / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson

אסבסט, עופרת ורגולציה: כך הגיע שיפוץ הפד ל-2.5 מיליארד דולר

הפרויקט רב השנים לשיפוץ מטה הפדרל ריזרב, שתוקצב בעבר ב-1.9 מיליארד דולר, זינק ל-2.5 מיליארד בשל שורה של מכשולים ● מי תהום, אסבסט וזיהומים גרמו לחריגות תקציב ולעיכובים בפרויקט ● מבקרים רבים, ובראשם הנשיא טראמפ, מערערים על הוצאות הפד ועל עצמאותו הפיננסית

כסף בקיר. עם גיא ליאון / צילום: פרטי

הזוג הצעיר שכבר קנה 3 נכסים: "הדירה הראשונה הייתה שבורה אך במיקום מרכזי"

גיא ליאון ואשתו שי התחילו עם דירה קטנה במצפה רמון, המשיכו לקריית אתא ולבסוף רכשו דירה על הנייר באופקים - תוך מינוף מסיבי ואמונה שהמחירים רק יעלו

מוטל ודיינר סמוך לאזור 51. התברר שמדובר באתר לפיתוח מטוסי קרב חמקניים / צילום: NASA/Joel Kowsky

למה הפנטגון רצה שכולם יאמינו שיש חייזרים בשמי ארה"ב?

במשך עשורים, רבים בארה"ב האמינו שהממשל בוושינגטון מסתיר ראיות לקשר שנוצר עם חייזרים ● אך ה"וול סטריט ג'ורנל" חושף: מדובר בראיות פיקטיביות שהפנטגון והצבא בדו כדי להסוות תוכניות נשק, בהן אתר לפיתוח מטוסי קרב סודיים ● כך נפלו אפילו קצינים בכירים במיתולוגיה פרנואידית מופרכת

בנימין נתניהו, הליכוד פוסט ברשתות החברתיות, 18.7.25 / צילום: איל יצהר

האם ממשל ביידן מימן במיליארד דולר ארגוני מחאה נגד הממשלה? הקייס חלש

חברי הממשלה מיהרו לנופף במסמך של ועדת המשפטים של בית הנבחרים האמריקאי, לפיו ביידן ניסה להפיל את נתניהו ● אלא שבדוח יש חורים, והוא בכל מקרה פחות נחרץ ממקדמיו בישראל ● וגם: מה עומד מאחורי הטענה למימון גופים המזוהים עם טרור?

רועי כץ, מנהל מותג WIZ / צילום: שלומי יוסף

מנהל מותג Wiz: "כדי להשפיע חייבים לשבור כמה כללים בדרך"

רועי כץ, מנהל מותג Wiz, סיפר בכנס MAD של גלובס כיצד החברה ערערה על הקונספציות המקובלות בשוק אבטחת הענן ● "בשוק האבטחה כולם מדברים בשפה של פחד, אבל הפחד לא תמיד יוצר את הפעולה הרצויה"

ירושלים. העירייה המהירה והיעילה ביותר בקידום תוכניות בנייה / צילום: Shutterstock

ההודעה על אלפיים דירות חדשות מסמלת יותר מכל את המהפך שעובר על ירושלים

ירושלים דשדשה שנים מאחור בכל הקשור לנדל"ן, אך השנים האחרונות מצביעות על מהפך ● מנתוני סקר גלובס והתאחדות הקבלנים עולה כי בעיני רוב היזמים זו הרשות שאיתה הכי נוח לעבוד, ואת השינוי אפשר להרגיש גם בשטח ● האם נכונות הטענות שזה בא על חשבון התושבים?

פרופ' רוני גמזו / צילום: כדיה לוי

ביהמ"ש יכריע? פסילת גמזו במגדל מציתה עימות בין הבעלים לרגולטור

הממונה על רשות שוק ההון הודיע לרוני גמזו, מועמד מטעם בעל השליטה בחברה, שיתנגד למינויו לדירקטור ● במגדל החליטו לקדם בכל זאת את המינוי, והמהלך עשוי להגיע לביהמ"ש

שער La Stampa האיטלקי, 18 ביולי. עם הכותרת ''ביבי מפציץ את הנוצרים'' / צילום: גזיר עיתון

2033: סיכוי למסע יהודי-נוצרי בדרך הרחמים

הפגזים התועים שפגעו בכנסייה היחידה של עזה הביאו נזק איום על ישראל ● עיתון מהחשובים באיטליה פרסם כתב אישום נגד ה"ישראליזם" שהשחית את היהדות

פאנל סיפורו של מותג הוויסקי של קיבוץ בארי בכנס MAD / צילום: תמר מצפי

"אנחנו מייצאים את הוויסקי של בארי ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם"

"אם יהיה ביטחון וכל החטופים יחזרו, אפשר להתחיל איזשהו תהליך של ריפוי", כך אמר בכנס MAD של גלובס חיים ילין, לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, על מותג הוויסקי החדש "סינגל בארי" ● לבארי ייקח עוד תקופה ארוכה להשתקם, והדרך לשם עוברת גם דרך יוזמות שמקדמים חברי הקיבוץ ושותפים שחוברים אליהם עם מותג הוויסקי שמיוצר במזקקת "מילק אנד האני"

נדב חנין, סמנכ''ל השיווק של אל על, וכתבת גלובס אלה לוי-וינריב / צילום: תמר מצפי

"עדיף להיות מותג שמעורר רגש, לטוב ולרע, מאשר מותג שהצרכנים אדישים אליו"

נדב חנין, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על, הסביר במסגרת כנס MAD של גלובס כיצד תועדפו המחולצים שהיו תקועים בחו"ל כאשר השמיים נסגרו במלחמה עם איראן, על השינוי באסטרטגיית השיווק במציאות של מלחמה, ועל מה התלונן מנכ"ל בכיר ומוכר במשק?

MG3 / צילום: יח''צ

קרוס־אובר היברדידי ב־137 אלף שקל: המהלך הסיני שמדאיג את תעשיית הרכב

התחרות הגוברת בין מותגי הרכבים הסיניים דוחפת את המחירים כלפי מטה וממשיכה להרחיב את נתח השוק שלהם בישראל ● איך זה ישפיע על השוק המקומי והגלובלי, אילו עוד מותגים בדרך אלינו ולמה הדוגמה של טסלה בישראל ממחישה את מה שצפוי בשאר העולם