גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בין עסקת חטופים ל"הותר לפרסום": החשיבה מאחורי הקמפיינים ואלו שנגנזים

בפאנל שהתקיים בכנס MAD של גלובס בנושא "להיות מותג בישראל" השתתפו ירון טיקטין מחברת כאל, אבי לאופר משטראוס, טלי פולג מבזק ודודי בלסר ממקורות ● הפאנל דן בשאלה כיצד משפיעה המלחמה על הפעילות השיווקית והפרסומית של מותגים

פאנל "להיות מותג בישראל" בכנס MAD / צילום: שלומי יוסף
פאנל "להיות מותג בישראל" בכנס MAD / צילום: שלומי יוסף

כל תוכנית היא בסיס לשינויים, ואת זה למדו על בשרם כל מותג וכל חברה בשנים האחרונות. משבר רדף משבר, ממגפת הקורונה דרך המהפכה המשטרית והמלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, ומאז המילה "שגרה" אינה קיימת בלקסיקון של המדינה.

בפאנל שהתקיים בכנס MAD של גלובס השתתפו בשיח שכותרתו "להיות מותג בישראל": ירון טיקטין, המשנה למנכ"ל, ראש חטיבת לקוחות פרטיים, כאל; אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה, שטראוס ישראל; טלי פולג, סמנכ"לית שיווק בזק; ודודי בלסר, מנהל חדשנות, קבוצת מקורות. את הפאנל הובילה גלית חתן, עורכת מדור שיווק ופרסום של גלובס.

למדד המותגים המלא לשנת 2025
כנס MAD| מנהל מותג Wiz: "כדי להשפיע חייבים לשבור כמה כללים בדרך"
כנס MAD| יגאל ברקת: "בנק הפועלים מגדיר מחדש מה זו בנקאות יוזמת"

טלי פולג, סמנכ"לית שיווק בבזק, ציינה כי האתגר הגדול ביותר השנה היה האירועים שהצריכו את מנהלי השיווק לעתים לגנוז קמפיינים שלמים. "בחברה כמו שלנו שיש לה תשתיות, העובדים עובדים בכל מצב, גם תחת אש וגם באזורים צבאיים סגורים, והתקופה הזו לא הייתה דומה לשום דבר אחר. המעברים מאפס למאה, כשרק לפני חודש ישבנו כולנו סגורים בבתים, ושבועיים לאחר מכן הודיעו בבת אחת שאפשר לחזור לשגרה. כאנשי שיווק אנחנו נערכים, מצלמים ועובדים, וצריכים להתמודד עם מציאות שלא תמיד מתאימה לתוכנית השיווקית שהתכוונו להעלות ואז אנחנו עוברים ממצב למצב. פתאום יש עסקת חטופים וכולם באופוריה, ואנחנו עם מקבץ פרסומות באמצע, או להבדיל 'הותר לפרסום' שלצערנו עדיין חווים, וזה משנה לגמרי את הסנטימנט. צריך לחשוב טוב עם איזה קמפיין עולים ומהם המסרים".

טלי פולג, סמנכ''לית שיווק בזק, בכנס MAD / צילום: תמר מצפי

"האתגר הגדול היה לאו דווקא אתגר שיווקי קלאסי, אלא יותר עסקי בסיסי - להבטיח בכלל שהמוצרים והמותגים שלנו יהיו על המדפים בסופר או במקררים בסופר", הוסיף אבי לאופר. "גם כשפרצה המלחמה עם איראן וגם ב-7 באוקטובר הגדרנו שני מיקודים מרכזיים: הראשון היה דאגה לאנשים שלנו, לעובדים שיש בהם מילואימניקים, מפונים ואנשים שנפגעו, והמיקוד השני זה הבטחת הרציפות העסקית. על פניו, זה נשמע טריוויאלי, אבל בטח בזמן מלחמה ובטח לחברת מזון שסבב המכירות שלה מאוד מהיר, זה מאוד לא פשוט לוודא שבסוף יהיה מילקי, קוטג' שטראוס, חלב וקפה טורקי או שוקולד פרה, בטח כשנופלים טילים ברחובות.

אנחנו צריכים לוודא שהאנשים שלנו יגיעו למפעלים, לקווי הייצור, שאנשי הלוגיסטיקה והמפיצים יגיעו ויסתובבו בכל הארץ לנקודות המכירה, ובסוף שמישהו גם יסדר אותם. הרבה מאוד פעמים אנחנו במטה יצאנו לנקודות המכירה לעזור לסדר את המוצרים כי לא היו סדרנים וסדרניות. אשתף בחוויה אישית, פגשתי לא מעט צרכנים בנקודות המכירה שאמרו לנו שבתוך כל הכאוס הזה והאי-ודאות והיציבות מסביב, זה מאוד מאוד משמעותי עבורם בסוף להגיע לנקודת המכירה ולראות עדיין שיש את הקוטג' שהם אוהבים ולהביא הביתה את המילקי שהילד שלהם אוהב, ובדיוק נגמר להם הקפה, ואיזה מזל שעדיין יש קפה בסופר. צריך להבין שהשימור הזה, היכולת לשמר הרגלים של צרכן בבית בזמן מלחמה, בזמן כאוס, זה משהו מאוד משמעותי זה נותן ביטחון. הבטחת הרציפות העסקית בסוף מאפשרת לנו לתת להם גם ביטחון נפשי וגם ביטחון תזונתי".

אבי לאופר, סמנכ''ל שיווק ואסטרטגיה בשטראוס ישראל, בכנס MAD / צילום: תמר מצפי

"עבדנו תחת הפגזות ותחת הפצצות"

הקיצוניות בה שררו החיים במדינה בשנים האלו באה כאמור לידי ביטוי בכל אספקט, ואת זה ציין גם טיקטין. "בין מלחמה לסגר, מהבורסה שקפצה לשמיים והיכולת שלנו כמנהלים בכירים ומנהלי שיווק לעשות את השינוי המיידי ולהבין שמה שתכננו לפני נהיה לא רלוונטי, לזרוק אותו לפח ולשחרר ולהבין שזה לא רלוונטי לעכשיו. ביום חמישי התחילה המלחמה בהפתעה, ובשישי בבוקר ישבנו עם הצוות השיווקי בתוך הממ"ד והיינו חייבים לזרוק את כל התוכניות הקודמות שלנו ולצאת עם משהו חדש שמתאים לאותה תקופה. יצאנו מיד עם הטבות לאנשים שנמצאים בחו"ל ושנתקעו, כחברת אשראי אנחנו בכיס של 4 מיליון לקוחות ובאחריותנו לעשות מיד שינוי. הוצאנו תמיכה לאנשים בחו"ל והטבות לאנשים שיושבים בבית ובזמן שכולם עסוקים בהתמודדות האישית, אנחנו היינו חייבים להיות עסוקים בלקוחות שלנו".

ירון טיקטין, משנה למנכ''ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים בכאל / צילום: תמר מצפי

בלסר העיד שבחברת מקורות, כחברת תשתית קריטית, היו לא מעט אתגרים בעיקר לאנשי השטח, עם הצורך בזמן מלחמה לספק מים 24/7 בכל תנאי. "תחת הפגזות, תחת הפצצות, ואנשי התפעול אצלנו עשו עבודה מטורפת וסיכנו את חייהם. ובאמת, לא היה מחסור, ולא היה יום אחד בלי מים בכל נקודה בארץ".

האם התפקיד של המותגים היה רק לספר על המצרכים או השירותים, או שהיו להם תפקידים נוספים?
בלסר הדגיש את חשיבות הסטוריטלינג, וציין כי אומנם בישראל סיפור המים מסופר היטב, אך בעולם פחות. "נושא המים הולך לאיבוד בסיפור האקלים וההתחממות הגלובלית. הרבה פעמים מדברים על אנרגיה, אבל המים הם הפקטור של כל הסיפור, כי כשמעגל המים מתחיל 'להידפק', קורים הרבה דברים לא טובים", אמר.

עוד שיתף בלסר כי בחודש שעבר הביאה מקורות לישראל את מפיק הסרט "עולם כחול מופלא", ששודר בנטפליקס, אשר מדגיש את חשיבות הסטוריטלינג במשבר המתמשך של המים. הסרט התיעודי, שבוחן חידושים שנועדו ליצור עתיד של שימוש בר-קיימא במים, שופך זרקור על הקטסטרופות וההזדמנויות ומצביע על הפוטנציאל העצום להתפתחות.

פולג הסבירה כי המותגים לקחו על עצמם גם את תפקיד ההרגעה. "ב-7 באוקטובר, כשהקרקע נשמטה מתחת לרגליים של כולנו המגזר העסקי התגייס מיד, החברה האזרחית התגייסה ונכנסו לאיזשהו ואקום. בזק הייתה הראשונה ששמה את גידי (גוב), שהוא מותג ישראלי בפני עצמו, מול המסך כדי להגיד 'עברנו משהו נוראי אבל אנחנו עוד כאן והכל בסדר', והסתכל בעיניים של הציבור כדי להרגיע. הרגשנו שזה התפקיד שלנו בעת ההיא. יחד עם זאת, מאז עברנו את חרבות ברזל, מרכבות גדעון, עם כלביא, אלוהים יודע מה עוד צפוי לנו, ופחות מתאים בכל סבב כזה לעלות שוב בקמפיין שאומר 'היום יותר מתמיד'. זה הפך לסוג של קלישאה.

מצד שני, כשעשינו סיכום שנה ב-2024 בחרנו לייחד את הקמפיין לסיכום שהוא קצת יותר אותנטי, פחות סלבריישן. עלינו בקמפיין בו אנחנו מסתכלים על המוצר שלנו, על האינטרנט ומתבוננים בדברים הקשים שהוא הביא לנו לצד האסקפיזם והחיבור שהוא מאפשר. זה היה המקום האותנטי והאינטליגנטי שבו אנחנו מביאים את המוצר שלנו, מסתכלים לצרכנים בעיניים ואומרים את האמת שלנו. מעבר לזה אני מאוד מקווה שזה ייגמר, ושלא נצטרך כולנו, כמותגים, לעמוד שוב בסיטואציה הזו".

דודי בלסר, מנהל חדשנות בקבוצת מקורות, בכנס MAD / צילום: תמר מצפי

בתגובה לשאלה שהפנתה אליו גלית חתן שניהלה את הפאנל - מה למד בשנה החולפת על הקשר עם הצרכנים, ענה לאופר כי היו לא מעט דברים שהפתיעו את שטראוס, אבל הדבר שהפתיע אותם זה לגלות את עוצמת החיבור למותגי החברה. "ידענו תמיד שיש חיבור מאוד חזק, אבל במלחמה הזאת זה השתקף בעוצמות בלתי רגילות", אמר. כך לדוגמה, הוא הזכיר כי כשבועיים לאחר ה-7 באוקטובר, פנתה אחות שכולה של קצין שנהרג בעזה ואמרה שמאוד ירגש אותם אם ינציחו את זכרו על גבי אחד המוצרים, שהיה משמעותי בחייו. "שבוע לאחר מכן הגיעה עוד פנייה ואחרי יומיים פנייה נוספת. מעולם לא קיבלנו פניות כאלו ממשפחות שכולות, וכחברה תעשייתית מאוד לא פשוט לעצור קו ייצור שמייצר עשרות אלפי מוצרים בשעה כדי לייצר מהדורה מוגבלת של כמה מאות מוצרים. אבל הבנו מהר מאוד שהמותגים שלנו הם הרבה מעבר לאוכל. זה משהו שמייצר רגש, זיכרון, אהבה, חיבור במנעד מאוד רחב של רגשות, וקיבלנו החלטה מכוננת שאנחנו אומרים כן לכל בקשת הנצחה שמגיעה אלינו. עד היום, לצערי, שטראוס הנציחה 130 חללים על גבי המוצרים, ובכל פעם שאני מגיע למפגש כזה עם משפחה שכולה, במהלכו אנחנו מביאים לה את מאות המוצרים שייצרנו עבורם, אתה מבין עד כמה המותג היה משמעותי והיה לו תפקיד בחיי אותו אדם".

צרכנים שדורשים להחליף את השם של "קפה טורקי"

דוגמה נוספת וזכורה הרבה יותר היא אירוע הקפה הטורקי, כשצרכנים רבים התאגדו כדי לדרוש להחליף את שם הקפה הוותיק בתגובה לחרם הטורקי ולהתבטאויות שלו ארדואן נגדנו, ואיך חברה נקרעת בין הנאמנות שלה לצרכנים ומצד שני למוצרים הוותיקים והידועים שלה. "כמה חודשים לתוך המלחמה התחילו להגיע פניות מצרכנים שמאוד מאוד כעסו עלינו שיש את המילה טורקי על המוצרים שלנו", אמר לאופר. "הם אמרו איך יכול להיות שחברת שטראוס הישראלית, השורשית, עדיין משתמשת בשם טורקי על המוצרים, אחרי כל מה שטורקיה אומרת ועושה לנו. התחילו להצטבר עוד ועוד פניות, זה הגיע למצב שהיו מאות ואלפי פניות ונפתחו קבוצות פייסבוק בקריאה לשטראוס להחליף את השם של טורקי על הקפה לשם ישראלי, ולשנות את הצבע של האריזה לכחול-לבן.

"הבנו שיש פה אירוע מאוד משמעותי. מצד אחד כן רצינו להיות קשובים ולהיות אמפתיים לרגשות של הצרכנים שלנו, אבל מצד שני יש לך גם אחריות כלפי המותג, כלפי העסק, מותג שכבר קיים מעל 60 שנה עם DNA מותגי. בסוף החלטנו לשנות לכמה חודשים את האריזות ובמקום השם 'טורקי' כתבנו משפטים שאמורים לחזק את המורל הלאומי, הוספנו דגל ישראל אבל כן שמרנו על ה-DNA המותגי. קיבלנו הרבה מאוד פידבק והערכה מהצרכנים על המהלך הזה ואת שתי הדוגמאות האלו אפשר לספר רק בישראל".

כדי לפתות את הצרכנים, חברות חייבות לא רק להרים את הקמפיינים המושקעים ביותר ולתפעל את הסושיאל המגניב ביותר, אלא באמת לתת הצעות ערך טובות. "השקענו הרבה מאוד כסף בשפה הפרסומית החדשה שלנו, כשקדמה לזה בניית אסטרטגיה שיווקית, ודרך זה בנינו את הקמפיינים", אמר טיקטין. "בחרנו שתי דמויות, הראשונה היא של קמע שפותחה ב-AI, דמות מדברית ישראלית קצת עצבנית ומאוד ממזרה שחצי מהשחקנים במדינה עשו אודישנים לקול שלה, ומריאנו נבחר בסוף, ולצידו דמות של אמא צעירה ואשת מילואימניק, הדמות הכי ישראלית שיש. והבנו גם שמאוד ישראלי זה ההומור. כדי להגיע ללקוח לא צריך לדבר בהומור, אבל בצחוק, נונסנס משעשע ושנון, זה הקו שילווה אותנו, כשאנחנו לא מפרסמים רק את המותג אלא הצעות ערך עמוקות ודרך זה את המותג".

*** גילוי מלא: הכנס בחסות בנק הפועלים, אל על, פלייטיקה, כאל, בזק, יפעת בקרת פרסום ונור ובהשתתפות קבוצת מקורות.

עוד כתבות

מייקל סיילור (מימין), מייסד ומנכ''ל סטרטג'י (לשעבר מיקרוסטרטג'י), ומרטין שלאף, בעלי קרן Alpha Capital Anstalt / צילום: SKATA via Reuters

"חברות אוצר": הטרנד החדש שכובש את וול סטריט חצה רף של 100 מיליארד דולר

בזמן שמחיר הביטקוין שובר שיאים, שורה של חברות ציבוריות משקיעות מיליארדים במטבעות דיגיטליים ומעמידות למבחן את המודל שהביא לזינוק של 3,300% במניית חברת מיקרוסטרטג'י - הרבה יותר מהביטקוין עצמו ● גם הנשיא טראמפ, אילון מאסק, מרטין שלאף ומניית ה"מם" גיימסטופ נדבקו בשיגעון החדש של וול סטריט

יהונתן בגס, מנהל המחקר בקבוצת יפעת, בכנס MAD 2025 / צילום: תמר מצפי

מנהל המחקר בקבוצת יפעת: "ערך הישראליות יגן על המותג בעת משבר"

לראשונה במדד המותגים של גלובס, נבחרו 20 המותגים שמובילים בערך הישראליות ● יהונתן בגס, מנהל המחקר בקבוצת יפעת, הסביר בכנס MAD של גלובס כיצד התנהל הליך הבחירה

רוכב של קבוצת ''ישראל פרמייר טק'' בטור דה פראנס. מרוץ האופניים היוקרתי בענף / צילום: נועה ארנון

שלושת אלפים ק"מ ששווים 60 מיליון אירו: הטור דה פראנס הוא הרבה יותר ממרוץ אופניים

מרוץ האופניים הצרפתי הוא אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם וסוחף אחריו מאות מיליונים ● מעבר לתחרות הספורטיבית הוא משמש גם כפלטפורמה גלובלית לפרסום ותדמית בשווי עשרות מיליוני אירו ● עידו שביט, מנכ"ל קבוצת "ישראל פרמייר טק" הישראלית שמשתתפת בו, והבעלים המיליארדר היהודי-קנדי סילבן אדמס, מעניקים חשיפה אל מאחורי הקלעים של המרוץ הצרפתי היוקרתי וענף האופניים

מוטל ודיינר סמוך לאזור 51. התברר שמדובר באתר לפיתוח מטוסי קרב חמקניים / צילום: NASA/Joel Kowsky

למה הפנטגון רצה שכולם יאמינו שיש חייזרים בשמי ארה"ב?

במשך עשורים, רבים בארה"ב האמינו שהממשל בוושינגטון מסתיר ראיות לקשר שנוצר עם חייזרים ● אך ה"וול סטריט ג'ורנל" חושף: מדובר בראיות פיקטיביות שהפנטגון והצבא בדו כדי להסוות תוכניות נשק, בהן אתר לפיתוח מטוסי קרב סודיים ● כך נפלו אפילו קצינים בכירים במיתולוגיה פרנואידית מופרכת

המותגים המובילים בישראל

100 המותגים המובילים בישראל נחשפים: המהפך במקום הראשון ומי זוכה לנאמנות של הציבור?

מדד המותגים של גלובס מצביע זו השנה ה-22 ברציפות על רשימת 100 המותגים המובילים בישראל, בסקר ענק שכולל 4,000 משתתפים ● מי הפתיעו ומי נותרו מחוץ לרשימה? ● מדד המותגים 2025 

יגאל ברקת / צילום: שלומי יוסף

יגאל ברקת: "בנק הפועלים מגדיר מחדש מה זו בנקאות יוזמת"

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, הסביר בכנס MAD של גלובס כי המותגים כיום מבינים שעליהם להיות אקטיביים יותר במערכת היחסים עם הצרכן – לא רק להיות אחד מהמוצרים שהוא צורך, אלא להיות מוצר שהצרכן סומך עליו שיכוון אותו להתנהלות נכונה יותר

פופקורן. ליאור פרנקל בשיחה עם רינת שרצר / צילום: Eda Tankal

המומחית שמסבירה: למה כל הרעיונות הכי טובים באים דווקא במנוחה?

הפודקאסט הפופולרי "פופקורן" מגיע לגלובס במדור חדש על עולם העבודה • "כשאנחנו עושים שנ"צ, יוצאים לסיבוב, מתקלחים - שם טמון פוטנציאל אינסופי", אומרת רינת שרצר, יזמת חברתית, מהנדסת ביוטכנולוגיה ומרצה בבצלאל ובבית הספר הגבוה לעיצוב ואומנות בניו יורק • בשיחה עם ליאור פרנקל היא מסבירה על חשיבות עצירת המרוץ עבור יזמים, מנהלים ועובדים ועל הצורך להתנהל קצת יותר כביצית ופחות כזרע ● פופקורן

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

"באפיק הזה יהיה אפשר לקבל השנה 10%"- ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

הקטר הפיננסי של ת"א: טייקוני הביטוח התעשרו השנה ב-24 מיליארד שקל ● 30 מניות "בינוניות" בוול סטריט שכדאי לשים אליהן לב ● האם האג"ח הממשלתיות חוזרות להיות אטרקטיביות להשקעה? ● וגם: המשקיעים נוהרים שוב למניות מם. האם זה יסתיים יותר טוב מהפעם הקודמת?

שער La Stampa האיטלקי, 18 ביולי. עם הכותרת ''ביבי מפציץ את הנוצרים'' / צילום: גזיר עיתון

2033: סיכוי למסע יהודי-נוצרי בדרך הרחמים

הפגזים התועים שפגעו בכנסייה היחידה של עזה הביאו נזק איום על ישראל ● עיתון מהחשובים באיטליה פרסם כתב אישום נגד ה"ישראליזם" שהשחית את היהדות

דיור. מחיר ממוצע / איור: גיל ג'יבלי

2.3 מיליון שקל בממוצע לדירה: מה אפשר לקנות במחיר הזה ברחבי הארץ?

המחיר הממוצע של דירת מגורים זינק בתוך עשור מ־1.46 ל־2.36 מיליון שקל, ומה שניתן לקנות בסכום זה בירושלים שונה מאוד ממה שניתן לקנות באילת או בחיפה ● יצאנו לבדוק איזה נכס תוכלו לרכוש בערים מרכזיות בארץ בסכום זה

כוחות צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

מטען התפוצץ ברפיח: מפקד גדוד וגשש נפצעו קשה

קצין לוחם וגשש במילואים נפצעו קשה מפיצוץ מטען ברפיח; שני לוחמים נוספים מהגדוד נפצעו בתקרית ● סמל ינון נוריאל ואנה וסרן אמיר סעד מסיירת גולני נהרגו בדרום עזה ● בצלאל יהושוע מסבכר נפטר מפצעיו בבית החולים לאחר שנפצע בעזה ● צה"ל פרסם מפה: האזורים בהם תתקיים הפוגה הומניטרית מדי יום ● באיראן מדווחים כי הוחלט לאסור כניסה למתחמי הפרלמנט בטהרן עם מכשירים סלולריים ● 50 חטופים - 660 ימים בשבי • עדכונים שוטפים

מנכ''ל אינטל, ליפ בו טאן / צילום: Reuters, Laure Andrillon

חבל ההצלה החדש שבו מנסה להיאחז אינטל והקשר הישראלי

אינטל תפצל את חטיבת מעבדי התקשורת שלה, הכוללת גם פעילות בישראל ● החטיבה, השלישית בגודלה באינטל, מתמקדת בטכנולוגיות תקשורת ל-AI וחוות שרתים - אך אינטל רואה בה בעיקר מנוע כלכלי, ולא נכס אסטרטגי ● כבר שנתיים שהחברה מצויה בטלטלה ארגונית, ולאחרונה הגיעו השינויים לתחום הייצור

מיסוי ומשפט / איור: יזהר כהן

האם נחסמה הדרך בפני רוכשי דירות להגיש ייצוגיות נגד קבלנים בשל ליקויי בנייה?

שני רוכשי דירות בפרויקטים של "מחיר למשתכן" הגישו בקשה לייצוגית נגד חברות הבנייה, בטענה כי מסרו דירות שלא עמדו במפרט המחייב וגבו תשלומים עודפים ● המחוזי פסק כי הדרך לבירור הטענות עוברת באופן פרטני ולפי חוק המכר

Kpop Demon Hunters. השאירה אבק ללהקות בשר ודם מהז'אנר / צילום: ©2025 Netflix

ה-AI מוחקת את הטאץ' האנושי - בלי שנרגיש שמשהו חסר

אולי נבואות הזעם כבר כאן - הבינה המלאכותית מחליפה את האמן ● להקות מומצאות בראש המצעדים, סדרות נוצרות בלי שחקנים, ואלגוריתמים מייצרים שירים שבוטים מאזינים להם ● מסתבר שהאמנות כבר לא זקוקה ליוצר והעיקר שהכול יתנגן חלק

ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ במטה הפדרל ריזרב במהלך השיפוצים / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson

אסבסט, עופרת ורגולציה: כך הגיע שיפוץ הפד ל-2.5 מיליארד דולר

הפרויקט רב השנים לשיפוץ מטה הפדרל ריזרב, שתוקצב בעבר ב-1.9 מיליארד דולר, זינק ל-2.5 מיליארד בשל שורה של מכשולים ● מי תהום, אסבסט וזיהומים גרמו לחריגות תקציב ולעיכובים בפרויקט ● מבקרים רבים, ובראשם הנשיא טראמפ, מערערים על הוצאות הפד ועל עצמאותו הפיננסית

משאיות עם סחורות בגבול ארה''ב־מקסיקו / צילום: ap, Ross D. Franklin

"טראמפ תמיד משתפן"? איך תוכנית המכסים התחילה, ואיך היא נראית עכשיו

מועד כניסת המכסים לתוקף נמצא מעבר לפינה, ובעולם מנסים לנווט בין חוסר העקביות האמריקאית ● מדינות בודדות בלבד הקדימו תרופה וחתמו על הסכמי סחר, בעוד ישראל עדיין במו"מ קדחתני ● מהם הגלגולים השונים שעברה מדיניות המכסים - ואילו קצוות עדיין פתוחים? ● חצי שנה לכהונת טראמפ, פרויקט מיוחד

אבי שמחון / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

ועדת שמחון: הבנקים לא יוכלו להגביל יזמי נדל"ן בהורדת מחירי דירות

מחירי הדירות בישראל כמעט שלא יורדים, על אף שבשוק קיים היצע גדול של דירות חדשות לא מכורות ● עפ"י ההמלצה המרכזית של הצוות לבחינת מעורבות הבנקים בקביעת מחירי הדיור, גורמי מימון לא יוכלו להתערב בשיקולי היזם בקביעת מחירי דירות, ואסור יהיה להם להתנות את הליווי בשינויים עתידיים במחירי הדירות

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: ap, Jacquelyn Martin

סכסוכים עם התקשורת, ויכוח פומבי עם זלנסקי והתנגשות עם האיש העשיר בעולם: הסקנדלים של טראמפ

חצי שנה לכהונתו השנייה והנשיא האמריקאי גרם ללא מעט רעש - לא רק בשל מדיניותו ההפכפכה, אלא גם בשל שרשרת של שערוריות אישיות ופוליטיות ● שלל הכותרות שהצליח טראמפ לייצר בתוך זמן קצר ● חצי שנה לכהונת טראמפ, פרויקט מיוחד 

רועי כץ, מנהל מותג WIZ / צילום: שלומי יוסף

מנהל מותג Wiz: "כדי להשפיע חייבים לשבור כמה כללים בדרך"

רועי כץ, מנהל מותג Wiz, סיפר בכנס MAD של גלובס כיצד החברה ערערה על הקונספציות המקובלות בשוק אבטחת הענן ● "בשוק האבטחה כולם מדברים בשפה של פחד, אבל הפחד לא תמיד יוצר את הפעולה הרצויה"

כסף בקיר. עם גיא ליאון / צילום: פרטי

הזוג הצעיר שכבר קנה 3 נכסים: "הדירה הראשונה הייתה שבורה אך במיקום מרכזי"

גיא ליאון ואשתו שי התחילו עם דירה קטנה במצפה רמון, המשיכו לקריית אתא ולבסוף רכשו דירה על הנייר באופקים - תוך מינוף מסיבי ואמונה שהמחירים רק יעלו