גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סמנכ"לי השיווק מסבירים: איך להיות מותג בישראל 2025

ישראל מתמודדת עם מלחמה, עלייה ביוקר המחיה, גילויי אנטישמיות מוגברים, שוק ריכוזי ושסעים חברתיים ● ביקשנו מסמנכ"לי השיווק של החברות הגדולות במשק לשתף במדד המותגים של גלובס מה מכל זה היווה את האתגר המשמעותי ביותר, ואיזה פתרונות עבדו עבורם

דגל ישראל. איך להיות מותג בישראל? / צילום: שלומי יוסף
דגל ישראל. איך להיות מותג בישראל? / צילום: שלומי יוסף

יגאל ברקת, בנק הפועלים: "עובדים בשני עולמות במקביל"

"ניהול מותגים בעתות משבר הוא תמיד אתגר שמחייב ארגונים לעשות את הדברים אחרת. מאז ה-7 באוקטובר יזמנו בבנק עשרות מהלכים שנועדו להקל, לקצר תהליכים או לסייע כספית עבור לקוחות שנפגעו. דוגמה טובה היא מהלך סבסוד המשכנתאות, שבמהלכו שילם הבנק את תשלומי המשכנתא לאלפי לקוחות בקווי העימות.

לחצו כאן למדד המותגים המלא

"לצד העשייה עבור הלקוחות בהקשר למצב, המשכנו לקיים מהלכי חדשנות ופעילות עסקית 'רגילה', כיוון שתפקיד המותג הוא לאפשר המשך ניהול חיים נורמטיבי ורגיל למרות המלחמה. כך השקנו מהלך שבו הצענו ללקוחות העסקיים את פלטפורמת ה-AI אלה, שמסייעת להם בפרסום העסק. בזמן מלחמה או באירועי קיצון, כל מותג חייב לעבוד בשני עולמות התוכן הללו במקביל. לדאוג להיות רלוונטי במיידי, לצד המשך קיום השוטף בזמנים רגילים".

יגאל ברקת, בנק הפועלים / צילום: שלומי יוסף

מיטל שירן־הראל, בנק לאומי: "השקנו יוזמות ייחודיות"

"אירועי התקופה משפיעים על האופן שבו חברות עסקיות פונות לקהלים שלהן - יש יותר צורך בהקשבה, בשירות מצוין ובמוצרים שמותאמים לאתגרים הנוכחיים. אנחנו בחרנו להתמקד בשני עוגנים. הראשון הוא מהפכת השירות, שבה התחלנו לפני כמה שנים עוד לפני המלחמה, ובמסגרתה השקנו שורה של שירותים ייחודיים ושוברי שוויון. האחרון שבהם הוא פתיחת מוקדי השירות במשך 24 שעות ביממה. מבחינתנו זו מגמה שתימשך, ואף תגבר.

"לצד מהפכת השירות הובלנו גם מהלכים משמעותיים בתחום העשייה החברתית. בעינינו, זה חלק מהותי מהתפקיד שלנו כגוף בולט במשק. בין השאר, התחייבנו ללוות את קיבוץ בארי, והשקנו שורת יוזמות ייחודיות: פרויקט קטיף לאומי, מיזם בגרויות לאומי, פרויקט החתונות ועוד. גם כאן, יש עוד יוזמות בקנה שכולם ישמעו עליהן".

מיטל שירן-הראל, בנק לאומי / צילום: דרור סיתהכל

תרי ישכיל, בנק מזרחי טפחות: "יצרנו מותג חברתי"

"חברות ומותגים עם זהות לאומית אינם מתקיימים בנפרד מהמדינה שבה הם פועלים. הם חלק מהמארג החברתי. אסון ה-7 באוקטובר הציב מותגים בעמדת השפעה ועשייה, והזמן שחלף לאחר מכן דרש מאיתנו לבחון, באופן מתמיד, מה תפקידנו החברתי ומהם צרכיה של הקהילה.

"כך, הקמנו את 'כתום. ישראל' - מיזם דיגיטלי ופיזי, שאפשר בתחילה לבעלי עסקים מהדרום להתפרנס ובהמשך הפך להיות פלטפורמה עוצמתית שנרתמת לעשייה החברתית-עסקית של הבנק, למען אנשי המילואים, למען הצפון, ולמען בעלי מוגבלויות. אנו לא מחליפים את המדינה, אלא פועלים במקביל אליה. הפיכת כתום ישראל למותג החברתי של הבנק מעניקה לנו את הגמישות הנדרשת בימים אלו, ואת כר העשייה הרחב למען החברה הישראלית".

תרי ישכיל, בנק מזרחי טפחות / צילום: ליה יפה

לאה ריינר, גלידות נסטלה: "לייצר רגע של אסקפיזם"

"כמותג בינלאומי הפועל גם כיצרן בשוק הישראלי, אנו מבינים יותר מתמיד את גודל האחריות וההזדמנות שביצירת רגעים של נחמה ואסקפיזם בתוך מציאות לא פשוטה. בגלידות נסטלה בנינו אסטרטגיית 'שיווק קרוב', החלטה שמשמעותה ניהול שיח בלתי אמצעי עם הצרכנים שלנו.

"האתגר המרכזי הוא יצירת רלוונטיות וריגוש בעולם מלא מורכבויות. לשם כך החלטנו שאנחנו מייצרים חוויות טובות שיוצאות אל מעבר לחוויית האכילה. זאת הן בשיתופי פעולה עם אמנים ועסקים מקומיים, כמו השף קונדיטור מיקי שמו שיצר איתנו קולקציית טילוני אקסטרים בהשראת קינוחים מובילים, וכמו צוקית ואביעד אמרגי שהם יוצרי אמנות על נעליים בהתאמה אישית, פוט לוקר ועוד - והן בטעמים שמביאים אווירה של חו"ל ובתוכן שנון שמדבר אל הצרכן בגובה העיניים. במיוחד בתקופה הזו, גלידה היא לא רק קינוח, היא רגע של שמחה ואסקפיזם".

לאה ריינר, גלידות נסטלה / צילום: יח''צ

גיל רוזן, אמדוקס: "בנינו קהילה גלובלית"

"דווקא בשנה עמוסת אתגרים בישראל - מלחמה, מתחים חברתיים ואי ודאות - היתרון הגלובלי של אמדוקס בלט במיוחד. מעבר לרציפות העסקית, נבנתה קהילה גלובלית אמיתית - חוצת גבולות, אתניות, דתות ודעות.

"זוהי קהילה שדואגת לאנשיה - כמו שתמכנו בעבר בעובדים בפיליפינים ובמקומות מוכי אסון אחרים, כך תמכו בנו השנה. צוותים ברחבי העולם נרתמו, לקחו משימות מעמיתיהם בישראל, ואפשרו להם להתמודד עם המציאות המורכבת. זהו שיתוף פעולה המבוסס על ערבות הדדית, אמפתיה וסולידריות. מותג חזק נבחן לא רק ברמה העסקית - אלא גם ברמה האנושית, ובמיוחד בזמני משבר".

גיל רוזן, אמדוקס / צילום: עדי אורני

ויקי לביא, ישראל קנדה: "לעשות אחרת, וטוב יותר"

"קבוצת ישראל קנדה רואה בתקופה הנוכחית הזדמנות אמיתית לצמיחה והתרחבות. הגיוון העסקי שלנו - מפרויקטים למגורים דרך מלונאות ועד מגורי יוקרה לגיל השלישי - מאפשר לנתב את הפעילות ולהמשיך בצמיחה גם בתקופות מאתגרות בזירת הנדל"ן. כך, למשל, "בעוד שוק המגורים מגיב לשינויי ריבית, תחום המלונאות שלנו פועל במרץ עם כ-3,650 חדרי מלון.

"האסטרטגיה של Better & Different מגיעה כתוצאה משנים של למידה והתאמה לשוק המשתנה. היא מבוססת על הבנת מגמות קיימות, חיזוי מגמות עתידיות, זיהוי פוטנציאל והשקעה מדויקת. היכולת שלנו לפעול באופן שונה מהמתחרים - למשל בהרחבת פעילות המלונאות ורכישת מלונות בראון או ברכישת קרקעות אסטרטגיות בעיתוי המדויק - היא המפתח להצלחתנו גם בתקופה זו".

ויקי לביא מנהלת שיווק בקבוצת ישראל קנדה / צילום: בני סהר יחסי ציבור

טלי בר אל, קניוני עופר: "עודדנו קניות אצל כולם"

"בתקופה שבה הציבור חווה חוסר ודאות, יוקר מחייה ותחושת ניכור גוברת, האחריות שלנו כמותג משפיע הוא להבין את הצורך האנושי בשגרה, בשקט ובחיבוק, ולייצר עוגן, רלוונטיות, וערכים משותפים.

"במהלך המלחמה בחרנו לתמוך בקמעונאים, ובעיקר בעסקים מהצפון ומדרום הארץ. בין היתר יזמנו את קמפיין 'נובמבר כחול-לבן', שקרא לתמוך ולקנות בעסקים ישראלים - גם אם זה אומר לקנות אצל המתחרים. בנוסף, פתחנו את הקניונים לחקלאים מהצפון והדרום, והמשכנו להציע הטבות לצרכנים, כמו המהלך של שבוע ללא מע"מ בכלל קניוני עופר - שעזר להוזיל לצרכן את סל הקניות שלו.

"האתגר המרכזי הוא לשמור על חיבור עם הלקוחות, תוך התאמה למציאות הביטחונית והכלכלית, ואנו עושים זאת דרך הקשבה לצרכים בשטח, השקעה בקהילה ומבצעים ממוקדים. דווקא בתקופה הזו חשוב לנו להיות יותר מרק מקום שבו עושים קניות - אלא מקום בטוח ומכיל המעניק חוויה נעימה לקנייה ולבילוי".

טלי בר אל, קניוני עופר / צילום: יח''צ

אבי לאופר, שטראוס: "הבנו שאנחנו לא המרכז"

"להיות מותג שפועל בישראל בעת הזו, זה מחייב. להיות מותג שפרוס מצפון ועד דרום, ומרבית עובדיו ומפעליו נמצאים באזורים אלו, זה מחייב. בתוך חוסר הוודאות והקושי, הצרכן הישראלי מחפש עוגן, נחמה ודברים מוכרים - ולמותגים המקומיים, כמו אצלנו בשטראוס, יש תפקיד חשוב במתן מענה של יציבות וביטחון תזונתי.

"האחריות שלנו מתבטאת בנוכחות על המדף ובפעולות מעשיות מטעם המותג: תרומות לחיילים.ות, תמיכה במשפחות החטופים, חיזוק קהילות שנפגעו יוזמות הנצחה ועוד. בתוך כל אלה, הגיבורים האמיתיים של המותג הם אנשי המפעלים והשטח שלנו - מהייצור, הלוגיסטיקה והמכירות - שדואגים שהצרכן יקבל את המוצר גם כשקשה לייצר רציפות עסקית. מה שמנחה אותנו זו תודעת צניעות עמוקה, והבנה שהמותג שלנו הוא לא המרכז בתקופה המורכבת שכולנו חווים. זו לא רק פעילות שיווקית, אלא שליחות לאומית".

אבי לאופר, שטראוס / צילום: תמר מצפי

דלית ויכסלבאום, מגדל ביטוח ופיננסים: "הדגשנו את הישראליות שלנו"

"להיות מותג ביטוח ופיננסים שפועל בישראל בעת הזו, זה קודם כל להבין שאנחנו לא רק שירות או מוצר פיננסי, אלא עוגן. השנה האחרונה חידדה את הצורך בביטחון, יציבות ואמינות, דווקא כשמסביב יש חוסר ודאות, יוקר מחיה ותחושת שבר חברתי.

"האתגר המרכזי היה לרגש ולהדגיש את הישראליות שלנו, מבלי לאבד את הסמכותיות והמקצועיות. המבחן האמיתי הגיע עם יציאתו של מהלך מיתוג מחדש, חודשים ספורים לאחר ה-7 באוקטובר: הבחירה בנועה תשבי כפרזנטורית, ההזדהות עם ערכים של ישראליות, והאמירה הברורה 'רואים רחוק'. זו לא סיסמה, אלא מחויבות עמוקה לעמוד לצד הלקוחות גם כששגרת החיים מתערערת. אחרי 90 שנות פעילות, נדרשנו להגדיר מחדש מהו ביטחון, ורצינו להיות מגדלור בתקופה של ערפל".

רותי אופטובסקי, כללית: "חיזקנו את התחושה שיש עוגן"

"השנה החולפת דרשה מאיתנו היערכות רפואית מהירה. נדרשנו להמשיך ולהעמיק את השירות היזום והמותאם מול המטופלים שלנו, בעיקר אלה אשר פונו מביתם בדרום וצפון. המשימה המרכזית הייתה לעקוב אחר מקום הימצאם, לחבר אותם לשירות באזור מגוריהם הזמני, ולעטוף אותם במעטפת רפואית מותאמת.

"גם הצורך של המטופלים שלנו בסיוע בתחום בריאות הנפש התעצם השנה מאוד. לצורך זה פיתחנו פלטפורמות טיפוליות חדשות, שייתנו שירות לכמה שיותר מטופלים בזמינות הגבוהה ביותר האפשרית - כולל מקצוע שטח חדש בשם מאמן חוסן.

"על מנת להתאים את המעטפת השיווקית למצב, בחרנו בסיסמה חדשה 'כללית אתכם בכל מצב' ובפרזנטורים חדשים - גיא זו-ארץ ויעל בר זוהר. אלה הם שינויים המשקפים את העשייה של הארגון, ומחזקים את התחושה כי במצב מלחמה ישנו עוגן בתחום הבריאות המעניק יציבות וביטחון".

רותי אופטובסקי, כללית / צילום: רמי זרנגר

תומר כהן, אדידס: "העמקנו את החיבור עם הקהילה"

"בתקופה מאתגרת של קונפליקטים אזוריים, אדידס התמודדה עם אי ודאות מתמשכת, המשפיעה על שרשרת האספקה. כדי להתגבר על כך החלטנו לא פעם להטיס מוצרים במקום לשלח בים, למרות האתגר הכלכלי המשמעותי - מתוך הבנה שאנחנו לא יכולים להתפשר על זמני אספקה וזמינות המוצרים לצרכן.

"למותג עם השפעה רחבה כמו אדידס יש גם אחריות חברתית. לכן, דווקא בתקופה זו העמקנו את החיבור עם הקהילה, וקידמנו ערכים כמו שוויון הזדמנויות דרך ספורט במטרה להשפיע באופן חיובי על הסביבה שלנו. זה בא לידי ביטוי, למשל, בשיתוף הפעולה שלנו עם מכללת מרשה וארגון הנוער הגאה איגי, בהכשרת חברי קהילה למקצועות ספורט והבאתם לשוק העבודה".

תומר כהן, אדידס / צילום: באדיבות אדידס

גלי שבד, כלל: "האחריות שלנו היא להקשיב"

"אנחנו רואים את הלקוחות שלנו בתוך מכלול סיטואציות, ומלווים אותם לאורך זמן - הן במפגשי היומיום והן בתמונת החיים הכוללת. אנחנו נמצאים שם עבורם עם מענה מתאים ומגוון, גם כשהמציאות היומיומית הפכה לבלתי צפויה, שגרה שמרגישה לעיתים כמו מצב חירום מתמשך.

"בתקופה כזו, האחריות שלנו כמשווקים היא להקשיב, להיות אמפתיים ורגישים, ולייצר ערך אמיתי שהוא גם מעבר למוצר או לשירות. מתוך הגישה הזו הקמנו, לדוגמה, את מרכז החוסן של כלל, שפתוח לכלל הציבור ומציע מידע וסיוע מקצועי בהתמודדות עם מצבי עקה שונים - רגשיים, פיננסיים ובריאותיים - שהפכו, לצערנו, לשכיחים הרבה יותר.

"לצד זאת, בתקופה של תנודתיות בשוק ההון, אנחנו מקפידים על ניהול כספי עמיתים איכותי ומקצועי, והשאת תשואות לאורך זמן. ההבטחה שלנו הייתה וממשיכה להיות: החיים קורים ואנחנו אתכם".

מתי יהב, פייבר: "המשקיעים ממשיכים להאמין בנו גם במלחמה"

"להיות מותג עולמי שפועל מישראל, במיוחד בתקופה הנוכחית, זו תזכורת לכך שהחדשנות הישראלית היא הרבה יותר מטכנולוגיה מתקדמת - היא גם חוסן אנושי ורצון אמיתי ליצור שינוי חיובי בעולם.

"גם בתקופת המלחמה פייבר מובילה פיתוח של מוצר בשילוב AI, שממנו נהנים מיליונים בעולם, והמשקיעים ממשיכים להאמין בנו. זוהי תזכורת לעוצמה הישראלית, וליכולת להוביל גם ברגעים של אי-ודאות ולהמשיך להוכיח שהקהילה שלנו היא מקור השראה אמיתי.

"לא פחות חשובה מהחוסן העסקי, היא הרוח האנושית והדאגה לאדם. גם במהלך המלחמה אנחנו מקפידים לשמור על קשר עם חיילים בודדים ועם ניצולי שואה. זה הדנ"א האמיתי של פייבר - חדשנות שמחברת בין אנשים ודואגת לאדם".

מתי יהב, פייבר / צילום: שי פרנקו

עוד כתבות

האם יש למועמדים סיכוי מול ממדאני / צילום: Reuters, RYAN MURPHY

הבוחרים בניו יורק לא מחכים: נתון שיא בשלב ההצבעה המוקדמת

מערכת הבחירות הסוערת לראשות ניו יורק מגיעה לישורת האחרונה, ושורה של סוגיות ליבה עומדות במוקד ● המועמד המוביל זוהראן ממדאני, המזוהה עם השמאל, מבטיח למסות עשירים וליישם מדיניות סוציאליסטית ● קרוב ל־600 אלף כבר הצביעו בשלב המוקדם

חדשות הביומד / צילום: יונתן בלום

גלוטן הוא לא הבעיה? כתב העת שמערער על אחת הרגישויות הפופולריות בעולם

מאמר בכתב העת הרפואי "Lancet" טוען כי רוב האנשים שמדווחים על רגישות לגלוטן אינם מגיבים אליו כלל ● רמי לוי יתרום 5 מיליון שקל למכון השיקום של הדסה ● NeuroKaire הישראלית משתפת פעולה עם Compass Pathways הבריטית בתחום התרופות הפסיכדליות ● יורוג’ן קיבלה קוד ביטוחי קבוע לתרופה החדשה שלה ● ומחזור סטארט־אפים חדש של קרן דנגור והשגרירות הבריטית יתמקד בבריאות הנפש ● השבוע בביומד

בית שמש / הדמיה: olin

מהחרדים עד הירוקים: מתנגדים מכל כיוון לתוכנית לשכונה חדשה בבית שמש

הוועדה המחוזית ירושלים דנה במשך 11 שעות באלפי התנגדויות לתוכנית להקמת 2,600 יחידות דיור בבית שמש ● מעבר להרס השטחים הפתוחים ולאופי הבנייה, המתנגדים חוששים שמשרד השיכון מעביר רק חלק מהתוכנית בוועדה, ואת היתר הוא מתכוון לאשר בוותמ"ל

בניין גב־ים בהרצליה / צילום: איל יצהר

ביהמ"ש בולם פשרה שהותירה את משקיעי גב־ים ללא פיצוי

בעל מניות בגב־ים הגיש תביעה ייצוגית בטענה כי מכירתה לנכסים ובניין קיפחה את הציבור ● הוסכם כי נכסים ובניין תתרום 4 מיליון שקל לחיילים, אך ביהמ"ש מתנגד: "הקבוצה לא מקבלת דבר"

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

מה אומרת חוקת ההסתדרות על מעורבות היו"ר בפלילים?

לפי חוקת ההסתדרות, במקרה ש"הוגש כתב אישום נגד יו"ר ההסתדרות בגין עבירה שיש עמה קלון, יפנה יועמ"ש ההסתדרות לראשות השיפוט בתביעה להשעייתו" ● לפיכך, כרגע אין מניעה מיידית מבר-דוד להמשיך לשאת בתפקידו בגדר נחשד בפרשה; תהליך כזה יתחיל אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום בשחיתות שתוגדר כעבירה שיש עמה קלון

בנין הוועד הפועל של ההסתדרות בת''א / צילום: עינת לברון

ההסתדרות, הג'ובים והדירקטורים: כך נוצרה הקרקע לצמיחת השיטה שנחשפה

ההסתדרות זוכה למעמד יוצא דופן שמאפשר לה לא רק למנות את הדירקטורים בגופים שתחתיה, אלא גם דריסת רגל משמעותית בחברות הממשלתיות ● האירועים הנוכחיים מצטרפים לביקורת החריפה ולניסיונות להגביל את הכוח הזה באמצעות חקיקה

מתחת לרדאר: המדינה שמהדקת את הלחץ על יצוא ביטחוני לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: חברות ביטחוניות באוסטרליה מעידות כי יש הגבלות חדשות על יצוא לישראל, ישראל לא הצליחה להתקרב למנהיג המורדים החות'ים עבד אל־מלכ אל־חות'י ואיך ישראל תושפע אם זוהרן ממדאני ייבחר לראש עיריית ניו יורק  ● כותרות העיתונים בעולם 

יפעת תומר-ירושלמי / צילום: דובר צה''ל

ההסתבכות של הפצ"רית: העבירה שעל הפרק, ומה הבעיה במינוי המחליף?

בנוסף לחשד להדלפת הסרטון משדה תימן, האלופה יפעת תומר־ירושלמי עשויה להיות מואשמת בדיווח "בעייתי" לבג"ץ ● דיווחי כזב לביהמ"ש לא הביאו להרבה הרשעות, אבל בכל זאת יש תקדים מפורסם ● ולמה צריכים לשים לב לפני שממנים את המחליף?

ווסטרן דיגיטל, סיגייט, סנדיסק משולב במכשיר נייד / צילום: Business Wire ,מצגת סנדיסק

400% תשואה: גם אנליסטים מנוסים לא עומדים בקצב הטרנד החדש בוול סטריט

עליות של מאות אחוזים מתחילת השנה במניות שלוש חברות הפועלות בתחום אחסון המידע, מיוחסות לייצור שבבי זיכרון שנהנים מביקוש גובר משוק הבינה המלאכותית ● ברקע, התחום סבל שנים מתמחור חסר ומיעוט השקעות ● ויש גם תזכורת מהיסטוריה ישראלית

המשקיע האינטליגנט / צילום: איור: גיל ג'יבלי

השקעה במניות לא תמיד משתלמת: מה קרה לגמלאים שנקלעו לשוק דובי?

בוול סטריט מתחזקת הגישה, מגובה בניתוחים, כי אין אלטרנטיבה למניות עבור החוסכים לטווח ארוך ● הסטטיסטיקה משקפת עדיפות למניות על פני השקעה באג"ח ובמזומן, אבל אף אחד לא מבטיח 100% ודאות ● ועל מה תסתמכו כשתצאו לפנסיה במהלכו של שוק דובי

רשות המסים / צילום: איל יצהר

הקלות מס לקרנות והטבות לחוזרים: כך מנסים באוצר לבלום את הירידה בהשקעות

הטבות מס דרמטיות, פטור ממע"מ ויצירת ודאות במיסוי - אלו רק חלק מהסעיפים הכלולים ברפורמה חדשה שנועדה להגביר את האטרקטיביות של ההייטק הישראלי ● מומחים במשק מברכים על היוזמה, אך קיים חשש מפני התנגדות של קרנות השקעה בתחומים כמו נדל"ן שאינן צפויות ליהנות מהרפורמה

נוחיק סמל, מנכ''ל סוני סמיקונדקטור ישראל / צילום: מארק נומדר

סוני יוצאת מפעילות השבבים בישראל: מפצלת החוצה את אלטייר שרכשה לפני עשור

מרכז פיתוח השבבים של סוני בישראל, התמחה בשנים האחרונות בשבבי תקשורת עבור רשתות תקשורת LTE ודור חמישי במיוחד לתחום שרשראות האספקה ● סוני, שרכשה את אלטייר סמיקונדקטור לפני עשור, תחזור להתקיים כישות עצמאית, כאשר סוני תיהפך לבעלת מניות בה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אמזון ואנבידיה הובילו את הנאסד"ק לעליות

הנאסד"ק עלה בכ-0.5% ● אמזון חתמה על עסקת ענק בגובה 38 מיליארד דולר עם OpenAI ● מיזוג ענק בארה"ב: קימברלי קלארק תרכוש את קנוויו תמורת 48.7 מיליארד דולר ● וול סטריט: שבע המופלאות מהוות כבר כ-40% מ-S&P 500, "ביג שורט" מזהיר מבועה ו"מלך האג"ח" מוכר אג"ח ארה"ב ● ההיסטוריה מלמדת: סבירות של 86% שגם נובמבר ודצמבר יסתיימו בעליות בניו יורק

תשואות הגמל והפנסיה / אילוסטרציה: Shutterstock, Lady_Luck

בדקנו 17 שנה של תשואות הגמל והפנסיה כדי לנסות לענות על שאלה אחת: איך תיראה 2026?

ב־17 השנים האחרונות היו רק 3 פעמים שבהן המסלולים הכלליים בפנסיה ובגמל הציגו תשואה גבוהה מזו שהחוסכים הישראלים נהנים ממנה עד כה השנה ● בדרך כלל, שנה פנומנלית גררה אחריה שנה יחסית חלשה, אבל הפעם יש מי שמשוכנעים שהסטטיסטיקה משקרת

סיכום חודש ספטמבר בתעשיית הקרנות / צילום: Unsplash

סיום המלחמה החזיר את הישראלים לבורסה בת"א: גיוסים של 2.7 מיליארד שקל בקרנות

אחרי חודשיים בהן נרשמה זליגה משמעותית של כספים מהקרנות המשקיעות בבורסה המקומית אל מעבר לים, המשקיעים הישראלים בקרנות חזרו באוקטובר לשוק המקומי ● לראשונה מזה 7 חודשים פדיונות בכוכבת של התעשייה – הקרנות הכספיות

ארז צדוק / צילום: פרטי

מנהל תיקים ביום, סופר בלילה: העלילה החדשה של ארז צדוק

ארז צדוק, בעלי בית ההשקעות אביב המתמחה בהשקעות הוגנות, מוציא ספר חמישי ושומר על אופטימיות: "תהיה פה צמיחה כלכלית, וכולנו רואים את זה עכשיו. בהשוואה לדורות הקודמים, אנחנו בני מזל"

תקיפת צה''ל בלבנון (ארכיון) / צילום: ap, Hassan Ammar

בכיר ישראלי מאיים: "ייתכן שנתקוף שוב - אם חיזבאללה לא יפורק מנשקו"

בכיר בחיזבאללה: "ישראל מפעילה לחץ מקסימלי, נדרשת עמדה לאומית" ● ראש הממשלה נתניהו החליט - 200 מחבלי חמאס לא יורשו לעבור לשטח העזתי ● משפחותיהם של החטופים החללים אל"ם אסף חממי ז"ל וסמ"ר עוז דניאל ז"ל עודכנו כי יקיריהן הושבו לישראל ● טראמפ בישר על הזיהוי של עומר נאוטרה ● עדכונים שוטפים

למרות הלחצים מטראמפ, הנסיך הסעודי לא צפוי להכיר בישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: שנה לאחר הפסקת האש בין חיזבאללה לישראל: ארגון הטרור מתחזק, ובישראל מאיימים בעימות; טראמפ רוצה לכונן יחסים בין הסעודים לישראל - בסעודיה מתנים זאת בהכרה בפלסטינים; ואיראן ופקיסטן מתקרבות ומשנות את האזור • כותרות העיתונים בעולם 

שפיר הנדסה / צילום: בר - אל

שפיר הנדסה במימוש ראשון: מוכרת כ-40% משלושה פרויקטים למוסדיים

על פי מזכר ההבנות, ההחזקות בפרויקטים, יועברו לשותפות מוגבלת בשליטת שפיר, והגופים המוסדיים ירכשו ממנה יחידות בשיעור שבין 33.5% ל־38.5% ● העסקה, שנעשית לפי שווי של כמיליארד שקל, היא למעשה מהלך ראשון של מימוש נכסים בתחום הזכיינות מצד החברה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בתל אביב; בנק לאומי הגיע לשווי שוק של 100 מיליארד שקל

מדד ת"א 35 קפץ בכ-1% ● ג'י סיטי רכשת 8% ממניות חברת הבת הפינית, סיטיקון ● שפיר הנדסה מכניסה שני גופים מוסדיים לפרויקטי הזכיינות לפי שווי של כמיליארד שקל ● סיגמא קלריטי: הזינוק במניות הבנייה, מוגזם, ההזדמנויות בת"א הן לא בענף הזה ● ה-OECD נותן לישראל תחזית פיסקאלית ארוכת טווח יחסית חיובית