גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תסביר לי מה זה טרנד*

ביקשנו ממנהלי השיווק של החברות הגדולות במשק לקבוע מה היה הטרנד המוביל בתשפ"ה (לא רק AI), ולבחור מה יהיה הטרנד המוביל בשנה הקרובה

תסביר לי מה זה טרנד%2A / צילום: Shutterstock
תסביר לי מה זה טרנד%2A / צילום: Shutterstock

●"נראה עלייה של וייב מרקטינג"

סימון מויאל, CyberArk

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: בשנת 2025 ראינו התפתחות מאסטרטגיית שיווק מבוסס לקוחות רחבה, להתמקדות ברמת דיוק גבוהה עוד יותר בתוך כל חשבון לקוח, תוך שימוש בדאטה וסיגנלים בזמן אמת - כדי לערב פרסונות ספציפיות בארגון, שהן דמויות מפתח בתהליך המכירה. הבינה המלאכותית עזרה לחבר בין קריאטיביות, כלים ונתונים - כדי להפוך את השיווק לאנושי יותר ומותאם אישית יותר".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "אני צופה עלייה של וייב מרקטינג. בדומה ל־vibe coding, זהו תחום שבו בינה מלאכותית תפיק קמפיינים שיווקיים ייחודיים בהתאמה אישית על בסיס פרומפטים שיוגדרו מראש. מנהל תיק לקוח יוכל לתפעל קמפיינים מותאמים אישית עבור כל לקוח בתחום ספציפי, ולהיעזר בסוכן בינה מלאכותית שיתאים בקלות את המסר, התוכן והקריאה לפעולה - על סמך נתונים ותוצאות צפויות".

סימון מויאל / צילום: יח''צ

"מותגים יכתבו את הסיפור של עצמם"

לירון סמדג'ה, למונייד

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "בשנה החולפת, הגבול שבין המותג לבין המדיה הטשטש. המותגים החכמים באמת לא רק קנו שטחי פרסום, הם הפכו להיות התוכן עצמו: השיקו פודקאסטים, סרטונים, מרץ', כחלק ממאמץ לבדר אותנו".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "בשנה הקרובה נראה מותגים נשענים עוד יותר על יצירת תרבות: במקום להפריע לסיפורים של אחרים - הם יכתבו את הסיפורים של עצמם. אנחנו נכנסים לשלב הבא של כלכלת תשומת הלב. כבר לא קשה ליצור תוכן, והאתגר האמיתי הוא להביא את הקהל".

לירון סמדג'ה / צילום: למונייד

"הקהילתיות צפויה להתחזק"

עדי אוראל, טרמינל X

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "השנה ראינו כיצד הכוח של משפיעניות בנכסים הדיגיטליים עלה שלב נוסף. לצד פעילות משמעותית של משפיעניות גדולות, המגיעות למיליוני עוקבים, בשנה האחרונה התפתח טרנד השקעה של חברות במשפיעניות קונספט קטנות, המובילות תחום מסוים. השילוב הזה איפשר להשיג חשיפה הוליסטית ברשתות".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "בזמן שכולם מדברים על AI, דווקא הקהילתיות צפויה להתחזק. החיבור האותנטי ותחושת השייכות הם הבסיס לקשר ולהיכרות עמוקה עם הצרכנים. אנחנו בטרמינל X מתכננים השנה לחזק עוד יותר את קהילת הצרכנים והצרכניות שלנו, כיוון שיש בכך ערך גדול עבורם וגם עבורנו כחברה".

עדי אוראל / צילום: דימה טליאנסקי

"יצירתיות שתורמת לתוצאות עסקיות"

הילה ברון, סודהסטרים ישראל

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "שנת 2025 סימנה קצוות מנוגדים בשיח השיווקי - בין ריאליזם לאסקפיזם. מצד אחד, מותגים בישראל נדרשו לגלות אמפתיה עמוקה למציאות לא פשוטה: אחריות, רגישות וחיבור אותנטי לחיים בצל מלחמה מתמשכת. מצד שני, דווקא בתוך האתגר נולדה מגמה מאזנת של אסקפיזם; שיווק ששם את רגעי השמחה, ההומור וההתרגשות בפרונט, ונתן לצרכנים אוויר לנשימה".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "בשנה הקרובה נראה מגמה שתעמיק את הקו של תשפ"ה, אך לא תסתפק בטון, אלא תמדוד ביצועים. Creative Performance יהפוך לשם המשחק: יצירתיות שנמדדת לא רק באימפקט, אלא תורמת בפועל לתוצאות עסקיות. בהשראת מארק ריטסון, שהציג בקאן את הפערים שבין זכירות, השקעה ואפקטיביות - מותגים יאמצו שפה קריאטיבית עקבית, זכירה ומדודה, ויציגו מהלכים שמבקשים להבטיח שהמסר מובהק ונקשר ישירות למותג".

הילה ברון / צילום: יח''צ

"כוח השיווק הוא השטח"

נדב חנין, אל על

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "בובה פרוותית עם אוזניים מחודדות, ויש שיאמרו עם חיוך קריפי, הוכיחה שגם השנה הטרנד השיווקי הבולט צמח מלמטה, מהשטח. אנשי השיווק יכולים להמשיך לתכנן, לבנות אסטרטגיה שיווקית, לדבר טכנולוגיה ולהלל את יכולות ה-AI, אבל בסוף מגיע משהו מלמטה וטורף את הקלפים, שולח אותנו לחפש בובה שרדפנו אחריה בכל העולם - עבורנו ועבור הילדים שלנו. כוח השיווק הוא השטח.

"פתיחת הקופסה הפכה לתוכן ויראלי וטרנדי לא פחות מהתוכן שלה. אבל את ההוכחה שהנישה יכולה להפוך לטרנד קיבלנו עוד קודם לכן, דרך הסחף של קראנץ' פיסטוק, סביב המחסור בשוק והנחשקות למוצר שהוא בסך הכול עוד טעם במקרר הארטיקים. המשותף לבובת הלבובו ולקראנץ' פיסטוק מתחיל ביכולת לדבר לקהל הצעיר אבל באותה מידה לייצר נחשקות וסקרנות גם אצל המבוגרים. החוויה לא נעצרת ברכישה, אלא ממשיכה לשחק תפקיד ברשתות החברתיות ובשיח.

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "לא אנחנו נקבע אותו. השטח, עם מעטפת התוכן בכל המדיות החברתיות, הוא שיקבע את הטירוף הבא - ולנו לא יישאר אלא ללכת עם הזרם".

נדב חנין / צילום: יח''צ

"הדגשת האותנטיות והפשטות"

הילה הרמולין רונן, ישראייר

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "שילוב של שיווק חברתי הרגיש למציאות, עם התייחסות ישירה למצב העכשווי ולחיזוק אוכלוסיות שנפגעו, לרבות אנשים עם מוגבלויות. המסרים התמקדו בחוסן, באחדות ובהבעת סולידריות - מתוך ההבנה שמותגים אינם פועלים בחלל ריק, אלא בלב הקהילה. גם אנחנו קידמנו מיזמים חברתיים בעולם התיירות לצד תיירות נגישה, כחלק מהחיבור לקהל הצרכנים שלנו".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "הדגשת האותנטיות והפשטות. בעולם רווי תכנים שייבנו על ידי בינה מלאכותית, אותנטיות תהווה יתרון תחרותי ותבליט מותגים אמיתיים מול רעשי הרקע. האותנטיות תחזק את נאמנות הלקוח לאורך זמן, ותביא להגדלת המכירות".

הילה הרמולין רונן / צילום: יח''צ

"התעצמות של שיווק מבוסס ערכים"

עינת יונגר כרמלי, ארקיע

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "חיזוק הישראליות בתקופה של אתגרים ומלחמה. מותגים הדגישו סנטימנט מקומי, וניסו להגדיר מחדש מהי זהות ישראלית. בענף התעופה האתגר כפול: חוסר ודאות מתמשך, מעבר בין שגרה לחירום וצורך מתמיד בגמישות וביצירתיות, לצד שמירה על מותג מאוזן בין ערכים, מחיר וניהול משבר".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "נמשיך לראות האצה בשימוש בכלי טכנולוגיה מתקדמים - מפרסונליזציה מבוססת דאטה ועד אוטומציה במסעות הלקוח, ליצירת חוויית שירות רציפה ואחידה. במקביל, מגמת השיווק מבוסס הערכים תתעצם: מותגים יידרשו להפגין אמינות, אחריות חברתית וחיבור לזהות הישראלית, ולתרגם זאת למהלכים קונקרטיים שיחזקו את האמון ויעמיקו את מערכת היחסים עם הלקוחות".

עינת יונגר כרמלי / צילום: ניר אמיתי

"הטלוויזיה תהפוך לפיד אישי"

טלי בראל, קבוצת קניוני עופר

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "המעבר של צרכנים לטיקטוק כמנוע חיפוש. הצרכנים גילו מוצרים ותשובות דרך פיד מבוסס אלגוריתם ותוכן אותנטי, והמותגים נאלצו לייצר תוכן מהיר, פשוט ואמיתי כדי להופיע ברגע הנכון".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "הטלוויזיה תהפוך לפיד אישי. כל צופה יקבל רצף תוכן ופרסום מותאם אישית, קצר ואינטראקטיבי. המותגים יידרשו לייצר גרסאות רבות של קריאייטיב, כדי שכל צרכן יחוש שהתוכן נוצר עבורו במיוחד".

טלי בראל / צילום: יח''צ

"הפרסונליזציה תהפוך לשכבת ליבה"

רותם נחמני, דלתא ישראל מותגים

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "המעבר ממסרים גנריים ליצירת חיבור פרסונלי ורגשי עם הצרכנים. מותגים נדרשו לגלות אותנטיות, לייצג קהלים מגוונים ולספק חוויות שמרגישות קרובות לחיים עצמם, לא כקמפיין, אלא כחלק מהזהות השיווקית שלהם.

"אנחנו מינפנו את החיבור בין דאטה לקריאטיביות ויישמנו מיקרו-פילוח, שהתבטא בשיתופי פעולה עם יוצרי תוכן מגוונים, מותאמים לקהלים שונים. כך הצלחנו לא רק לייצר מעורבות אותנטית, אלא גם להעמיק את האמון ולחזק את הזיקה למותג, לצד תרומה ברורה לערך העסקי".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "בשנה הקרובה הפרסונליזציה תהפוך לשכבת ליבה בשיווק: ניהול דאטה חכם ואנליטיקה חזויה יאפשרו לחזות צרכים ולבנות מסעות צרכניים דינמיים ורב-ערוציים. שילוב בין ניתוח התנהגותי לבין תוכן אותנטי יאפשר לנו לייצר חוויות בזמן אמת, ולבסס נאמנות כיתרון תחרותי ונכס אסטרטגי לטווח הארוך".

רותם נחמני / צילום: יח''צ

"להציג את הערכים האנושיים"

דלית ויכסלבאום, מגדל ביטוח ופיננסים

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "הטכנולוגיה הייתה במרכז, וקמפיינים מבוססי AI היו מילה נרדפת לחדשנות ומקוריות. לא מעט חברות העדיפו להראות התקדמות טכנולוגית ויישור קו עם הטרנד, גם אם זה בא על חשבון ערכים אחרים, אנושיים יותר.

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "בעיניי, השנה החולפת הציבה במרכז את הצורך בחיבורים אנושיים - ככל שהטכנולוגיה הולכת ומשתכללת, כך גדל הצורך של אנשים להרגיש קרובים למותגים שבהם הם בוחרים. בגלל שכולם ימשיכו לאמץ טכנולוגיות מתקדמות בשנה הקרובה, הבידול לא יהיה בשימוש יוצא דופן בטכנולוגיה, אלא אצל מי שיחזור לבסיס, ויידע גם לשלב גם אנושיות. מותגים יצטרכו למצוא את זהותם האותנטית, להציג את הערכים האנושיים שלהם, ולספר סיפור אמיתי. מי שיעשה זאת - יהיה המנצח".

דלית ויכסלבאום / צילום: ניקולה וסטהפל

"לספק מענה מיידי"

גלי שבד, כלל ביטוח ופיננסים

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "הטרנד של Zero Click Results, שהחל בשנת 2025, משנה את פני השיווק הדיגיטלי. הלקוחות כבר אינם מחפשים - הם מצפים לקבל את המידע המדויק, הממוקד והמוכן בשלב הראשון של החיפוש, מבלי ללחוץ על קישורים נוספים.

"אצלנו בחברה, מערכות חכמות נותנות תוצאות חיתום באופן ממוכן, מזהות קבלות, מפרקות את המידע, ממירות סכומים ומבצעות החזר אוטומטי - הכול בזמן אמת. בעידן שבו הכול מיידי, הצלחה בשיווק אינה נמדדת רק בקליקים, אלא ביכולת להעניק ערך אמיתי מידי ולבנות אמון.

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "הטרנד הזה עדיין בחיתוליו, והוא צפוי לתפוס תנופה משמעותית בשנה הקרובה, במובן הזה שהוא משנה גם את התנהלות הארגונים. הוא מחייב אותנו לספק מענה מיידי לדרישות הסוכנים והלקוחות, לצמצם את החסמים וליצור חוויית מכירה ושירות חלקה ויעילה".

גלי שבד / צילום: כדיה לוי

"לייצר חוויות רב ערוציות"

גלי לב, לוריאל ישראל

הטרנד החם ביותר של תשפ"ה: "הטרנד המרכזי שזיהינו בשנה החולפת היה פריחה של כלכלה יוצרת - מותגים שבחרו לעבוד עם יוצרי תוכן ואינפלואנסרים אותנטיים, ולא רק עם פרזנטורים גדולים. השיח עבר לשיתופי פעולה עם קהילות נישה על בסיס עניין משותף, שמייצרות תחושת קרבה, אמון ושייכות בקרב הצרכנים".

הטרנד שיוביל בתשפ"ו: "בעולם רווי גירויים ותחרות על תשומת הלב, בשנה הקרובה נרצה לייצר חוויות רב ערוציות, שחורגות מהמסך, ומתחברות לצרכנים במקומות הפיזיים שבהם הם נמצאים ובהתאמה מדויקת לתחומי העניין שלהם. מעבר לכך, חשוב שהתוכן ייצור מעורבות אמיתית, ישאב את הצרכן פנימה, יצליח לבדר, וייצור הייפ אורגני שאינו תלוי בקידום".

עוד כתבות

צורך מיידי להגדלת כושר ייצור החשמל / צילום: Shutterstock

סגירה פיננסית של 470 מיליון ש' להשלמת פרויקט סולארי מהגדולים בישראל

כהיערכות לעלייה הצפויה בצריכת החשמל בשנים הקרובות - ישנה חשיבות גדולה להגדלת קיבולת הייצור, על מנת לאפשר תחרות במודל השוק הנוכחי שישפיע על מחירי החשמל לצרכן ● שני ההסכמים שנסגרו השבוע מהווים התקדמות משמעותית בנושא

הבורסה בהונג קונג / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

מגמה מעורבת באסיה; טראמפ ופאוול יישאו דברים בהמשך היום

מדד קוספי הדרום קוריאני מוסיף 0.4%, בעוד שמדד שנחאי נחלש ב-1.2%, ההאנג סאנג מאבד 0.9% ומדד שנזן יורד ב-1.8% ● החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות ● מחירי הנפט יורדים

צילום: Shutterstock

8 גרפים שמגלים מה קרה לכלכלה השנה, ויש לנו בעיקר בשורות טובות

הבורסה זינקה, השקל התחזק, פרמיית הסיכון ירדה, המלחמה פגעה ביחס החוב־תוצר, האינפלציה נכנסה לתחום היעד, מחירי השכירות במגמת עלייה ואילו מחירי הדירות דווקא בכיוון ההפוך ● המספרים והנתונים של השנה העברית שהסתיימה

אבנר סטפק / צילום: שלומי יוסף

"הבועה בשוק הנדל"ן הגיעה לקנה מידה מדעי - והיא עומדת להתפוצץ"

אבנר סטפק, מבעלי השליטה במיטב, סבור שהראלי בבורסה שיקף תיקון מתבקש לשנים קשות, אך מזהיר שהמשך המלחמה עלול לשחוק את הכלכלה ● שוק הנדל"ן, הוא בטוח, נמצא במצב של בועה - שכבר מראה סימני התפוצצות ● ולמה למרות שהנתונים מראים שמיטב הוא בית ההשקעות הגדול בישראל, סטפק מעדיף להתרחק מהטייטל הזה ● כוחות השוק

צילום: אתר Apple

בדקנו את הדגם החדש והדק במיוחד של אפל

קיבלנו את ה־iPhone Air ל־24 שעות: העיצוב מרהיב ודקיק, והוכנס בו מעבד שעד כה הוטמע רק במכשירי פרו ● מנגד, המכשיר מתנדנד בגלל המדרגה שהותקנה בו, הסוללה מתחממת, והמצלמה מציעה פחות אפשרויות

אסף בנאי / צילום: ענבל מרמרי

ההפתעה, האכזבה והטרנד החם הבא: מייסד פרופיט מתכונן לשנה העברית החדשה

אסף בנאי, המייסד והבעלים של קבוצת הפיננסים פרופיט, מסכם שנה עברית ומספק תחזיות לזו הבאה ● מההזדמנות שעשויה להיות בשוק האג"ח, דרך התשואה של החוסכים במניות ועד להשפעות איומי החרם מאירופה: "נצא מהאירוע הזה מחוזקים" ● המסלול לצמיחה פיננסית, סדרת מפגשים בשיתוף פרופיט

חברי ועדת בכר. מימין למטה בכיוון השעון: יוסי בכר ז''ל, מנכ''ל האוצר דאז ויו''ר הוועדה, דרור שטרום, הממונה על התחרות לשעבר, יואב להמן, המפקח על הבנקים בזמנו, מאיר סוקולר, המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר, ואייל בן שלוש , הממונה על שוק ההון לשעבר / איור: גיל ג'יבלי

"ראינו את הנתונים והתחרפנו": חברי ועדת בכר חוזרים לרפורמה ששינתה את המדינה

תשעה חברים ישבו בוועדת בכר, ובמשך חודשים ארוכים גיבשו את הרפורמה שעיצבה את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו היום ● 20 שנה אחרי, גלובס חזר לכמה מהחברים, ששיחזרו את הדיונים הסוערים בכנסת, מכבש הלחצים שהופעל עליהם מכל כיוון, ועל מה הם מתחרטים עד היום? ● 20 שנה לוועדת בכר, פרויקט מיוחד  

בית בקיבוץ הגושרים / צילום: אייל מרגולין

אחת העסקאות היקרות באזור: בכמה נמכר צמוד קרקע בקיבוץ הגושרים?

צמוד קרקע עם 5 חדרים, בשטח 210 מ"ר, בהרחבה של קיבוץ הגושרים, נמכר תמורת 5.05 מיליון שקל ● זו העסקה השנייה בגובהה בגליל העליון, לאחר נכס שנמכר במשמר הירדן ב־5.3 מיליון שקל

''מהמנהיגות האגדיות בהייטק''. צפרא כץ / צילום: ap

לאחר למעלה מעשור בתפקיד: צפרא כץ תהפוך לסגן יו״ר אורקל

חברת התוכנה שרק בשבוע שעבר הדהימה את המשקיעים עם זינוק בעשרות אחוזים ביום אחד, תמנה מנכ״לים משותפים חדשים ● כץ, ישראלית לשעבר ילידת חולון, כיהנה כמנכ״לית מאז 2014

ענת וד''ר שמואל חרל''פ / צילום: כפיר זיו

הזוג שמאחורי תרומת הענק: "אין לנו פס ייצור של תרומות"

יו"ר קבוצת כלמוביל ד"ר שמואל חרל"פ ובת זוגו ענת מספרים על ההפגזה שהחלה את מפעל הנדבנות שלהם לפני יותר מ־20 שנה ומסבירים מדוע הם לא רוצים שיקראו על שמם בניינים: "אנחנו לא רוצים הנצחה, אלא הכרה" ● בראיון חרל"פ מתייחס גם להשקעותיו בטכנולוגיה, מסביר מה הסיבה האמיתית בעיניו שאין עדיין כלי רכב אוטונומיים על הכביש ומדבר על ההשראה מוורן באפט

מי יהיו האקזיטים הישראליים הבאים? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ישראליות על הכוונת: האם אלה יהיו האקזיטים הגדולים הבאים בשוק ההון?

את מכירתן של החברות סייברארק, ורינט וסאפיינס, שהוכרזו לאחרונה, זיהו חלק מהאנליסטים עוד בשנת 2019 ● כעת הם צופים מהיכן יגיעו האקזיטים הבאים: ישראליות הנסחרות בוול סטריט ומגיעות מתחומי הטכנולוגיה, בדגש על הסייבר ● לצידן יש גם מי שמזהה אקזיט פוטנציאלי דווקא בלונדון, מחברה העוסקת במלונאות

באר שבע. היזם לא קידם את ההליך / צילום: טלי בוגדנובסקי

יזם תמ"א הפר הסכם, וישלם פיצוי של כ־350 אלף שקל

בית משפט השלום בבאר שבע פסק פיצויים משמעותיים נגד יזם תמ"א 38 שהפר הסכם עם בעלי בניין בן שתי קומות ועיכב את הפרויקט במשך שנים

חדשות הביומד / צילום: יונתן בלום

טראמפ מבטיח: מחר נכריז על הגורם לאוטיזם

כאוס בוועדה המייעצת לחיסונים בארה"ב ● אייל ולדמן וד"ר מרטין רוזנצוייג מצטרפים לדירקטוריון חברת Calmigo ● ביולייט, המתמחה בפיתוח תרופות ומכשור רפואי בתחום מחלות העיניים, הודיעה על גיוס של 20 מיליון שקל ● חוקרים ממכללת עזריאלי להנדסה והאוניברסיטה העברית פיתחו מודל תלת-ממד, המדמה את רירית הרחם האישית של מטופלות פוריות ● תאגיד רוש, בית החולים שיבא וארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל, הכריזו על תכנית לאיתור טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך בתחום סרטן השד ● השבוע בביומד

צילום: Shutterstock

עוד לפני הסנקציות: היצוא לאיחוד האירופי נחתך ברבע

לפי הלמ"ס, אם בחודשים ינואר-אוגוסט 2024 ישראל ייצאה סחורות בשווי 40.8 מיליארד שקל, הרי שבינואר-אוגוסט 2025 היצוא לאיחוד האירופי עמד על 36.9 מיליארד שקל בלבד ● היבוא, לעומת זאת, דווקא גדל

פרויקט VOGUE של גינדי בשדה דב / צילום: הדמיה: viewpoint

מחירי הדירות יורדים מעט, אבל קשה למכור דירות

חמישה סמנכ"לים מחברות נדל"ן בכירות בשוק מספרים על האתגר מול הרוכשים ("קשה יותר להגיע ליעדים"), על קצב המכירות המעודד דווקא בפריפריה ("משקיעים מזהים פוטנציאל באזורים כמו אופקים, נתיבות וקריית ביאליק") ועל החולשה בתל אביב ("מתנהלת בקצב שונה")

עמנואל מקרון, נשיא צרפת / צילום: ap, Philippe Magoni

מעל בימת האו"ם: נשיא צרפת מקרון הכריז על הכרה במדינה פלסטינית

צרפת, בלגיה ועוד כמה מדינות ילכו אחרי בריטניה, קנדה, אוסטרליה ופורטוגל ● חמאס פרסם סרטון של אלון אהל. זהו התיעוד השני שבו נראה החטוף מדבר מהשבי כאשר הקודם היה לפני 17 ימים ● על רקע הלחץ המדיני: התמרון הקרקעי בעיר עזה מתרחב ● בהתאם להערכת המצב, הוחלט על תגבור של עשרות פלוגות בצה"ל במהלך חגי תשרי ● מנהיגי חמאס בקטאר ניסחו מכתב לטראמפ - שבו הדגישו שהם מוכנים לעסקה חלקית של 60 ימי הפסקת אש בתמורה לשחרור של מחצית מהחטופים ● 48 חטופים - 717 ימים בשבי - עדכונים שוטפים 

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה חיובית בוול סטריט; אנבידיה ואפל עלו, מטסרה שנרכשת ע"י פייזר זינקה ב-60%

אנבידיה ו-OpenAI הודיעו על שותפות אסטרטגית שתכלול השקעה של 100 מיליארד דולר מצד אנבידיה ב-OpenAI והקמת מרכזי נתונים משותפים ● מניית יצרנית תרופות ההרזיה מטסרה זינקה ביותר מ-61% לאחר שהודיעה כי תירכש על ידי פייזר בעסקה במזומן בהיקף של כ-4.9 מיליארד דולר ● נעילה שלילית באירופה ● מחירי הנפט רושמים ירידות קלות

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי / צילום: ap, Alex Brandon

מה המניע של מדיניות טראמפ אל מול הודו, ואיך זה קשור לרוסיה

המדיניות של וושינגטון מול הודו נובעת מהאכזבה שלהם מהניסיונות החוזרים ונשנים להביא את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכינון הפסקת אש עם אוקראינה, וההבנה כי הודו היא מקור הכנסה חשוב שלו ● מהצד השני, המדיניות ההודית נובעת מצרכי האנרגיה שבלעדיהם לא תוכל הודו להמשיך לצמוח באופן שאליו היא שואפת להגיע

הפרויקט החדש OpenAI עלול לנגוס ברשתות החברתיות של מטא ואילון מאסק / צילום: Associated Press, Michael Dwyer

דיווח: אנבידיה תשקיע עד 100 מיליארד דולר ב־OpenAI במסגרת הקמת דאטה סנטרים

ההשקעה תתבצע בהדרגה ותותנה בפריסת תשתיות חישוב חדשות, בהיקף חסר תקדים של 10 גיגה־וואט ● השלב הראשון, שיכלול לפחות גיגה־וואט אחד, צפוי להיכנס לפעולה במחצית השנייה של 2026, תוך שימוש בפלטפורמת Vera Rubin של אנבידיה

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה / צילום: כדיה לוי

אלה הרוכשות של מניות הבורסה מקרן מניקיי

לגלובס נודע כי חברות הביטוח מנורה וכלל הן שתי הרוכשות הגדולות במכירת החזקותיה של קרן מניקיי במניות הבורסה לניירות ערך שבוצעה בשבוע שעבר