גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עמוד הבית  2026הנשים המשפיעות 2026הנשיםעסקים

אחת ההנפקות הגדולות ביותר בבורסה בת"א ב-2025 הייתה של חברת שירותי הסיעוד והשיקום עמל הולדינגס, שמובילה דליה קורקין - כמנכ"לית וכאחת מבעלות השליטה. קורקין מכרה בהנפקה מניות ב-187 מיליון שקל ומחזיקה כיום במניות בשווי כ-193 מיליון שקלים.

קורקין (63), לשעבר קיבוצניקית מרמות מנשה, עבדה בצעירותה כעיתונאית בביטאון הקיבוצים, למדה תואר ראשון בכלכלה וניהול ובהמשך הייתה גזברית הקיבוץ. חברה שנקראה אז "עמל ומעבר" ועסקה בהפניית כוח אדם מקצועי בתחום הסיעוד, חיפשה באותם ימים מנכ"ל וקורקין ראתה בכך הזדמנות. ב-1998 מונתה למנכ"לית שכירה בחברה הקטנה שפעלה מדירה בחיפה, וכעבור שנתיים, הכניסה את שלובת גרנות להשקעה, כשהיא מגדילה את פריסתה.

ב-2015, החברה הועמדה למכירה וקורקין לקחה סיכון והצטרפה לרוכש, איש העסקים האמריקאי הארי גרוס, תוך שהיא לוקחת הלוואות למימון חלקה בעסקה. בעבר נכתב שאמרה על המהלך למשפחתה: "אולי נצטרך לעבור לגור באוהל". אלא שהצעד הוכח כמוצלח: לאורך השנים קורקין השביחה את "עמל ומעבר" והרחיבה את פעילותה וכיום היא נקראת: "עמל הולדינגס". במצגת לקראת ההנפקה צוין שקורקין הובילה את החברה מהכנסות שנתיות של 8 מיליון שקל ליותר מ-2.2 מיליארד שקל כיום. ב-2022 קרן פימי נכנסה להשקעה בחברה ובהמשך גם הפועלים ומגדל. כולם נהנו מהצפת הערך בהנפקה וממשיכים להחזיק במניות גם אחריה.

למה השנה? אחרי שבנתה כמעט מאפס חברה מצליחה הגיעה השנה פעילותה לשיא עם אחת ההנפקות הגדולות בבורסה.

עוד כתבות

מרדכי אלגרבלי / צילום: תמר מצפי

בגיל 82: המנכ"ל שנפרד מניהול חברת התרופות שייסד

מרדכי אלגרבלי פורש מתפקיד מנכ"ל רקח "מסיבות אישיות", לאחר שהוביל אותה במשך שלושה עשורים ● מניית החברה שבה שותפה גם קרן פימי צנחה ב-70% מאז השיא ב-2018

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר / צילום: ap, Dan Kitwood

ראש ממשלת בריטניה הודיע על פרישה. אלה המועמדים להחליף אותו

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר הודיע היום על פרישתו הקרובה מהתפקיד ● המועמד המוביל לתפקיד הוא ראש העיר מנצ'סטר אנדי ברנהאם, שנחשב כיום לאחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר במדינה ובעל עמדות כלכליות שמאליות יותר מסטארמר ● מועמדים נוספים: שר הבריאות לשעבר ווס סטריטינג, שר האנרגיה אד מיליבנד ושרת האוצר רייצ'ל ריבס

וול סטריט / צילום: ap, Mary Altaffer

מגמה מעורבת בוול סטריט; ענקיות הטכנולוגיה יורדות, SpaceX צונחת

הנאסד"ק מאבד מערכו מעל 1% ● אלפאבית צונחת על רקע עזיבת בכירים לאנתרופיק ול-OpenAI, לצד הירידה במניית SpaceX ● מניות השבבים מטפסות ונסחרות בשיא כל הזמנים ● מחירי הנפט יורדים, לאחר שארה"ב הודיעה כי תסיר סנקציות מנפט איראני למשך 60 יום ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות לקראת פרסום מדד האינפלציה המועדף על הפד ביום חמישי (PCE)

מושגים לאזרחות מיודעת. פרמיית סיכון / צילום: Shutterstock

מאז השבעת הממשלה לא נראה נתון כזה בשווקים. מה המשמעות?

פרמיית הסיכון היא מדד מרכזי להערכת איכותו של נכס פיננסי - וכשמדובר במדינות, יש לה השלכות מרחיקות לכת ● למה היא כל-כך חשובה, ואיך מודדים אותה? ● המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

תרחיש האימים של ההייטק הישראלי / איור: גיל ג'יבלי

"פיטורים המוניים בהייטק יפגעו גם ברואי החשבון, עורכי הדין וקרנות ההשקעה"

חברות הטכנולוגיה חוות "סערה מושלמת" שהגיעה גם לישראל, עם צלילת שער הדולר, מהפכת ה־AI שמשנה את הכללים והצורך המיידי בהתייעלות ● בתוך חודש בלבד נפרדו החברות מאלפי עובדים - ואם הקצב יימשך, בתרחיש האימים, המספר יגיע ל־40 אלף עד סוף השנה ● מומחים מעריכים: עשרות אלפים בסכנת פיטורים

אמיר זיו / צילום: גל חרמוני

הטלטלה בכלכליסט: סגני העורכת פורשים

גולן פרידנפלד ואמיר זיו הודיעו לעובדים כי הם עוזבים את העיתון הכלכלי מבית ידיעות אחרונות ● עזיבתם של השניים, שהיו חלק מצוות ההקמה של העיתון ומלווים אותו מהיום הראשון, מעמיקה את הטלטלה ומסמנת את סוף עידן המייסדים במערכת כלכליסט

צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

הבורסה נכנסת לשבוע גורלי והאם הדולר יעשה קאמבק

השווקים יבחנו את עמידות מזכר ההבנות בין ארה"ב ואיראן ● בעוד שוול סטריט זכתה לרוח גבית מהעסקה, הבורסה בת"א פנתה לכיוון ההפוך וצנחה ● מניות השבבים בת"א סיימו שבוע בעליות ● חששות האינפלציה בארה"ב התרככו לנוכח הירידה במחירי הנפט, אך החלטת הריבית הניצית של הפד הקפיצה את הציפיות להעלאה בהמשך השנה ● וגם: הדולר מתחזק ברחבי העולם ● כל מה שכדאי לדעת לקראת שבוע המסחר

ביג פאשן גלילות / צילום: גלית חתן

העתירה נמחקה: ביג גלילות יישאר פתוח בשבת

ביהמ"ש החליט למחוק את העתירה נגד פתיחתו של מרכז הקניות ביג פאשן גלילות בימי שבת ● נקבע כי "בשלב זה העתירה מיצתה את עצמה", וזאת כיוון שעיריית רמת השרון גיבשה מדיניות אכיפה בנוגע לפעילות עסקים בימי המנוחה ● במסמך שהגישה ביג לאחרונה לביהמ"ש, היא הזהירה כי לסגירת המתחם בשבת יהיו "השלכות בסכומי עתק"

צילומים: שלומי יוסף, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מ-700 שקל במזומן לחשבון ועד 3% על העו"ש: מאחורי פרץ הנדיבות של הבנקים

מעל לשנה חלפה מאז אימצו הבנקים, בעקבות ביקורת על רווחיותם החריגה, מתווה הקלות לציבור ● עד כה חולקו הטבות בכ-2 מיליארד שקל, כשרק בשבוע שעבר הודיע לאומי על תשלום במזומן של כ-200 מיליון שקל ללקוחות ● הבנקים הודפים טענות לצעד שיווקי: "בנק ישראל לא יאשר"

אנשים באיראן. סנקציות לא משפיעות על הממשל, אבל פוגעות באזרחים / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

ארה"ב מסלימה את הלוחמה הכלכלית. אויביה אינם נרתעים

איראן, רוסיה וקוריאה הצפונית שולטות באמנות ההתחמקות מסנקציות אמריקאיות

שימעי הורטיג, נשיא ומנכ״ל אמדוקס הנכנס / צילום: אמדוקס

מניית אמדוקס צנחה כ-50% מהשיא. ברקע: החשש מ-AI וצמיחה נמוכה

הסנטימנט החלש במניית חברת הטכנולוגיה הוותיקה מישראל מוסבר בשילוב של מספר גורמים, בהם השפעות ה-AI על המודל העסקי שלה ● וגם: בנק ההשקעות שמציב לה מחיר יעד שאפתני

יוסי שריאל / איור: גיל ג'יבלי

יוסי שריאל מפקד 8200 לשעבר הקים סטארט-אפ חדש, ובונה על חוזים ממשלתיים

גלובס חושף כי מפקד יחידת העילית בזמן טבח 7 באוקטובר הקים לאחרונה חברה חדשה בתחום הנגשת ה–AI בשם עלמא לאבס, ומשווק את מוצריו לגורמים ממשלתיים

מעבר להוזלת הביטוח, המודל מהווה תמריץ לנהיגה בטוחה / צילום: Shutterstock

בעולם כבר משלמים על ביטוח לפי סגנון הנהיגה. למה ישראל נשארה מאחור?

בזמן שעלויות ביטוח הרכב בישראל מאמירות, שוק הביטוח הגלובלי מסתייע במערכות בינה מלאכותית שמנתחות את אופי הנהיגה ומעניקות הנחות של עשרות אחוזים למבוטחים זהירים ● בישראל הטכנולוגיה נבלמת בשל דרישות רגולטוריות מחמירות של הגנת הצרכן ופרטיות

אילן רביב, מנכ''ל מיטב / צילום: רמי זרנגר

גיוסים של 13 מיליארד שקל בפחות מחצי שנה: למה הלקוחות נוהרים למיטב?

בית ההשקעות שבשליטת משפחות סטפק וברקת רשם 5 חודשים היסטוריים של גיוסי כספים בשוק הגמל מהמתחרים, בין היתר בשל שיקום היחסים עם סוכני הביטוח ● גם במור יכולים להיות מרוצים כשהם עקפו את אלטשולר שחם והפכו לגוף הגמל השני בגודלו בישראל

ד''ר זינגר במעבדה בטכניון / צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון

אייס קפה עם אינסולין וחיסונים בבליעה: החוקר שמהנדס את העתיד בהשראת הגוף האנושי

מפגש מקרי במספרה שלח את ד"ר אסף זינגר להנדס ננו־חלקיקים בהשראת גוף האדם וחלב אם ● עם מיקרוסקופ במיליון אירו ומעבדה בטכניון שבה לדבריו "עושים קסמים, לא משוואות", הוא מפתח מנגנונים חדשניים להובלת תרופות דרך המעי או בהסנפה ישירות למוח - ומקווה להביא לפריצת דרך בטיפול בדלקות, בסרטן ובנזקים מוחיים קשים

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה / צילום: יחצ - רפי דלויה -

הבורר הכריע: עיריית רעננה תשלם מיליונים לחברה מקבוצת שיכון ובינוי

פסק הבוררות קובע כי עיריית רעננה תשלם לחברת ריקטק כ־10 מיליון שקל ותשיב לה ערבות בסך כ־3.4 מיליון שקל ● הרקע: טעות משותפת בנתוני המכרז

אילוסטרציה: Shutterstock, Rita Kapitulski

מעל 450 שקל ליום: דמי ההבראה שלכם מטפסים

יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי חתמו על הסכם להעלאת דמי ההבראה במגזר הפרטי והציבורי ● מדובר בתוספת של מאות שקלים בשנה, כשלפי ההערכות בין 2-3 מיליון עובדים במשק עשויים ליהנות מההעלאה ● במגזר הפרטי יעודכן התעריף ל-451.5 שקל ליום, ובמגזר הציבורי ל-511.6 שקל ליום

אלוף (מיל') עמיקם נורקין, לשעבר מפקד חיל האוויר ופאלמר לאקי, מייסד אנדוריל / צילום: חיים הורנשטיין

התוכנית של ענקית הביטחון נחשפת: אנדוריל מתכננת להקים מפעל בישראל ומחזרת אחר מפקד חיל האוויר לשעבר

לגלובס נודע כי מייסד חברת הדיפנס-טק הצומחת בעולם אנדוריל מעוניין להקים מפעל בישראל ולגייס את אלוף (מיל') עמיקם נורקין, שותף־מנהל בקרן אייס קפיטל, כמנהל הפעילות בארץ ● כניסתה לישראל של החברה, שהשלימה בחודש שעבר סבב גיוס לפי שווי של 61 מיליארד דולר, צפויה לתת דחיפה לשוק התעשיות הביטחוניות המקומי

רוני אורן, יו''ר רפק תקשורת / צילום: באדיבות החברה

חברת אנרגיה נוספת בדרך לבורסה: רפק אנרג'י רוצה להנפיק לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל

חברת האנרגיה שבשליטת קבוצת רפק הציבורית צפויה לגייס כ-450 מיליון שקל, במסגרת הנפקה ראשונית של מניותיה ● המהלך צפוי להוות הצפת ערך עבור חברת האם שנסחרת לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל

צילום: שלומי יוסף

ועדת הכלכלה אישרה שיטת ניקוד חדשה בעבירות תנועה. אלה השינויים

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות המחילות את שיטת הניקוד גם על הפרות תעבורה מינהליות ● התקנות מאפשרות הקלה מסוימת אך גם החמרה ● המהלך מגיע לאחר שהחל מפברואר האחרון לא ניתנו נקודות בשורה של עבירות תנועה שהקנס בגינן עומד על 500 שקל, וזאת בשל עניין טכני