גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אורדן: איך הופכים תוך שנה מחברה תעשייתית לקונצרן

עד לפני שנה התרכזה אורדן, שבבעלות דוברת שרם, בפעילות בענף המתכת. עם רכישת השליטה בפועלים השקעות היא הפכה לחברה הפועלת בכל תחומי התעשייה * בקרוב תבצע אורדן הצעת רכש ל-%17 ממניות פועלים השקעות תמורת 140 מ' ש', תגייס 100 מ' ש' בהנפקה - והיד עוד נטויה

בדיוק לפני שנה ביצעה חברת אורדן תעשיות את המהלך ששינה את צביונה העסקי. החברה, שזוהתה כיצרנית מסורתית של מוצרי מתכת לשוק הביטחוני, רכשה את השליטה בפועלים השקעות מידי בנק הפועלים. את הצעד הדרמטי הובילו בעלי השליטה הטריים יחסית באורדן, הלא הם קברניטי קבוצת דוברת-שרם, שהפכו בבת אחת את אורדן מחברה תעשייתית מובהקת לחברת אחזקות ריאלית, אשר עסקי המתכת הפכו לשוליים מבחינת היקפי פעילותה.

שנה לאחר העיסקה, באורדן מביעים שביעות רצון רבה ממנה, והדבר בא לידי ביטוי גם במעשים. אורדן, שרכשה בספטמבר 96' כ-%24.5 ממניות פועלים השקעות תמורת כ-200 מיליון שקל, בעיסקה המשקפת שווי חברה של יותר מ-270 מיליון דולר לפועלים השקעות, מעוניינת עתה להגדיל את אחיזתה בקונגלומראט התעשייתי. לשם כך, פנתה החברה לציבור מחזיקי מניות פועלים השקעות בהצעת רכש.

נכון להיום מחזיקה אורדן, באמצעות החברה הבת, דוברת-שרם תעשיות, בכ-%21.9 מזכויות ההצבעה בפועלים השקעות. בהצעת הרכש מציעה אורדן לרכוש עד מיליון מניות נוספות של פועלים השקעות תמורת כ-140 מיליון שקל לפי מחיר של 140 שקל למניה, הקרוב למחיר השוק הנוכחי של החברה.

אם תצליח הצעת הרכש, תגדיל אורדן את אחזקותיה בפועלים השקעות בכ-%16.9 ותתקרב לאחזקה של %40 במניות החברה, שתאפשר לאורדן לתת ביטוי ממשי יותר לעובדת היותה בעלת הבית בה. יש לזכור, כי המושכים בחוטים בקבוצת דוברת-שרם (אהרון דוברת, יצחק שרם ואביגדור קלנר) מחזיקים אישית במניות המהוות יחד כ-%8 מזכויות ההצבעה בפועלים השקעות. מניות נוספות מוחזקות על ידי חברה בת של פועלים השקעות, כך שבסך הכל, אכן עשויה הצעת הרכש לבסס את השליטה של אורדן בחברה.

אגב, עדיין לא ברור האם דוברת, שרם וקלנר מתכוונים לממש חלק מאחזקותיהם בפועלים השקעות במסגרת הצעת הרכש, או שמא הם יביעו אמון בחברה ויותירו באמתחתם את המניות, מתוך אמונה שערכן ימשיך לעלות בעתיד. יש לשים לב לעובדה, כי מאז עיסקת פועלים השקעות, זינק שווי החברה בשנה האחרונה מ155 מיליון דולר ל-223 מיליון דולר. כפי שעולה מהערכות הנהלת אורדן, ועל פי מחיר רכישת השליטה, נראה שבאורדן סבורים שעוד יש מקום לעליית ערך מניות החברה.

לפני ארבעה חודשים מונה מנכ"ל חדש לאורדן. הכוונה לשאול קוברינסקי, שכיהן בעבר כסמנכ"ל כלל תעשיות, ובשמונה השנים האחרונות שימש כמנכ"ל חברת קרגל, המשתייכת לפועלים השקעות. הקשר בין קוברינסקי לאורדן נוצר בזכות העובדה הפשוטה, שהחברה נשלטה עד שנת 95' על ידי קונצרן כלל, שבסופו של דבר החליט למכור את האחזקות בחברה לקבוצת דוברת-שרם.

קוברינסקי, שקיבל לידיו את "אורדן החדשה", עם פועלים השקעות בתוכה, מודע לכך שהקונצרן התעשייתי הוא הנכס העיקרי של החברה. מבחינת המשקיעים נחשבת כיום אורדן ל"פועלים השקעות וכל השאר". אלא שקוברינסקי, במקביל לתשומת הלב המוקדשת לפועלים השקעות, מעניק זמן רב גם ל"כל השאר".

פעילותה של אורדן, פרט לפועלים השקעות, מתמקדת בתחום המתכת. עסקים אלה כוללים בראש ובראשונה בית יציקה בנתניה, שהלקוח העיקרי שלו הוא משרד הביטחון. בית היציקה מתמחה בתחום המסגרות הכבדות והמדויקות ונעזרים בו, בין היתר, בתהליך הייצור של כלי רכב ומשוריינים צבאיים.

פעילות זו הינה רווחית, הרבה בזכות הצלחת החברה להגדיל את נתח המכירות לשוק האזרחי, שכן בשנים האחרונות השוק הצבאי נמצא בדעיכה מסוימת, שפוגעת באופן משמעותי בחברות המשווקות את מוצריהן למיגזר הביטחוני. שלוחה נוספת של בית היציקה ממוקמת במצפה רמון, ושם מיוצרים אך ורק מוצרים לשוק הביטחוני.

קוברינסקי מעריך כי רווחיותו של בית היציקה תמשיך לגדול בשנים הבאות, ואין סיבה שאורדן תיפטר מאותה פעילות מסורתית. מה שכן, לאורדן יש גם חברה בת, שביצעה פרויקטים חד-פעמיים עבור צה"ל, כמו ייצור טריילרים. הפרוייקטים הללו, שהיטו כלפי מעלה את תוצאותיה הכספיות של החברה בשנת 96', הסתיימו, ועתה בוחנים באורדן את המשך הפעילות של אותה חברה בת, אורדן מתכת.

במקביל חודרת אורדן לענף האלומיניום, והשנה השלימה את רכישת רוב מניותיו של מפעל פרופילי האלומיניום אלובין. אורדן רכשה %57 ממניות המפעל בעיסקת בעלי עניין מידי קבוצת דוברת-שרם לפי שווי של 9.75 מיליון דולר, והגיעה לאחזקה של %90 באלובין.

מפעל האלומיניום סיים את המחצית הראשונה של 97' עם מכירות של 45 מיליון שקל, בדומה לאשתקד, אך הוא סבל מהפסד של 2.3 מיליון שקל. הפסדי אלובין הביאו את הנהלת אורדן להחלטה ליישם תוכנית התייעלות בחברה, וכבר בימים אלה שוקדים עליה קוברינסקי ושותפיו.

אחד היתרונות בעסקי המתכת של אורדן נעוץ בהיסטוריה של החברה. לפני שנים רבות, בטרם החלה החברה להרוויח, היא הפסידה כסף - והרבה. סעיף ההפסדים הצבורים של אורדן מלמד על הפסד של 280 מיליון שקל, שמבטיח לחברה פטור מלא ממסים לאורך שנים רבות מפעילותה השוטפת, ונראה שזהו נכס נוסף שאותו לקחו בחשבון בעת רכישת השליטה באורדן על ידי דוברת-שרם.

נכסים נוספים שיש לאורדן, ושבשוק ההון העניקו להם חשיבות רבה בעת תמחור שוויה של החברה, הם נכסי הנדל"ן של החברה. אורדן מחזיקה בעשרות דונמים פנויים בנתניה ובשאר אזורי פעילותה, וקוברינסקי מספר כי החברה תפעל למימוש חלק מאותם שטחים כדי לשפר את נזילותה וכדי להחזיר חלק מהאשראי שנלקח לצורך רכישת פועלים השקעות. כבר במחצית הראשונה של 97' מכרה אורדן 5 דונם בנתניה תמורת כ-7.5 מיליון שקל ברווח הון של 5.5 מיליון שקל - ושיעור הרווח מהעיסקה מלמד על הרווחיות הגבוהה הטמונה בנדל"ן של החברה.

למעשה, כאשר רכשה קבוצת דוברת-שרם את השליטה באורדן, העריכו רבים בשוק ההון כי מטרת העיסקה היא לנצל את נכסי המקרקעין של החברה לצורך גריפת רווחים מהירים. הצטרפותו של אביגדור קלנר, שכיהן כמנכ"ל חברת אזורים, רק חיזקה הנחות אלה. אלא שאורדן המשיכה בפעילות התעשייתית, ולבסוף אף ביצעה את הצעד הגדול של רכישת פועלים השקעות.

קוברינסקי מצהיר, כי מטרתה של אורדן היא הרחבת סל האחזקות של פועלים השקעות בתחומי התעשייה והנדל"ן. לפני מספר חודשים כבר יצקו דוברת-שרםקלנר את חברת הנדל"ן הקרויה על שמם לתוך פועלים השקעות לפי שווי של 35 מיליון דולר, ונראה שבכך מוצתה בינתיים ההשקעה הנוכחית של הקונצרן בנדל"ן. -יש לזכור, כי פועלים השקעות מחזיקה גם ביצרנית הזרעים, חברת הזרע, אשר בבעלותה קרקעות בהיקף של 18 אלף דונם באזורים אטרקטיביים, שקיים סיכוי סביר למימוש הפוטנציאל הטמון בהן ביום מן הימים.

לעומת הנדל"ן, התעשייה היא שם כולל להזדמנויות עסקיות רבות שעומדות בפני פועלים השקעות. בנושא זה קוברינסקי לא מכביר מלים, ואומר שיש השקעות בפוטנציה שנבחנות כיום, אך כרגע אין שום דבר קונקרטי עליו ניתן לספר למשקיעים.

לעיסקת פועלים השקעות יש גם צד מעיק מבחינתה של אורדן - הוצאות המימון. בעקבות העיסקה הפכה אורדן מחברה נטולת אובליגו לחברה ממונפת, שעל מאזנה רובצות התחייבויות בהיקף של 30 מיליון דולר. הצלחתה של הצעת הרכש תגדיל נתון זה ב-40 מיליון דולר נוספים.

את ההלוואות שנטלה אורדן מהבנקים היא מתכוונת להוזיל בקרוב על ידי הנפקת אג"חים לציבור, אותה מתכוונת החברה לבצע על סמך דו"חותיה למחצית הראשונה של 97'. באורדן סבורים, כי המרת ההתחייבויות הבנקאיות באיגרות חוב תקטין משמעותית את הוצאות הריבית של החברה, שמתכוונת לגייס בהנפקה למעלה מ-100 מיליון שקל.

לקיטון בהוצאות הריבית של אורדן יש להוסיף את הירידה החדה שצפויה להירשם בהפרש המקורי שמפחיתה אורדן כל שנה בעקבות מימוש אחזקותיה של פועלים השקעות במת"ב ובטלדטה. במחצית הראשונה בוצעה הפרשה חד-פעמית בהיקף 25 מיליון שקל בדו"חות אורדן, וזאת כדי לבטא את חיסול האחזקות של פועלים השקעות בחברת מת"ב (המניות במת"ב נמכרו לקבוצת דנקנר), ואת הירידה באחזקות בטלדטה בעקבות ההנפקה והצעת המכר שביצעה בהצלחה בניו-יורק.

מעתה ואילך, מעריך קוברינסקי, תפחית אורדן הפרש מקורי בהיקף של 2.6 מיליון שקל בשנה, והדבר ימנע את מה שקרה במחצית הראשונה של 97': ההפרש המקורי קיזז את מרבית חלקה של אורדן ברווחי פועלים השקעות, שהגיע לכ-30 מיליון שקל.

אורדן, המאחדת עתה את דו"חותיה של פועלים השקעות במלואם, סיימה את המחצית הראשונה של 97' עם רווח של 9.1 מיליון שקל, והקיטון הצפוי בהוצאות הריבית ובהפרש המקורי, יחד עם רווחי הון הצפויים ממימוש אחזקות ונדל"ן, הם הגורמים העיקריים לאופטימיות של מנהלי אורדן לגבי עתיד החברה.

למרות הנטל המימוני, אומר קוברינסקי, באורדן ממשיכים להאמין שהערך הנוכחי של פועלים השקעות עדיין מהווה הזדמנות מצוינת להגדלת האחזקות בחברה. מחיר הצעת הרכש, 140 שקל למניה, נמוך מהמחיר לפיו נרכשה השליטה בפועלים השקעות (160 שקל, נומינלית), אם כי לגבי היותו יקר או זול קיימים עדיין חילוקי דעות בשוק, בדיוק כפי שהיו לפני שנה, מייד אחר זכייתה של אורדן בשליטה בפועלים השקעות.

בכל מקרה, באורדן, עם הנטייה הריאלית של קוברינסקי וקלנר ועם הראייה הפיננסית של דוברת ושרם, סבורים כי התשואה שתושג על ההשקעה בפועלים השקעות תצדיק את המחיר ותהיה גבוהה משיעור הריבית המשולמת על האשראי שניטל בגינה. -קוברינסקי מעריך, כי אין סיבה שאחזקותיה השונות של פועלים השקעות לא ימשיכו להציג גידול ברווחיהן ובכך להשביח את ערכה של אורדן. למי שלא זוכר, בין אחזקותיו השונות של הקונצרן נמנות טלדטה, אורלייט, הזרע, אופיר, דוברת-שרם-קלנר, רשת תקשורת והפקות, טרנסכלל וטלדור. «מאת אמיר אייזנברג «אורדן: איך הופכים תוך שנה מחברה תעשייתית לקונצרן «עד לפני שנה התרכזה אורדן, שבבעלות דוברת שרם, בפעילות בענף המתכת. עם רכישת השליטה בפועלים השקעות היא הפכה לחברה הפועלת בכל תחומי התעשייה * בקרוב תבצע אורדן הצעת רכש ל-%17 ממניות פועלים השקעות תמורת 140 מ' ש', תגייס 100 מ' ש' בהנפקה - והיד עוד נטויה

עוד כתבות

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"