גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלקטריק פיול: החלום הירוק שנוסע רחוק

אלקטריק פיול תולה את תקוותיה בכך שהחקיקה "הירוקה" בעולם תכריח לבסוף את תעשיית הרכב להשתמש באנרגיה חשמלית. בינתיים היא מנסה לקדם את המהפכה בעזרת תעשיית החשמל

אלקטריק פיול היא מסוג החברות שזוכות לגישה סלחנית יותר ביחס אליהן. כולם יודעים שמדובר בחברת 'חלום' שאולי יתגשם ואולי לא. כל מנהל תיקים שלמד פעם דבר או שניים על פיזור הסיכון (והסיכוי) יודע שכדאי לו להחזיק כמה מניות כאלו בתיק ההשקעות. מי יודע? אולי החלום יתגשם פעם והוא ירוויח בגדול.

אלקטריק פיול קמה מתוך אחת החטיבות של חברת לוז. לוז בדקה מספר פרויקטים בתחום האנרגיה החלופית, כגון אנרגיה סולארית ושימושים חסכוניים באנרגיה חשמלית. הרעיון שהוליד לבסוף את אלקטריק פיול היה לנצל את שעות הלילה, שבהן העומס על רשת החשמל פוחת. באותן שעות ניתן לייצר חשמל, לאגור אותו במצברי ענק ולפרוק אותו אל הרשת העמוסה במשך שעות היום. באופן זה ניתן יהיה לאגור ולהשתמש ביותר חשמל, ולחסוך את הצורך בהרחבה יקרה של התשתיות לייצורו.

לוז אינה קיימת כיום, והרעיון לא יצא אל הפועל, אולם חלק מהטכנולוגיה שפותחה בה מיושם כעת במצבר של אלקטריק פיול, המיועד להניע מכוניות על בסיס אנרגיה חשמלית. גם כאן, המודל העסקי מדבר על טעינת המצברים בשעות הלילה, שעות שבהן עומס החשמל נמוך. חברות החשמל נמצאות למעשה בבסיס המודל העסקי, משום שתעשיית הרכב החשמלי, אם אכן תקום כזו, עשויה לפתוח עבורן אפיק הכנסה חשוב בעתיד.

הפופולריות של הרכב החשמלי עולה ויורדת לאורך ההיסטוריה, בהתאם לתמורות כלכליות ותרבותיות. את הדחיפה הראשונה קיבלה תעשיית הרכב בעקבות שני משברי הנפט ב-73' ו-79', שגרמו לעלייה חדה במחירי הדלק ולחשש ממשי מפני הידלדלות מאגרי הנפט בעולם. חששות מסוג זה החלו להישמע גם בשנים האחרונות, עם העלייה הדרסטית בשימוש בנפט ודלק במדינות המתפתחות.

סיום משברי הנפט הפחית מעט מהחששות, אולם הרכב החשמלי צץ מחדש עם הקמת התנועות הירוקות באמצע שנות ה-80, והתפתחות המודעות לאיכות חיים ולמניעת זיהום אוויר. התנועות הגדולות מרוכזות במערב אירופה, כשגרמניה נחשבת למובילה, הן בחקיקה והן במעשה.

גם בארה"ב קיימת פעילות חקיקה בנושא. מדינת קליפורניה, למשל, קבעה לפני מספר שנים, שהחל משנת הדגם 98' יתחייבו יצרנים המוכרים יותר מ-3,000 כלי רכב בשנה למכור לפחות %2 מהכמות ברכב 'לא מזהם'. החוק קבע שבשנת 2001 יעלה השיעור ל-%5 וב-2003 ל-%10.

אלא שבדרך לחיי המעשה נתקל החוק בלובי החזק של שלוש חברות הרכב הגדולות, ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר. הללו פתחו במסע יחסי ציבור נגד החוק החדש, ומנעו בינתיים את כניסתו לתוקף. אחת הפשרות שהושגו בין יצרני הרכב לגורמי הממשל קבעה שהחברות יפסיקו את מסע יחסי הציבור שהן מובילות נגד הרכב החשמלי.

בארה"ב, ארץ המרחבים והחופש, נתקלת החקיקה גם בהתנגדות עממית. נושא הרכב תופס מקום של כבוד בתרבות ובהיסטוריה האמריקנית, מאז אימרתו המפורסמת של הנרי פורד בתחילת המאה ("אספק לך מכונית בכל צבע שתבחר ובלבד שתהיה בצבע שחור"), ועד לסרטי המסע שמנפיקה תעשיית הסרטים. המכונית בארה"ב נתפסת כתמצית החופש האזרחי, והאמריקנים נזהרים מלהטיל הגבלות בקשר אליה.

"דבר אחד חשוב לזכור. מדובר בהקמת תעשייה חדשה לחלוטין", מסביר יוני וורטמן, מנהל השיווק של אלקטריק פיול. "זה לא רק המכוניות. זו גם כל התשתית התומכת בהן. החל בהקמת מפעלי הטעינה, דרך תחנות התדלוק וכלה בפריסה של מוסכים נותני שירות ואספקת חלפים מתאימים.

"תעשייה חדשה", מבהיר וורטמן, "ועוד כזו שאמורה לשמש כתחליף בשוק הרכב, היא לא דבר שקם מהיום להיום. אי אפשר לשפוט אותנו במושגי הזמן של תעשיית ההיי-טק".

זו למעשה השאלה הקריטית עבור אלקטריק פיול - מתי תבשיל התעשייה? על כך אין למעשה תשובה. התקווה היא שהחקיקה ה"ירוקה" תכריח בסוף את תעשיית הרכב לבצע את השינוי, אולם ברור שזה ייקח זמן.

המצבר החשמלי של אלקטריק פיול, מצבר האבץ-אוויר, עובד בטכנולוגיה ותיקה שפותחה כבר לפני יותר ממאה שנים. האנרגיה נוצרת על ידי מגע של האוויר עם האבץ, אשר הופך תוך כדי תהליך ההתרכבות לתחמוצת אבץ. כשהבטריה נגמרת, היא נותרת עם תחמוצת אבץ, אותה מחזירים למפעל לצורך הפיכתה מחדש לאבץ בתהליך הטעינה. "לא המצאנו את הגלגל", מודה וורטמן, "אבל שיפרנו אותו באופן מהותי".

למצבר האבץ יש שתי בעיות עיקריות. הראשונה היא חוסר הספק שמוביל לחוסר תאוצה או כוח. מה שנקרא 'האוטו לא סוחב'. השנייה היא בעיה טכנית הקשורה לתהליך המיחזור. בתהליך זה נוצרים קשרים פנימיים שהורסים את הבטריה תוך זמן קצר.

המצבר שפיתחה אלקטריק פיול בנוי ממספר לוחות אבץ הניתנים לשליפה מחוץ לבטריה, ועל ידי כך ניתן להתגבר על שתי הבעיות. ראשית, שלד הבטריה לא יכול להינזק, משום שהטעינה נעשית מחוץ לגוף. אורך החיים של המצבר של אלקטריק פיול נע בין 100 ל-135 אלף קילומטר.

שנית, שליפת הלוחות מאפשרת לשלוט על המבנה של האבץ עצמו. ניתן להגדיל לו את שטח הפנים שבא במגע עם האוויר, ולהביא בכך להגברה משמעותית של ההספק. טכניקת הלוחות הנשלפים מאפשרת לבנות מצבר מודולרי, בעל כמה גדלים למספר סוגי רכב. למעשה, היתרון של המצבר שפותח בא לידי ביטוי דווקא במכוניות גדולות, וזו היתה גם אחת הסיבות לכיוון העיסקי של אלקטריק פיול - התמקדות בשוק הרכב המסחרי.

סיבה נוספת לבחירה בכיוון זה היא המתחרים הפועלים בשוק הרכב החשמלי הפרטי. על שוק זה מתמודדות היום חברות ענק כמו ג'נרל מוטורס האמריקנית, AEG הגרמנית וסוני היפנית. אולם בעוד המכוניות המתחרות מגיעות לטווחי נסיעה של 200-150 קילומטר, הרכבים של אלקטריק פיול כבר עוברים יותר מ-400 קילומטר בטעינה אחת.

לא מזמן חצתה מרצדס בנץ מסחרית, שבה מותקן המצבר, את רכס הרי האלפים מצרפת לאיטליה, תוך שהיא משחזרת את מסע הפילים של חניבעל שנעשה 218 שנה לפני הספירה. המרצדס נסעה 244 קילומטרים, הכוללים טיפוס לגובה של 2,000 מטר, וניצלה לשם כך %65 מהאנרגיה של המצבר.

"הזיהום במרכזי הערים", מסביר וורטמן, "נגרם בעיקר על ידי כלי הרכב המסחריים. הללו נוסעים הרבה בתוך העיר, נסיעה 'מזהמת' עם הרבה עצירות וזינוקים, שגורמת לפליטת עשן מוגברת. החקיקה תהיה אפקטיבית יותר מול ציי רכב מסחרי, כשהסנקציה נגד הבעלים יכולה להיות שלילת רשיון העסק".

הבעיה העיקרית, אם כן, היא להניע את גלגלי התעשייה. אלקטריק פיול, על 200 עובדיה, נאלצת להתמודד בשוק של ענקים. הגישה העסקית שלה גורסת חבירה לגופים גדולים בתעשיית החשמל והרכב, או ללקוחות פוטנציאליים גדולים, כמו בניסוי הנערך מאז 93' עם משרד הדואר הגרמני, ועתיד להימשך עוד שנה אחת לפחות.

משרד הדואר הגרמני מפעיל כ-55 אלף כלי רכב ונחשב לאחד מציי הרכב הגדולים באירופה. כיום נוסעות בכבישי גרמניה 10 מכוניות חשמליות המשתתפות בניסוי ומבצעות עבודת דואר רגילה לגמרי. "אנשים שומעים 'רכב חשמלי' ותיכף מדמיינים רכב חלל עתידני, עם גג שטוח ודלתות שנפתחות כלפי מעלה. זה בכלל לא כך. מדובר במכוניות רגילות לגמרי, כמו אופל או מרצדס, שהותאמו לעבוד עם מנוע חשמלי", אומר וורטמן.

הניסוי בגרמניה בודק היבטים טכניים שונים, כמו ביצועי המצבר והמנוע לאורך זמן ומעקב אחר תקלות. הנתונים נאספים ומעובדים על ידי מחשב, שבודק את יעילות המצבר והפוטנציאל הכלכלי הנגזר ממנו. הכוונה, כפי שמסביר וורטמן, היא לספק אנרגיה במחיר תחרותי לבנזין הרגיל. המודל הכלכלי מניח שבכבישים ינועו שני סוגי הרכב, והרכב החשמלי צריך להתחרות במכוניות הרגילות הן בביצועים והן בעלות לקילומטר או בעלות התחזוקה.

ניסוי נוסף נערך באיטליה, בשיתוף עם קונצרן מונט אדיסון, הבעלים של חברת החשמל הפרטית הגדולה במדינה. בניסוי מורכב המצבר על שלוש מכוניות - פיאט, וואן מסחרי מפלסטיק מתוצרת למבורגיני וסיאט. פרויקט בתחום המוניות מתקיים בהולנד.

חוזה גדול נוסף נחתם לפני כארבעה חודשים עם חברת החשמל השוודית, ווטנפל. בחוזה התירה אלקטריק פיול לווטנפל להקים מפעלי טעינה ברחבי סקנדינביה, בהסכם זיכיון ל-25 שנה. הסכם אחר נחתם לפני כחודשיים עם מכון המחקר של חברות החשמל בארה"ב, ובמסגרתו יותקן מצבר חשמלי על אוטובוס.

הסכמים אלו, ואחרים שנמצאים בשלבי גיבוש, מלמדים משהו על ההערכה לה זוכה אלקטריק פיול בקרב גורמים בתעשיית החשמל והרכב. גורמים אלו, מסתבר, מאמינים שאלקטריק פיול תהיה בשטח עוד זמן רב. בכל ההסכמים השאירה לעצמה אלקטריק פיול את הזכות לספק את הציוד ולקבל תמלוגים מכל טעינה, כך שפוטנציאל ההכנסות והרווח במקרה של הצלחה מסחרית מגיע למימדים דמיוניים.

עם זאת, יש לסייג ולומר שההצלחה עדיין רחוקה. עד כדי כך, שאפילו הפטנטים בהם מוגנת הטכנולוגיה עלולים לפוג לפני שיגיעו לידי מיצוי מסחרי. החברה זוכה אמנם להכנסות מסוימות במסגרת הניסויים, בעיקר תמורת הציוד והידע שהיא מספקת, אולם ההפסדים שלה עדיין גבוהים (13 מיליון דולר ב-95', 10 מיליון דולר ב-96'), והכסף שהיא צורכת כדי להמשיך ולממן את פיתוח המצבר עולה עם הזמן. בחברה מצפים להגיע לאיזון תפעולי רק בסוף 98', ואולי אף לאחר מכן, ובינתיים 'שורפת' החברה קרוב למיליון דולר מדי חודש.

בינתיים, נהנית אלקטריק פיול מכספי ההנפקות שביצעה, שתיים ציבוריות ב-94' ו-96' שהזרימו לקופתה 46 מיליון דולר, ועוד אחת פרטית מאוקטובר 96', בהיקף של 10 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה נותרו עדיין כ-24 מיליון דולר, מה שמבטיח לה עבודה למשך שנתיים נוספות לפחות. זאת אם לא לוקחים בחשבון את ההכנסות מהניסויים השונים שב-96' הגיעו ל-5.4 מיליון דולר.

בתור חברה עם 'סיפור טוב', לא נראה שיקשה על אלקטריק פיול לחזור ולגייס כספים ממשקיעים שונים במידת הצורך, שהרי, כמו שכבר אמרנו, החלום יכול גם להתגשם. וכמו שמסכם יוני וורטמן: "עובדה שהחברות הגדולות עובדות איתנו, והן לא חוששות שניעלם להן יום אחד". « מאת עמי גינזבורג «אלקטריק פיול: החלום הירוק שנוסע רחוק « אלקטריק פיול תולה את תקוותיה בכך שהחקיקה "הירוקה" בעולם תכריח לבסוף את תעשיית הרכב להשתמש באנרגיה חשמלית. בינתיים היא מנסה לקדם את המהפכה בעזרת תעשיית החשמל

עוד כתבות

עירא פלטי/ צילום: אורה בשן

סרגון עוברת לראש העין: שכרה 6,000 מ"ר בפארק העסקים נצבא סיטי

ענקית הטכנולוגיה תשכור 2.5 קומות עליונות בפרויקט נצבא סיטי בראש העין ● על פי הערכות, תשלם סרגון סכום של למעלה מ-5 מיליון שקל לשנת שכירות, ועוד כ-100 אלף שקל בשנה בעבור דמי ניהול

שלמה כפיר / צילום: איל יצהר

הוועדים בקבוצת בזק: סרצ'לייט לא תיכנס למשרדים עד שתדבר איתנו

הוועדים (מלבד yes) מאחדים כוחות כדי להבטיח זכויותיהם לפני השלמת העסקה לרכישת השליטה בבזק

בית המשפט העליון/ צילום: גיל יוחנן

כ-130 מומחי משפט מהאקדמיה מצטרפים למאבק נגד יוזמות החקיקה של הימין

אחרי ששלשום התכנסו עורכי דין מהשוק הפרטי ואיימו להשבית את מערכת המשפט במחאה על יוזמות החקיקה של הימין, היום הודיעו מומחי משפט מהאקדמיה על הקמת "הקואליציה של הפקולטות למשפטים למען שלטון החוק" ● מנגד, עורכי דין ומשפטנים שסבורים אחרת חתמו על עצומה בעד "חוקי המשילות"

עמוס שוקן/ צילום: יוסי כהן

הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות: רוני לינדר גנץ ויוסי ורטר

הפרס היוקרתי הוענק לכתבת הבריאות של דה מרקר והפרשן הפוליטי של עיתון הארץ ● השופטים נימקו את זכייתה של לינדר גנץ בסיקור מקצועי, ובכך שבמסגרת עבודתה העיתונאית לא הסתפקה בחשיפות ודיווחים אלא גם יצרה סיקור אינטנסיבי מכוון בניסיון להוביל שינוי ● ורטר זכה בפרס בעקבות פרסום סיפורים בלעדיים וחשיפות מאחורי-הקלעים של הסצינה הפוליטית

דורון ספיר, רמי לוי, ערן יסעור וליאור כלפון. על כשלונות ובנייה מחדש / צילום: מורן מיטלקה

מי צפה על אצטדיון בלומפילד ולמה הוא מצפה?

וגם: דירקטוריון פעילות החומוס של שטראוס באירופה ניגב חומוס בישראל ● הרשת החברתית

מלון בקפריסין (לטיסות משדה דב) / צילום: יח"צ

מחפשים להתארח במלון לפי שעה? האתר Hotels By Day מגיע לישראל

האתר שהושק בארה"ב לפני 4 שנים מציע קונספט של הזמנת חדרי מלון לפי שעות ובאמצע היום ● השכרת החדרים מיועדת בין היתר לאנשי עסקים או לנוסעים שזקוקים ליתרונות של חדר מלון לכמה שעות באמצע היום - למשל נוסעים שמתבקשים לעשות צ'ק אאוט עד השעה 11:00 והטיסה שלהם היא רק בערב ● טווח המחירים נע בין 200 ל-700 שקל (לפי טווח שעות)

מנועי בית שמש/ צילום: תמר מצפי

רכישת חישולי כרמל הקפיצה את היקף הפעילות של מנועי בית שמש והניבה לה רווח נאה

בעקבות הרכישה, שבוצעה בתחילת השנה, הציגה מנועי בית שמש הכנסות של 39 מיליון דולר ברבעון הראשון - צמיחה של 57.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● הרווח הנקי זינק ב-170% ל-5.7 מיליון דולר

חגי שטדלר, מנכ"ל אלגטק / צילום: בני דויטש

האקזיט של מגדלת האצות מהערבה: נמכרה לסולאביה הצרפתית לפי שווי של עד 100 מיליון דולר

במסגרת העסקה, קיבוץ קטורה יחזיק בידיו 20% מחברת אלגטק והפעילות צפויה להישאר בישראל, לפחות בטווח הקרוב ● אלגטק מייצרת מוצרים לתעשיית הרפואה והקוסמטיקה ● 70 עובדי החברה יקבלו כל אחד בונוס של לפחות 20 אלף שקל בעקבות העסקה ● המנכ"ל: "הערבה תהפוך למרכז ביוטכנולוגיה ימית"

אילוסטרציה: shutterstock

האם דין ביטקוין כדין כל מטבע אחר, ומה הבשורה למשקיעים? כל מה שצריך לדעת על פסיקת ביהמ"ש

ביהמ"ש המחוזי בלוד פסק לטובת רשות המסים וקבע כי יש לראות בביטקוין נכס ולא מטבע, ולכן הרווחים ממנו חייבים במס רווחי הון ● "גלובס" מנתח את ההשפעות של פסק הדין על המסחר במטבע הווירטואלי הפופולרי, ובודק מה צריך לעשות מי שלא דיווח עד כה לרשות המסים על החזקותיו במטבעות וירטואליים

משה כחלון/ צילום:  איל יצהר

מחשש לעתיד הותמ"ל: קבינט הדיור אישר 7 מתחמי פינוי-בינוי חדשים לטיפול הוועדה

מדובר בשבעה מתחמי התחדשות עירונית חדשים בקריית גת, ראש העין, לוד, חדרה, יהוד-מונוסון ופתח-תקווה ● הישיבה נערכה על רקע עתידה המעורפל של הותמ"ל, שאמורה לסיים את פעילותה בסוף יולי

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

עם רוח גבית מהצמיחה במשק, הריבית הנמוכה והרגולטור: דוחות חזקים לחברות המימון החוץ בנקאי

ארבע מחמש החברות הנסחרות בתחום, למעט האחים נאוי שטרם דיווחה, הציגו גידול חד ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2019 ● הרווח של פנינסולה צמח ב-45.6% וזה של אס.אר. אקורד קפץ ב-83% ● שוהם ביזנס, הקטנה בתחום, הציגה זינוק של 89% ואופל בלאנס הסתפקה בעלייה של 25%

דנה עזריאלי.  "אני לומדת מכולם"  / צילום: איל יצהר

עוד רבעון חזק לעזריאלי, שבדומה למתחרה מליסרון פועלת להקטנת התלות בתחום הקניונים

ענקית הנדל"ן המניב הציגה קפיצה של 42% ברווח הנקי הרבעוני ל-369 מיליון שקל ● בפילוח מגזרי הפעילות של החברה בולט לחיוב טיפוס של כמעט 20% בהכנסות וברווחיות התפעולית של מגזר המשרדים

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

רוצים לדעת למה החליט מנדלבליט על דחיית השימוע של נתניהו? הנה ההסבר של משרד המשפטים, ללא תיווך התקשורת

חצי שנה לאחר שנפתח, פונה היום משרד המשפטים בדף הפייסבוק שלו לציבור בהסברים לגבי החדשות שהסעירו היום את המדינה: קיום השימוע לראש הממשלה נתניהו באוקטובר הקרוב ● וכן, גם אולמרט מוזכר שם

גאווה / צילום: שאטרסטוק

שינוי מדיניות וחקיקה: דרישות הקהילה הגאה לקראת מצעדי הגאווה

שבועיים לפני אירועי מצעד הגאווה, התאחדו הארגונים המייצגים את הקהילה הלהט"בית וחיברו מסמך דרישות לממשלה ● מתוך הבנה שהתנאים הפוליטיים הנוכחיים יקשו להשיג שינוי בתחום הפונדקאות למשפחות המורכבות משני אבות, נושא הפונדקאות לא כלול במכתב

אוריאל לין / צילום: תמר מצפי

אוריאל לין לכחלון ולדרעי: לשנות את השיטה לעדכון גובה הארנונה

תרעומת במגזר העסקי עקב החלטת משרד הפנים להעלות את הארנונה ב-2.58% לשנת 2020: בעקבות ההחלטה, נשיא איגוד לשכות המסחר קורא לשרי האוצר והפנים לפעול לשינוי השיטה שלפיה גובה הארנונה מתעדכן לפי נוסחה המתבססת על מדד השכר במגזר הציבורי ועל מדד המחירים לצרכן

רחפנים תעשייתיים אוטונומיים של פרספטו / קרדיט תמונות: פרספטו

פרספטו, יצרנית רחפנים אוטונומיים ישראלית, גייסה 15 מיליון דולר

חברות תעשייתיות משתמשות ברחפנים של פרספטו כדי לעקוב אחר הפעילות במתחמים שלהן ● החברה גייסה עד כה 27 מיליון דולר ● המנכ"ל דור אבוחצירה: "אנחנו מאפשרים להפעיל רחפן מבלי שיש מפעיל בסביבה"

אייל לפידות, נתי סיידוף / צילום: אמיר מאירי, אבי שאולי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סיידוף יירד מהעץ? האם שיכון ובינוי תדחה את ההצבעה על אישור תנאי השכר החריגים לבכירים

החברה מבקשת לאשר תנאי שכר משודרגים ליו"ר תמיר כהן ולמנכ"ל היוצא משה לחמני, אך התרחיש הסביר הוא שהיא תיאלץ לדחות את ההצבעה בשל התנגדות חברת הייעוץ אנטרופי וייתכן אף כי תידרש להקטין את היקף התגמול ● אשר למנכ"ל אייל לפידות, הדירקטוריון יוכל לאשר את חבילת התגמול שלו, גם אם לא יושג הרוב הנדרש באסיפה הקרובה ● ניתוח "גלובס"

דני כהן - ראש החטיבה הבנקאית בנק לאומי / צילום: איל יצהר

יו"ר הפועלים מחפש בחוץ מועמדים לתפקיד המנכ"ל? פנה לדני כהן שפרש מלאומי

חרף העובדה שבעשורים האחרונים היה נהוג למנות מנכ"ל משורות הבנק, ל"גלובס" נודע כי בבנק הפועלים מקדמים גם את האפשרות למנות מנכ"ל מבחוץ ● היו"ר עודד ערן נפגש השבוע עם דני כהן, עד לא מזמן אחד מבכירי לאומי, שסירב להצעה

יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר

חרף ההסתייגויות: אושרה מדיניות התגמול לבכירי אורמת

בעלי המניות של החברה הצביעו ברוב של כ-66% בעד התגמולים לבכירי החברה – הצבעת "Say on Pay"

מנכל יונייטד מדגים את שיתוף הפעולה עם ספיידרמן / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

התחרות על הקווים לצפון אמריקה מתחממת: יונייטד תשיק קו חדש מת"א לוושינגטון

כיום מפעילה יונייטד טיסה יומית לסן פרנסיסקו ושתי טיסות יומיות לניוארק ● הטיסה לוושינגטון, שתופעל במטוס 777-200ER, תתקיים בתדירות של שלוש פעמים בשבוע