גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בקווב גייסה 20 מ' ד' לפי שווי של 150 מ' ד'; המנכ"ל ברקת: "נהיה יותר גדולים מצ'ק פוינט"

כך אומר אלי ברקת, מנכ"ל בקווב, ספקית של תוכנות דחיפה * "BRM, השותפה לייזום בקווב, נכנסת רק להזדמנויות שיכולות להפוך לחברות בשווי של מספר מיליארדים" * "אם היינו רוצים למכור את החברה תמורת כמה מאות מיליונים, היינו עושים זאת, אבל זאת לא המטרה שלנו"

בקווב טכנולוגיות, ספקית פתרונות ללקוחות ארגוניים לדחיפת והפצת מידע, הודיעה היום (ד') על גיוס של 20 מיליון דולר בהנפקה פרטית. על פי ההערכות, מדובר בגיוס על פי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר. עם המשקיעים נמנים גופים מכובדים כגון קרן הפנסיה של ג'נרל אלקטריק, אינטל, מריל לינץ', ניפון השקעות ודיווה.

עוד השקיעו בחברה GS CAPITAL PARTNERS II (חברה מסונפת של גולדמן זאקס), BRM טכנולוגיות, סופטבנק אחזקות, אוורגרין השקעות בינלאומיות וקרנות הון הסיכון טריניטי וונצ'רס ו-DS פולריס.

זו לא ההנפקה הפרטית הראשונה שערכה החברה. לפני כשנה וחצי גייסה סכום של 17.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-70 מיליון דולר.

מהחברה נמסר כי בכוונתה להשתמש בכספים שגויסו על מנת להרחיב את תשתית המכירות בארה"ב ושאר העולם, וכמו כן לביצוע פעילויות שיווקיות והרחבת השירותים המקצועיים המסופקים ללקוחותיה. פעילויות אלו כוללת את בקווב אינפוסנטר 4.0, שהוכרז לפני כשמונה חודשים, וזכה בפרסי הוקרה של הירחונים "פי.סי.וויק" ו"ווינדוס סורסס".

על פי דיווחי החברה, למעלה מ-250 חברות וארגונים ברחבי העולם משתמשים ביישומים של בקווב על גבי מאות אלפי מחשבים הפועלים על רשתות מחשבים שונות. ביניהם אינטל, CA, נטוורקס אסוסייאטס ורייט-אייד. לחברה הסכמי שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, CA והיולט-פקארד. בנוסף, החברה דיווחה כי במחצית הראשונה של 98 רווחיה עלו ב-%260 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

- אלי ברקת, מנכ"ל בקווב, מה מיוחד כל-כך בחברה?

"כשאתה מסתכל על העולם הלא-אלקטרוני, אתה רואה איך חברות כמו DHL ופדרל אקספרס שינו את כל הקטגוריה של תעשיית הדואר. זוהי הקבלה טובה כי מוצרי בקווב הם למעשה שליחים אלקטרוניים. ישנם שלושה אלמנטים שמייחדים את המוצר של בקווב: ראשית, היכולת להעביר חבילות בכל גודל. היישומים האחרים שיש בשוק כמו דואר אלקטרוני וכו' מיועדים להעביר הודעות ולא חבילות, כלומר קבצים בסדרי גודל של מגהבייטים

"אלמנט ייחודי שני הוא היכולת לוודא ש"המכותב" קיבל את החבילה. היופי במשלוח של DHL ופדרל אקספרס הוא שהם לא מסתפקים בלהניח את החבילה בתיבת דואר, אלא מביאים את זה אליך ביד. בקווב עושה את אותו דבר בעולם האלקטרוני. כשחבילה מגיעה, היא מייד תקפוץ על המסך.

"נקודה שלישית היא שההודעות של בקווב אינן נערמות יחד עם הדואר האלקטרוני. אחד הדברים שמיוחדים בבקווב הוא שהארגון יכול לקבוע עדיפויות לגבי הודעות ולגבי מי יכול לשלוח הודעות ובאיזה עדיפות. גילינו מקומות שבהם הטכנולוגיה זו שימושית ביותר.

"למשל, בתחום העברת מידע לאנשי מכירות. איך אתה מעדכן צוות של אלפי אנשי מכירות? אחת מלקוחותינו, סיסקו אירופה, התקינה את בקווב ב-20 משרדיה על מנת לאפשר תקשורת יעילה בין ההנהלה לבין למעלה מ-1,500 אנשי המכירות".

- ובגלל התכונות הללו של המוצר משקיעים בכם כל כך הרבה כסף?

"מה שתיארתי לך זה רק חלק מהיישומים. קח לדוגמה את מה שעשינו בשביל קומפאק. לקומפאק, יצרן המחשבים האישיים הגדול בעולם, יש אפליקציה של בקווב על המחשב האישי שלהם, "פריסריו", הנמכר בכמה מיליוני יחידות בשנה. האפליקציה של בקווב מגיעה מותקנת בתוך המחשב, והיא באה לפתור את הבעיה העיקרית של יצרני מחשבים: מחיר התמיכה הטלפונית.

"חברות המחשבים האישיים נמצאות כאן במלכוד. מצד אחד הצורך בתמיכה מרתיע אנשים מלרכוש מחשבים, ומצד שני עלות התמיכה מגיעה ל-30 דולר לכל שיחת טלפון בממוצע. עלויות אלו כוללות את ההוצאות לאימון העובדים וכו'.

"הרבה יצרני אפליקציות באו לחברות המחשבים האישיים והציעו להם דרכים לקיצוץ בעלויות התמיכה הטלפונית. הגדולה של בקווב היא שבמקרים רבים היא מונעת מהאנשים להתקשר מלכתחילה.

"האפליקציה של בקווב יושבת במחשב, והיא יודעת איזה קונפיגורציה יש ללקוח במחשב. כל פעם שמגלים בחברה בעיה, למשל באחת התוכנות שלה, אפשר לתקן או לעדכן מיליוני מחשבים מבלי לחכות שתקבל מיליוני שיחות טלפון, וזאת בעלויות נמוכות ביותר".

- כמה אתה גובה עבור המוצר שלך?

"עקרונית, המיקוד שלנו הוא בלקוחות שיוכלו להביא מכירות נוספות. התקנה מתחילה מהשלב הראשוני, ה-PILOT, שבו בודקים לפני שהולכים על התקנה האם כדאי להשקיע. ההשקעה ב-PILOT מתחילה בכ-20 עד 50 אלף דולר. כאשר ה-PILOT מצליח, וזה רובם המכריע של המקרים, אנו עוברים לשלב ה-DEPLOYMENT, הפריסה. בדרך כלל העיסקאות שלנו הן בגובה מאות אלפי דולרים ולעתים מגיעות גם ל-7 ספרות. המינימום של עסקה הוא רבע מיליון דולר".

- אתה חושב שאתם תהיו הצ'ק פוינט הבאה?

"אני חושב בהחלט ש-BRM, השותפה לייזום בקווב, נכנסת רק להזדמנויות שיכולות להפוך לחברות בשווי של מספר מיליארדים. אין לי שום ספק שבקווב תהיה חברה של מיליארד דולר ואף תהיה גדולה מצ'ק פוינט. אני משוכנע על סמך העבר והניסיון שלנו עם צ'ק פוינט שאנחנו בדרך הנכונה. כמובן, "IT`S NEVER DONE UNTIL IT`S DONE", אבל בקווב היא ללא ספק מובילת התחום והחברה עם ההזדמנות הכי גדולה. זוהי הזדמנות ענקית".

- מה גודל השוק אליו אתם מכוונים?

"שוק אנשי המכירות וה-EXTENDED SALES FORCE מגיע היום למיליארד וחצי דולר בשנה. זהו השוק עליו אנחנו עטים. אנחנו עוסקים ספציפית בקטגוריה של העברת ידע לאנשי המכירות. זהו תת-שוק המסתכם כיום בכמה עשרות מיליוני דולרים וגדל במאות אחוזים לשנה, כמו שוול-סטריט אוהבת".

- בכמה כסף אתה מוכן למכור את בקווב?

"אני שומע הרבה את השאלה הזאת בארץ והרבה פחות בארה"ב. בארץ יש מנטליות כזאת של TAKE THE MONEY AND RUN. אני מתכוון בתעשיית טכנולוגיית המידע ולא אצל העיתונאים, שרק מדווחים על העיסקאות. הפילוסופיה היא 'בוא נבנה משהו מהר-מהר, נגיע לשווי של כמה עשרות או מאות מיליונים, ונמכור את החברה'.

"אם היינו רוצים למכור את בקווב תמורת כמה מאות מיליונים היינו עושים את זה, אבל זאת לא המטרה שלנו".

- אתה היית עומד בפיתוי של 400 מיליון דולר?

"הכול תלוי בצוות הניהולי, האם הוא מאמין בהזדמנות עצמה או לא. אם אמריקה און ליין שילמה 400 מיליון דולר על מיראביליס, סימן שהם חושבים שניתן לעשות מהחברה פקטור של פי 10. אני מתאר לעצמי שאישית הם עשו את הדבר הנכון, אני רק חושב שאם היו שם משקיעים אמריקאיים, היה להם הרבה יותר קשה לעשות את זה.

"צ'ק פוינט קיבלה מספר הצעות בסדר גודל הזה, אבל היה להם אומץ, ובעיקר אני יכול לציין את המייסדים ואת הצוות הניהולי, שהסתכלו ואמרו אנחנו לא רוצים לקחת את הכסף ולהסתלק, אנחנו חושבים שאפשר לבנות כאן חברה של כמה מיליארדים".

עוד כתבות

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

28 שיגורים לעבר הצפון תוך שעה, ללא נפגעים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"