גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"קודם כל ברכבת הפרברים"

רון חולדאי, ראש העיר תל-אביב: "יש דוגמא אחת בתל אביב שממחישה את כל מה שאנו אומרים. מאז שהאריכו אתקו מוניות המיניבוס מספר 5 לקאונטרי דקל בשכונת בבלי, התושבים שם כמעט ולא משתמשים יותר במכוניות שלהם כדי להיכנס למרכז העיר. הם משתמשים בקו שלפתע הפך אטרקטיבי יותר, מכיוון שהוא נגיש יותר"

צריך לזכור שהרכבת התחתית (המכונה היום "הקלה") בגירסה הנוכחית שלה החלה מראש עיריית תל אביב. לא זה הנוכחי אלא הקודם, רוני מילוא, שעל חזונה הוא רכב אל לשכת ראש העיר. אלא שרוני מילוא לא התעסק בפרטים. היו חשובות לו הכותרות. רון חולדאי, לעומת זאת, כן מתעסק בפרטים.

אחת הפעולות הראשונות שעשה חולדאי, כשנבחר לפני 8 חודשים לתפקיד, היתה למנות את מהנדס התחבורה תומר גודוביץ כיועצו לנושאי תחבורה. לגודוביץ (בנו של מהנדס העיר, ישראל גודוביץ), מלבד היותו נונקונפורמיסט ידוע, היה יתרון גדול - הוא לא הגיע מהממסד התחבורתי, אותה חבורה של מהנדסי תחבורה שמחליפה תפקידים במשרד התחבורה, בעיריות, במכון לתכנון תחבורה, ובמינהלת הסעת ההמונים של תל אביב.

אפשר להתווכח על תוכנית התחבורה החדשה שפרסמו חולדאי וגודוביץ לפני שבועיים, אולם מדבר אחד לא ניתן להתעלם: זו הפעם הראשונה שנבחר ראש עיר לתל אביב שלא רק דיבר על פתרון בעיות התחבורה של העיר, אלא בשנת כהונתו הראשונה קם והציע תוכנית אופרטיבית, שעתידה - לגירסתו - לשפר את מערך התחבורה בעיר בתוך שנתיים. התוכנית דורכת על הרבה יבלות: מערך ההסעות של קואופרטיב דן, הסמכות של משרד התשתיות לגבי רכבת הפרברים, חוסר ההתייחסות לכאורה לערי הלוויין הסמוכות, והחלטת הממשלה לסגור את חברת נתיבי איילון. אם התוכנית תתממש, אזי לנתיבי איילון יש עוד הרבה מה לעשות בתל אביב, גם אחרי 2003.

אולם היבלת הגדולה ביותר עליה דורך חולדאי היא סמויה יותר: הפרוייקט להסעת המונים במטרופולין תל אביב. נכון להיום, בחרה חברת נת"ע, החברה הממשלתית שהופקדה על הפרוייקט, שתי קבוצות תכנון, בראשות חברות זרות, לתכנן 2 קווי רכבת קלה. האחד, הקו האדום, מבת ים, דרך תל אביב, לפתח תקווה. השני, הקו הירוק, מחולון לכיכר המדינה. הקו האדום, שבמקור תוכנן להיות רכבת תחתית, עומד להיות מבוצע ראשון ועד סוף השנה תיבחר החלופה מבין השלוש שקיימות, השונות זו מזו ברמת המינהור.

תוכנית התחבורה של תל אביב אינה יוצאת נגד פרוייקט הסעת ההמונים, אולם למעשה מתעלמת ממנו. לגירסת חולדאי, הוא צריך לדאוג לשנים הקרובות ואולי אחרי כן לשנים שיבואו. והרכבת הקלה, הוא אומר, לא תיסע כאן לפני עשר שנים מהיום. אבל לחולדאי יש גם ביקורת קשה על הפרוייקט ויש לו גם הצעה חלופית. הוא אומר את הדברים אך יודע שקצת מאוחר, שהיום לא יחזירו את הגלגל לאחור. הובהר לו גם, שניסיון שלו לטרפד את הפרוייקט יביא לעצירת פרוייקטים אחרים, התלויים במשרד התחבורה. מצד שני, במשרד התחבורה יודעים, שללא חולדאי הרכבת הקלה לא תיכון. כולם הולכים על כריות אוויר והשאלה היא, מי ירוקן אותו.

גלובס: בשבוע שעבר בכיר במשרד התחבורה אמר, שנוסעים לא יסכימו לעבור מאוטובוס למיניבוס.

חולדאי: "גודלה של מדינת ישראל כגודל עיר באירופה או בארה"ב. יש לה תשתית תחבורתית קיימת, אבל היא הגיעה למקום ולמצב בו היא צריכה לעבור את מה שעברו מדינות וערים אחרות. כל מערך התחבורה התבסס עד היום על נסיעה מנקודה לנקודה, מדלת לדלת. כל העולם לא עובד כך. בכל העולם יש מערכות היררכיות. לוקחים אוטובוס משדה התעופה העירה ושם מחליפים לכלי אחר. אי אפשר להביא אנשים מדלת לדלת. צריך לעבוד על שתי וערב.

"%50 מזמן הנסיעה של האוטובוסים של דן מקורו בניסיון לתכנן מסלולים מנקודה לנקודה. כתוצאה מכך האוטובוסים ריקים. במקום להתחרות על מסה ומהירות, מתחרים על מדלת לדלת".

- ואיך יגיעו הנוסעים למטרופולין?

חולדאי: "אם כל המדינה היא מטרופולין אחד, הרי למטרופולין הזה יש תשתית של תחבורה ציבורית לא מפותחת שהיא רכבת ישראל. אולם יש יתרון גדול בפיתוח תשתית זו על פני אחרות - לא דרוש כאן מעבר בוועדות מחוזיות. לא צריך אישורים סטטוטוריים. אין בעיה של זכויות דרך ואין ביורוקרטיה. שיהיה ברור, יש תשתית בסיסית לרכבת פרברים. כל מה שצריך זה להשקיע בה והיא נותנת פתרון מיידי. יש דוגמה אחת קיימת שעושה את כל ההבדל: 500 אלף אנשים שנוסעים בקו רכבת הפרברים מרחובות לתל אביב במשך שנה, הם 500 אלף שעשו את הבחירה החופשית וויתרו על הרכב".

- אומרים שאתה לוקאל-פטריוט לתל אביב ומתעלם מערי הלוויין.

חולדאי: "יש לנו מטרופולין עם חוט שדרה - נתיבי איילון - ועם שתי ריאות, הסיטי של תל אביב והסיטי של רמת גן. תראה על המפה. בעיית התחבורה הרצינית היא ברחובות הצרים של רמת גן ובני ברק. אין שם צירי אורך וצירי רוחב שמחברים לכביש גהה. זהו סימפטום של מרבית הרשויות המוניציפליות, והם מדברים על לוקאל פטריוטיזם?"

- מה יש לך נגד הרכבת הקלה במתכונתה המוצעת?

חולדאי: "אני אומר שצריכה להיות רכבת תחתית ולא קלה, והיא צריכה להיות מעגלית. יש לנו כבר שדרה מרכזית בנתיבי איילון עם רכבת הפרברים. הרכבת התחתית צריכה לחתוך את השדרה המרכזית בשני מקומות, בתחנת ההגנה בדרום ובתחנת ארלוזורוב בצפון, ולאפשר תנועה במשך 24 שעות ביממה באזור הצפוף ביותר של ישראל. רכבת תחתית עושים במקום הצפוף ביותר, בו קשה להעביר נתיבים על האדמה. התפיסה שלי היא, שהרכבת התחתית צריכה להעביר נוסעים מתחנות הרכבת ולשמש אמצעי הסעה מהיר במקומות הצפופים. בעתיד ניתן יהיה לשלוח 'קרניים' מתחת לאדמה לפ"ת, לדרום בת ים, לבר אילן ולצפון לאזור הגוש הגדול. בינתיים אפשר להשתמש בתשתית הקיימת של רכבת הפרברים".

- ובנת"ע לא יודעים את זה?

חולדאי: "נת"ע לא מתכננת רכבת פרברים. זו מערכת כל כך לא אינטגרטיבית עד ששתי תחנות - אחת של רכבת הפרברים בבת ים והשנייה של הרכבת הקלה בחולון - רחוקות זו מזו בסך הכל 500 מטר ואין כל קשר ביניהן. זה כמו שעשו את התחנה המרכזית החדשה ותחנת הרכבת המתוכננת בהגנה כה קרובות זו לזו וללא קשר ביניהן, ועתה אני צריך לדאוג למסוע או משהו דומה. אבל את זה קיבלתי בתור נתון כאשר נכנסתי לתפקיד. אבל עתה להמשיך בחוסר האינטגרציה?".

- קצת קשה להאמין שראש עיר של תל אביב מעדיף למעשה השקעה ברכבת פרברים שאינה עירונית שלו, על פני רכבת קלה עירונית.

חולדאי: "הגיע ראש עיר חדש לפני 8 חודשים והתחיל במגעים עם משרדי התחבורה והאוצר. צריך להחליט איפה להשקיע. המסקנה שלי היא, שצריך להשקיע קודם ברכבת הפרברים, כי זו התשתית הבסיסית של המטרופולין. ברכבת התחתית יש להשקיע לטווח של 10 שנים. קודם כל להשקיע בקווי רכבת הפרברים לראשון לציון, לפתח תקווה, לראש העין, לכפר סבא".

- אתה מנהל לאחרונה מגעים עם ראשי משרדי התחבורה והאוצר. מקשיבים לך?

חולדאי: "אני אמרתי למשרד התחבורה שמהיכרותי את הליכי התכנון במדינה, לא תצליחו להעביר את הרכבת הקלה על פני הקרקע. לא תצליחו לכופף אותה ברחובות הצפופים והצרים. לא תצליחו להתגבר על כל ההתנגדויות. מהי מטרתה של הרכבת להסעת המונים? אני אומר שהיא צריכה לשמש לפיזור אוכלוסין. הם מתכננים אותה כרכבת מעבר. הקו האדום הוא קו מעבר מבת ים לפתח תקווה. אבל זה כמו לומר שהמלך הוא עירום".

- זה נראה מצב ללא מוצא. נת"ע ומשרדי התחבורה והאוצר הגיעו לאן שהגיעו עתה לאחר חמש שנים של תכנון. ואתה בא ואומר שהמלך עירום. במלים לא יפות אתה למעשה אומר, שחבורת מטומטמים ישבה חמש שנים ובזבזה מיליוני שקלים בכיוון הלא נכון. ואתה מצפה שהם יאמרו עתה סליחה, טעינו. בזבזנו כספים, אכלנו תקציבים, נסענו לחו"ל על חשבון משלם המיסים ועתה צריך להתחיל הכל מחדש? הרי זו המשמעות, להתחיל את הכל מחדש. אתה הרי לא מצפה שזה יקרה.

חולדאי: "אנו נפגשים ומתקדמים. אני מנסה להשפיע על הדברים הבסיסיים. זו לא מלחמת עולם. אם בכל זאת יחליטו להקים את הקו האדום, אנו נעמוד על כך שתהיה אינטגרטיביות ויחברו את התחנות. אנו גם נדרוש שתהיה מערכת פיזור מתחנות הרכבת הקלה, רצוי של מיניבוסים".

- גם בנושא נתיבי איילון יש לכם חילוקי דעות עם הממשלה.

חולדאי: "אנו מבקשים לבטל את ההחלטה לסגור את נתיבי איילון ב-2003. צריך להשאיר אותה כגורם מבצע מרכזי במטרופולין. הצטבר בה ידע רב וכושר ביצוע, ותהיה זו טעות חמורה לבזבז אותם".

- הפתרון הוא, אולי, שהעיריה תרכוש את חלקה של המדינה בחברה.

חולדאי: "יש שתי שאלות יסוד: מה המחיר שתבקש הממשלה ומה קורה עם סידרה של תביעות שקיימות מול החברה, למשל בעקבות שטפונות. אם בעיות אלה ייפתרו, ייתכן שהעיריה תרכוש את החברה. אבל זה לא נראה לי הפתרון, אפילו בגלל החיוניות של שיתוף הפעולה בין העיריה למשרד התחבורה. יותר מזה - אין לי התנגדות שהחברה תהיה משותפת גם לרשויות אחרות במטרופולין".

- הדגש שאתה שם על העיר ההיסטורית, ממערב לאבן גבירול, זהו ניסיון לשמר את ההיסטוריה מתוך נוסטלגיה?

חולדאי: "לא. אני מדבר על מבנה אורבני. יש מבנה אורבני אחר ממערב או מזרח לאבן גבירול (מראה צילום מוגדל של תוכנית האב הראשונה של תל אביב משנות ה-20) תראה כאן את הכביש הרחב הזה בגבול המזרחי של העיר. זה אבן גבירול. היית מאמין? אז הוא תוכנן ככביש עוקף תל אביב, כמו שהיום כביש גהה. אני טוען, שצריך להתאים את התחבורה לאזור הנכון. תראה איזה כבישים צרים יש ממערב לאבן גבירול ואיזה כבישים רחבים ממזרח לו. כל כבישי הרוחב ממזרח מסתיימים למעשה באבן גבירול, או הופכים לצרים ביותר. קח את פנקס, את ז'בוטינסקי, את ארלוזורוב, את קפלן".

- אתה מאמין שתצליח ליישם את התוכנית החדשה?

חולדאי: "יש דוגמא אחת בתל אביב שממחישה את כל מה שאנו אומרים. מאז שהאריכו את קו מוניות המיניבוס מספר 5 לקאונטרי דקל בשכונת בבלי, התושבים שם כמעט ולא משתמשים יותר במכוניות שלהם כדי להיכנס למרכז העיר. הם משתמשים בקו שלפתע הפך אטרקטיבי יותר, מכיוון שהוא נגיש יותר"

עוד כתבות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים